در حالی که بیش از دو سال از معرفی اولیه بازی Elden Ring می‌گذرد، اکنون بیشتر از همیشه به زمان عرضه نزدیک هستیم و به‌نظر می‌رسد تیم سازنده در مراحل پایانی ساخت عنوان جدید خود قرار دارد. استودیوی From Software اخیرا با یک تست آنلاین محدود، این شانس را در اختیارمان قرار داد تا بتوانیم برای ساعاتی، بخش کوچکی از آنچه که در بازی نهایی انتظارمان می‌کشد را تجربه کنیم. بسیاری از وعده‌های سازندگان در خصوص طراحی جهان بازی و آزادی عمل در آن، اکنون به واقعیت تبدیل شده‌اند و قابل لمس هستند. الدن رینگ بدون شک جاه‌طلبانه‌ترین اثر فرام سافتور تا به امروز محسوب می‌شود و در تاریخ 6 اسفند 1400 راهی رایانه‌های شخصی، کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس خواهد شد. اما قبل از آن، قصد داریم تا به 10 نکته برجسته‌ای که از بتای بازی برداشت کرده‌ایم بپردازیم و آن‌ها را با هم مرور کنیم. با ما همراه شوید.
برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید
بازی Elden Ring
فرام سافتور همواره به‌خاطر طراحی مراحل فوق‌العاده بازی‌های خود مورد ستایش قرار گرفته است. اما آیا طراحان بازی این‌بار در قالب یک اثر اپن ورلد، می‌توانند همان جادوی همیشگی خود را در خلق جهانی جدید حفظ کنند؟ پاسخ قطعا مثبت است. گشت و گذار در The Lands Between (سرزمینی که وقایع بازی در آن رخ می‌دهد) واقعا لذت‌بخش است و همان‌طور که انتظار دارید، پاداش‌های باارزشی در گوشه و کنار دنیای بازی انتظارتان را می‌کشند. از پیدا کردن اسکیل‌ها و سلاح‌های جدید گرفته تا رویایی با باس‌های جذاب یا NPCهایی که موارد باارزشی را برای فروش به شما در اختیار دارند. نور زرد رنگ چکپوینت‌های بازی که اینجا Sites of Lost Grace نام دارند، مسیر اصلی برای پیش‌روی را به شما یادآوری خواهد کرد. اما چیزی که مقصد بعدی ماجراجویی شما را تعیین می‌کند، ذهن کنجکاوتان است و این شمایید که هر لحظه تصمیم می‌گیرید به جستوجو در کدام بخش از نقشه بپردازید.
مواردی مانند چرخه شبانه‌روزی و آب و هوای پویا نیز در بازی دیده می‌شوند که می‌تواند در گیم‌پلی، تفاوت‌هایی را ایجاد کند. برای مثال، در هنگام شب دشمنان خطرناک‌تری در محیط پرسه می‌زنند و باید با حواس جمع‌تری گشت و گذار کرد. یا در مثالی دیگر، هوای بارانی به شما این اجازه را می‌دهد که با سر و صدای کمتری به مخفی‌کاری بپردازید و دشمنان خود را از پا در آورید.
داشتن نقشه در یک بازی اپن ورلد موضوعی کاملا طبیعی است، اما می‌توان گفت که طرفداران آثار فرام سافتور به دیدن چنین چیزی عادت ندارند؛ چرا که در عناوین سری سولز یا بلادبورن و سکیرو، بازیکنان تمام مسیرهای خود را بدون نقشه طی می‌کنند. البته قرار نیست نقشه الدن رینگ تمام اسرار پنهان دنیای بازی را برای شما فاش سازد. قطعات مختلف نقشه در سراسر محیط پخش شده‌اند و می‌توانید در مکان‌هایی مانند کمپ دشمنان، برخی از آن‌ها را پیدا کنید. همچنین امکان قرار دادن انواع آیکون وجود دارد تا نقاط خاصی از نقشه، مانند موقعیت دشمن سرسختی که قصد دارید بعدها به سراغ آن بروید را علامت‌گذاری کنید.
بازی Elden Ring
قابلیت سوارکاری از جمله مواردی است که الدن رینگ را به چیزی فراتر از «یک دارک سولز اپن ورلد» تبدیل می‌کند. موجود اسب مانند شما که تورنت نام دارد، چه در مبارزات و چه در کاوش دنیای بازی، بعد جدیدی را به الدن رینگ می‌بخشد. به لطف قابلیت‌هایی مانند دابل جامپ، می‌توانید به‌راحتی از صخره‌ها و موانعی که در مقابلتان قرار دارند عبور کنید. همچنین امکان برداشتن آیتم‌ها در حین سوارکاری وجود دارد و نیازی نیست برای انجام این‌کار، مدام از اسب خود پیاده شوید. نکته قابل توجه این است که در بخش‌های بخصوصی مانند دانجن‌ها، امکان اسب‌سواری وجود نخواهد داشت.
