instagram gamefa
telegram gamefa
telegram
Google News
گزارش‌های اخیر به سرویس جدید سونی با اسم رمز اسپارتاکوس اشاره دارند که برای رقابت با گیم پس طراحی شده است. در این مقاله به شایعه‌ها و احتمالات خواهیم پرداخت.
سال 2017 بود که شرکت مایکروسافت سرویسی قدرتمند به نام ایکس باکس گیم پَس را راه‌اندازی کرد و شعار «بازی برای همه» را بار دیگر به مرحله‌ی عمل درآورد. عملکرد این سرویس به‌قدری خوب بوده که در طی سه یا چهار سال گذشته، گیم پس همواره به عنوان یکی از نقاط قوت مایکروسافت ذکر شده و بسیاری از گیمرها را به سوی خرید کنسول‌های نسل هشتم و نهم مایکروسافت سوق داده است. سرویس گیم پس در حال حاضر بیش از 25 میلیون نفر مشترک دارد که این رقم در حال افزایش است.
اما چه چیزی باعث شد که گیم پس تا این حد محبوب شود؟ اولین جوابی که برای این موضوع به ذهن می‌رسد، قیمت فوق‌العاده مناسب این سرویس است. برای استفاده از حالت عادی این سرویس، کافی است که فقط 9.99 دلار در ماه پرداخت کنید. حالت Ultimate این سرویس 14.99 دلار در ماه قیمت دارد که حدود یک چهارم قیمت یک بازی کامل به شمار می‌رود. این در حالی است که برای ماه اول اشتراک، تنها باید 1 دلار بپردازید. یک دلار برای امتحان کردن بازی‌های روز جهان پیشنهاد منصفانه‌ای به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟
اما مقرون‌به‌صرفه بودن نمی‌تواند تنها دلیل محبوبیت یک سرویس باشد. بنابراین، محبوبیت گیم پس دلایل دیگری نیز دارد. از جمله این دلایل می‌توان به کلکسیون بزرگ بازی‌های این سرویس اشاره کرد. همان‌طور که اطلاع دارید، بسیاری از بازی‌های جدید، در همان روز عرضه در اختیار مشترکین این سرویس قرار می‌گیرند و این یعنی تعداد زیادی از گیمرها می‌توانند این بازی‌ها را فقط با پرداخت هزینه‌ی اشتراک تجربه کنند.
مایکروسافت با عرضه‌ی ایکس باکس سری اس و لانچ کردن این سرویس، بازی کردن را برای بسیاری از افراد در سرتاسر جهان که توانایی خرید کنسول یا بازی‌های آن را نداشتند، میسر کرده است. این موضوع در سال‌های اخیر به محبوبیت کمپانی مایکروسافت افزوده و گیمرهایی که به دلیل زندگی در کشورهای فقیرتر، توانایی انجام بازی‌های روز را نداشتند، حالا به لطف مایکروسافت می‌توانند این بازی‌ها را همزمان با عرضه‌ی جهانی تجربه کنند.
طبیعتاً وقتی مایکروسافت یا سونی دست به یک اقدام نوآورانه می‌زنند، همه از شرکت رقیب انتظار یک پاسخ درخور دارند. در سال‌های اخیر نیز با رشد روزافزون محبوبیت گیم پس، همه از سونی انتظار معرفی یک سرویس مشابه یا جایگزین داشتند. به نظر می‌رسد که این اتفاق به زودی رخ دهد. طبق گزارش‌های منتشر شده، از سرویس جدید سونی که با اسم رمز اسپارتاکوس شناخته می‌شود، در بهار امسال رونمایی خواهد شد. هنوز اطلاعات چندانی از این سرویس در دسترس نیست، اما در این مقاله قصد داریم حدس‌ها و پیش‌بینی‌های پیرامون این سرویس را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.
