instagram gamefa
telegram gamefa
telegram
شرکت مایکروسافت به تازگی گزارش مالی سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ (تا پایان ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱) خود را منتشر کرده است که در این بین عملکرد موفق بخش ایکس‌باکس این کمپانی به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارشات مایکروسافت برای سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۲۱ (همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سال مالی شش ماه قبل از پایان سال میلادی، به پایان می‌رسد) که مطمئناً قسمتی از آن به بخش ایکس‌باکس این کمپانی مربوط می‌شود، بخش گیمینگ (Gaming) مایکروسافت مجموعاً با توجه به فروش بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، موفق شده است تا نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد (معادل ۳۵۷ میلیون دلار) درآمد بیشتری را به دست آورد که این موضوع با توجه به شرایط ویژه‌ی خانه‌نشینی سال گذشته‌ی ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر و در نتیجه‌ی آن افزایش قابل توجه درآمد صنعت بازی‌های ویدئویی، رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.
اما اگر بخواهیم به جزئیات گزارش مالی مربوط به بخش گیمینگ مایکروسافت بپردازیم، بخش فروش سخت‌افزاری ایکس‌باکس موفق شده است تا نسبت به سال گذشته با ۱۷۲ درصد درآمد بیشتری همراه باشد که مطمئناً دلیل اصلی آن نیز عرضه‌ی کنسول‌های تازه‌نفس نسل نهمی این کمپانی یعنی ایکس‌باکس سری ایکس/اس است که علاوه بر داشتن قیمت بالاتر، تعداد بیشتری را نیز به فروش رسانده‌اند.
گزارش مالی ایکس‌باکس
در خصوص بخش نرم‌افزاری نیز کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است که علی‌رغم رشد بسیار خوب تعداد مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) و درآمد حاصل از عناوین فرست-پارتی (First-part)، بخش نرم‌افزاری ایکس‌باکس که شامل فروش سرویس‌های اشتراکی و تمام بازی‌های ویدئویی موجود بر روی فروشگاه ایکس‌باکس می‌شود، با ۴ درصد کاهش درآمد (معادل ۱۲۸ میلیون دلار) نسبت به سال گذشته همراه بوده است. البته علت اصلی این کاهش درآمد نیز به تفاوت کیفیت عناوین ثرد-پارتی (Third-party) سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ و همچنین شرایط ویژه‌ی خانه‌نشینی و در نتیجه‌ی آن افزایش فروش بازی‌های ویدئویی در سه ماه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۲۰ مربوط می‌شود که با توجه به آن، به نظر می‌رسد بخش ایکس‌باکس به خوبی توانسته است درآمد حاصل از فروش نرم‌افزار خود را حفظ و همچون سال گذشته بالا نگه‌دارد.
همچنین آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل اجرایی کمپانی مایکروسافت در طی این جلسه‌ی مالی اعلام کرده‌اند که کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس/اس تا اینجای کار سریع‌ترین فروش را در میان کنسول‌های تاریخ این شرکت داشته‌اند و مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس که روز به روز تعداد آن‌ها با سرعت در حال افزایش است، نسبت به دیگر بازی‌بازان ایکس‌باکس ۴۰ درصد زمان بیشتری را به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی می‌پردازند و ۵۰ درصد هزینه‌ی بیشتری را صرف خرید از فروشگاه ایکس‌باکس می‌کنند.
همچنین مدتی قبل بود که سازمان تحقیقاتی NPD خبر از تبدیل شدن ایکس‌باکس سری ایکس/اس به پرفروش‌ترین کنسول‌های ماه ژوئن کشور آمریکا داد که گفته می‌شود با پشت سر گذاشتن فروش سخت‌افزاری این کمپانی در سال ۲۰۱۱، رکورد جدیدی را برای ایکس‌باکس بر جای گذاشته است.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
به عنوان عاشق و طرفدار پلی استیشن اینو میگم
امیدوارم مایکروسافت این نسل عالی عمل کنه و خیلی خوب بفروشه
تا رقابت نفس‌گیر بشه و به نفع گیمر تموم بشه .
اسپنسر :
جوووون دوباره جیبم پر پول شد Wink
وقت خرید استدیو عه Grin
از فیل و گیم پس بعید نیست
امیدوارم خرید جدید ماکروسافت استودیوی مون استودیو یا اسوبو باشه ، حیفه ماکرو از دستشان بده ، همچنین بی خیال خرید های بزرگ شده باشه چون سودی برای گیمر هاش نداره
ایکس باکس هیچوقت تو این شرایط عالی قرار نداشته.
واقعا ی تبریک باید گفت به اسپنسر و تیم مایکرو
امیدوارم پیشرفت ادامه داشته
دوستان سونی فن باس امسال و قبول کنن که رقابت تنگا تنگ خواهد بود نسل ۸ واقعا کنسول ایکس باکس ضعف خودشو به وضوح دیدم اما امسال تا سال های آینده رقابت تنگاتنگ میشه و این باعث میشه هر کمپانی به موفقیت‌های دست پیدا کنن
عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای مهدى قانع‌پسند . امیدوارم روز خوبی داشته باشید . با نگاهی به گزارش منتشر شده در وبسایت مایکروسافت ، بخش درآمدزایی این شرکت به سه بخش عمده تقسیم شده است که به ترتیب به شرح زیر می باشد :
۱ – Productivity and Business Processes
این بخش شامل مجموعه نرم افزاری Office 365 و شبکه LinkedIn و Dynamics products and cloud
مجموع عایدی حاصل از این بخش ۲٫۹ میلیارد دلار می باشد .
۲ – Intelligent Cloud
این بخش شامل خدمات مبتنی بر داده های ابری و مراکز داده ی مایکروسافت می باشد که عایدی شرکت از این بخش ۴ میلیارد دلار است .
۳ – Personal Computing
این بخش شامل سیستم عامل Desktop مایکروسافت و موتورهای جستجوی ایشان و بخش سرگرمی با عنوان Gaming می باشد که عایدی شرکت از این بخش ۱٫۲ میلیارد دلار می باشد .
علی ایحال جدای از موارد مطرح شده ی فوق عایدی این شرکت از طرق مختلف دیگر نیز می باشد که هزینه ی آن در مقایسه با موارد فوق بسیار ناچیز می باشد .
مورد جذاب گزارش فوق تأمین هزینه و بودجه برای بخش های مختلف این شرکت می باشد که به شرح زیر می آورم :
۱ – تزریق ۱٫۷ میلیارد دلار به بخش های خدمات ابری و Gaming
۲ – تزریق ۴۴۰ میلیون دلار به بخش های بازاریابی و فروش
۳ – تزریق ۴۷۳ میلیون دلار به بخش های تحقیق و توسعه
۴ – کاهش ۱۳۴ میلیون دلار از بخش های اداری و ستادی
با نگاهی کلی به آمار فوق یک حقیقت عیان می گردد و آن سرمایه گذاری بی حد و مرز این شرکت در حوزه ی Gaming می باشد ، جایی که با کمک این بخش ما شاهد رشد سایر بخش های دیگر همچون خدمات ابری و مراکز داده ی ایشان نیز هستیم .
خوزستانی های عزیز ، پیروز و پایدار باشید .
تمام حقوق این سایت متعلق به گیمفا می باشد.
Copyright© 2021 Gamefa All Rights Reserved

source

توسط funkhabari