تصمیمی که خیلی برایشان گران تمام شد
لانچ ایکس باکس اورجینال برای مایکروسافت کار چندان آسانی نبود و این شرکت در آن زمان به خاطر نداشتن تجربه کافی تصمیمات اشتباه زیادی اتخاذ کرده بود. یکی از این موارد، به بازی جی تی ای 3 (GTA 3) برمی‌گشت.
Power On مجموعه مستندی است که مایکروسافت به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی ایکس باکس بخش می‌کند. بنابر گزارش سایت یوروگیمر، در جدیدترین قسمت‌های این مستند توضیح داده می‌شود که چطور آن‌ها پیشنهاد راکستار برای عرضه بازی Grand Theft Auto 3 روی ایکس باکس در سال ۲۰۰۱ را رد کرده‌اند. در نهایت سونی این بازی را به صورت زمانی و موقت به انحصار خود در آورد و توانست سود زیادی نیز از این کار کسب کند.
در دیگر قسمت این مستند به این اشاره شده بود که تعطیل کردن استودیو Lionhead بزرگ‌ترین اشتباه آن‌ها بود. با این وجود تصمیمات اشتباه همیشه بخشی از تاریخ این کمپانی بوده و حالا با یکی دیگر از آن‌ها آشنا می‌شویم. پیش از عرضه ایکس باکس اورجینال به بازار، تیمی از مایکروسافت به مناطق و کشورهای مختلفی مثل اروپا و ژاپن سفر می‌کرد تا استودیوها را بیشتر با کنسول آشنا کند.
در این مستند می‌بینیم کوین باخوس (Kevin Bachus)، رئیس وقت روابط خارجی ایکس باکس، توضیح می‌دهد که یک تیم کوچک به مایکروسافت نزدیک شده بود و قصد داشت روی یکی از بازی‌های دوبعدی خود برای پی‌سی دوباره کار کند. درو آنجلوف (Drew Angeloff)، عضو گروه فناوری پیشرفته ایکس باکس از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴، در ادامه به این اشاره کرد که گروهی  از مدیران ارشد کمپانی پیشنهادات سازندگان و ناشرها را بررسی می‌کردند. آن‌ها باور داشتند که این توسعه دهنده کوچک نمی‌تواند بازی خود را از دوبعدی به سه‌بعدی منتقل کند.
آن‌ها احساس کردند که کار پیچیده‎‌‌ای است. آن‌ها واقعا رابط کاربری بازی را درک نمی‌کردند. فکر می‌کردند که بازی بر اساس مجموعه‌ای است که آنقدرها هم موفق نبود. در کمال تعجب پیشنهاد آن‌ها رد شد.
پس از اینکه مایکروسافت پیشنهاد راکستار برای Grand Theft Auto 3 را رد کرد، سونی با آن‌ها یک قرارداد انحصاری امضا کرد. همانطور که کوین باخوس اشاره کرده، Grand Theft Auto 3 در سال ۲۰۰۱ حدود ۱۴.۵ میلیون نسخه فروش داشت و پرفروش‌ترین بازی سال شد. اگر راکستار دنباله آن را نیز منتشر نمی‌کرد، GTA 3 می‌توانست پرفروش بازی سال ۲۰۰۲ نیز باشد. اگر شما هم یکی از طرفداران این بازی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «GTA 3 چطور دنیای بازی‌های ویدیویی رو تغییر داد؟» را مطالعه کنید.
ویجی‌لاگ پلاس: مرور اتفاقات گیم آواردز و رایگان شدن پابجی
تماشای نسخه با کیفیت از کانال یوتیوب ویجیاتو
اسپنسر خیلی به ایکس باکس کمک کرد
مدیر قبلی xbox رو نابود کرد و اسپنسر گند کاری هاشو جمع کرد خدایی دم اسپنسر گرم
من مدیر به این مسئولیت پذیری واقعا کم دیدم
تنها کاری که باید میکردن این بود که اون جی تی ای لعنتی میاوردن
فیل اسپنسر بیلگیتس بیان یه جا یه استودیو رویایی میشه که از علم بیلگیتس استفاده میکنن و از با فرهنگی فیل اسپنسر که حتی این به اشتباهات خودشون رو هم خیلی واضح میگن
عجب اشتباهی
ولی خوشم میاد اصلا سعی ندارن اشتباهات گذشتشون رو بپوشونن
بلکه با یک لبخند و عبرت گرفتن ازش، تبدیلش می کنن به یه سکوی پرتاب
پ.ن: واقعا تریلر دکتر استرنج ۲ لو رفت؟ هر چی میگردم چیزی پیدا نمیکنم اما cbr و screenrant اینجور گفتن
ظاهرا داستان اسپایدی ۳ هم کلا لو رفته بندیکت کامبربچ خواهش کرده دیگه کسی چیزی اسپویل نکنه
اینجور که پیش میره بعید میدونم لوکی تو استرنج ۲ بیاد
بیچاره چقد مایکروسافت حیف شد بخاطر دان متریک
مایکرو سافت هم اکنون : اشتباهههههههه کردمممممممم😰
XD
شوخی
خداروشکر فیل اسپنسر یک سرو سامان درست حسابی ای با ایکس باکس داد و با خریدن استودیو های جدید نشون داد قراره تمرکز اصلیشون فقط روی ساخت گیم باشه و بس. و حتی قبلا مطلبی خونده بودم که به تیم های بازی سازی فشار نمیارن و محدودیت نمیذارن و این خیلی خوبه برای تیم های بازی سازیشون. از ۲۰۲۲ به بعد باید منتظر بازی های خفن باشیم.
درون جاناتان لارسون
فیلمی برای تمام فصول

source

توسط funkhabari