اولین سوالی که در قبال اسپارتاکوس مطرح می‌شود، این است که فرق آن با PS Plus چیست؟ همان‌طور که می‌دانید، PS Plus سال‌هاست که به عنوان اصلی‌ترین سرویس سونی شناخته می‌شود. کاربران با خرید اشتراک این سرویس، می‌توانند از امتیازات مختلفی همچون دانلود رایگان بازی‌های منتخب هر ماه، تخفیف‌های ویژه و قابلیت بازی آنلاین استفاده کنند. از طرف دیگر، سونی سرویس دیگری به نام PS Now نیز دارد که کمی با PS Plus فرق می‌کند. شما با خرید اشتراک PS Now می‌توانید به کلکسیونی از بازی‌های قدیمی پلی استیشن دسترسی داشته باشید و آن‌ها را استریم کنید. البته سونی برخی از این بازی‌ها را برای دانلود هم قرار داده که در صورت دانلود، می‌توانید به شکل آفلاین نیز به تجربه‌ی آن‌ها بپردازید.
اما حالا برگردیم به سوال اصلی؛ آیا اسپارتاکوس قرار است چیزی متفاوت‌تر از PS Plus یا PS Now باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله. به نظر می‌رسد که اسپارتاکوس دو سرویس قدیمی را با هم ادغام کرده و تجربه‌ای بهتر به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. با توجه به اطلاعاتی که در دسترس است، سرویس اسپارتاکوس سه سطح خواهد داشت:
روی کاغذ به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد وقت و سرمایه‌ی زیادی روی سرویس جدید صرف کند و به شکلی قوی وارد عرصه‌ی رقابت با گیم پس شود. اما آیا اسپارتاکوس، آن‌قدری مطرح خواهد شد که گیمرها را از خرید ایکس باکس منصرف کرده و به سمت خرید پلی استیشن سوق دهد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.
با توضیحاتی که تا به اینجای کار در مورد اسپارتاکوس ارائه شده، به نظر می‌رسد که این سرویس و سرویس گیم پس، از بسیاری جهات شبیه به هم باشند. در واقع هدف هر دو آسان‌تر کردن دسترسی کاربران به بازی‌های قدیمی و جدید و همچنین پایین آوردن هزینه‌های بازی کردن است. پس چه عاملی تعیین‌کننده خواهد بود؟
اولین عاملی که سونی باید فکری برای آن بکند، قرار گرفتن بسیاری از بازی‌های AAA روی سرویس گیم‌ پس، به محض عرضه‌ی آن‌ها است. در یکی دو سال اخیر، بسیاری از بازی‌های بزرگ جهان در همان روز عرضه، روی سرویس گیم پس قرار گرفته‌اند و مشترکین این سرویس به شکلی رایگان توانسته‌اند این آثار را دانلود کرده و از آن‌ها لذت ببرند. در حال حاضر هم اگر به این سرویس سری بزنید، نام بازی‌های بزرگی مانند Halo ،Gears 5 ،Hellblade و NieR: Automata را در لیست بازی‌های این سرویس خواهید دید. این یعنی شما با خرید یک کنسول و پرداخت یک دلار برای اولین ماه گیم پس، می‌توانید به تعدادی از بهترین بازی‌های منتشر شده در سال‌های اخیر دسترسی داشته باشید. یک دلار هزینه‌ای است که برخی از بازی‌ها برای یک Skin یا اسلحه‌ی جدید در نظر می‌گیرند، حال شما با این هزینه می‌توانید به بازی‌های روز دسترسی داشته باشید!
بنابراین، این موضوع یکی از اصلی‌ترین زمینه‌هایی است که سونی باید در آن به رقابت با مایکروسافت بپردازد. قطعاً قرار دادن بازی‌های بزرگ روی سرویس گیم پس در روز عرضه، هزینه‌های هنگفتی برای مایکروسافت دارد، اما این امر در بلندمدت به نفع آن‌ها تمام شده و نه تنها این هزینه‌های هنگفت را جبران می‌کند، بلکه به سوددهی نیز می‌رسد. باید دید آیا سونی نیز حاضر است چنین بودجه‌ای برای سرویس خود در نظر بگیرد یا خیر.
