آیا یوبیسافت اساسینز کرید را در مسیر درستی قرار داده؟
ویجیاتو >> اخبار و مقالات

۱۹ دیدگاه

مجموعه اساسینز کرید به نظر بسیاری از افراد فعال در حوزه بازی و سرگرمی، پرچمدار بازی‌های یوبی‌سافت محسوب می‌شود. چه از لحاظ طول عمر سری و چه از لحاظ ارزشی که این سری برای شرکت دارد. سری اساسینز کرید بزگرترین فرانچایز یوبیسافت محسوب شده و این شرکت همیشه در فکر آن است که مجموعه در حال رشد باشد، خصوصا از لحاظ تجاری که بسیار هم مورد علاقه یوبیسافت می‌باشد.
بحث‌ها در مورد سری اساسینز کرید و یوبیسافت همیشه به راه است. در سال 2009 بود که یوبیسافت با عرضه نسخه دوم بازی، فرمول موفقیت نسخه اول را هم تکرار کرد و هم ارتقا داد و ساختاری محکم از بازی جهان‌آزادی را تاسیس کرد که تا یک دهه بعد از آن، هم در بازی‌های خود یوبیسافت و هم دیگر بازی‌ها از آن استفاده شد.
هنگامی که سری به ورطه تکرار افتاد (البته دو سه قسمت بعد از تکراری شدن!)، یوبیسافت کار ساخت را از ابتدا شروع کرد و این بار با Assassin’s Creed Origins به میادین بازگشت. بازی‌ای که افق‌های جدیدی را پیش روی سری گذاشت و آن را هر چه بیشتر به بازی‌های RPG نزدیک‌تر کرد. بار دیگر فرمولی ساخته شد و بازی‌های بعدی سری هم از آن موقع تا به اکنون از آن به خوبی پیروی کردند. این تغییرات برای بازی منفعت‌های بسیاری داشت و باعث شد بازی به بیشترین رشد تجاری خود در تاریخ سری دست یابد.
اکنون هم به نظر می‌رسد که زمان بازتعریف و بازآفرینی سری دوباره رسیده باشد. خبرهای جدیدی هم از آنلاین و سرویس محور بودن بازی بعدی به گوش می‌رسد که می‌تواند این موضوع که یوبیسافت به دنبال بردن اساسینز کرید به فضاهای جدید است را تایید می‌کند.
قبل از این که بیشتر وارد موضوع شویم بیایید از ابتدا موضوع را بررسی کنیم. از چه چیزهایی مطمئن هستیم و چه چیزهایی شایعاتی هستند که به طور غیر رسمی تایید شده‌اند؟ چیزی که مطمئن هستیم آن است که یوبیسافت استودیوهای Montreal و Quebec را در کنار هم جمع کرده تا عصر جدیدی از سری را آغاز کند که می‌خواهد بازی‌ای به شکل لایو سرویس باشد.
این پروژه آنلاین سرویس می‌خواهد تجربه‌ای در حال رشد، درگیر کننده و در حال تغییر باشد که به‌طور منظم داستان‌ها و مکانیزم‌های جدیدی را تجربه می‌کند. پروژه جاه‌طلبانه یوبیسافت Assassin’s Creed Infinity نام دارد. بازی می‌خواهد اساسا نسخه فورتنایت اساسینز کرید باشد.
سوالات و شائبه‌های دیگری هم هستند که پیرامون بازی وجود دارند. آیا بازی برچسب قیمت 60 و 70 دلاری خواهد خورد یا می‌خواهد رایگان باشد؟ این موضوع را نه یوبیسافت تایید کرده و نه اینسایدری که از بازی حرف زده. اما طبق اخبار اعلام شده یوبیسافت می‌خواهد بیخیال رویه عرضه 3 یا 4 بازی AAA شده و بر روی بازی بزرگ آنلاین رایگانی سرمایه‌گذاری کند. البته یکی دیگر از اینسایدرها به رایگان بودن بازی را اشاراتی داشته، اما باز هم می‌گوییم این موضوع هنوز تایید نشده است.
