جف کیلی برای گیم اواردز ۲۰۲۱ چه در سر دارد؟
مراسم سال گذشته گیم اواردز (The Game Awards) بزرگترین نمایش از نظر مخاطبین بود. گیم اواردز با رشد بیش از ۸۴ درصدی از نظر تعداد بیننده نسبت به سال گذشته، به عدد خیره کننده ۸۳ میلیون بیننده پخش زنده رسید. در نتیجه به یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. اما ما به عنوان گیمر در این مراسم فقط به دنبال این نیستیم که بفهمیم کدام عنوان به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد یا بهترین بازی نقش آفرینی کدام عنوان می‌شود.
ما همچنین برای اولین‌ نمایش‌های جهانی از بازی‌های جدید از این مراسم انتظار داریم، که تمرکز را روی بازی‌های جدیدی که در سال‌های آینده عرضه خواهد شد، دارد. این مراسم به عنوان یک رسانه پرطرفدار مکان مناسبی برای معرفی بازی‌های سال بعد است. برخی از ناشران بزرگترین سورپرایز خود را برای The Game Awards نگه می‌دارند، مراسمی که تقریباً وجود نداشت ولی اکنون به نظر میرسد محبوبیتش از E3 نیز پیشی گرفته است.
برای یک دهه کیلی تهیه کننده و مجری جوایز بازی ویدیویی اسپایک تی وی بود. برنامه‌ای که در اوایل دهه ۲۰۰۰ با قدرت شروع شد. اما در سال ۲۰۱۳ به دلیل تعداد بینندگان ضعیف و انتقادات از فرمت مراسم، متوقف شد. برای نمایش سال ۲۰۱۴، اسپایک قرار نبود آن را از تلویزیون پخش کند. بلکه ترجیح داد آن را به صورت آنلاین پخش کند. کیلی با رویه مدیران اسپایک موافق نبود و از این مجموعه خارج شد. به دلایل نامشخصی علاوه بر خروج کیلی، اسپایک رویداد آن سال را هم لغو کرد. البته تمام این حوادث نیز مانع از اجرای یک مراسم در آن سال توسط کیلی نشد.
«او با ناشران همکاری کرد تا یک مراسم جدید با عنوان The Game Awards را تأمین مالی کند. با توجه به کاهش بازده نمایش اسپایک، او نمی‌دانست که آیا این برنامه جدید مردم را جذب می‌کند یا خیر. پخش زنده آن سال نزدیک به دو میلیون بازدید داشت. یک عدد قابل احترام برای اولین سال، اما پیروزی واقعی فرمت و لحن جدید مراسم بود. این قالبی بود که مردم به وضوح به دنبال آن بودند. بعد از گذشت مدتی، مراسم گیم اواردز رشدی دوبرابری را از لحاظ تعداد بیننده تجربه کرد و اکنون یکی از پربازدیدترین برنامه‌ها در میان برنامه‌های سرگرمی است.
در ماه اکتبر زمانی که کیلی در حال نهایی کردن برنامه‌های نمایش امسال بود، با او آشنا شدم. او بار دیگر وظایف دوگانه تهیه کننده و مجری برنامه را به عهده گرفته است. او همیشه درباره فراز و نشیب‌های مراسم گیم اواردز صحبت می‌کند و همیشه آرام به نظر می‌رسد. مهم نیست که چقدر به پخش سریال نزدیک است، فشارهای مراسم از هر سو به سمت وی روانه می‌شوند. امسال، او به من می‌گوید که نمایش‌های جهانی زیادی برای بازی‌های جدید دارد و احساس وحشتناکی دارد که به خاطر زمان کم مراسم مجبور به رد کردن بعضی از ناشران می‌شود.»
