ویجیاتو >> اخبار و مقالات

مدیرعامل سابق پلی استیشن به ماندگاری سرویس گیم پس شک دارد

بودجه سنگین ساخت بازی‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد

۲ ساعت پیش ۳.۷ ذخیره

یکی از مدیران سابق پلی استیشن در مصاحبه جدید خود درباره تردید نسبت به ماندگاری سرویس ایکس باکس گیم پس صحبت کرده است.

مایکروسافت در چند سال گذشته از «ایکس باکس گیم پس» به عنوان استراتژی جدید خود برای عرضه بازی‌ها یاد کرده است. سرویس اشتراکی مایکروسافت در نوع خود اولین نیست اما قطعا برای اولین بار شاهد چنین سرویسی هستیم که محتوا و خدمات بسیار زیادی را شامل می‌شود. همچنین این سرویس برای بازیکنان نیز بسیار مفید بوده زیرا یک مجموعه از بازی‌ها را با قیمتی ناچیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اما با این وجود هنوز یک پروژه جدید محسوب می‌شود و در مورد ماندگاری این مدل در آینده گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد.

ایکس باکس گیم پس

«شاون لیدن» مدیرعامل سابق پلی استیشن در مصاحبه خود با GamesIndustry در مورد بسیاری از موارد مربوط به صنعت بازی صحبت کرده است. با این حال زمانی که نوبت گیم پس رسید، او درباره ماندگاری این سرویس کمی تردید از خود نشان داد. لیدن گفت:

عرضه یک بازی که ۱۲۰ میلیون دلار بودجه داشته برای سرویس اشتراکی که ماهانه ۹.۹۹ دلار از کاربران دریافت می‌کند، بسیار دشوار است. بدون در نظر گرفتن چنین چیزی، همچنان باید برای جبران سرمایه خود ۵۰۰ میلیون مشترک داشته باشید.

به همین دلیل باید یک موقعیت پیشرو در برابر ضرر داشته باشید تا سعی کنید این پایگاه را رشد دهید. اما اکنون اگر فقط ۲۵۰ میلیون کنسول داشته باشید، به نیم میلیارد مشترک نیز نخواهید رسید.

اظهارات و افکار لیدن درباره گیم پس به هیچ وجه چیز جدیدی نیست. از طرفی دیگر نیز به نظر می‌رسد فیل اسپنسر نگرانی‌های خود از مدت زمان ماندگاری سرویس گیم پس را نادیده می‌گیرد و هدف از این سرویس را بیشتر تعامل کاربران با یکدیگر اعلام کرده است و ارقام آن برای ایکس باکس اهمیت کمتری دارد.

بیشتر بخوانید:


لتس‌پلی ماینکرفت #۱۷ – طولانی‌ترین مسافرت ماینکرفتمون ارزشش رو داشت!

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

منبع: Gamingbolt
کپی شد https://vgto.ir/azk

نظرات (۲)

3.7 3 امتیازها
امتیاز مطلب
مشترک شدن

اطلاع رسانی کن

2 دیدگاه
جدید ترین

قدیمی ترین بیشترین امتیاز

دیدگاه درون خطی
نمایش تمام نظرات

MOSTAFA-COD-M

آره واقعا درست میگه مایکرو سود خیلی کمی از گیمپس میکنه و حتی بعضی وقتا ضرر هم میکنه ولی از این طرف روز به روز محبوبیت گیمپس داره افزایش میده و ایکس باکس کاربرای بیشتری میگیره فروش خوبی هم داره

iman-generous

آینده گیم پس و تراز مالی مایکروسافت
یک سوال؟ اینطوری که هزینه مایکروسافت خیلی بالا میره، ببینید گیم پس که فقط درآمد برای مایکروسافت نیست، مایکروسافت باید کلی پول به کمپانیهای ترد پارتی بده و بازی اونها رو بخره و رایگان بزاره روی گیم پس (مثلا باید به کپکام پول بده تا رزیدنت اویل ۷ رو بزاره رو گیم پس، بدون اجازه و قرارداد که نمی تونه همچین کاری بکنه، باید به راک استار پول وحشتناک بده که Red Dead2 رو بزاره باید به یوبی سافت پول بده تا Rainbow six رو بزاره)
مساله دوم هم اینه که بدین صورت، مایکروسافت از فروش کلیه بازیهای انحصاری خودش محروم میشه، یعنی وقتی دارندگان کنسول، بازی های هیلو، گیرز و مدیوم و اوری و فورزا رو روی گیم پس رایگان میگیرند(در آینده هم ولفناشتاین، Doom و فال اوت و سایر بازی های بتسدا)، خب دیگه فروش اون بازی ها به صفر میرسه (دارندگان Playstation که نمیتونن برن دیسک هیلو رو بخرن ؟!)
درآمد مایکروسافت فقط محدود میشه به اشتراک ماهیانه (یعنی اگر فرض کنیم یک گیمر سالی ۱۲۰ دلار اشتراک گیم پس را بده خب به کلی بازی دسترسی داره و قاعدتا دیگه نمیره جداگانه بازی بخره و بدین صورت فروش بازی سایر کمپانی ها هم روی ایکس باکس میاد پایین، مثلا وقتی شما Red Dead 2 رو رایگان روی گیم پس داری و حالا فرض کنیم GTA 6 بیاد به بازار، خب صبر میکنی و نمیخریش تا روی گیم پس منتشر بشه، پس فروش GTA 6 روی ایکس باکس میاد پایین)
پس یک جای کار میلنگه (یا گیم پس میشه یک شکست مالی بزرگ یا کیفیت بازی های انحصاری این شرکت میاد پایین، چون دیگه انگیزه مالی و رقابت ندارن یا موفق میشه و پس از شکست دادن تمام رقبا، حالا اون روی خودش رو نشون میده با افزایش قیمت و..)
کسی میتونه یک توصیح جامع به من بده؟


