آلپینا مدل جدید D4 S گرن کوپه را معرفی کرده است تا نشان دهد پیشرانه‌های دیزلی هنوز هم می‌توانند مطلوب باشند. هرچند این روزها حتی در اروپا هم خودروهای لوکس دیزلی خیلی طرفدار ندارند و خریداران بیشتر به نمونه‌های بنزینی و الکتریکی روی آورده‌اند اما مشخصات آلپینا D4 S می‌تواند نظرات را در مورد دیزلی‌ها عوض کند.

در سینهٔ این خودرو پیشرانهٔ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دیزلی ب‌ام‌و قرار گرفته است که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف تنها ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این آلپینای دیزلی هم ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه D4 S مصرف سوخت پایین آن است که در هر صد کیلومتر تنها ۶.۹ لیتر خواهد بود.

این خودرو در ظاهر تقریباً هیچ تفاوتی با همتای بنزینی خود یعنی B4 گرن کوپه نداشته و از همان ویژگی‌های همیشگی آلپینا مثل اسپلیتر جلو، سیستم اگزوز اسپرت آلپینا با چهار سر اگزوز و رینگ‌های ۲۰ اینچی کلاسیک ۲۰ پره بهره می‌برد که این رینگ‌ها با لاستیک‌های پیرلی P Zero خاص آلپینا پوشیده شده‌اند. دیفیوزر جدید و یک اسپویلر کوچک روی درب صندوق هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند درحالی‌که انتخاب دو رنگ بیرونی سبز و آبی اختصاصی آلپینا هم می‌تواند کاملاً آن را از ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه متمایز کند.
در داخل خودرو هم شاهد یک پلاک ویژه با شمارهٔ ساخت هر خودرو روی کنسول مرکزی به همراه تجهیزاتی مثل تودوزی چرمی و گرم‌کن صندلی‌ها و غربیلک فرمان هستیم. D4 S از سیستم تعلیق اسپرت آلپینا با تنظیمات خاص کمک‌فنرها بهره می‌برد و وظیفهٔ متوقف کردن آن‌هم بر عهدهٔ ترمزهایی با دیسک‌های ۱۵.۶ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۳.۶ اینچی در عقب است. آلپینا D4 S هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۷۹,۷۰۰ یورو در اروپا قابل سفارش است و از سپتامبر امسال به خریداران تحویل داده خواهد شد.

ارین صاحب جمعی
پدال عزیز لطفا خیر m3 touring هم بزار ببینیم صنعت خودروسازی ما کجاست که بی ام و نمیتونه استاندارد های اونو پاس کنه
TML BN
آلپینا واقعا زیباست
Porsche 911
لطفا خبر معرفی m3 touring هم کار کنید
net
رینگ الپینا خیلی بد هست
JDM lover
محصولات الپینا خیلی جذاب و لاکچری هستن
قاطر فروش
حیف از اون همه سرمایه گذارب الپینا روی دیزلی ها ک ب فنا رفت
چ انجین خوبی هم داشت
Hadi
اگه اون جلو پنجره لعنتی استاندارد بود چقدر رخ ماشین بهتر میشد…
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط funkhabari