زنگ خطری برای بازی‌های کلاسیک؟
ریمستر شدن بازی‌ها خبر خوبی محسوب می­‌شود، خصوصا برای عده‌­ای که می­‌توانند بار دیگر تجربه­‌ گذشته­‌ خود را با حال و هوای متفاوتی تکرار کنند. اما برای Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition آنچه را که حداقل در یوتیوب یا ردیت می‌­بینیم بیشتر خنده­‌آور و در عین حال تاسف برانگیز است.
در نسخه‌­ ریمستر شده سه­‌گانه GTA چند تغییر صورت گرفته است که تعدادی از آنان خوب و تعدادی دیگر بحث بر­انگیز شده‌­اند. قابل توجه­‌ترین این تغییرات مربوط به بخش بصری بازی می­‌شوند. در نسخه­‌های ریمستر شده، بازی­‌ها بیشتر حالت کارتونی به خود گرفته‌­اند که این به خودی خود بد نیست و بیشتر حال و هوای دیگری به بازی بخشیده است. تصویر شن­‌دار GTA III به نظر بهبود یافته، در حالی که GTA: San Andreas بیشتر از این که حس یک داستان گانگستری تاثیرگذار را به وجود آورد، مثل یک کارتون زننده­‌ بزرگسالانه به نظر می‌رسد. تعدادی از مدل کاراکترها به شدت تغییر پیدا کردند، به طوری که NPC های محبوب گذشته ناآشنا به نظر می­‌رسند. از دیگر تغییراتی که فراتر از بخش بصری هستند، موسیقی متن این بازی‌­ها است. این تغییرات در GTA: Vice City بیشتر احساس می­‌شود؛ چرا که در تشدید زیباسازی شهر میامی دهه‌­ ۸۰ میلادی، بار بیشتری را به دوش کشیده است. نبود آهنگ‌هایی چون “بیلی جین” مایکل جکسون به شدت احساس می­‌شود. همینطور تعدادی از کدهای تقلب که از مولفه­‌های اصلی هرج و مرج در این بازی‌­ها به حساب می‌­آیند، کار نمی‌کنند.
گرچه از نظر تشابه، نسخه‌­های ریمستر شده‌­ سه­‌گانه جی‌­تی‌­ای به نظر به نسخه­‌های اصلی رفته‌­اند، اما در نهایت مثل هم نیستند. علاوه بر این‌ها، نسخه­‌های اصلی این بازی‌­ها دیگر برای خرید موجود نیستند و نتیجه آن می­‌شود که این بازی‌­ها با یک شباهت تصنعی غیرمنصفانه از این سه­‌گانه جی­‌تی‌­ای رها می­‌شوند و نسخه­‌های اصلی با نافهرست شدنشان به مرور از یادها پاک می­‌شوند.
ضبط و نگه­داری در هر مدیومی مسئله‌­ساز می‌­شود: کتاب­‌ها چاپ-تمام می­‌شوند و گیر آوردن دوباره­‌ یک نسخه از آن به امری محال تبدیل می­‌شود. این اتفاق برای فیلم‌­ها نیز رخ می­‌دهد و این مشکل با پیشروی دنیا به شکل تکنولوژیکال در حال آمیزش است و نتیجه‌­ آن چیزی به جز مرگ تدریجی رسانه­‌های گروهی در پلتفرم‌­های قدیمی­‌تر نخواهد بود.
در همین راستا، بازی­‌های ویدیویی با مشکلات منحصرتری روبه­‌رو هستند، آنها نه تنها باید با سیر فرسودگی در گذر زمان مواجه می­‌شوند که با مسایلی چون انحصار و منسوخ شدن پلتفرم‌ها دست و پنجه نرم می­‌کنند. بازی­‌های باز رواج یافته یا رترو که زمانی برای خود از محبوبیت بالایی برخوردار بودند، در صورت پورت نشدنشان به کنسول­‌های فعلی کاملا می­‌توانند از رده خارج شوند.