البته خبرها حاکی از آن هستند که سونی قصد ندارد بازی‌های انحصاری‌ خود را در روز عرضه به شکل رایگان روی سرویس اسپارتاکوس قرار دهد، اما باید دید این قضیه در مورد بازی‌های چند پلتفرمی به چه شکل خواهد بود. آیا فشار رقابت باعث خواهد شد سونی تصمیمات دیگری اتخاذ کند یا خیر؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که برای پاسخ به آن‌ها حداقل باید تا بهار صبر کنیم.
عامل تعیین‌کننده‌ی بعدی، طبیعتاً قیمت این سرویس خواهد بود. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، هزینه‌ی یک ماه اشتراک عادی گیم پس حدود 10 دلار و هزینه‌ی یک ماه اشتراک Game Pass Ultimate حدود 15 دلار است. این در حالی است که قیمت یک بازی کامل در نسل نهم، 60 یا 70 دلار خواهد بود و این یعنی شما با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر، به تعداد بیشتری از بازی‌ها دسترسی خواهید داشت. حال این سوال پیش می‌آید که آیا سونی نیز می‌تواند چنین قیمت‌های مناسبی برای سرویسش در نظر بگیرد؟ اگر این قیمت بالاتر باشد، آیا محتوای کافی برای توجیه اختلاف قیمت خواهد داشت؟ این‌ها سوالاتی هستند که در مورد اسپارتاکوس مطرح هستند و همه منتظرند تا جواب مناسب را به زودی دریافت کنند.
مورد آخری که در موفقیت سرویس اسپارتاکوس قطعاً تعیین‌کننده خواهد بود، نحوه‌ی اجرا یا دانلود بازی‌های قدیمی و همچنین Backwards Compatibility است. همان‌طور که می‌دانید، گیم پس به شما اجازه می‌دهد تا بسیاری از بازی‌های قدیمی را به راحتی دانلود کرده و به شکل آفلاین روی سیستم خود بازی کنید. این در حالی است که سرویس PS Now هم‌اکنون برای اجرای بازی‌های پلی استیشن 3 به اینترنت پرسرعت احتیاج دارد و پشتیبانی خوبی را از آثار قدیمی ارائه نمی‌دهد. باید دید که آیا سرویس اسپارتاکوس رویکرد بهتری را پیش می‌گیرد یا خیر.
اطلاعاتی که هم‌اکنون از سرویس اسپارتاکوس در دسترس قرار دارد، کمی محدود است. بنابراین شاید برای قضاوت این سرویس کمی زود باشد. می‌دانیم که گیم پس مایکروسافت، توانسته تا حد زیادی تجربه‌ی گیمرها را بهبود ببخشد و هزینه‌های بازی کردن را به شکل چشمگیری کاهش دهد. آیا اسپارتاکوس هم خواهد توانست در همین حد موفق ظاهر شود؟ آیا مغزهای متفکر سونی ایده‌هایی به مراتب بهتر دارند و اسپارتاکوس قرار است در سطح گیم پس ظاهر شود؟ یا این‌ که صرفاً تقلیدی ناقص از این سرویس خواهد بود و برگ برنده در دست مایکروسافت باقی خواهد ماند؟ همه‌ی این‌ها سوالاتی هستند که باید حداقل تا بهار امسال برای پاسخ به آن‌ها صبر کنیم. اما سونی معمولاً طرفداران خود را ناامید نکرده و امیدواریم این موضوع در مورد سرویس جدید اسپارتاکوس نیز صدق کند.
