میتسوبیشی نسل جدید کراس‌اوور کوچک ASX را معرفی کرده است. سازندهٔ ژاپنی اما در این خودرو معنای جدیدی به ری‌بج یا همان مهندسی نشان داده است زیرا ASX جدید عملاً همان رنو کپچر است و تنها تفاوت آن با کراس‌اوور فرانسوی در جلوپنجره دیده می‌شود. حتی رینگ‌های این خودرو هم با کپچر یکسان هستند. همین موضوع زیر کاپوت هم جریان دارد و میتسوبیشی برای نسل جدید ASX از همان پیشرانه‌های کراس‌اوور رنو استفاده کرده است.

این یعنی لیست پیشرانه‌ها با یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر آغاز می‌شود که ۹۱ اسب بخار قدرت دارد. یک گام بالاتر شاهد یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری بنزینی توربو با تکنولوژی هیبریدی خفیف ۱۲ ولتی خواهیم بود که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ پایهٔ این موتور ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود درحالی‌که نسخهٔ قوی‌تر با ۱۵۵ اسب بخار قدرت در کنار یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه قرار می‌گیرد.

ASX همچنین در یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی، دو موتور الکتریکی و گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد و ۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد؛ و درنهایت، یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری پلاگین‌هیبریدی در صدر لیست موتورهای ASX جدید قرار می‌گیرد. این پیشرانه با دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۰.۵ کیلووات ساعتی همراه است که برد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۱۶۰ اسب بخار قدرت است.

میتسوبیشی در داخل ASX جدید متناسب با هر بودجه‌ای انتخاب‌های متنوعی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. برای کسانی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند، در اینجا یک صفحه آمپر آنالوگ با نمایشگر ۴.۲ اینچی بین آمپرها ارائه می‌شود اما با کمی افزایش بودجه می‌توان از صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی بهره‌مند شد درحالی‌که برای بالاترین نسخه یک صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی کاملاً قابل تنظیم با ناوبری سه‌بعدی در نظر گرفته شده است.

برای نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم خریداران می‌توانند از بین نمونه‌های ۷ اینچی افقی یا ۹.۳ اینچی عمودی یکی را انتخاب کنند که هردو از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار هستند. حالات مختلف رانندگی و نورپردازی داخلی با امکان انتخاب از بین هشت رنگ گوناگون هم از دیگر ویژگی‌های کراس‌اوور جدید میتسوبیشی هستند. هرچند ASX جدید با ۴,۲۲۸ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۷ میلی‌متر عرض و ۱,۵۷۳ میلی‌متر ارتفاع همچنان کراس‌اوور جمع‌وجوری است اما حالا به صندلی عقب کشویی مجهز شده که می‌تواند فضای پا یا فضای صندوق بار را افزایش دهد. به لطف این ویژگی، حجم صندوق بار بین ۳۳۲ تا ۴۰۱ لیتر متغیر خواهد بود.
ASX جدید همچنین از مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته هم بهره می‌برد که شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سواران، هشدار برخورد عقب، سیستم فعال حفظ حرکت میان خطوط، دستیار نقاط کور، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار سرعت، کروز کنترل تطبیقی و نوربالای خودکار می‌شود. در بالاترین تیپ‌ها نیز سیستم MI-PILOT ارائه می‌شود که با استفاده از کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها قابلیت نیمه خودران را فراهم می‌کند. فروش نسل جدید میتسوبیشی ASX از مارس ۲۰۲۳ در اروپا آغاز خواهد شد.