بعضی اوقات، مشکلات بزرگ‌­تری در حیطه سرگرمی، مثل مسایل مربوط به پروانه یا جواز و تعطیل شدن استدیوهای توسعه‌­دهنده باعث می­‌شود تا بازی­‌های قدیمی‌­تر شانس خود را برای پورت شدن به کنسول­‌های مدرن از دست بدهند. با حضور نسخه‌ ریمستر شده سه­‌گانه جی‌­تی‌­ای، راکستار مجموعه‌­ای از مشکلات را به ما معرفی می­‌کند. راکستار با انتخاب آگاهانه‌­ خود نسبت به نافهرست کردن بازی­‌های خودش از دسترس عموم، بخش مهمی از تاریخچه‌­ بازی­‌های ویدیویی را پاک می‌­کند. سه­‌گانه جی‌­تی‌­ای در صنعت گیمینگ تغییرات بنیادینی را به وجود آورد؛ در محبوبیت ژانر جهان باز تاثیرگذار بود و اثبات کرد که بازی­های ویدیویی می­‌توانند از قدرت داستان‌­گویی تاثیرگذاری بر مخاطب خود برخوردار باشند. تجربه­‌ این بازی­‌ها با همان فرم­های مخصوص به زمان خودشان می­‌تواند از نسل‌­های آینده سلب شود و با غیر دسترس نگه­‌داشتن بازی­‌های گذشته از گیمر­های آینده، حق تحلیل و تقدیر این موضوع که این مدیوم چه راه زیادی را پیموده است و یا ریشه­‌های پیچیدگی ایده‌­های کنونی از کجا تا به الان آمده است را از آنان دریغ می‌­کنیم.
این بازی­‌ها گنجینه‌­هایی برای یادگیری هستند و اگر مجالی به آن‌ها داده شود، می­‌توانند مورد علاقه‌­ نسل­‌های آینده واقع شوند. اقدامات راکستار این حقیقت را برجسته می­‌کند که حفظ و ضبط بازی­‌ها خود به خود رخ نمی­‌دهند و این ناشران هستند که بازی‌­هایشان را از فروشگاه­‌ها یا استور­ها حذف می‌­کنند و آن‌ها را به صورت دائمی برای همگان ناموجود نگه می­‌دارند. گرچه  این اتفاق معمولا برای عناوین کوچک‌­تر بی‌­سروصدا رخ می­‌دهد، اما وقتی پای عناوین بزرگی چون سه­‌گانه جی‌­تی‌­ای در میان باشد، تاثیراتش قابل ملاحظه‌­تر خواهد بود. با از دست دادن عناوین اصلی این سری از بازی‌­ها که سنگ بنای بازی‌­های مدرن محسوب می‌­شوند، بخش جدایی ناپذیری از تاریخ بازی‌های ویدیویی از بین می‌­رود
لازمه‌­ اطمینان از پاک نشدن حافظه‌­ ما از بازی‌­های ویدیویی، تلاش جمعی ناشران، توسعه‌دهندگان و خود بازیکنان است. همینطور نقش ارزشمند رسانه­‌ها در حفظ این آثار بسیار زیاد است. مهم نیست که عناوین تا چه اندازه کهنه یا گمنام باشند، تقاضای حفظ آن‌ها بر عهده‌­ بازیکن است، بقای این بازی‌­ها وابسته به سطح آگاهی ناشران می­‌باشد تا در ظرفیتی مشخص بستر تبلیغات را فراهم آورند. تاکنون پیدا کردن گروهی از بازی­ها ناممکن است. عناوینی مثل: True Crime: New York City و Driver: San Francisco به سختی یافتن یک عتیقه کمیاب می‌­باشد که حتی خریدشان از فروشنده‌­های اول شخص میسر نیست. دست­‌های زیادی تلاش­‌ها را برای تنومند سازی آرشیو بازی‌­ها بی‌­ثمر باقی می­‌گذارند، مثل عوامل مالی که آگاهی از حجم و بزرگی پروژه را در نظر می‌­گیرد.
