instagram gamefa
telegram gamefa
telegram
Google News
تحلیلگری مشهور باور دارد که احتمال تصاحب یک شرکت ژاپنی از سوی مایکروسافت بسیار پایین است، اما سونی برای انجام حرکتی در این منطقه آماده می‌شود.
در چندین مصاحبه‌ی مختلف، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، به خرید یک شرکت یا استودیوی ژاپنی ابراز علاقه کرده بود. از طرفی، آن‌ها اخیراََ دست به خرید‌های عظیمی زده‌اند از زنیمکس مدیا (Zenimax Media) به ارزش 7.5 میلیارد دلار گرفته تا اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) با قیمت باورنکردنی 68.7 میلیارد دلار.
اگرچه این موضوع غیرممکن نیست، اما بر اساس بررسی بسیاری از تحلیلگران و عمدتاََ طبق عوامل فرهنگی، احتمال خریداری شدن سگا (SEGA)، اسکوئر انیکس (Square Enix) و کپکام (Capcom) توسط مایکروسافت بسیار پایین است.
کمپانی‌های ژاپنی به شکلی کاملاََ خودجوش، به شدت در مقابل خرید‌هایی از سوی کشور‌‌های دیگر مقاومت نشان می‌دهند و تحت قالب سیستمی به نام Keiretsu، شرکت‌های ژاپنی از خریدهای خارجی در امان باقی می‌مانند.
در حقیقت Keiretsu گروهی تشکیل شده از اعضای بالارده‌ی تمامی شرکت‌های ژاپنی در صنایع مختلف بوده و هدف آن دفاع از کمپانی‌های داخلی است. تمامی افراد عضو این سیستم سهم کمی در اکثر شرکت‌های ژاپنی اتخاذ کرده‌اند تا به یک حس اهمیت واقعی دست پیدا کنند.
سرکان توتو (Serkan Toto)، تحلیلگر Kantan Games، می‌گوید:
هر نوع تصاحبی [در ژاپن] یک خودکشی خواهد بود، زیرا تمامی افراد کمپانی به صورت خود‌ جوش، شرکت را ترک خواهند کرد. تمامی افراد آن سازمان ژاپنی در لحظه آن جا را رها می‌کنند. من حاضر هستم بر سر خانه‌ام شرط ببندم که هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
توتو به غیر از مشکلات فرهنگی شدیدی که برای کمپانی آمریکایی رخ خواهد داد، به موانع دیگری نیز اشاره کرد:
گسترگی فعالیت شرکت‌هایی مثل کونامی و سگا که در کسب و کار باشگاه‌های ورزشی، استخر و قمار نیز فعال هستند، باعث خواهد شد تا شرایط پیچیده‌ای برای مایکروسافت پیش آید.
توتو در ادامه متذکر شد که امروزه هیچ چیزی را نمی‌توان به طور صد درصدی غیرممکن دانست، اما اگر مایکروسافت یک شرکت بزرگ را در ژاپن خریداری کند، این خبری بزرگ‌تر از اکتیویژن خواهد بود. تا به این لحظه، هیچ شرکتی خارج از ژاپن نتوانسته یک استودیوی ژاپنی را تحت تسلط خود درآورد، در حالی که تلاش‌هایی صورت گرفته است.
در زمینه‌ی دریافت سرمایه‌گذاری و معامله از سوی کشورهای خارجی، در سال 2019 ژاپن آخرین رتبه را در میان 196 کشور به دست آورد. کشور ژاپن عموماََ هیچگونه سرمایه‌گذاری خارجی را نمی‌پذیرد و تمامی شرکت‌ها به صورت یک پارچه یا مستقل باقی می‌مانند یا به صورت داخلی به زیرمجموعه‌های جدید منتقل می‌شوند.
توتو در ادامه پیش‌بینی کرد که سونی قصد دارد به زودی در این منطقه حرکت جدیدی را آغاز کند و بسیاری از موانع مایکروسافت را پیش روی خود ندارد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
با سرکان توتو کاملا موافقم و از اولم مشخص بود و خیلی هم خوشحالم به خاطر این موضوع 🤠
ما قبلا این موضوع رو میگفتیم، ایکس باکس فنا میخندیدن
اینکه مشخص بود مایکروسافت یک شرکت آمریکایی هستش و بازی هاش و سلیقه ش هم بیشتر به این مسیر حرکت میکنه بازی های اول شخص و شرکت های آمریکایی و اینکه مایکرو هم روابط نزدیکی با شرکت های ژاپنی نداره برعکس سونی
به نظرتون خونش به کی میرسه ؟
تحلیلگر:)
اما سونی برای انجام حرکتی در این منطقه آماده می‌شود.سونی مال ژاپن هست بایدم امده بشه یک غریبه رو که راه نمیدن
دقیقا اصلا کمپانی های بزرگ ژاپنی با شرکت های آمریکایی بخصوص مایکرو همکاری نخواهند کرد به جز مسائلی که در جریان هستیم چیزهای دیگر مانند فرهنگ و سیاست های شرکت ها و افراد ژاپنی هیچوقت خودشان را زیر دست یک آمریکایی تصور نخواهند کرد
کشور ژاپن عموماََ هیچگونه سرمایه‌گذاری خارجی را نمی‌پذیرد و تمامی شرکت‌ها به صورت یک پارچه یا مستقل باقی می‌مانند یا به صورت داخلی به زیرمجموعه‌های جدید منتقل می‌شوند👍
کمپانی‌های ژاپنی به شکلی کاملاََ خودجوش، به شدت در مقابل خرید‌هایی از سوی کشور‌‌های دیگر مقاومت نشان می‌دهند و تحت قالب سیستمی به نام Keiretsu، شرکت‌های ژاپنی از خریدهای خارجی در امان باقی می‌مانند.👍
اصلا علاوه بر اون
شرکت تنسنت اومد ده درصد سهام سگا رو بخره
تحریمش کردن
«تمامی افراد کمپانی به صورت خود‌ جوش، شرکت را ترک خواهند کرد.»
