ویجیاتو >> اخبار و مقالات

سهام تنسنت با دخالت رسانه‌های دولتی چین سقوط کرد

دولت چین بازی‌ها را «مواد مخدر دیجیتالی» می‌خواند!

۳ ساعت پیش ذخیره
تنسنت

امروز روز بسیار بدی برای شرکت‌های بازی‌سازی کشور چین مثل تنسنت، NetEase و Perfect World بود و دلیل آن هم سقوط عجیب سهام آن‌ها در بازار است. مسئله از جایی شروع شد که Economic Information Daily، رسانه وابسته به اورگان دولتی شین‌هوآ، به موضوع اعتیاد به بازی‌های ویدیویی اشاره کرد و آن‌ها «مواد مخدر دیجیتالی» و «افیون روحی» خواند.

تنسنت بزرگ‌ترین کمپانی بازی‌سازی در جهان است و خیلی از مخاطبان از این حقیقت تکان‌دهنده خبر ندارد. این شرکت صاحب بسیاری از استودیوها و شرکت‌های مطرح صنعت مثل اپیک گیمز، Sumo DigitalStunlock Studios، Klei Entertainment و Funcom است. علاوه بر این‌ها تنسنت صاحب اکثر یا قسمت قابل توجهی از سهام‌های اکتیویژن بلیزارد، یوبیسافت، پارادوکس اینتراکتیو، رایت گیمز، فرانتیر، دیسکورد و بسیاری دیگر محسوب می‌شود. برای پی بردن به گستردگی و عظمت این شرکت همچنین می‌توانید شایعه خرید الکترونیک آرتز یا تیک‌تو توسط آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.

در هر حال، با بررسی گستره کاری تنسنت می‌توان ادعا کرد که حرکات یک رسانه حکومتی در چین ضربه خاصی به این شرکت نمی‌زند اما این کشور با جمعیت بالغ بر ۱ میلیاردی خود جزو بزرگ‌ترین بازارهای هدف آن محسوب می‌شود. از سوی دیگر مشخصا دولت قصد دارد با ایجاد فضای رسانه‌ای منفی علیه صنعت ویدیو گیم و تغییر نظر عوام، نهایتا قوانینی تنظیم کند که خیلی به ضرر شرکت‌های بازی‌سازی در این کشور خواهد بود.

تنسنت

طبق صحبت‌هایی که در Economic Information Daily مطرح شد، مشکل اعتیاد به بازی‌ها و اینترنت جدی است و «هیچ صنعتی مثل ویدیو گیم نتوانسته با این سرعت یک نسل را ویران کند». و خب مخاطب یک رسانه دولتی در چین حداقل صدها میلیون نفر است. این جو رسانه‌ای در بلند مدت می‌تواند نه تنها به شرکت‌های بازی‌سازی داخل چین، بلکه دیگر شرکت‌ها در سرتاسر دنیا از نظر اقتصادی ضربه بزرگی بزند.

ارزش بازار بازی‌ها در چین رقم شگفت‌انگیز و باورنکردنی ۴۳.۱ میلیار دلار تخمین زده شده است (بر اساس پژوهش Niko Partners). دولت چین قصد دارد حلقه محاصره خود را روز به روز تنگ‌تر کند و حتی سطح درآمد، رویکرد سازندگان در بازی، میزان پولی که مردم روی بازی هزینه می‌کنند و بسیاری از موارد دیگر را محدود کند. همه این موارد هم به اسم «صیانت» از حقوق مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد!

در هر حال اقدامات دولت سوسیالیسم یا کمونیسم چین علیه اینترنت و ویدیو گیم خطرناک به نظر می‌رسد و امیدواریم مسئولان دیگر کشورها (از جمله کشور خودمان) از آن‌ها الگو نگیرند.