بودجه سنگین ساخت بازی‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد
یکی از مدیران سابق پلی استیشن در مصاحبه جدید خود درباره تردید نسبت به ماندگاری سرویس ایکس باکس گیم پس صحبت کرده است.
مایکروسافت در چند سال گذشته از «ایکس باکس گیم پس» به عنوان استراتژی جدید خود برای عرضه بازی‌ها یاد کرده است. سرویس اشتراکی مایکروسافت در نوع خود اولین نیست اما قطعا برای اولین بار شاهد چنین سرویسی هستیم که محتوا و خدمات بسیار زیادی را شامل می‌شود. همچنین این سرویس برای بازیکنان نیز بسیار مفید بوده زیرا یک مجموعه از بازی‌ها را با قیمتی ناچیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اما با این وجود هنوز یک پروژه جدید محسوب می‌شود و در مورد ماندگاری این مدل در آینده گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد.
«شاون لیدن» مدیرعامل سابق پلی استیشن در مصاحبه خود با GamesIndustry در مورد بسیاری از موارد مربوط به صنعت بازی صحبت کرده است. با این حال زمانی که نوبت گیم پس رسید، او درباره ماندگاری این سرویس کمی تردید از خود نشان داد. لیدن گفت:
عرضه یک بازی که ۱۲۰ میلیون دلار بودجه داشته برای سرویس اشتراکی که ماهانه ۹.۹۹ دلار از کاربران دریافت می‌کند، بسیار دشوار است. بدون در نظر گرفتن چنین چیزی، همچنان باید برای جبران سرمایه خود ۵۰۰ میلیون مشترک داشته باشید.
به همین دلیل باید یک موقعیت پیشرو در برابر ضرر داشته باشید تا سعی کنید این پایگاه را رشد دهید. اما اکنون اگر فقط ۲۵۰ میلیون کنسول داشته باشید، به نیم میلیارد مشترک نیز نخواهید رسید.
اظهارات و افکار لیدن درباره گیم پس به هیچ وجه چیز جدیدی نیست. از طرفی دیگر نیز به نظر می‌رسد فیل اسپنسر نگرانی‌های خود از مدت زمان ماندگاری سرویس گیم پس را نادیده می‌گیرد و هدف از این سرویس را بیشتر تعامل کاربران با یکدیگر اعلام کرده است و ارقام آن برای ایکس باکس اهمیت کمتری دارد.
بیشتر بخوانید:
لتس‌پلی ماینکرفت #۱۷ – طولانی‌ترین مسافرت ماینکرفتمون ارزشش رو داشت!
تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو
آره واقعا درست میگه مایکرو سود خیلی کمی از گیمپس میکنه و حتی بعضی وقتا ضرر هم میکنه ولی از این طرف روز به روز محبوبیت گیمپس داره افزایش میده و ایکس باکس کاربرای بیشتری میگیره فروش خوبی هم داره
آینده گیم پس و تراز مالی مایکروسافت
یک سوال؟ اینطوری که هزینه مایکروسافت خیلی بالا میره، ببینید گیم پس که فقط درآمد برای مایکروسافت نیست، مایکروسافت باید کلی پول به کمپانیهای ترد پارتی بده و بازی اونها رو بخره و رایگان بزاره روی گیم پس (مثلا باید به کپکام پول بده تا رزیدنت اویل ۷ رو بزاره رو گیم پس، بدون اجازه و قرارداد که نمی تونه همچین کاری بکنه، باید به راک استار پول وحشتناک بده که Red Dead2 رو بزاره باید به یوبی سافت پول بده تا Rainbow six رو بزاره)
مساله دوم هم اینه که بدین صورت، مایکروسافت از فروش کلیه بازیهای انحصاری خودش محروم میشه، یعنی وقتی دارندگان کنسول، بازی های هیلو، گیرز و مدیوم و اوری و فورزا رو روی گیم پس رایگان میگیرند(در آینده هم ولفناشتاین، Doom و فال اوت و سایر بازی های بتسدا)، خب دیگه فروش اون بازی ها به صفر میرسه (دارندگان Playstation که نمیتونن برن دیسک هیلو رو بخرن ؟!)
درآمد مایکروسافت فقط محدود میشه به اشتراک ماهیانه (یعنی اگر فرض کنیم یک گیمر سالی ۱۲۰ دلار اشتراک گیم پس را بده خب به کلی بازی دسترسی داره و قاعدتا دیگه نمیره جداگانه بازی بخره و بدین صورت فروش بازی سایر کمپانی ها هم روی ایکس باکس میاد پایین، مثلا وقتی شما Red Dead 2 رو رایگان روی گیم پس داری و حالا فرض کنیم GTA 6 بیاد به بازار، خب صبر میکنی و نمیخریش تا روی گیم پس منتشر بشه، پس فروش GTA 6 روی ایکس باکس میاد پایین)
پس یک جای کار میلنگه (یا گیم پس میشه یک شکست مالی بزرگ یا کیفیت بازی های انحصاری این شرکت میاد پایین، چون دیگه انگیزه مالی و رقابت ندارن یا موفق میشه و پس از شکست دادن تمام رقبا، حالا اون روی خودش رو نشون میده با افزایش قیمت و..)
کسی میتونه یک توصیح جامع به من بده؟
نظر کارگردان تریلوژی بتمن
پایانی معمولی برای فرنچایز پُر تَنشِ پاکسازی

source

توسط funkhabari