اما نظر شما کاربران محترم گیمفا چیست؟ شانس موفقیت این سرویس را در چه حد می‌دانید؟ در بخش نظرات، منتظر شما عزیزان هستیم.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
اگه با سه سطح قیمتی ۵ و ۱۰ و ۱۵ بده رسما برد کرده
بازی ها هم شش ماه تا یه سال بعد عرضه بذاره و فقط مستقل ها روز عرضه قرار بگیرن
اگه بعضی مولتی پلتفرم های AAA که باهاشون مارکتینگ هم دارن رو سرویس خودش بیاره خیلی میتونه سود بکنه
سرویس اسپارتاکوس شبیه گیمپس هستش ولی نسخه بهبود یافته ps now هستش اگر سرویس اسپارتاکوس چیزی شبیه به گیمپس مایکروسافت باشه (که هست) می‌تونه رشد بهتری نسبت به گیمپس داشته باشه چون فن بیس پلی استیشن زیاده اما نباید توقع اومدن بازی های انحصاری را در روز عرضه را داشته باشد
یک اینسایدر ناشناس: اسپارتاکو س ترکیب پلی استیشن پلاس و پی اس ناو هست … به نظرم واقعا درسته! چرا؟ چون سونی توی چند وقت اخیر به پی اس ناو بازی های قابل قبولی اضافه کرده که نشون میده بعدا با این سرویس سر و کار داره و قرار نیست تعطیل بشه ((: به هرحال به نظرم این سرویس به گیم پس نمیرسه اما حداقل به صرفه تر از الان میشه و در آخر کاربران پلی استیشن سود میکنن
سونی کبیر باید هزینه سرویس اسپارتاکوس رو حداقل دوبرابر گیمپس بذاره چون قراره بازیای شاهکاری روش بیاد که هر یه دونه ی اونا به کل ایکس باکس می ارزد نه بازیهای گیمپس با بودجه هزار تومان که هیشکی مفتی هم دانلود نمیکند .
در ضمن نمرات بازی شاهکار Sifu (انحصاریمون ) را پوشش دهید 😎
باشه بای
حیف شد انتظار 85 داشتم
شده 80
تو پیسی 76
به امید پیشرفت
الحق و الانصاف که شما فقط سونی فنا دستگاه پول چاپ کن سونی هستید
فقط برای دوشیده شدن ساخته شدید
قبل اینکه این چرت و پرتا رو نشر بدی به خاطر بیار خودت قراره همین سرویس رو بخری و فروشندش نیستی که نرخو بالا میبری
اولش سخته برای سونی قطعا چون گیمپس هم زمان برد تا جا بیفته و شاید اواخر این نسل بتونه به پختگی لازم و از خود گذشتگی سونی برسه
تا زمانی که فیدبک ازش نرسه حتی نمیشه از واژه رقیب برای گیمپس استفاده کرد . گیمپس در حال حاضر ارشیو قابل قبول با هزینه مناسب را در اختیار قرار میده و بی رقیبه
جواب:
تقلیدی ناقص
ببخشید اصلاح میکنم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
‌.
تقلیدی فوق العاده ناقص
تقلید؟ من اسم اینو الگو برداری میزارم، شما از هیچی خبر نداری که قراره چه سیاست هایی رو پیش بگیرن در ضمن این باعث میشه دیگه هزینه های کمتری بکنیم. اینم بگم هم سونی و هم مایکروسافت از همدیگه الگو گرفتن و راه همدیگه رو رفتن، پس این چیز خیلی بدی نیست.
مطمئنا این سرویس ساخته نمیشه که سرویس رقیب رو از راه به در کنه ولی میتونه به صرفه و مناسب باشه. مثلا میتونن بازی های ایندی رو بیارن روش به همراه بازی های مولتی پلیر و انلاین مثل فکشنز تا بازی باز بیشتری جذب بشن و میتونه بعد مدتی بازی های aaa خودش رو در سرویس قرار بده.