گیم اواردز از ۴۵ میلیون بیننده در یک سال به ۸۰ میلیون نفر بیننده افزایش یافت. با توجه به اینکه در طول همه‌گیری کووید-19 همگی در گوشه‌ای از خانه یا محل کار خود خود پناه می‌گرفتیم، می‌توانید در مورد اینکه چگونه رشد بینندگان به طور بالقوه به آن گره خورده است صحبت کنید؟
«من هنوز متعجبم که سال گذشته توانستیم نمایش را اجرا کنیم. این درست زمانی اتفاق افتاد که قرنطینه دوم تازه شروع شده بود. ما در لس آنجلس بودیم و در روزهای منتهی به نمایش، مطمئن نبودیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد. ما یک کامیون ماهواره‌ای بیرون از خانه خود پارک کرده بودیم تا اگر مجبور شویم برنامه را از خانه پخش کنیم. ما مجموعه‌ای را داشتیم که هر روز برای ساخت آن زحمت کشیده بودیم و نگران بودیم که اگر دولت شهر را تعطیل کند، نمایش هم لغو شود. تقریباً هر روز که به نمایش می‌رسیدیم بدتر می‌شد. من تا روز قبل از مراسم باور نداشتم که اجرای مراسم اتفاق بیفتد تا اینکه همان روز بالاخره به نتیجه رسیدم و با خود اینطور گفتم: “حدس می‌زنم ما واقعاً فرصتی برای انجام آن خواهیم داشت.”»
این واقعاً چالش‌برانگیز بود که آن همه ارائه را کنار هم بچینیم وهمه کارها را از طریق Zoom انجام دهیم و بفهمیم که چگونه تیم ما با همه آزمایش‌ها و همه چیزهایی که در لحظه ممکن بود تغییر کند، این کار را به صورت موفق به سرانجام برساند. پیروزی فقط در گرو انجام نمایش بود. ماه‌ها به نوعی افسرده بودم و فکر می‌کردم که نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. این واقعیت که واقعاً خیلی خوب انجام شد باور نکردنی بود. دیدن رشد آن واقعاً دلچسب بود.
هر چند همیشه دو روی سکه وجود دارد. موفقیت در یک سوی سکه، و از سوی دیگر، فشار برای اجرای بهتر مراسم امسال. آیا می‌توانیم به رشد خود ادامه دهیم؟ ما هرگز به تعداد مخاطب فکر نمی‌کنیم. ما دور هم نمی‌نشینیم و استراتژی برای جذب ۱۰ میلیون بیننده دیگر طراحی نمی‌کنیم. ما فقط روی ساخت یک نمایش عالی برای جامعه گیمرها تمرکز می‌کنیم.»
برای رعایت توصیه های ایمنی، همه‌گیری کووید همچنان به رویدادهای زنده دامن می‌زند. در این برهه از زمان، شما در حال برنامه ریزی برای بازگشت به قالب حضوری با مخاطب هستید. آیا دوباره به فرمت قبل از کووید برگشته‌اید؟ یا قصد دارید دوباره آن کامیون‌های مجهز به ماهواره را در جلوی خانه داشته باشید؟
«تفاوت بزرگ امسال این است که ما واکسن داریم. ما یک سال وقت داشتیم که فرآیند انجام این کارها را یاد بگیریم. ما خیلی زود تصمیم گرفتیم که به سالن مایکروسافت برگردیم و قرار است مجموعه خود را بسازیم و ارکستر خود را در آنجا داشته باشیم. پروتکل‌ها و هزینه‌های زیادی دراین مورد مانند اجرای نمایش و آزمایش و هر چیزی که در انجام آن دخیل است، وجود دارد. ما در حال برنامه ریزی برای اجرای یک نمایش تمام عیار درسالن هستیم. این بزرگترین اجرای ما خواهد بود. این بزرگترین تولید برنامه ماست که با تجربه کامل از سال‌های پیش به سمت اجرای بهترین برنامه پیش می‌رویم، اما ایمنی را در نظر می‌گیریم. اگر نوع دیگری وجود داشته باشد یا مشکلی ظاهر شود، ما برنامه‌های اضطراری داریم. چگونه می‌توانیم در لحظه حرکتی متفاوت انجام دهیم؟
ما در حال اجرای یک نمایش کلاسیک با محدودیت ظرفیت برای مخاطب و برخی الزامات دیگر هستیم. ما باید ببینیم که آیا مردم در سفر راحت هستند؟ حتی در سطح بین المللی. ما در مورد آن مطمئن نیستیم. این تصمیم شخصی هر کسی است. من هیجان زده هستم که به یک سالن بزرگ برای اجرا باز می‌گردیم. اکثر شرکت‌های بازی‌سازی، وقتی امسال با آن‌ها صحبت می‌کنیم، همه آن‌ها این ایده را دوست دارند که بالاخره بتوانند از پشت نمایشگرهای خود بلند شوند و شخصاً برای انجام کاری برگردند. مفتخرم که ما به نوعی اولین رویدادی هستیم که قرار است نمایشی زنده با حضور مردم داشته باشد که به روشی ایمن و کنترل شده تمام جوانب کار را سنجیده و با آمادگی کامل برای اجرای مراسم برگشته است.»