کارمندهای تانگو گیم: نخوندیم جناب🗿
.
«من حاضر هستم بر سر خانه‌ام شرط ببندم که هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.»
وای یک درصد این اتفاق بیوفته بعد خونشو ازش بگیرن کارتن خواب بشه😂
.
حالا فارغ از حرف های ایشون کلی استودیو و ناشر توی نقاط دیگه دنیا وجود دارن که مایکرو می تونه بخره و مثل سگا و همکاری با اسکوئر سر کریستال داینامیک با استودیو ها و ناشر های ژاپنی همکاری کنه. بعدم وقتی فروش ایکس باکس توی ژاپن و شرق بالا بره استودیو های ژاپنی هم علاقه مند به همکاری با ایکس باکس میشن.
حتی حتی بدون هیچکدوم از اینها مایکرو (تقریبا) همین الان صاحب کلی مخاطب شرقیه! حتما میپرسید چجوری😳 باید بگم عناوین بلیزارد مخاطب و طرفداران بسیاری در شرق دارن و برنامه های آینده ایکس باکس برای بلیزارد میتونه مخاطب زیادی از آسیای شرقی رو جذب اکوسیستمش بکنه😏
راه برای رسیدن به نعمات خدا زیاده، باید بدونی کدوم یکیش به هدفت میرسونت😉
پ.ن: راستی نظر اون کارشناسی که درمورد گرون خریدن بانجی حرف زده (نظر اونه به من ربطی نداره) رو پوشش نمیدین ولی حرف ایشون رو هنوز منعقد نشده کار می کنین.🙄
1- تانگو گیم وُرکس یه استودیوی مستقل بسیار کوچک بود (حداقل زمانی که خریداری شد توسط بتسدا) این تحلیلگر بیشتر در مورد کمپانی‌های بزرگ و ناشرین ژاپنی صحبت کرده و اسم کپکام سگا و کونامی رو آورده. تانگو مثالی نقض در این باب به حساب نمیاد و Keiretsu هم که ازش یاد کرده شامل کمپانی‌های بزرگ ژاپنی میشه نه استودیوهای مستقل که ده‌ها هزار استودیو و سازنده در صنایع مختلف وجود داره در ژاپن.
2- هیچ کس موضوع همکاری و بهره‌گیری از مخاطبین غربی و بالا رفتن درآمد ورودی به کمپانی‌های ژاپنی رو رد نکرده و نگفته قرار نیست مایکروسافت همکاری کنه، اما خرید یه ناشر ژاپنی احتمالش کمه اگرچه صفر نیست. کمپانی‌های ژاپنی به ارائه محتوا و سودآوری از خارج اعتقاد دارن اما به دریافت سرمایه‌گذاری بعضا دست رد میزنن.
3- سه تا فکت خوب آمده از این موضوع که ربطی به حدس و گمان نداره: 1- ژاپن آخرین کشور در بین 196 کشور به حساب میاد که سرمایه‌گذاری خارجی دریافت کرده یا خریدی رو Accept کرده. 2- به کسب و کارهای گسترده کونامی اشاره کرده که بیشتر منطقه‌ای هستن و به درد مایکروسافت نمیخوره 3- به انجمن و سیستم keiretsu اشاره کرده. اگر عاری از فکت بود، میشد بگی تحلیل آبکیه.
اما با این وجود، بعد از خرید اکتیویژن هیچی غیرممکن نیست، خیلی اوقات بر خلاف تمامی فکت‌ها و حقایق استراتژی‌های پیش میگیرن شرکت‌ها که صنعت گیم بازم شوکه میشه.
خب الان با هر شرایطی فرض کنیم سگا یا اسکوئر خریده بشن بعد صد ها یا هزاران (نمی دونم چند نفر کارمند دارن) کارمند اینها یهو از کمپانی خارج میشن؟ این همه آدم قراره کجا برن؟ شاید یکسری آدم تاثیرگذار خارج بشن ولی همشون خارج میشن؟
درمورد بعد ادیتتون هم یکی از دلایلی که کونامی صرفا آیپی هاش (توسط هر شرکتی) خریده بشن همین مسائل حاشیه ایش هست.
سامورایی‌ها هاراکیری (harakiri) انجام میدادن، بعدش چی میشد؟ بحث خروج افراد فرهنگی و ملیه چیزی نیست که شما دنبال راه حلش باشی و بگی کجا برن بعدش، خب جایی نمیرن، این یک نوع اعتراضه. بحث غرور و فرهنگ ژاپنی رو هم کنار بذاریم، خیلی عوامل جدی‌تر و حقیقی‌تری وجود دارن که فراتر از ترک کردن اعضا هستن، منتهی شما فقط از یک زاویه به قضیه نگاه کردی. این همه مانع وجود داره. در نهایت بنده شخصاََ رد کامل نکردم چنین موضوعی رو، در هر حال پول قدرت زیادی داره، اما شاید در نهایت ادامه سرمایه گذاری در آمریکا و اروپا برای مایکروسافت بهتر باشه و اگر چنین باشه چرا سراغ بازار ژاپن برن، تا زمانی که موانعی وجود داره؟ شما دونه به دونه در ذهن خودت موانع رو حل شده در نظر میگیری 1- افراد کجا برن افراد ترک نمیکنن کمپانی رو … 2- حالا کسب و کار کونامی در قمار باشه و فعالیتش در گیمینگ محو شده باشه بازم به درد مایکروسافت میخوره آی پی به دست میاره 3- مایکروسافت در رابطه با سیستم هم کاری انجام میده بالاخره و … چون شما دوست داری مایکروسافت یه کمپانی ژاپنی بخره، مدام به دنبال کم اهمیت نشان دادن موانع هستی.