“اطلاعاتی که هم‌اکنون از سرویس اسپارتاکوس در دسترس قرار دارد، کمی محدود است. بنابراین شاید برای قضاوت این سرویس کمی زود باشد.” بنابراین بدون قضاوت کردنه ناعادلانه منتظر خواهیم موند و اون موقع نظر واقعیمون رو میگیم…
شانس موفقیت این سرویس رو خیلی بالا میدونم…
فکر نکنم …
۱. بازی انحصاری ( همشون ) روز عرضه بیان روش …
۲. با شرکت ها قرارداد بلنده بازی بیاد روش ( اونم قرار داد های نجومی )
سونی کلا با گزینه شماره یک مختلفه…
رقیب جدی. از استاد میکامی مطلب بنویسید. ده باس برتر. ده شخصیت برتر در اثار یگانه مرد جاودان هنر هشتم
اگه قیمتش به ترتیب 5 ، 10 و 15 باشه و بازی های ایندی رو روز عرضه رو سرویس خودش بیاره و همینطور یه سری بازی AAA مولتی پلتفرم رو خیلی میتونه به سودش بشه چون کالکشن و اهمیت سرویسش رو برا مخاطب هاش بیشتر میکنه
بازی های انحصاریش هم بعد یه مدت مثلا 6 ماه تا یه سال بده عالیه اگرم روز عرضه بده چه بهتر هر چند بعید میدونم اگرم همچین کاری بکنه الان روز عرضه بده چون فعلا اوایل راه هستش و میخواد سرویس خودش رو امتحان بکنه ولی به نظرم تو بلند مدت و موفقیت چشمگیر گیمپس ممکنه
بهتر نبود منتظر میشدین حداقل خود سونی اول تایید میکرد بعد مقاله میرفتین؟
موافقم تو این مقاله زیاد بهش درست و حسابی پرداخته نشد و بیشتر یه سری انتظارات بود تا تحلیل و مقاله
تازه این مقاله از خوباشه
مورد داریم موقعی که کل اطلاعاتمون از گاد اف وار یک لگو بوده مقاله مینوشتن با عنوان(همه چیزهایی که درباره گاد رگناروک میدانیم)😔😂😂
برای استارفیلد هم دقیقا همین اتفاق افتاد!!!
حالا چرا بین اینهمه موضوع جذاب و کار نشده ای که یک مقاله هم دربارشون تو سایت نیست رفتند سراغ این دسته از مقالات؟جوابش سادست.
مقاله درباره ریش کریتوس بیش تر از مقاله درباره ی لول دیزاین بازی های نینتندو کامنت میخوره!
اره از اینا زیاده خودم تو چن تاییش ایراد گرفتم. به نظرم جای این مقاله ها یکی دو هفته قبل انتشارو به عنوان پیش نمایشه تا اینکه برا سرویسی که هنوز به طور رسمی تایید نشده هم مقاله ی انچه میدانیم بنویسیم چون عملا چیزی نمیدانیمو کل مقاله بر پایه ی شایعست.
سلام
تا وقتی روز عرضه بازی ها نیاد مفت نمی ارزه
کامنتای خودتم همینطور
این سرویس فقط از جهت بازی های با کیفیت سونی میتونه بهتر از گیم پس باشه در غیر اینصورت بعیده با توان مالی مایکروسافت بتونه در قیمت و بازی های ترد پارتی روز عرضه رقابت کنه سخته
امیدوارم سطح سوم 25 دلاری و شامل دسترسی به بازی‌های انحصاری سونی در روز عرضه باشه هرچند خودمم میدونم احتمالش صفره!
هنوز نیومده دارید قضاوت میکنید واسه خودتون میدوزید
مقاله قحطی بود؟این همه موضوعات چسبیدین به این چیزا که کاربرا رو بندازید جون هم و کامنت و ویو بگیرید
ادغام پلاس و ناو از نظر من،خود گیم پس از پلیستیشن ناو الهام گرفته شده پس نمیشه گفت سونی از گیمپس الهام میگیره،خودشو کامل میکنه.