با توجه به موفقیت سال گذشته، احساس می‌کنم که هر ناشر و توسعه‌دهنده‌ای از این فرصت استفاده می‌کند تا بخشی از نمایش باشد.
«به طور کلی، نظر افراد مختلف در مورد تمایل به حضور در برنامه واقعاً مثبت است. من شاهد این هستم که بخشی از آن‌ها تمایل به حضور فیزیکی در برنامه دارند. اما بسیاری می‌خواهند به محتوا کمک کنند. یکی از بهترین چیزها در سال گذشته، وسط یک بیماری همه گیر، این بود که همه این توسعه دهندگان توانستند تریلرهای شگفت انگیزی بسازند و محتوایی را به ما بدهند تا در مراسم بصورت جهانی برای عموم به نمایش بگذاریم.
از نظر چیزهایی که در نمایشگاه اعلام می‌شود، امسال بازی‌های بیشتری نسبت به قبل داریم. ما در موقعیت خوبی قرار داریم که مردم می‌خواهند بخشی از نمایش باشند. می‌دانید، این یک مراسم اهدای جایزه است تا مراسم نمایش بازی، اما به طور فزاینده‌ای، فکر می‌کنم بیشتر می‌خواهیم از آن به عنوان وسیله ای برای به اشتراک گذاشتن اخبار در بازی‌ها استفاده کنیم. بنابراین این نوعی تعادل داخلی است که ما در حال ایجاد آن هستیم.»
«چیز دیگری که در پس‌زمینه است، این است که امسال تعداد زیادی از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی بر اساس بازی‌ها وجود دارد. ما در تلاشیم تا برخی از آن‌ها، مانند سریال‌های The Witcher و Cuphead و همچنین فیلم Uncharted را در مراسم امسال به نمایش خود اضافه کنیم. این اولین سالی است که ما در تلاش هستیم تا نحوه گنجاندن برخی از این موارد را بررسی کنیم. درست است که آن‌ها بر اساس بازی‌ها هستند، اما در واقع بازی نیستند.»
شما گفتید که بیشتر از همیشه نمایش معرفی از بازی دارید. چه انتظاری می‌توانیم از آن‌ها داشته باشیم؟
«مثل همیشه، سعی می‌کنیم بین بازی‌های کاملاً جدید و به‌روزرسانی‌های بازی‌هایی که مردم واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهند، تعادل برقرار کنیم. همچنین بازی‌هایی با که سرویس‌های لایو ارائه می‌شوند نیز می‌توانند محتوایی در شب نمایش داشته باشند. امسال ما چیزهای زیادی داریم که برای اولین بار در نمایشگاه اعلام می‌شود، که هیجان انگیز است. من احساس می‌کنم نسل بعدی بازی‌ها از لحاظ اسمی شروع شده است. اما واقعاً به هیچ وجه عنوانی که شایسته نسل جدید باشد ندیده‌ایم. منظور من این نیست که بازی‌های موجود را تحقیر کنم، اما عنوان‌های جدید از طرف استودیوهای فرست و ثرد پارتی منتشر می‌شود. تهیه سخت افزار و عرضه و تهیه کنسول‌های کنونی، میزان عرضه را محدود کرده است.