درست مثل کسانی که دوست دارن سونی EA یا TAKE TWO رو بخره و تمامی موانع رو کنار میذارن و کم اهمیت جلوه میدن: 1- ASSET میفروشه 2- وام میگیره 3- سهام واگذار میکنه و اصلا ریسک رو نمیبینن.
خب از لحاظ اعتراض شاید منطقی باشه و هدفی مثل اعتصاب داشته باشه (هدف اعتصاب هم اعتراضه و رسیدن به یه هدف خاص) و شاید افکار ما با اونا متفاوت باشه واسه همین نمی تونم درکشون کنم.
منم نگفتم که شما تاییدش کردی چون تحلیل شما نیست که بخوای ازش دفاع کنی، اینا صرفا سوال های من بود.
برای قسمت آخر هم منم توی کامنت اول اشاره کردم که برای «خرید» گزینه های دیگه ای هستن که ژاپنی نیستن و اجباری نیست و در ادامه تلویحا گفتم برای کمبود گیم پس میتونن مشابه همکاری های اوایل نسل هشتم که دد رایزینگ رو از کپکام و اون پروژه پلاتینیوم گیمز که کنسل شد رو در پیش بگیرن و انحصاری هایی برای گیم پس تولید کنن. گرچه که اگر این شایعه اخیر درست باشه میخوان یکسری از اون آیپی ها رو بصورت کلون و با همکاری استودیو های غربی تولید کنن. (همون شایعه بازی مشابه مانستر هانتر)
خلاصه حرفام که مایکروسافت توی عناوین شرقی کمبود داره و احتمالا یک خرید بزرگ میتونه خیلی بهش کمک کنه ولی اگر نتونه هم همچنان دستش بسته نیست.
پ.ن: چه جمع بندیه سمی شد :/ خودم نمی دونم ربطش به پست چی بود ولی احساس کردم برای جلوگیری از بحث الکی لازمه.
عه ادیت کردین ندیدم😅 فقط برای نکته دوم بگم که من گفتم «صرفا» آیپی های کونامی توسط «هر کمپانی ای» خریداری بشه تا همچین مشکلاتی پیش نیاد. مثلا نخواد مدیریت باشگاه های بدن سازی کونامی رو هم بدست بگیرن.
پ.ن: با این ادیتی که زدین جمع بندیم منطقی تر شد و ازون سم بودن در اومد😅
به نظر من ایشون ژاپن نبوناگا رو با ژاپن دموکراتیک حال حاضر اشتباه گرفته
دیگه ژاپن اون ژاپنی که فکر میکنید نیست
البته نه که دیگه کاملآ فراموش شده باشه این سنتها ولی اینجوری هم که شما و این تحلیل گر میگید بسته نیستن
اتفاقآ به نظر من تانگو کاملآ یه مثال نقص تمام موارد بالا هست و خواهد بود
به بزرگی و کوچیکی کمپانی نیست طرف میگه غرور دارن و کارشون رو ولی میکنن به عنوان اعتراض و میرن
چرا کارمندای تانگو اینکارو نکردن؟! چون کوچیک هستن؟! دلیل از این خنده دار تر؟!
چه شرکت ژاپنی و چه شرکت امریکایی تو ژاپن فعالیت کنن باید به دولت ژاپن مالیات بدن
هیچ تفاوتی برای اون کارمند نداره
این تحلیل بیشتر شبیه به آرزو هست تا تحلیل مثل اون قانون افسانه ای که اجازه نمیده کسی تو ژاپن خریدی انجام بده
همین سوال از نیک شپشال و جز کردون هم کردن و جواب های بشددت قشنگی دادن
کونامی نه فقط برای ماکرو برای هیچ شرکتی نمیصرفه که بخره مگر ip هاش رو جدا بفروشه
که اینم احتمالآ منتفی هست مگر پول خیلی خوبی بدن
ولی ما خودمون دوست داشتم و داریم کونامی از این منجلاب در بیاد حالا چه سونی چه ماکرو
سه تا فکت آورده + یک علت فرهنگی. منتهی شما فقط موضوع فرهنگی رو میبینی، تانگو گیم وُرکس آنقدر نمونه‌ی کوچکی بود در زمان خرید که اصلا قابلیت تحلیل نداره و جنبشی رو به وجود نمیاره. با این وجود، گیریم نسل جوان در ژاپن واکنشی به خرید یک شرکت آمریکایی نشان ندن. فکت‌های دیگه‌ای که موانع جدی هستن وجود داره. آیا این که ژاپن رتبه‌ی آخر دریافت سرمایه‌گذاری هست رو رد می‌کنید؟ آیا این که کونامی و سگا گستردگی سرمایه گذاری دارن و بخش عظیمی از این فعالیت به کار مایکروسافت نمیاد رد می‌کنید؟ و آیا این که سیستم keiritsu مانعی دیگه برای خرید از سمت کشورهای خارجی باشه رو رد می‌کنید؟
همچنان میگم تانگو گیم وُرکس به هیچ وجه مثال نقض به حساب نمیاد:
1- تانگو گیم وُرکس یه شرکت تاثیرگذار، قدیمی و مهم در ژاپن به حساب نمیاد. در بخش گیمینگ این کونامی، سگا سمی، کپکام، کوئی تکمو و باندای نامکو هستند که تاثیرگذارن. حالا چجوری یه استودیوی 4 تا 12 نفری رو با این کمپانی‌ها مقایسه میکنید و مثال نقض قضیه‌ای به این مهمی به حساب میارید.