بیشتر بخوانید:


تاریخچه سری Call of Duty – از کشتن Medal of Honor تا احیا دوباره

تماشا نسخه با کیفیت از یوتیوب ویجیاتو

منبع: Wccftech
برچسب‌هاتنسنتچین
کپی شد https://vgto.ir/b3z

نظراتبدون دیدگاه

0 0 امتیازها
امتیاز مطلب
مشترک شدن

اطلاع رسانی کن

1 دیدگاه
جدید ترین

قدیمی ترین بیشترین امتیاز

دیدگاه درون خطی
نمایش تمام نظرات

Ali-hassanvand

اولین باره که خوشحالم تو ایران زندگی میکنم

نه نیستم


دولت چین بازی‌ها را «مواد مخدر دیجیتالی» می‌خواند!
امروز روز بسیار بدی برای شرکت‌های بازی‌سازی کشور چین مثل تنسنت، NetEase و Perfect World بود و دلیل آن هم سقوط عجیب سهام آن‌ها در بازار است. مسئله از جایی شروع شد که Economic Information Daily، رسانه وابسته به اورگان دولتی شین‌هوآ، به موضوع اعتیاد به بازی‌های ویدیویی اشاره کرد و آن‌ها «مواد مخدر دیجیتالی» و «افیون روحی» خواند.
تنسنت بزرگ‌ترین کمپانی بازی‌سازی در جهان است و خیلی از مخاطبان از این حقیقت تکان‌دهنده خبر ندارد. این شرکت صاحب بسیاری از استودیوها و شرکت‌های مطرح صنعت مثل اپیک گیمز، Sumo DigitalStunlock Studios، Klei Entertainment و Funcom است. علاوه بر این‌ها تنسنت صاحب اکثر یا قسمت قابل توجهی از سهام‌های اکتیویژن بلیزارد، یوبیسافت، پارادوکس اینتراکتیو، رایت گیمز، فرانتیر، دیسکورد و بسیاری دیگر محسوب می‌شود. برای پی بردن به گستردگی و عظمت این شرکت همچنین می‌توانید شایعه خرید الکترونیک آرتز یا تیک‌تو توسط آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.
در هر حال، با بررسی گستره کاری تنسنت می‌توان ادعا کرد که حرکات یک رسانه حکومتی در چین ضربه خاصی به این شرکت نمی‌زند اما این کشور با جمعیت بالغ بر ۱ میلیاردی خود جزو بزرگ‌ترین بازارهای هدف آن محسوب می‌شود. از سوی دیگر مشخصا دولت قصد دارد با ایجاد فضای رسانه‌ای منفی علیه صنعت ویدیو گیم و تغییر نظر عوام، نهایتا قوانینی تنظیم کند که خیلی به ضرر شرکت‌های بازی‌سازی در این کشور خواهد بود.
طبق صحبت‌هایی که در Economic Information Daily مطرح شد، مشکل اعتیاد به بازی‌ها و اینترنت جدی است و «هیچ صنعتی مثل ویدیو گیم نتوانسته با این سرعت یک نسل را ویران کند». و خب مخاطب یک رسانه دولتی در چین حداقل صدها میلیون نفر است. این جو رسانه‌ای در بلند مدت می‌تواند نه تنها به شرکت‌های بازی‌سازی داخل چین، بلکه دیگر شرکت‌ها در سرتاسر دنیا از نظر اقتصادی ضربه بزرگی بزند.
ارزش بازار بازی‌ها در چین رقم شگفت‌انگیز و باورنکردنی ۴۳.۱ میلیار دلار تخمین زده شده است (بر اساس پژوهش Niko Partners). دولت چین قصد دارد حلقه محاصره خود را روز به روز تنگ‌تر کند و حتی سطح درآمد، رویکرد سازندگان در بازی، میزان پولی که مردم روی بازی هزینه می‌کنند و بسیاری از موارد دیگر را محدود کند. همه این موارد هم به اسم «صیانت» از حقوق مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد!
در هر حال اقدامات دولت سوسیالیسم یا کمونیسم چین علیه اینترنت و ویدیو گیم خطرناک به نظر می‌رسد و امیدواریم مسئولان دیگر کشورها (از جمله کشور خودمان) از آن‌ها الگو نگیرند.
بیشتر بخوانید:
تاریخچه سری Call of Duty – از کشتن Medal of Honor تا احیا دوباره
تماشا نسخه با کیفیت از یوتیوب ویجیاتو
اولین باره که خوشحالم تو ایران زندگی میکنم
نه نیستم
چه می‌شد اگر…؟
از تبلیغات آزار دهنده در امان بمانید

source

توسط funkhabari