جدای از مسئله‌ای که در بالا ذکر شد باید گفته شود که اصلا معلوم نیست آیا بازی عناصر بازی‌های چند نفره را خواهد داشت یا خیر؟ شاید با بازی آنلاین سرویسی طرف باشیم که مالتی‌پلیر هم داشته باشد. اما طبق صحبت‌های یکی دیگر از اینسایدرها، بازی در مراحل اولیه توسعه خودش قرار دارد. پس جزئیات بازی هنوز آنچنان مشخص نیست. اما چیزهای دلگرم‌کننده‌ای هم در بین همین جزئیات اندک وجود دارد. این حقیقت که یوبیسافت تاکید کرده، استودیوهای مونترال و کبک با همکاری هم در حال ساخت اثرشان هستند، می‌تواند یکی از آن جزئیات باشد. می‌دانیم که ارائه خدمات برای بازی لایو سرویس گسترده کار آسانی نیست اما این که مونترال و کبک در پشت قضیه قرار دارند، Infinity را به اثر قابل اعتمادتری تبدیل می‌کند.
البته که مونترال و کبک از بزرگترین سازندگان اساسینز کرید محسوب می‌شوند. ناگفته نمایند که بسیاری از سازندگان با سابقه بازی‌های دیگر سری هم در ساخت بازی دست دارند و از هواداران از این نظر بسیار هایپ شده‌اند. اما با این حال کل ماجرا کمی مخدوش و ناملایم به نظر می‌رسد. یک اساسینز کرید آنلاین به چه شکل خواهد بود؟ سری جهت مستقیمی را طی نمی‌کند و فن‌های بازی از آینده آن خبر ندارند. یک اساسینز کرید خوب به بازار می‌آید و تا چند سری بعد آن می‌بینیم که یوبیسافت در حال تکرار فرمول تکراری است که با استفاده از آن موفقیتی را به دست آورده. این داستان احتمالا بخشی از فرهنگ شرکت یوبیسافت باشد. البته تکرار کردن فرمول موفقیت ابدا کار بدی نیست. تقریبا همه شرکت‌های کوچک و بزرگ از آن استفاده می‌کند. اما این تغییر نکردن و اضافه نکردن ایده‌های بزرگ است که بازی را به ورطه تکرار کشانده و بازیکن را دیگر راضی نمی‌کند.
احتمالا برنامه یوبیسافت این است که به بازی آینده منسجمی ببخشد اما آن‌ها احتمالا در حاضر این کار را به درستی انجام نمی‌دهند. همانطور که قبلا به آن اشاره شد، فرقی ندارد که بازی چند نفره، رایگان یا به هر شکل دیگری که فکر می‌کنیم باشد، آیا اساسینز کرید خواهد بود؟ اگر می‌خواهد مالتی‌پلیر باشد هسته اصلی بازی به چه شکل خواهد بود؟ اساسینز کریدها همیشه بازی‌هایی روایت محور بوده‌اند، خب این رویه در بازی‌ای آنلاین سرویس به چه شکلی است؟ بازیکنان مانند اساسینز کریدهای قدیمی به صورت PvP می‌خواهند بازی کنند؟ یا مانند چیزی که در یونیتی دیدیم مراحل co-op در بازی وجود خواهند داشت؟ اساسینز کرید می‌بایست هویت روایت محوری خود را حفظ کند که متاسفانه این موضوع با لایو سرویس بودن بازی در تضاد است.