2- تانگو گیم وُرکس در سیستم keiritsu قرار نمی‌گیره، این سیستم شامل پابلیشرها و شرکت‌های کله‌گنده ژاپنی میشه.
3- تانگو گیم وُرکس یه استودیوی متمرکز روی بازی هستش نه یک سازمان عظیم که در مقاطع مختلف سرگرمی فعال باشه.
4- از دیدگاه فرهنگی، یه استودیوی کوچک مثل تانگو گیم وُرکس که ریشه‌ی عمیقی نداره چه جنبشی رو میتونه به وجود بیاره؟ مثل این میمونه داخل یک کشور برای خرید یک کارگاه خانواده‌ای 10 نفره رو متقاعد کنی. اما خرید پابلیشر مثل این میمونه که عمیقاََ یکی از منابع اصلی سرگرمی، سود و خاطرات کشور و مردم رو پیوند بزنی به یک کشور خارجی. این دو در سطحی عجیب و غریب تفاوت دارن. که فکت رتبه آخر بودن ژاپن در accept رو توجیه می‌کنن. به طور کلی من مانوری روی بخش فرهنگی ندارم چون بحث عمیق‌تر از این حرف هاست، اما این یه حقیقته که کار مایکروسافت در خرید یک شرکت ژاپنی به شدت سخت‌ خواهد بود.
قبول دارید که تانگو یه مثال از موضع ژاپنی ها تو این قضیست؟
بالاخره وقتی تانگو کارمنداش قبول کردن برن زیرمجموعه ی یه شرکت خارجی ، بقیه ی استودیو ها هم میشه گفت امکانش هست راضی بشن اکثریت کارمند ها
به نظرم تانگو هیچکدام از خاصیت‌های یک پابلیشر رو نداره که تحلیل این بنده خدا رو زیر سوال ببرید.
آقای کریمی مایکرو یک شرکت بزرگ است و همه دوست دارن زیر مجموعه این کمپانی برن و مایکرو بهشون قول میده ، آزادی عمل خوبی بهشون بدن….
من زیرمجموعه‌ی مایکروسافت کار نکردم، حتما شما کار کردی که از چنین مواردی مطلع هستی.
آقای کریمی شما هم یجوری میگی انگار مثلا بعد از خرید قراره به کشورشون خیانت کنن.
دقیقا همون کاره قبلیو انجام میدن یعنی بازی ساختن و پورت کردنش روی پی سی و اکس باکس. این چه خیانتی حساب میشه که اینجوری میگین؟
درضمن همین مایکروسافت ۲۰ سال پیش میخواست کل نینتندو رو بخره ولی خب اون زمان هیچ اعتباری توی صنعت گیم نداشت.
پس اینجورایی که شما هم میگین نیست
به نظر شما کاری که نیروی ژاپنی انجام میده و برای مایکروسافت بازی تولید میکنه، سودش وارد کشور ژاپن میشه یا سرازیر میشه به جیب های مایکروسافت؟ در حال حاضر اگر سگا سودی داشته باشه داخلی به چرخه میوفته اما اگر کمپانی مادر آمریکایی باشه این موضوع به نفع ژاپن نخواهد بود. مثل این که از خرید صنایع در کشورهای مختلف آگاهی پایینی دارید. این فقط مختص ژاپن نیست، اما ژاپن مقاومت بیشتری نشون داده به چنین قضایایی. این که بازی فقط برای ایکس باکس و پی سی پورت میشه بیشتر طنزه تا تحلیل.
خب کاملا درسته که در کل به ژاپن ضرر میرسه ولی چه اهمیتی برای کارمنداش داره ؟ سامورایی که نیستن. چندتا آدمن که حقوق میگیرن و بازی درست میکنن
فکر میکنم برای همینه که این قضیه “فرهنگی” یا “ملی” هستش و یه چیز جا افتاده در ژاپن شاید در نسل‌های جدید کمرنگ‌تر شده باشه اما آمار و ارقام و … همچنان نشان می‌ده که این کشور نسبت به تمامی کشورهای دیگه مقاومت عجیبی به چنین مواردی نشون میدن، حتی از تولید ملی هم بیشتر از اکثر کشورها حمایت میکنن در صورتی که آمریکا و اروپا چنین نیست. طرز فکر ایرانی با ژاپنی کاملا متفاوته. (که ساده ترین نمودش در کامنت شما دیده میشه یعنی اهمیت به خود شخص تا کشور و این قابل درکه که چنین طرز فکری رو من و شما داشته باشیم در شرایط کشور خودمون) جدا از این موضو، به عنوان مثال موضوع عجیب دیگری که وجود داره و نسل جدید ژاپن هم خیلی بهش اعتراض دارن، اینه که داخل ادارات و شرکت ها چه خصوصی چه دولتی ژاپن اگر کار شخصی شما به پایان برسه نمیتونی رها کنی محیط کار رو یا اگر بتونی دید بدی بهت پیدا میکنن و انتخاب شیف شب و اضافه کاری جمعی صورت میگیره و باید همراه باشی. داخل شرکت‌های ژاپنی باید به صورت جمعی و تیمی کارهای آن روز انجام شده باشه حتی اگر به این قیمت که شما بیکار سر میزت نشسته باشی. ژاپنی ها اصولا در سطح وسیع دید ملی و در سطح کوچک تر دید تیمی به قضایا دارن نه شخصی و این نهادینه شده در کشور ژاپن. حتی تمامی قضایا و تئوری‌های مدیریتی ارائه شده از سمت افراد کلیدی مدیریت صنعتی ژاپن، بر مبنای ملی سازی هستش مثل بهرره‌وری “کایزن/ Kaizen”. به طور خلاصه “بهبود” و بهتر شدن در ژاپن به معنای اینه که به طور مستمر افراد به فکر تیم، گروه های وسیع و در نهایت کشور خودشون باشن تا منافع شخصی.
