مواردی که بازی بزرگ از بازی کوچک‌تر می‌تواند یاد بگیرد
ویجیاتو >> اخبار و مقالات

۲ دیدگاه

Resident Evil Village یکی از بزرگترین عناوین کپکام تا به امروز محسوب می‌شود. به دنبال موفقیت نسخه پیشین، نسخه Village بهترین جنبه‌های وحشت و بقا را از بازی قبل به ارث برد و عناصری هم از گیم‌پلی نسخه چهارم به بازی اضافه شدند. نتیجه کار به بازی اکشن و شوتری کامل تبدیل شد که یکی از بهترین ویلن‌های سری یعنی Lady Dimitrescu را در خود دارد. زمان عرضه بازی هم به نوعی عالی بود و کپکام امیدوار است تا با عرضه Resident Evil Re:Verse، حرکت سری به سمت جلو را ادامه دهد.
چیزی که از بازی گفته شده نشان می‌دهد بازی به شکل ترس و بقای ۴ تا ۶ نفره بوده و گیمرها می‌توانند با کنترل شخصیت‌هایی که در سری رزیدنت ایول دیده‌ایم بازی کرده و با شلیک و از پای درآوردن بازیکنان دیگر امتیاز جمع کنند. شکل و استایل گیم‌پلی بازی می‌تواند چیزهای بسیار زیادی را از بازی دیگری در همین ژانر به نام Dead by Daylight یاد بگیرد.
یکی از مهمترین چیزهایی که موفقیت Dead By Daylight را رقم زده، آپدیت‌های منظم آن است. از زمانی که بازی در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، بیش از سه ماه نشده بدون آپدیت بماند. هر آپدیت بازی هم از موارد قابل توجهی تشکیل شده و از شخصیت‌های مختلف تا نقشه‌های جدید را در بر می‌گیرد. پیش‌بینی واکنش اولیه هواداران به بازی Resident Evil Re:Verse سخت خواهد بود اما هر چه که باشد، کپکام می‌تواند با ارائه آپدیت‌های منظم و باکیفیت، سطح کیفی بازی را بالاتر ببرد. علاوه بر این، Re:Verse می‌تواند از کاراکترهای شناخته شده سری هم استفاده کند و در هر آپدیت آن‌هایی که در بازی حضور ندارند را به بازی اضافه کند.
فعلا و در این زمان که مقاله در حال نگارش است، حضور ۶ انسان و ۵ سلاح زیستی تایید شده است. کریس ردفیلد، جیل ولنتاین، لئون اسکات کندی، کلیر ردفیلد، آدا وانگ و HUNK از جمله انسان‌ها بوده و Fat Molded ،Hunter Gamma ،Jack Baker ،Nemesis-T Type و Tyrant T-103 سلاح‌های زیستی را تشکیل می‌دهند.
با اینکه افراد زیادی در بازی حضور دارند اما خب رزیدنت ایول شخصیت‌های دیگری هم دارد که می‌توانند با هر آپدیت به بازی اضافه شده و بازی را محبوب‌تر از قبل سازند.

ارتباطات در بازی Dead by Daylight می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت تیم را تعیین کند و این شکل از طراحی نامتقارن بازی همراه با ترس، ترکیب عالی‌ای را تشکیل می‌دهند. Resident Evil Re:Verse می‌تواند از این ویژگی‌ها برای مدهای مختلف بازی استفاده کند. در حال حاضر تنها مدی که بازی از آن پشتیبانی می‌کند، مد جنگ ۴ تا ۶ نفر با یکدیگر است. حال مدی را فرض کنید که یک تیم را علیه یکی از ویلن‌های بازی می‌کند. این چیزی که است که در بازی Dead By Daylight استفاده شده و جواب هم داده است. چنین مدی را با آمدن نمسیس به Dead By Daylight شاهد بودیم و دیده شد که این نوع گیم‌پلی خود را اثبات کرده و به همین ترتیب می‌تواند در رزیدنت ایول خوب عمل کند.
تازه این درحالی است که Dead by Daylight از عناصر سنتی بازیکن در برابر محیط استفاده نمی‌کند. چیزی که بازی‌های قبلی رزیدنت ایول در آن استاد بودند و دیدن چنین چیزهایی در بازی می‌تواند عالی باشد. همچنین مد Mercenaries رزیدنت ایول 6 هم ایده خوبی برای استفاده در بازی است و می‌تواند به Re:Verse بیاید. البته باید فرقی بین یک بازی اکشن شوتر با چیزی که آن را رزیدنت ایول می‌نامیم هم باشد، پس مهم است که هسته اصلی گیم‌پلی بازی‌های رزیدنت ایول هم با ایده‌های دیگر در بازی ادغام شود.
رزیدنت ایول فرانچایز مهمی است. فرانچایزی که فقط مختص به بازی‌های ویدئویی نمی‌شود و به گونه‌های دیگر مانند فیلم‌ها، سریال‌ها و حتی کتاب هم وجود دارد. با موفقیتی که نسخه آخر سری و ریمیک نسخه سوم کسب کرد، برای Re:Verse هم کسب موفقیت مهم و ضروری است. به هر حال بازی‌های موفقی مانند  Dead by Daylight می‌توانند درس‌های زیادی را برای یاد دادن به دیگر توسعه‌دهندگان داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
منبع: gamerant
فکر کردن بهشم وحشتناکه که بری در نقش کلیر بازی کنی یهو سه تا نمسیس و یه لیان بیوفتن دنبالت که بکشنت و تو هم با جک بیکر همکاری کنی برای بقا😐
من اگه یارم هم جک یا نمسیس باشه ازشون فرار میکنم😂🤣
مواردی که بازی بزرگ از بازی کوچک‌تر می‌تواند یاد بگیرد
تقابل مردم و منتقدان

source

توسط funkhabari