تاخیر در عرضه مساوی ریسک بالا
ویجیاتو >> اخبار و مقالات

بدون دیدگاه

در همین ابتدا لازم است که اشتباهی که اکثرا مرتکب آن می‌شوند را اصلاح کنم. آیا بازی  Deltarune دنباله سری بازی‌های Undertale است؟ خیر! توبی فاکس (Toby Fox) خالق هر دو بازی صریحا این را عنوان کرده و در ادامه افزود که البته بین دنیاهای دو بازی، بعضی ارتباطات جزئی وجود دارد. تا ماه آینده ممکن است که برای بازی Deltarune چپتر دوم معرفی و عرضه شود، اما تولید محصول نهایی ممکن است چندین سال دیگر طول بکشد.
به تازگی توبی فاکس (Toby Fox) خالق Undertale، بروزرسانی دیگری در مورد توسعه Deltarune Chapter 2 ارائه داده است. بنظر می‌رسد فصل بعدی وارد مرحله جدیدی از توسعه شده است، زیرا اخیرا وارد فاز آزمایشی شده است. مشخص نیست که این تست نسخه‌ی آزمایشی برای تاریخ انتشار به چه معناست؟ اما شدیدا امیدوارم برای تست نسخه نهایی زیاد منتظر نمانیم و در ماه‌های آینده بازی عرضه شود.
اگرچه از دید عموم Deltarune دنباله‌ای برای Undertale است، اما در واقع مدت زمان طولانی‌تری از بازی Undertale در دست توسعه بوده است. توسعه بازی بطور رسمی از سال 2012 شروع شد اما مدت کوتاهی پس از شروع توسعه بازی، کار توسعه بازی بطور موقت رها شد. در حالی که Undertale کمتر از ۳ سال وقت توسط فاکس و برخی دیگر از استودیوهای کوچک نیاز داشت تا بیشتر کار توسعه خود را تکمیل کند، اما زمان توسعه Deltarune بطور قابل توجهی طولانی‌تر است. فصل اول بازی تقریباً ۳ سال پیش در سال 2018 منتشر شد. پس از بروزرسانی اخیر در مورد نسخه آزمایشی Deltarune، همچنان برخی از طرفداران تعجب می‌کنند که چرا توسعه بازی اینقدر طولانی‌تر است.
تعدادی از احتمالات وجود دارد که چرا توسعه Deltarune نیاز به زمانی بیشتر نسبت به زمان توسعه Undertale نیاز دارد؟ بارزترین مورد این است که Deltarune یک بازی بسیار طولانی‌تر از نظر زمان نسبت به Undertale است. بطور متوسط برای هر گیمر حدود ۶ ساعت طول می‌کشد تا به پایان بازی برسد. البته که بسیاری از روشهای مختلف بازی برای پایان دادن آن وجود دارد و ما در این مقایسه صرفا نتیجه متوسط و مسیر معمول برای پایان بازی را در نظر می‌گیریم. مثلا در این مقایسه‌ مسیر صلح‌طلبانه Undertale که منجر به بهترین پایان بازی می‌شود، و همچنین مسیر پر از کشت و کشتار که به همان اندازه محتوا دارد لحاظ نشده است.
از طرف دیگر Deltarune به چندین فصل تقسیم شده است. مشخص نیست که این بازی چند فصل خواهد بود، اما بطور رسمی در لیست بیش از ۳ فصل قرار گرفته است. این بدان معناست که Deltarune به احتمال زیاد طی چند سال دیگر نیز درحال توسعه خواهد بود.
همانطور که بسیاری می‌دانند فاکس علاوه بر توسعه بازی Undertale، موسیقی متن آن را نیز ساخته که به یکی از موسیقی متن‌های بسیار پربازخورد تبدیل شده است. توبی فاکس همچنین برای پروژه‌های دیگر نیز آهنگسازی می‌کند از جمله: Indie OMORI و Pokemon Sword and Shield با الهام از Undertale. بنابراین واضح است که فاکس کارهای دیگری غیر از کارهای خلق شده خود انجام می‌دهد. با این حال در اواخر سال گذشته، گزارش‌های مربوط به آسیب دیدگی مچ دست او که مانع توانایی او در آهنگسازی بازی Deltarune شده پخش شده بود. حتی با ادامه همه‌گیری کرونا، حالا روند توسعه بازی کندتر از قبل شده است.
همچنین لازم است که احساسات فاکس نسبت به بازی خودش را نیز در نظر بگیرید. در بیانیه‌ای سازنده توضیح داد که شبیه به باشگاه ادبیات Dan Salvato و Doki Doki، از محبوبیت Undertale و علاقه وافر طرفداران به بازی او غرق در احساسات خود و منتقلب شده است. این اشتیاق در نهایت منجر به انتظاراتی از طرفداران می‌شود که شاید Deltarune بتواند تجربه مشابهی را ارائه دهد. بنابراین وظیفه فاکس برای اطمینان از ناامید نشدن انتظار هواداران سنگین‌تر از قبل شده است. حتی اگر فاکس بطور مشخص خلاف این را بیان کرده باشد، این واقعیت که انتظارات طرفداران زیاد شده می‌تواند در پیشرفت بازی تأثیر بگذارد.
کاملاً محتمل است که Deltarune در وضعیت فعلی خود بعنوان یک بازی مستقل عمل کند و براساس دنیای Undertale بنا شود. از زمان انتشار، طرفداران در مورد نحوه مربوط شدن بازی به ریشه‌های دنیای خود و همچنین اینکه شخصیت‌های Frisk ،Chara و Asriel شباهت زیادی به شخصیت‌های Deltarune دارند، نظریه‌ پردازی می‌کنند. ممکن است درباره این سوالات پاسخ‌هایی دریافت کنند اما اگر بازی در حدود 5 تا 7 فصل باشد که هواداران معتقدند چنین خواهد بود، باید زمان زیادی برای پاسخ داده شدن به تمامی سوال‌های خود منتظر بمانند.
Deltarune Chapter 1 اکنون برای رایانه‌های شخصی، PS4 و Switch عرضه شده و در دسترس است.

تاخیر در عرضه مساوی ریسک بالا
در جست و جوی دلیل

source

توسط funkhabari