البته در این مقاله سعی نشد تا بازی تخریب شود، ما اطلاعات کافی برای نوشتن در مورد بازی را هنوز نداریم. چیزی که ما از آن مطلع هستیم آن است که بنظر می‌آید شایعات گفته شده در تضاد با هویت و اصل اساسینز کرید هستند و مانند بسیاری از طرفداران بازی، چه آن قدیمی‌ها و چه افراد جدید، از این بابت نگرانیم. اما به هر حال پروژه در ابتدای مراحل توسعه خود قرار دارد و هیچ چیز معلوم نیست. چه می‌دانیم؟ شاید یوبیسافت دست همه‌مان را از پشت ببندد و برنامه‌ای رو کند که روح سری را حفظ کند و هم آن را به دوره جدیدی وارد کند. به هر حال 2 استودویی که چندین سال است در حال ساخت اساسینز کرید هستند دور هم جمع شده‌اند تا پروژه را به پیش ببرند. مشکلی ندارد، زمان می‌گذرد و منتظریم که آینده این پروژه را ببینیم چه می‌شود.
نظر شما چیست؟ آیا به اساسینز کرید آنلاین امیدوارید؟ یا روش سنتی عرضه بازی با یک یا دو سال وقفه را می‌پسندید؟
بیشتر بخوانید:
منبع: gamingbolt
والهالا واقعا بازی خیلی خوبی بود
ولی اساسینز کرید نبود
فکر میکنم اساسیس کرید انلاین و بتل رویال خوب پیش میره چند وقت پیش یه بازی اومده بود تو استیم که خب ما با شمشیر بصورت بتل رویال مبارزه میکردیم که واقعا گیم خفنی بود اساسیس کرید رویه اون بازی برای بخش انلاین پیش بگیره عالیه
پیش بینی منم اینه که یه کپی از اون بازی باید ببینیم
فکنم اصلا ندونی وابستگی به ریشه ها یعنی چی
شاید بازی خوبی شه ولی اساسینز نیست یجور سوءاستفاده از اسم اساسینز هست
دقیقا
حرفت مثل اینه که بگی cod وارزون خیلی خوب شده gta هم یه بتل رویال مثل وارزون بسازه
بلای خاصی سرشون نمیاد فقط از یه بازی مخفیی کاری-جهان باز میشه rpg
الان تنها تشابه که والهالا با بقیه نسخه ها میبینم فقط نامشونه
مسیر قبلیش رو که فراموش نکردیم. بازیارو هرچقدرم تغییر بدن همیشه روی یه صراط مستقیمن
فقط سه حالت هس که این ip نابود نشه
۱:رده بالا های یوبی عوض بشن
۲:ipبه فروش بره
۳:یکی مثل مایکروسافت یوبی رو بخره وگرنه احتمالش کمه با این وضعیت اساسینزی که اصیل باشه ببینیم
هنوزم که هنوزه هیچ کدومشون ب گرد پای نسخه دوم و برادر هود نرسیدن این نسخه های اخیر که اصلن نمیشه اونارو اساسین دونست فقط از اسم اساسین سو استفاده کردن کاری به خوب یا بد بودن نداریم اصن اساسین نیستن نسخه بعدیم که انلاینه کلا فاتحه سری خونده میشه با این وضعیت
نسخه یکو خیلی دوست داشتم. یادمه توی counter کردن دشمنا استاد شده بودم.
ولی این نسخه های جدید مثل Valhalla خیلی با نسخه یک و مخفی کاریش فاصله گرفتن.
It’s Dying and I’m Happy
Me 2.they assasinated one of the best games of ubisoft
والها اصلا شبیه یه بازی از سری اساسینز نبود
دقیقا والهالا چه ربطی به اساسین ها داشت اصلا؟؟؟
امیدوارم خوب باشه نسخه های بعدیش و فقط به فکر ساختن یه بازی متوسط با ۶۰ دلار نباشن
امیدوارم ناامید کننده نباشه و فقط به فکر نابود کردن یک فرنچایز خوب نباشند 😂
خیابان ترس تلفیقی از اسلشر‌های خاطره انگیز هالیوود است
نسخه‌های تاریک شوالیه تاریکی

source

توسط funkhabari