instagram gamefa
telegram gamefa
telegram
Google News
نویسنده‌ی سابق و ارشد استودیوی بایوور (Bioware)، اخیراً با انتشار توییت‌هایی از ایده‌ی ساخت سریال اقتباسی از مجموعه‌ی Mass Effect انتقاد کرده است.
دو روز قبل، گزارشی در خصوص احتمال ساخت یک سریال تلویزیونی برگرفته از فرنچایز Mass Effect منتشر شد. در این گزارش اشاره شده بود که شرکت آمازون (Amazon) در تلاش است تا امتیاز ساخت این سریال را تصاحب و آن را از طریق پلتفرم Amazon Prime پخش کند. در همین حال ‌به‌تازگی دیوید گیدر (David Gaider)، نویسنده‌ی سابق و ارشد بایوور، از ساخت این سریال انتقاد و نگرانی‌های خود را درباره‌ی این پروژه مطرح کرده است.
دیوید گیدر در این باره گفت:
از اینکه می‌بینم قرارداد شرکت آمازون برای ساخت احتمالی یک سریال از Mass Effect بوده، کمی خیالم راحت شد. با این حال، ساخت چنین سریالی (حتی ساخت سریال اقتباسی از Dragon Age) باعث می‌شود که من برخلاف بعضی از طرفداران، نگران شوم.
سری بازی‌های Mass Effect و Dragon Age قهرمانان شخصی‌سازی شده دارند. این بدان معناست که سریال تلویزیونی باید انتخاب کند که آیا قهرمان داستان مرد باشد یا زن. در همین قدم اول، تعداد زیادی از طرفداران این دو فرنچایز امیدشان را از دست می‌دهند.
نکته‌ی بعد این است که آن قهرمانان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک مانند یک تابلوی خالی باشند؛ جایی که بازیکن با تصمیم‌های خود آن را پر می‌کند. این امر برای یک رسانه‌ی منفعل کار جواب نمی‌دهد. بنابراین، قهرمان شخصیت خود و داستان خود را خواهد داشت که این عجیب خواهد بود. در نظر بگیرید که چقدر از داستان به همراهان قهرمان اختصاص دارد. همراهان افرادی هستند که بازیکن بیشتر درگیری عاطفی خود را از آ‌ن‌ها دریافت می‌کند. قهرمانان Dragon Age و Mass Effect به خودی خود بسیار خسته کننده هستند به نظر می‌رسند.
به همراهان (Companions) فکر کنید. به این فکر کنید که جامعه‌‎ی طرفداران چقدر به آن‌ها متصل هستند. حال این واقعیت را در نظر بگیرید که هیچ راهی وجود ندارد و هیچ داستان واحدی نمی‌تواند به یک اندازه به همه‌ی آن‌ها بپردازد.
مطمئناً ساخت یک سریال تلویزیونی به جای فیلم، گزینه‌های همراه بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما باید بازی خود را در نظر بگیرید. تنها تعداد انگشت‌شماری از همراهان در یک بازی حضور معناداری داشتند. برای این داستان و برای حفظ انسجام آن باید اینچنین باشد. این در صورتی است که سازندگان سریال‌های تلویزیونی، همراهان را بسیار مهم بدانند. آنها ممکن است بیشتر همراهان را به خاطر پروژه حذف کنند و به نظر من، این یک اشتباه خواهد بود. هر دو طرح Mass Effect و Dragon Age در بهترین حالت قابل استفاده و سودمند بودند و منظور من این نیست که توهین آمیز باشند.
این طرح‌ها باید بازیکن را در نظر می‌گرفتند. آنها به نوعی پوسته‌ای بودند که درگیری عاطفی بازیکن بر روی آن معمولاً از طریق همراهان و انتخاب‌ها انجام می‌شد. انتخاب تعامل را افزایش داد و در اینجا تعامل بسیار مهم است. اگر این موارد را در سریال در نظر نگیرید، بسیاری از مخاطبان و طرفداران فرنچایز ناامید خواهند شد.
البته همه این موارد در صورتی است که از سری Dragon Age یا Mass Effect سوء استفاده شود. من می‌توانم به چند روش فکر کنم که می‌توان آن را بهتر انجام داد، اما این شامل انجام کارهایی فراتر از یک اقتباس دقیق است و این پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در هر صورت برای شورانرهای سریال آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به این موارد ضروری توجه داشته باشند.
آقای گیدر نویسنده‌ی اصلی هر سه نسخه‌ی مجموعه‌ی Dragon Age است که در سال 2016 و پس از 17 سال فعالیت، از استودیوی بایوور جدا شد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا با ساخت سریال اقتباسی از مجموعه‌ی Mass Effect موافق هستید؟ لطفاً نظرات خود را به اشتراک بگذارید.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
قشنگ داره حرف های من رو بیان میکنه 👍
واقعا چرا باید از بازی که پر از انتخاب های تاثیرگذار و پایان های مختلف هست سریال بسازن؟
البته معلومه،بخاطر فن بیس بزرگ مس افکت
باید مثل کتاب شاهزاده پارسی با سریاله برخورد کنن
تمام حقوق این سایت متعلق به گیمفا می باشد.
Copyright© 2021 Gamefa All Rights Reserved

source

توسط funkhabari