من معتقدم سال ۲۰۲۲ زمانی است که موتورها واقعاً روشن می‌شوند. ما چند چیز در نمایش خود خواهیم داشت که فکر می‌کنم واقعاً نسل بعدی خواهند بود. تجربیاتی که فکر می‌کنم مردم را در مورد آینده و جایی که بازی‌ها پیش می‌روند هیجان زده می‌کند. من فقط در مورد بازی‌های فرست پارتی این را نمی‌گویم. نمایش‌های تکنیکی از نسل نهم در مراسم امسال وجود دارد که من در مورد آن‌ها هیجان زده هستم. سپس ما بین فرنچایزهای بزرگ با توسعه دهندگان کوچک تعادلی داریم و تیم‌های کوچکتر کارهای واقعا جالبی انجام می‌دهند. این یک هدف دائما در حال حرکت است. من قبلاً این را گفته‌ام، اما برخی چیزها یک هفته قبل از نمایش حذف می‌شوند، همچنین چیزهای جدیدی وجود دارد که یک هفته قبل از نمایش در خانه من ظاهر می‌شود و به مراسم اضافه می‌شوند.
من همیشه در این مورد داستان In the Valley of the Gods را از کامپو سانتو تعریف می‌کنم، استودیویی که اکنون با Valve همکاری می‌کند. آن‌ها دو هفته قبل از نمایش پیش من آمدند. من به آن‌ها گفتم که این بازی شگفت انگیز است. این تریلر سه ماه پیش کجا بود؟ مردم فکر می‌کنند که نمایش و محتوای آن همه از ماه‌ها قبل طراحی شده است. گاهی اوقات این طور است. اما اغلب اوقات همه چیز در لحظه در حال تغییر است. من کاملاً مطمئن هستم که ترکیب بسیار خوبی داریم که مردم را هیجان زده می‌کند. من همچنین آموخته‌ام که شما باید انتظارات را مدیریت کنید زیرا هر کسی در ذهن خود بازی متفاوتی دارد.
من فکر می‌کنم سال آینده برای بازی‌ها به طور کلی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. محتوای ارزشمند بسیار زیادی در سال آتی منتشر می‌شود.»
فهمیدن این که نمایش‌ها شامل کدام بازی‌ها خواهد شد، دارد تبدیل به یک پازل بزرگ می‌شود. آیا فهمیده‌اید اولین و آخرین نمایش برای کدام بازی خواهد بود؟ به نظر می‌رسد براساس رویه کلی مراسم آن‌ها همیشه دو عنوان از بزرگترین سازنده‌ها هستند.
«سؤال خوبی بود. فکر می‌کنم آخرین دمویی که قرار است نمایش داده شود را می‌دانم که واقعاً عالی خواهد بود. اولین نمایش، فکر می‌کنم می‌دانم، اما ممکن است کمی تغییر کند. موقعیت تریلر و تصمیم گیری برای نحوه نمایش آن‌ها در نمایش همیشه جالب است. برخی از شرکت‌ها در مورد جایی که می‌خواهند در نمایشگاه حضور داشته باشند بسیار مشخص هستند. من صادقانه بگویم که تا احتمالاً یک ماه قبل از نمایش، زمانی که ما تقریبا از همه محتواهایی که وارد نمایش شده‌اند آگاه هستیم.
آن تماس‌ها و پذیرش شرط‌های ناشران بزرگ برای نمایش را انجام نمی‌دهیم. لحظه‌ای که به چیزی بله بگویم، ممکن است چیز دیگری ظاهر شود. ما محتوای نمایش را تا اخرین لحظه منعطف نگه می‌داریم و زیر بار اجرای شروط نمی‌رویم. ما قطعاً حس خوبی از چیزهایی داریم که در اوایل و اواخر نمایش است. سپس یک سری چیزهای جالب در وسط آن نیز وجود دارد. ما می‌خواهیم مردم را با چیزهایی که انتظار ندارند غافلگیر کنیم.»