در نهایت باید ­گفت ساخت آرشیو برای بازی­‌های ویدیویی به عنوان یک مدیوم هنری، برای نسل­‌های آینده نوید دهنده است.
سلام به همگی،
پیرو مشکلات فنی که در روز عرضه بازی آشکار شد قصد انجام یک بروزرسانی را داریم.
اول از همه از تمامی کسانی که حین بازی به مشکل برخورد کردند عمیقاً عذرخواهی می‌کنیم.
مجموعه جی‌­تی‌­ای – و بازی‌هایی که این سه­‌گانه نمادین را شامل می‌شوند – به همان اندازه که برای طرفدارانشان در سرتاسر دنیا با ارزش هستند برای ما نیز چنین است. نسخه‌­های بروز شده این عناوین کلاسیک در سطح کیفی مورد انتظار ما یا استانداردهای هواداران ما عرضه نشدند. ما برنامه‌های متداومی برای بهبود مشکلات فنی هر یک از این عناوین را داریم و با هر بروزرسانی، به آن درجه از کیفیت مورد انتظارشان خواهند رسید.
در چند روز پیش رو یک عنوان بروزرسانی برای تمامی این بازی‌­های سه­‌گانه که شامل بهبود تعدادی از مشکلات می­‌شود انجام خواهد گرفت.
در همین حال متاسفانه باید اشاره کنیم که شاهد گزارش‌های متعددی از آزار و اذیت اعضای تیم توسعه‌دهندگانمان در شبکه‌­های اجتماعی هستیم. ما از کامیونیتی خواهشمندیم تا زمان رفع این مشکلات بیان انسان­‌دوستانه خود را حفظ کنند.
در حالی که یکی از اهداف این نسخه فراهم آوردن تجربه‌­ این عناوین بر کنسول‌­های مدرن تا سال‌های متمادی بود، ما متوجه شدیم که عده‌­ای از شما خواستار ممکن شدن امکان خرید نسخه‌های کلاسیک قبلی هستید.
ما نسخه های کلاسیک پی‌­سی عناوین Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City و Grand Theft Auto: San Andreas را بزودی در قالب یک باندل در فروشگاه راکستار قرار خواهیم داد. علاوه‌ بر آن، تمامی کسانی که نسخه Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition را تا تاریخ ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ خریداری کرده‌­ باشند، بدون پرداخت هزینه‌ اضافه‌­ای نسخه­‌های کلاسیک را در لایبرری خود خواهند داشت. ما لحظه­‌ای که این عناوین در فروشگاه راکستار قرار گرفته شوند به همگی اطلاع‌­رسانی خواهیم کرد.
مجدداً از صبر و بردباری تمامی شما تا زمانی که ما از اطمینان دستیابی این بروزرسانی‌ها به همان کیفیت مطلوب و استانداردی که همگی شایسته تجربه آن هستند، صمیمانه تشکر می‌کنیم.
با احترام
راکستار گیمز
به نظرم اصلا این ریمستر رو نمیزد خیلی بهتره بود
به جای این هزینه ها و وقت گیری ها باید میرفت سر جی تی ای ۶ کار کنه
دیگه راکستار رو چقدر اذیت کردن که گفته بیان انسان دوستانه ی خود را حفظ کنید
دلیل ش کاملا مشخص راکستار میخواست اگه کسی دلش خواست با gta یکم خاطراتش زنده کنه تنها راهش بازی کردن این ریمیستر باش تا بتون پول بیشتری به دست بیاره و فروش بازیش رو هم بیشتر کنه
دانلود قانونی و رایگان بهترین فیلم‌نامه‌ها
از راز تاریک «رویای زیبای» تسک فورس ایکس خبر دارید؟

source

توسط funkhabari