با وجود گسترش روزافزون خودروی برقی در جهان، هنوز مناطقی در جهان وجود دارند که می‌توانند از پتانسیل سوخت زیستی اتانول بهره ببرند و گسترش خودروی الکتریکی به معنای نابودی سوخت زیستی نیست.
به گفته‌ی مدیر اجرایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سوخت زیستی در جهان، حرکت جهانی دولت‌ها و خودروسازان برای تقویت تولید خودروی برقی به معنای از بین رفتن کامل اتانول به عنوان یک محصول نیست.
سوخت زیستی اتانول / ethanol biofuel جایگاه
به گزارش اتوبلاگ، پائولا کووارسکی، مدیر ارشد استراتژی Raízen SA برزیل در این زمینه گفت:
فراتر از تقاضایی که در کشورهایی که سوخت‌های زیستی را تولید می‌کنند و جایی مانند برزیل و هند که پذیرش خودروی برقی با سرعت کندتری پیشرفت می‌کند، صنایعی وجود دارند که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیاز به استفاده از سوخت زیستی دارند و در آن مکان‌ها برق گزینه‌ای امکان‌پذیر نیست.
کوارسکی طی مصاحبه‌ای در اواخر روز سه‌شنبه در نیویورک (جایی که او طی هفته آینده برای شرکت در کنفرانس آب و هوایی خواهد رفت)، گفت که بخش‌های به اصطلاح «سخت برای کاهش» مانند کشتیرانی و حمل‌و‌نقل هوایی، اهداف محکمی برای آینده سوخت‌های زیستی هستند و همچنین خودروهای برقی می‌توانند از پیل سوختی برای تبدیل اتانول به هیدروژن به منظور حرکت موتورهای برقی استفاده کنند.
کووارسکی گفت:
من تصور می‌کنم که در همان مدل خودروی برقی که در اروپا یا ایالات متحده باتری دارد، خودروسازان می‌توانند آن باتری را در برزیل یا هند برای پیل سوختی تغییر دهند و از اتانول استفاده کنند.
نیسان، تویوتا و فولکس‌واگن از جمله خودروسازانی هستند که فناوری خودروی هیبریدی را توسعه می‌دهند؛ خودروی هیبریدی این شرکت‌ها از اتانول برای تولید هیدروژن در داخل خودرو بهره می‌برد و گاز هیدروژن نیز به نوبه‌ی خود موتور الکتریکی را تغذیه می‌کند.
سوخت زیستی اتانول / ethanol biofuel خودروی برقی
کارشناسان بر این باورند که برای مکان‌هایی مانند برزیل که در آن سیستم گسترده توزیع اتانول وجود دارد، استفاده از سوخت زیستی در خودروها معقول است. اما از آن‌جا که خودروسازان دارای برنامه‌های تولید جهانی هستند، در صورت تولید محصولات برای نیازهای مناطق خاص، در به ثمر رسیدن اهداف شک و تردید وجود دارد.
کووارسکی پتانسیل استفاده از اتانول را در سوخت حمل‌ونقل هوایی پایدار یا به عنوان سوخت زیستی انبارشونده برای کشتی‌ها و مناطقی که استفاده از باتری و برق دشوار است، می‌بیند.
امیرحسین
فورد تکنولوژیش در اختیار همه بزاره
۹۱۱
یکی از بهترین خبرهایی که تا حالا شنیدم.
قاطر فروش
خدا کند فاتحه درون سوز ها خونده شه
هزینه سرویس های دوره ای واقعا کمر شکن شده
به پژو و پراید نگاه نکنید خیلی ماشین ها از ۱۰ میلیون هم هزینش بیشتره ولی از اون طرف مشکل برقی ها عمر باتری هست ک دارن روش کار میکنن و ب زودی اینم برطرف میشه
کلا پیشرفت بشر تو حوزه الکترونیک خیلی خیلی سریعتر از مکانیکه برای مقایسه سرعتشون الکترونیک مثل پلنگه مکانیک خرگوش و پزشکی لاک پشت البته یه لاک پشت مرده
zeg02
فقط برق
۲۰ سال دیگه خبری از هیچ سوختی نیست
فقط برق
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط funkhabari