«ما هیچ جایزه جدیدی نداریم. جایزه دسترس‌پذیری امسال بازخواهد گشت. ما با چند کاتگوری امسال یکم بازی کرده‌ایم که فکر می‌کنم در آینده شاهد اضافه شدن آن‌ها خواهیم بود. اگرچه هنوز کاملاً به قرار دادن آن‌ها در مراسم امسال نرسیده‌ایم. من فکر می‌کنم در نهایت ممکن است امسال شاهد اضافه شدن جایزه بهترین اقتباس را با همه این سریال‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌های مصور، و چیزهای دیگر در مراسم امسال شاهد باشیم. من فکر می‌کنم عناوین جالبی در آن بخش وجود خواهد داشت. فقط هنوز کافی نیست، ولی من فکر می‌کنم در چند سال آینده، این بخش پربار خواهد بود. ما همچنین کمی به محتوای تولید شده توسط کاربر که در بازی‌هایی مانند Fortnite ،Core و Roblox ساخته می‌شود فکر می‌کنیم. باز هم، من فکر نمی‌کنم هنوز کاملاً به آنجا رسیده‌ایم، اما این چیزی است که فکر می‌کنم در آینده در ما باشد. البته امسال هم تقریبا همینطور است کسی چه می‌داند.»
شما اشاره کردید که در حال ساخت بزرگترین صحنه نمایش هستید. من حتی نمی‌توانم مغزم را دور از آنچه که می‌تواند روی سن اتفاق بیفتد با فکرم یکی کنم. شما در نمایش‌های پیشین مجسمه‌های غول‌پیکر، یکی از بزرگ‌ترین سن‌های نمایش و یک ارکستر کامل روی سن را نمایش داده‌اید. اما سوال اصلی این است که امسال این همه فضا را برای چه چیزی نیاز دارید؟
«ما فقط هر سال موارد بیشتری را اضافه می‌کنیم. ما یک طبقه ویدیویی بسیار جالب داریم که در حال انجام آن هستیم که نوعی صفحه نمایش ویدیویی است. واقعا جالب است ما برخی از مهمانان از حوزه موسیقی را معرفی نکرده‌ایم. اما نام‌های شگفت‌انگیز و بزرگی داریم که این کار را انجام می‌دهند. هر سال فکر می‌کنم ما به آرامی این نمایش را به چیزی تبدیل می‌کنیم که امیدوارم بزرگترین نمایش جایزه در حوزه سرگرمی باشد، که اتفاقاً در مورد بازی‌ها است. بدیهی است که امسال به دلیل کووید محتاط هستیم، اما این مانع ما نشده است. فکر می‌کنم خواهید دید که نمایش امسال قطعاً بلندپروازانه‌ترین مجموعه ماست. ما در حال افزایش مقیاس و دامنه هستیم. این بازی کمی خطرناک است، اما بله، ما می‌خواهیم به ساختن ادامه دهیم، صحنه تماشایی بیشتری خلق کنیم.»
«تعداد آن به هزاران نفر خواهد رسید، اما مطمئنا از ۱۰۰ درصد ظرفیت استفاده نخواهد شد. ما فقط سعی می‌کنیم اعداد را کمی کنترل کنیم.»
شما در صحبت‌های خود به نکات مهمی اشاره کردید که بسیاری از مردم در مورد PlayStation 5 و Xbox Series X احساس می‌کنند. نظر شما در مورد بازی‌های نسل بعدی تا کنون چیست؟
«قبلاً اشاره کردم که فکر می‌کنم نسل بعدی از لحاظ اسمی شروع شده است، اما ما واقعاً تعداد زیادی بازی که ویترین نسل بعد باشد را ندیده‌ایم، درست است؟ می‌توانم بگویم Forza Horizon 5 واقعا دیدنی و محشر است. Ratchet & Clank: Rift Apart یک بازی جالب دیگر است، و من عاشق DualSense هستم. این کنترلر به مردم فرصت زیادی می‌دهد تا فکر کنند بازی‌ها در آینده به کجاها می‌روند. ما هنوز تعداد زیادی IP نسل بعدی را ندیده‌ایم. Returnal نیز احتمالا یکی از بهترین نمونه‌های نسل بعدی تا کنون است.»