الان یعنی میگید سودی که شرکت سونی ( نه پلی استیشن) میکنه داخلی تو کشور ژاپن به چرخه میفته؟
شاید ۲۰ درصدش هم نباشه که همون هم مربوط به زیرمجموعه های ژاپنیش هستش
چون بیزینس آزاد همینه و ربطی به دولت مرکزی نداره
اگه خرید مایکروسافت تو ژاپن نتیجه بده مطمئن باشید سود حاصله رو تو همون کشور ژاپن خرج میکنه چون تجارت همینه
اگه یه بخشی از شرکت سود ده باشه سود حاصله خرج همون بخش میشه مگر اینه مسئله غیرعادی پیش اومده باشه
یکیش همین خود سونی؛ چرا این سود کلانی که سونی پیکچرز تو آمریکا میکنه خرج پلی استیشن تو ژاپن نمیشه؟ چرا همون سود رو تو خارج از ژاپن و دوباره تو همون بخش سرمایه گذاری میکنه؟
چون ژاپن ارث بابای سونی نیست و سهامدارا به سود خودشون نگاه میکنن
هرجا سود بیشتر باشه سرمایه گذاری هم بیشتر میشه
شخص حقیقی نیست که بگه این سودی که کردم رو بزارم تو بانک سودش رو بخورم
و در مورد ترک همگی کارکنان؛
صنعت گیم که هیچی آمریکا زد ژاپن رو با خاک یکسان کرد ولی همین سامورایی ها از اون موقع دارن قربون صدقه‌ش میرن و آب از آب تکون نخورده
چون جهان داره تغییر میکنه و نه انسال ها انسال های چند صد سال پیش هستن و نه طرز فکرهاشون مال صد سال پیشه
بنظرم همچین چیزی که تحلیل گرا گفتن خیلی غیر منطقی و یه تحلیل از افرادی هست که خارج از ژاپن زندگی میکنن
جدا از صنعت گیم خیلی از شرکت های ژاپنی توسط کشور های خارجی خریداری شدن و همچین اتفاقی نیوفتاده
در کل خودتون گفتید ممکنه هر اتفاقی بیوفته و پول برای ژاپنی ها حرف اول رو میزنه ولی همچین فرهنگی بنظرم خیلی وقته شکل جدیدی به خودش گرفته و دیگه انقدر حساس نیستن
آمار چیز دیگری میگه و به نظر میرسه که ژاپن در رتبه‌ی آخر accept خرید از سوی خارجی ها قرار داره بین 196 کشور.
دقیقا ژاپنیا بشدت نژاد پرستند و دولتشون هرکار میکنه جلو خرید ماکرو ، رو بگیره البته اگه این موضوع فاش بشه مثل خرید تیک تاک اونوقت دولت آمریکام تلافی میکنه و شرکتا ژاپنی رو مثل هواوی بخاک سیاه میشونه اینجل جاییه که شاید یه نرمش پهلواناننه بدن ژاپنیا البته بنظر خودم کونامی که کلا تعطیله گیمینگش و بازی ساز درست درمون نداره که برن کپکام و سگاهم کموبیش بهمین صورت هست و آی پیاشون مهمه تا نفرات استودیو که برن یا بمونن نکته بعدی ژاپن کار براشون همه چیزه به این راحتی ول نمیکنن کارشونو بیشترین نرخ کشته بعد اخراجو دارند
بنظرم اگه بخوان ورود جدی به بازار ژاپن داشته باشن باید اول یه شعبه درست و حسابی برای ایکس باکس تو ژاپن تاسیس کنن و مدیریت اون شعبه رو بسپارن به دست آدمی که تو صنعت ویدئو گیم ژاپن بسیار شناخته شده باشه تا کارمندا بخاطر اعتبار اون فرد داخل شرکت بمونن. سیاست های شعبه ژاپنشون هم متفاوت از سیاست های جهانیشون باشه تا کارمندا نگرانی برای تغییر فرهنگ کاری نداشته باشن. در مورد مشکلات دولتی هم اگه خیلی جدی باشه میتونن از خود دولت آمریکا کمک بگیرن چون هم دولت آمریکا رابطه خوبی با دولت ژاپن داره و از طرفی رابطه خود مایکروسافت هم با دولت آمریکا خوبه. ولی همه اینا برای زمانی هست که بخوان به صورت جدی وارد بشن وگرنه اگه قصد ورود جدی نداشته باشن مطمئنا به دنبال خرید ناشر نمیرن.