Si
خدایی خیلی قشنگه
اوسا
غیر از قشنگی و زشتی ماشین چیز دیگه ای هم متوجه میشی؟؟؟
Phonix
چه حرکت زشتی
در حد میتسوبیشی نبود
مدیران این شرکت اصلا علاقه ای به خودرو سازی دارن؟

گویا که هولدینگ میتسوبیشی مارکت های پول ساز تری پیدا کرده و دیگه خودروسازی اهمیتی نداره براش
مارو دور ننداز…
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
نکردن جلو پنجره رو عوض کنن. asx خیلی خودروی خوبی بود افرودش هم عالی بود ولی دیگه از تپه هم اینطوری بالا نمیره
VIPER
چقد بد
اوسا
این که دیگه ۴WD نیست
همه خوبی ASX همون بود
MohammaD
آخه میتسوبیشی من به تو چی بگم !!
آقا اگه هزینه و فرصت توسعه پلتفرم و موتور و گیربکس اختصاصی برای اینجور ماشینا ندارید قبول
اما دیگه طراحی اختصاصی که میتونید داشته باشید
رسما انگار کپچر ها رو میفرستن کارخونه میتسوبیشی برای تعویض لوگو 😑
مرتضی
حتی در صندوق هم تغییر نکرده… فقط یه تیکه پلاستیکی برا دوربن به جا لوگوی رنو انداختن… فقط زحمت کشیدن جلوپنجره رو عوض کردن … از شانس خوبشون تیکه بالایی لوگوی رنو مثلثی بوده 😂
matin
باورم نمیشه این کار شرکتیه که چندین نسل لنسر اوو ساخته
aMiRsHaYaN
Wtf
HAMID
حداقل مدل چراغ و سپر رو تغییر میدادین واقعا زشته برای میتسوبیشی
یوسف
دستکم زحمت طراحی سپر، رینگ و چراغ رو به خودتون میدادین. شاید این خودرو در بازارهایی مانند خاور دور که رنو حضور چشمگیری نداره خوب بفروشه اما تو اروپا که رنو محبوب و پرفروشه، چرا طرف باید بیاد یه کپچر که لوگو میتسوبیشی رو به زور بهش چسبوندن بخره؟
ARMAN سابق
میتسوبیشی افسانه ای به کجا رسیدی که محصولاتتو کلا بر اساس یه چیزه دیگه که اصلا در شان نامت نیست درست می کنی؟
AMANTE
میتسوبیشی گالانت، اکلیپس، لنسر، استاریون و…… یاد اون دوران میتسوبیشی بخیر.
میتسوبیشی جان میخوای صنعت خودروسازی رو درست پیش ببر یا کلا بیخیال اش شو.
Hadi
میتسوبیشی دهه ۹۰ کجا بود الان کجا…
Hamilton1970
آقایون لطفاً آرامش خودتونو حفظ کنید
این ASX دکوری صرفا برای اروپاست
اونایی که میان ایران (اگه بیان ایران) نسخه سفارش حاشیه خلیج‌فارس هستن و زمین تا آسمون با این فرق دارن (اتاق همون ASX فیس لیفت شده با زبون طراحی کنونی میتسوبیشی)
پس جای نگرانی نیست
خدا به اروپایی ها هم صبر بده
Twin H Power
این دیگه چیه !
ایرانخودرو خیلی بهتر از این میتسوبیشی ریبج میکنه
(۲۰۶ و ۳۰۱ که شدن رانا و تارا)
بنیامین
انقدر از این حرکت در دنیای خودرو بدم میاد که نگو خب لااقل یکم تغییرات بدین
محمد
مگه میتسوبیشی خودش موتور نمی‌ساخت ؟ پس این چینای چی می‌نویسند موتور میتسوبیشی ؟ چرا روی این ماشین حداقل موتور خودش را نگذاشته ؟!
علی
باباجون این را میتسوبیشی برا بازار اروپا ساخته ، اصلا ربطی به ASX نداره ،
پدرام
این دیگه چه سمی بود همون asx قبلی رو تا ابد تولید می کردی بهتر از این خفت و خواری بود!! حداقل فیس جلو و عقب رو تغییر می دادید چه داره بر سر برند میتسوبیشی میاد!!!
می خواهی ماشین نسازی نساز این گدا بازیا چیه
پدرام
تو اروپا که برند رنو کاملا جا افتاده کی این رو می خره فقط لوگو رو عوض کردن!!!
Enayat
خدایا!!!!! مارو خفه کن که این روز هایی که میتسوبیشی داره با ما چیکار می کنه، رو نبینیم🤕
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
این مدل برای بازار اروپا هست ارامش را حفظ کنید و توی کشور های دیگه این نیست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط funkhabari