سونی چرا به جای تقلید از گیمپس نمیره تو بخش دیگه نوآوری کنه فن بویا 😋
از همین الان سونی رو شکست خورده بدونین چون نه بودجه مایکروسافت رو داره نه 25 میلیون کاربر نه اکتیویژن و نه بتسدا رو
جهت اطلاع سرویس ps now سه سال زودتر از گیمپس معرفی شده. گیمپس سرویس کامل تر ps now تو این سالها بوده
تقلید از گیمپس 🤣🤣🤣
عزیزم PS Now چند سال زودتر از گیمپس عرضه شد بعد میگی تقلید 😂😂😂
اگه بحث تقلید باشه که مایکروسافت الان از سونی تقلید کرده 😂😂
برو پلی گراند جان برو خونتون بوی سوختگی داره تا اینجا میاد 🤣🤣
مگه گیمپس زمانی که راه اندازی شد از همون اول 25 میلیون کاربر داشت ؟ 😂
به مرور رشد کرد و بهتر شد اینم مثل همونه فقط قب.ل کردنش برای یه فنبویی مثل تو سخته عزیزم
نه ولی به جا اونا کلی IP و فرنچایز بزرگ داره که یه تنه دلیل خرید سرویس خودش هستن نمونش گاد که بعد 4 سال رو استیم تا سه هفته تو صدر جدول بود 😂😂😂
میزاش فشاری که تو موفقیت ها و اخبار سونی میخوری رو قشنگ میشه باهاش برق تولید کرد 🤣🤣🤣
نگران اونم نباش خودشون گفتن خرید های بزرگ تر و بیشتریداریم وقتش برسه ناشر هم میخرن که هم توانایی اون رو دارن و هم بودجه براش کنار گذاشتن و و Cash on Hand نزدیک به 40 میلیارد دارن و بیشتر هم میتونن هزینه بکنن
کل کامنتت صرفا یه دمیج کنترل بود 😂😂😂😂
تعداد بازیایaaa نسل جدید و بزرگ سرویس گیمپس با توجه به لیستش با ارفاق و به زور به ده تا میرسه فعلا…سونی کافیه یه کالکشن کامل از بازیایps PS2 PS3 psp ps Vita و بازیای قدیمیه PS4 قرار بده تا یه توازن نسبی بینشون شکل بگیره
امیدوارم موفق بشه
اما فعلا باید دید ایا قیمت مناسب تری نسبت به گیم پس میده یا بازی های بزرگ رو حداقل بعد از چند هفته رایگان میزاره یا نه یا حتی افلاین ها رو قابلیت دانلود میزاره یا نه
این قضیه مال امسال نیس به نظرم و بیش از یکساله روش داره کار میشه. از طرفی من چند روزه ریجنهای مختلف استورشونو چک میکنم اطلاعات بازیهای ps3 عوض شده بعضیاش در اطلاعاشوتش حجم خورده. ریجن یک رو که دیدم آنچارتد یک نسخه پلی استیشن ۳ رو همین الان هم میشه خرید قیمتشم ده دلاره. چند روزه. این یعنی بکوارد جدیه
به نظرم تا وقتی بازی های انحصاری شو روز عرضه رو همین سرویس منتشر نکنه نمیتونه رقابت کنه حالا هر چقد هم که خوب باشه
به نظرم یه قابلیت جدید برای plus هست که بتونی بازی های ایندی رو روز عرضه تجربه کنی و یک سری بازی که یکی دو سال از عرضه شون میگذره رو هم تجربه کنی
بازی های گنده سونی بعید میدونم روز عرضه بیار روی اسپارتاکوس
قیمت مهم نیست مهم گیم هایی هستش که در روز عرضه در اختیار این سرویس قرار داده میشه نکته اینجاس که xbox داره بیشتر کمپانی های بزرگ بازی سازی رو میخره و درو میکنه و قطعا بازی هایی که از این کمپانی ها خارج بشه حالا چه ریمستر و یا ip های جدید در اختیار سرویس خودش و PC قرار میده و بعید میدونم sony بتونه رقابت پایاپایی بکنه _ میترسم از روزی که سونی هم مثل برند نوکیا به خاطرات بپیونده
تقلیدی مضحک!!🐒
تمام حقوق این سایت متعلق به گیمفا می باشد.
Copyright© 2022 Gamefa All Rights Reserved

source

توسط funkhabari