تانگو گیم ورکس یک استودیو استاراپ با ۱۲ کارمند(۸ بازی ساز و چهار کارمند حقوقی) بود که بصورت فعال دنبال سرمایه گذار و خریدار میگشت
ولی چی بگیم از نظرتون تانگو با سگا و کپکام یکیه
الان سه ساله سگا سگا میکنین و سگا رسما گفت حتی واستون انحصاری هم نمیسازه
کریستال داینامیکس هم کجای ژاپنه؟
اون کارشناسی که راجب بانجی هم حرف زده اسمشو سرچ کنی بقیه”تحلیل” هاشو بخونی به نتایج جالبی میرسی چنتاش اینان:
مایکروسافت برنده نسل هشتم هست
نینتندو در تولید ۳DS شکست می خورد
استارفیلد برای پلی استیشن حتما منتشر میشود
فروش بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild 2 به ۴۰ میلیون نسخه می‌رسد
مایکل پچر: مایکروسافت به عقده حقارت دچار شده است
سرویس Xbox Game Pass تاثیری در فروش ایکس باکس وان نخواهد داشت
گوست اف سوشیما بخاطر ژاپنی بودن توسط مخاطب ها نادیده گرفته خواهد شد
تمام دلایل و بحثای کامنتای شماهم در حد تحلیلای پچر متخصصانه هست
مثل اینکه بچه به باباش بگه خونه بزرگتر میخوام، باباش بگه پول ندارم بچه برگرده بگه خوب بیشتر کارکن!
حرفات بجز بخش بلیزارد در این حد منطقین
سلام دوست عزیز
تانگو بخاطر ماهیت ژاپنی اش به عنوان مثال نقضی معرفی شد چون وقتی بحث فرهنگی ژاپنی باشه ۲۰ نفر نباید با ۱۰۰۰ نفر فرقی کنه و در نهایت همشون باید از استودیو خارج بشن نه اینکه پروژه هایی که استودیو روشون کار میکنه رو چند برابر کنن :/
تاکنون عناوین مختلفی از سگا وارد گیم پس شده اند مثل سری یکوزا و یکی از استودیو های فرست پارتی این کمپانی با همکاری استودیوی مایکروسافت برای مایکروسافت بازی ساخته اند یعنی ایج آف امپایر۴. کریستال داینامیک هم زیر مجموعه یه ناشر ژاپنی بنام اسکوئر انیکس هست.
بنده در این کامنت و کامنتهای بعدی گفتم که با همکاری های اینجوری مایکروسافت میتونه عناوین شرقی و حتی انحصاری هایی رو روی گیم پس بیاره.
در هفته شایعات ۱۰ تا اینسایدر ناشناخته و بعضا با سابقه خراب داخل سایت قرار میگیره بعد یهو به فکر معتبر بودن شخص کارشناس افتادن؟ این جور پست ها باب میل این سایت هاست و کامنت زیادی میخوره ولی چرا گیمفا برخلاف سایت های مشابه خبرشو کار نکرده نمی دونم.🤷
همینکه تحلیل های شما در حد کارشناس های رده اول صنعت گیم هست برای سایت کافیه و باید یکسری کاربر هم مثل من تحلیل الکی انجام بدن🗿
تانگو تو ژاپن هستش ؟ جالب بود فکر میکردم شینجی فقط اصلیتش ژاپنیه و استودیوش امریکایی باشه
اون خبر گرون خریدن هم من همون روزی گفتم واقعا گرون خریده ولی خب انگار در اصل 2.4 میلیارد خریده و 1.2 میلیارد شیرینی داده بهشون و قیمت خوده استودیو هم 2 میلیارد بوده ولی از نظر من حتی اگه قیمت واقعیش هم همین قیمت باشه ولی بازی هایی که میسازه مورد علاقه من نیست ولی خب خیلی های دیگه دوس دارن دیگه چی بگیم اخه خریده شد رفت
آره همه کارمنداش هم ژاپنی هستن و حتی انگلیسی هم بسختی صحبت می کنن.
دیگه قیمتی که سونی اعلام کرده برای خریدش ۳.۶ بوده و اینا هم بر همون اساس تحلیل کردن.
شعار اینگونه بود
(مایکروسافت نمیتونه تیک تو رو بخره جون مونوپولی توپولی میشه) 😂 ولی اکتیویژن ۶۸ میلیاردی خریده شد خخ
الان شعار رفته به ناشرای ژاپنی که کپکام و کونامی و … رو نمیتونه بخره😂
اخرش مایکروسافت در جواب خواهد گفت :
سونی خریده شد خخ
.
جدا ار شوخی پایینم گفتم مایکرو هرچی رو بخواد میخره و کسی جلودارش نیست.