اما فارغ از جابجایی و گشت زدن در محیط، سوارکاری در مبارزات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید گفت بازی در این زمینه واقعا خوش می‌درخشد. در طول بازی با دشمنان و باس‌هایی برخورد خواهید کرد که مبارزه کردن با آن‌ها بر روی اسب نسبت به پای پیاده، گزینه مناسب‌تری است. هوش مصنوعی دشمنان اسب‌سوار به‌طور غیرمستقیم شما را به دوئل دعوت خواهند کرد که قبول کردن آن، معمولا به شکل گرفتن یک مبارزه جذاب منجر می‌شود. شما می‌توانید به‌طور مستقیم به سمت دشمن هجوم ببرید و یا با کمی حیله‌گری، ابتدا اسب او را مورد هدف قرار دهید تا کار خود را آسان‌تر کنید. البته که اسب شما نیز دارای یک نوار سلامتی است و در صورت کشته شدنش، باید آن را با مصرف آیتم احیا کنید.
هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی پیش‌تر در مصاحبه‌های خود قول‌های بزرگی را در مورد تنوع بیلدها به طرفداران داده بود. این‌طور که به‌نظر می‌رسد، الدن رینگ قرار است تا در این خصوص حتی بیشتر از بازی‌های گذشته فرام سافتور دست شما را باز بگذارد و گزینه‌های فراوانی را در اختیارتان قرار دهد. همانند همیشه، کلاس‌های متنوعی از ابتدا در دسترس هستند که بر اساس علاقه شخصی خود یکی از آن‌ها را انتخاب خواهید کرد.
اگر به استفاده از سلاح‌های بزرگ علاقه‌مند هستید، کلاس Bloody Wolf در اختیارتان است تا نزدیک‌ترین استایل گیم‌پلی به تجربه سنتی سری سولز را به شما ارائه دهد. اگر دوست دارید از اسپل‌های قدرتمند استفاده کنید نیز کلاس‌هایی مانند Enchanted Knight یا Prophet گزینه‌های مناسبی هستند. شاید هم استفاده از تیروکمان‌ها نظرتان را جلب کرده که در این صورت، کلاس Warrior برای شروع در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که کلاس‌های بازی تنها Statها و تجهیزات شما در لحظه آغازی را تعیین می‌کنند. بنابراین با پیشرفت در بازی، می‌توانید تمام ویژگی‌هایی که برایتان جذاب دارند را با یکدیگر ترکیب کنید و در نهایت شخصیت مد نظر خود را از نظر قدرت، سرعت، توانایی‌های مربوط به جادو، و… بسازید.
طبیعی است که در الدن رینگ برای ساعت‌هایی طولانی مشغول گشت و گذار در محیط باشید. از این‌رو، بازی با معرفی کردن چند امکانات و قابلیت‌های تازه قصد دارد تا تجربه شما را در این زمینه بهبود دهد. برای مثال، اگر در حین گشت‌زنی در محیط متوجه شدید که به آیتمی مانند بمب آتشین یا تیرهای خواب‌آور بیشتر نیاز دارید، دیگر نیاز نیست به چکپوینت یا بخش هاب بازی برگردید تا آن‌ها را خریداری کنید. بجای آن، با شکار حیوانات و جمع‌آوری متریال‌های لازم، می‌توانید بسیاری از آیتم‌های مورد نیاز خود را در هر نقطه‌ای از بازی کرفت کنید.
همچنین اگر آیتم هیل شما رو به پایان باشد، نیازی نیست برای پر کردن آن به چکپوینت برگردید چرا که کشتن دسته دشمنان در محیط‌های باز، آیتم هیل را به عنوان پاداش پر خواهد کرد. بدین ترتیب، بازیکن همواره تشویق می‌شود تا بجای استفاده از فست ترول برای بازگشتن به چکپوینت و بازیابی آیتم‌های خود، جستوجو در محیط را ادامه دهد تا ماجراجویی‌های شما تداوم و یک‌پارچگی خود را حفظ کند.
بازی Elden Ring
دوست‌داران سری سولز با قابلیت‌هایی مانند بک استب (Backstab) و پری (Parry) کردن ضربات با سپر آشنایی کامل دارند. اما الدن در کنار این موارد ذکر شده، سیستم جدید دیگری را نیز به مبارزات اضافه کرده است. بسیاری از دشمنان انسانی و غیر انسانی یا حتی باس‌های الدن رینگ، دارای یک نوار مخفی برای Stance هستند که پیاده کردن برخی حرکات خاص بر روی آن‌ها، این نوار را خالی می‌کند و به اصطلاح گارد دشمن شکسته می‌شود. در صورتی که موفق شوید گارد دشمن را بشکنید، امکان وارد کردن یک ضربه مهلک با دمیجی بسیار بالا را به دست می‌آورید. اما فرایند پیاده کردن چنین حرکتی به چه شکل است؟
مواردی مانند ضربه سنگین (نگه داشتن RT/R2) و یا جامپ اتک در شکستن گارد دشمنان موثر هستند. علاوه بر این، الدن رینگ مکانیزم جدیدی به نام گارد کانتر (Guard Counter) را نیز اضافه کرده که با نگه داشتن دفاع و فشردن R2 یا RT بلافاصله پس از دفع یک ضربه، قابل اجرا است. این حرکت نیز در شکستن گارد دشمنان به کمکتان می‌آید و چه در استراتژی‌های تدافعی و چه تهاجمی، به‌شدت مفید است.