این کنسول‌ها و سخت افزار آن‌ها بسیار قدرتمند هستند و فرصت‌های زیادی در آنجا وجود دارد. اما این سال سختی برای توسعه‌دهندگان بوده است تا این بازی‌ها را در حین کار از خانه بسازند. خیلی چیزها به تعویق افتاده است. من بازی‌هایی دارم که قرار بود سال گذشته در مراسم گیم اواردز آن‌ها را معرفی کنیم، و احتمالاً امسال قرار است آن‌ها را معرفی کنیم. آن‌ها حداقل یک سال کامل به تعویق افتادند. برخی از افراد یک یا دو سال زمان را بخاطر دور کاری در توسعه از دست دادند. تأخیرهای زیادی وجود دارد که بر نسل بعدی و آن خط تولید محتوا تأثیر گذاشته است. هنوز هم سال خوبی بود، اما فکر می‌کنم سال آینده و سال بعد هیجان‌انگیزتر خواهد بود و نسل نهم واقعا شروع خواهد شد.
اتفاقی که من فکر می‌کنم با بسیاری از این جعبه‌های نسل بعدی اتفاق افتاده این است که مردم آن‌ها را می‌خرند و در عین حال بازی‌های قدیمی‌شان را روی آن‌ها انجام می‌دهند. آن‌ها بهتر به نظر می‌رسند، درست است؟ این یک کیفیت زندگی بهتر است. نرخ اتصال با این سیستم‌های جدید تا حدی به دلیل Game Pass و همچنین به دلیل بازی Warzone یا Fortnite یا چیزهایی که قبلاً داشته‌اند، عالی نبوده است. اگرچه مردم در حال خرید این سیستم‌ها هستند. اما آن عناوین واقعی نسل بعدی را برای بازی ندارند. عناوین نسل بعدی بزودی می‌آیند و همچنین عناوینی که به تاخیر افتاده‌اند. ثبت عملکرد در میانه کووید واقعاً سخت است. ساخت همه این بازی‌های داستانی که ما آن‌ها را دوست داریم زمان زیادی می‌برد.
از میان هر بازی‌ای که معرفی نشده است، یکی از فرانچایز هایی که می‌خواهید دوباره ببینید کدام است؟ دوست دارید چه چیزی را به عنوان اولین نمایش جهانی داشته باشید؟
من واقعا دوست دارم BioShock برگردد. دل من خیلی برای آن فرنچایز تنگ شده است. بی نهایت، من هنوز به آن فکر می‌کنم. دل من برای آن فرنچایز تنگ شده است. یک BioShock جدید بسیار جذاب خواهد بود. من همچنین از طرفداران Valve هستم، بنابراین هر چیزی که مربوط به Valve باشد دیدن آن جالب خواهد بود. یکی از بهترین بازی‌هایی که در سال گذشته بازی کردم Crash Bandicoot 4 بود. بازی فوق العاده‌ای بود. از نظر من مشکلی ندارد که برخی از آن فرنچایزهای کلاسیک به شیوه‌ای جدید بازگردند، مانند Jak & Daxter جدید.
گیم اواردز در تاریخ ۹ دسامبر به صورت زنده از سالن مایکروسافت لس آنجلس برگزار می‌شود. در سراسر جهان پخش خواهد شد و می‌توان آن را از سرویس‌های پخش مختلف مانند توییچ و یوتیوب مشاهده کرد.
من کاملا با حرفاش موافقم مخصوصا برای بایوشاک
قصه یک اقتباس بد

source

توسط funkhabari