پوع شینجی هنوز تو توهماتشه🤡
بله احتمالش خیلی پایین چون شرکت های بازی سازی های آسیایی پشت سونی وای می سن اما احتمال خرید ea هم بسیار کمه چون فقط به فکر شیر دوشیه پس دیگه فک نکنم تو این سه چهار ماه آینده از مایکروسافت خریدی ببینیم
والا از پول هر چی بر میاد کی فکرشو می کرد مایکرو اکتیویژن رو بخره اینم که شرکت ژاپنی بخره بعید نیست چون مایکرو قبلاً گفته که به فکر بازار ژاپن هست البته من تایید یا تکذیب نمی کنم
سونی اگه کپکام یا یوبیسافت رو بخره (یا حتی تیک تو ، با وجود که این کار غیر ممکنه) رسما جواب مایکروسافت رو داده ( البته نه از لحاظ مقدار بودجه هزینه شده بلکه تعداد آیپی و توسعه دهنده ( که یوبیسافت تو این مورد مورد بهتر عمل میکنه چون هم آیپی زیادی هم توسعه دهنده و کارمند زیاد ))
به نظرم سونی میتونه دو تا ناشر در حد کپکام یا یه ناشر بزرگ در حد تیک تو بخره نیازی هم نیست بازیهاشو انحصاری کنه که سودش کم شه میتونه بازیهاشو همچنان برای پیسی و کنسول نینتندو و حتی موبایل بده فقط بازیهاشو برای ایکس باکس نده کافیه تا مقابله به مثل کرده باشه
خرید یه ناشر بزرگ در حد و اندازه ی تیک تو برای سونی ریسک خیلی زیادی داره. اگه بخواد باید سهامش رو بفروشه.
جز این هزینه بسیار سنگینیه برای سونی. اکثریت تیک تو رو فقط به خاطر راکستارش میبینن، همون راکستار کلی از مغز متفکر هاش رو از دست داده و توی یه نسل شاید یک بازی بده. حالا ما فرض میکنیم سونی تیک تو رو بخره و راکستار افت کنه! این یعنی پول به هدر دادن و ضرر سنگین برای سونی.
سونی توی موقعیتی نیست که ریسک به این بزرگی انجام بده چون سرمایه و بودجه اش در حد مایکروسافت نیست و باید هر حرکتی که انجام میده با احتیاط و هوشمندانه باشه. کاری که سونی میتونه بکنه اینه که یه ناشر ژاپنی مثل کپکام بخره یا بره سراغ استودیو هایی مثل رمدی که در حد و اندازه بانجی باشن.
سونی باید استودیوهای با استعداد خارج از ژاپن رو بخره، بهترینش سی دی پراجکت و رمدی و اون استودیویی که مترو اکسدوس رو ساخت و اسمشو یادم نیست
Tango games:نخوندم🗿
بنظرم هیچ نیازی نیست که مایکروسافت سگا رو بخره. بهترین روند کاری براشون اینه که با Sega همکاری کنن، هم برای گیم پس هم برای IP ها و پروژه های جدید
دقیقا ، اصلا خرید جدید دیگه به نظرم نه تنها برای مایکرو نمیتونه مفید باشه ، بلکه میتونه برعکس عمل کنه و نتیجه معکوسی داشته باشه
ممنون از آقای کریمی 🙌🌹
مطلب خیلی مفیدی بود ولی یه سوال دارم
تو متن گفته شده مایکرو تو خرید کمپانی های بزرگ ژاپنی به مشکل میخوره، یعنی تو خرید استدیو های مستقل ژاپنی مشکلی وجود نداره برای مایکرو؟!
و سوال دومم اینه که استدیوی پلاتینیوم گیمز هم جزو استدیوهای بزرگ محسوب میشه که خریدش مشکله یا استدیو مستقل قابل خریده ؟!
ممنون میشم اگه کسی میدونه جواب بده🙌🌹
این سیستم یه چیز دولتی و یا به شکل قانون نیست که نشه نقضش کرد
این سیستم تو همه کشورها وجود داره – سهامدارای بزرگ تو همه شرکت ها سهم دارن – حتی تو خود آمریکا.
اینکه خارجی ها تو ژاپن چندان سرمایه گذاری نمیکنن دلیلش این نیست که قانون جلوشو میگیره دلیلش اینه که اقتصاد ژاپن بسته و خودکفاست و سود کلان نداره واسه خارجیا
مردمشون هم از تولیدات داخل حمایت میکنن
وگرنه همین سیستم به مراتب سفت و سخت تر تو چین هست ولی میبینیم که خارجیا چجوری واسه بازار چین سر و دست میشکونن چون تقاضا هست
خیلی از شرکت ها از تنسنت بگیرید تا صندوق عربستان سهام اکتیویژن بلیزارد رو داشتن ولی مایکروسافت خریدش
این سیستم غیر رسمی هم همینه و تو همه کشورها هست ولی هیچ کشوری نمیتونه به شکل قانون دربیاره حتی ژاپن
این سازمان های بین المللی الکی نیست که هر کشوری سرشو بندازه پایین و عضوش بشه
هر کشوری که عضو این سازمانه موظفه بازاره خودشو به رو کشورهای دیگه باز کنه و این یه چیز رسمی و به صورت قانون هستش
CAPCOM FOR EVER
خود پلی استیشن هم الان آمریکایی هست نمیدونم چرا به ژاپن ربطش میدن 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️
الان بیشترین منابع مالی چه درآمد و چه خریدش تو آمریکاست ، درسته 👍
حتی بهترین استودیو هاشم ، آمریکایی هستن ، اگر اونا نباشن ،سونی ریشه خیلی ضعیفی تو ژاپن داره …..
گرچه dna سونی یک شرکت ژاپنیه و همین حفظ اصالت برای ژاپن مهمه …..