اگر با پاور استنس آشنایی چندانی ندارید، باید گفت که این قابلیت یکی از نکات برجسته مبارزات دارک سولز 2 محسوب می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور همزمان از دو سلاح متفاوت استفاده کنید. البته که استفاده از این قابلیت تنها بر روی نوع خاصی از سلاح‌ها قابل انجام است، اما با بهره‌گیری از پاور استنس میزان دمیج ضربات شما به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد و اگر به دنبال یک استراتژی تماما تهاجمی هستید، استفاده از دو سلاح یکی از بهترین گزینه‌هایتان به‌شمار می‌رود. نکته قابل توجه این است که اکنون با اضافه شدن قابلیت پرش، می‌توانید در هنگام پریدن نیز ضربه سنگینی را با دو سلاح خود به دشمن وارد کنید.
افرادی که دارک سولز 3 را تجربه کرده باشند احتمالا با حرکات وپن آرتز (Weapon Arts) آشنا هستند. این حرکات حالا تحت نام Ashes of War به الدن رینگ راه پیدا کرده‌اند و البته که به‌طور قابل توجهی گسترش یافته‌اند. شیوه بهره بردن از Ashes of War به این شکل است که شما آن را بر روی سلاح یا شیلد مد نظر خود قرار می‌دهید و آن‌ها را به یک اسکیل خاص مجهز می‌سازید. علاوه بر این، قابلیت استفاده از جادوها نیز بازگشته‌اند. اما نکته‌ای که در تجربه ما از بازی توجهمان را جلب کرد، قدرت بسیار بالای این جادوها و اسکیل‌هاست.
الدن رینگ همچنان بازیکنان عجول و کم‌طاقت را مجازات می‌کند. اما استفاده از برخی جادوها و اسکیل‌ها در هنگام مقابله با دشمنان، می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را رقم بزند و مقدار زیادی از چالش بازی را بکاهد. بتای محدودی که تجربه کردیم شامل 10 باس (شامل اصلی و فرعی) بود و استفاده از اسکیل‌ها در مقابل آن‌ها، کار را تا حد زیادی آسان می‌کرد. البته باید توجه داشت که ساخت بازی هنوز به اتمام نرسیده و ممکن است در محصول نهایی، میزان دمیج اسکیل‌ها و جادوها و موارد این‌چنینی دچار تغییر شود.
بازی Elden Ring
سازندگان در تریلرهای پیشین بازی قابلیت احضار کردن ارواح یا همان سامون را به طرفداران نشان داده بودند. در این بتا، چند نوع سامون متفاوت قابل دسترس است که هر کدام استفاده خاص خود را دارند و در موقعیت‌های متفاوتی می‌توان از آن‌ها بهره برد. به‌طور کلی، در سراسر نقشه بازی ستون‌های هرمی شکل کوچکی پخش شده‌اند که در مناطق نزدیک به آن‌ها، امکان احضار ارواح وجود دارد. البته نیازی نیست که وقت خود را بابت پیدا کردن این ستون‌ها هدر دهید، چرا که اگر در محدوده نزدیک به آن‌ها باشید بازی با نمایش دادن یک آیکون کوچک بر روی صفحه، شما را از این موضوع آگاه می‌سازد.
ارواحی که احضار می‌کنید، می‌توانند تعدادی گرگ سرعتی یا چند سرباز مشعل به دست باشند که به سمت دشمن حمله‌ور می‌شوند. در الدن رینگ سناریوهایی وجود دارد که شما در آن مقابل ده‌ها دشمن به‌طور همزمان قرار می‌گیرید و اینجاست که قابلیت سامون کردن ارواح برای کنترل اوضاع، مفید و کلیدی ظاهر می‌شود.
بسیاری از سیستم‌های الدن رینگ مانند مبارزات و نحوه پیشرفت شخصیت، شباهت واضحی به سری سولز دارند. شما همچنان باید هنگام پیش‌روی در زیرمین‌ها مراقب مرگبارترین تله‌ها باشید و NPCهای عجیب و غیرعادی را در طول سفر خود ملاقات کنید. در این میان، قابلیت‌هایی مانند اسب سواری یا امکان پریدن و نشسته راه رفتن اضافه شده‌اند تا به گیم‌پلی عمق بیشتری ببخشند. اما دی ان ای و روح سری سولز، به‌طور واضحی در اجزای مختلف الدن رینگ جریان دارد.
البته که وقایع بازی در یک دنیای کاملا جدید اتفاق می‌افتد و به هیچ عنوان نمی‌توان نام دارک سولز 4 را به الدن رینگ نسبت داد. شاید بهترین راه برای توصیف الدن رینگ، این باشد که از آن به عنوان گام بزرگ بعدی برای تکامل سری سولز یاد کرد. تکاملی که بیش از 10 سال پیش با دیمنز سولز آغاز شد، با دارک سولز ادامه یافت و به‌نظر می‌رسد که اکنون با الدن رینگ به بلندترین قله خود رسیده است.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط funkhabari