مایکروسافت قبلا میخواسته نینتندو رو بخره پس اگر بخواد میتونه ناشر ژاپنی بخره ناسلامتی درباره مایکروسافت داریم صحبت میکنیم نه یه شرکت در پیت دولت ژاپن هم قطعا بهش اجازه میده
امیدوارم سونی وضعیت رو از این بدتر نکنه اگه خدایی نکرده فرام سافتور یا کپکام رو بخواد بخره از اون ور مایکروسافت عصبی میشه و میره دنبال ea یا take two و یوبی سافت حالا بیا جمعش کن اون وقت
ژاپن و آلمان دوتا کشور خیلی متفاوتی هستند.ماجرای خرید توشیبا کامل دنبال می کردم و جالبه که دولت ژاپن همه کار کرد حتی کاری که خلاف قانون اساسی بود ولی خیلی جالب این کار کرد تا چین و کره توشیبا صاحب نشن
احتمال داره سونی برای خرید کونامی یا کپکام گام بردارد ؟ به هر حال با ۱۰ میلیارد دلار خرید هر کدام از آنها ممکن است
سلام
اگر اجازه ندن ناشر ژاپنی بخریم به جاش میریم خود ژاپن رو می‌خریم 😼💪
آش با جاش😾✊🥣
😂😂
تحلیلگران صرفا تحلیل میکنن و حرفی میزنن
الان صد تا تحلیلگرم هستن که با خرید اکتیویژن و … مخالفن و حرفایی میزنن و میزدن چه داخل ایران چه خارج ایران خخ
همه چی به مایکروسافت بستگی داره و همچنین پول. مایکروسافت اگر بخواد از کپکام بگیر تا کونامی و ea و تیک تو میخره و کسی جلوشو نمیتونه بگیره. اگر بخواد میتونه و اولش نمیان از این تحلیلگر بپرسن که بخریم یا نخریم؟ 😂
مایکروسافت نشون داده غیر ممکن هارو، ممکن کرده. کی فکر خرید اکتیویژن رو میکرد و کی فکر میکرد عربستان بیاد از سهام کپکام بخره و ..
.
تحلیل صرفا تحلیله و خرید و فروش ها با سخنان ایشون صورت نمیگیره.
البته باید گفت کپکام که راه خودشو میره میمونه اسکوئر و کونامی که بهشون نیازی نداره مایکروسافت. مایکرو اگر بخره بنظرم تیک تو یوبیسافت ea، به همین ترتیب احتمال خریدشون زیاده.
تنها خرید کپکام برای مایکروسافت مفیده که اونم اگر بخواد به راحتی میتونه انجام بده.
.
توتو کوتاه بیا 😂 مایکروسافت ترسید
اون تمامی افراد که میگه رو هم تک به تکشون رو با پول راضی میکنه.
با دلار آمریکایی خخ
ببین امیر خان لطفا حرف های چرت تموم کن و با آرامش بیا پایین و حرف نزن با تشکر🙏
ژاپنی ها کلا رو کشورشون خیلی حساس هستن و شدیدا تعصب دارن تعجبی هم نداره خودشون رو به شرکت ها خارجی نفروشن بخصوص که تو اون آمار سرمایه گذاری هم نشون دادن که رتبه آخر رو دارن که همین موضوع این حرف رو تایید میکنه
والا من همیشه از این تعجب میکنم که تو آمریکا همه تحلیل میکنن وای مونوپلی وای مونوپلی
در حالی که در ژاپن عملا مونوپلی سونی در مقابل مایکروسافت برقراره اونجا کسی وای مونوپلی نمیگه
اروپا و آمریکا در مقابل ژاپن عجیبن
من بودم مالیات میزدم روی بازی شرکت های ژاپنی تا عدالت برقرار بشه خودشون التماس میکردن مایکروسافت جان مادرت بیا یه شرکت بخر
تمام اخبار شده کی کدوم شرکت رو خرید و میخواد بخره یا نمیتونه بخره . اخرش چشم بهم میزنی میبینی نسل 9 هم تموم شده و نتیجه چیز خاصی نبوده . مگه نسل 7 ازین خبرا بود . نسل 7 بنظرم بهترین نسل گیم بود . بهترین گیرز و انچارتد و هیلو و بایوشاک و جی تی ای و مس افکت و دد اسپیس … . کلی بازی متنوع و درجه یک . این داستان ها نبود اصلا . دارن گیمر ها رو سرگرم میکنن ، با مسخره بازی
عمر مفید مارمولک ها ۵ ساله ، چجوری نسل ۷ یادته 🤔😑
نکنه رمز جون بینهایت زدی کلک ؟!
سونی که وظیفه اشو داره به درستی انجام میده توی یکسال اخیر کلی بازی داده همین دیروز بازی سیفو با متای 82 داد تا دو ماه دیگه 3 تا بازی AAA انحصاری دیگه میده امسال گاد رگناروک میده حرف شما در مورد مایکروسافت صدق میکنه که طرفدارهاش از سال 2017 دارن با خبر خرید استودیوها هایپ میشن و اما دریغ از حتی یدونه بازی درست و حسابی دریغ از یه تحول و تغییر کوچیک همچنان ایکس باکس بیابون بی آب و علفه . یک سال از نسل نه گذشت تا یه سال دیگه هم همچنان بازی نداره تا استارفیلد شبیه ساز فضایی اگه تاخیر نخوره انتهای سال 2022 بیاد که اونم به زوز پول و خرید انحصاریش کردن و نسخه ps اشو کنسل کردند
من که منتظر elder ring هستم البته اگه بحث سر امریکایی یا ژاپونی بودن باشه (ژاپنی)هست مثل sekiroو bloodborne البته یادمون نره که god of war و horizon zero تو امریکا ساخته میشه نه ژاپن
تمام حقوق این سایت متعلق به گیمفا می باشد.
Copyright© 2022 Gamefa All Rights Reserved

source

توسط funkhabari