آنچه در مقاله خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌خوانید:
تا همین یک سال پیش نهایتاً با ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان می‌شد بهترین ماشین چینی بازار ایران را خریداری کرد اما پیشرفت کم‌نظیر خودروسازان چینی باعث شده تا امروزه قیمت لوکس‌ترین محصولش در ایران تا حدود ۲ میلیارد تومان برود. پس با این اوصاف مطمئناً با ۵۰۰ -۴۰۰ میلیون تومان نمی‌توان انتظار یک محصول لوکس چینی را داشت.
در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید مجله پدال به سراغ بررسی و معرفی مزایا و معایب خودروهای چینی ۴۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیون تومان رفته‌ایم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: خودروهای ایرانی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار کدم‌اند؟
همچنین بخوانید: خودروهای مونتاژی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار ایران کدم‌اند؟
 

ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ یا همان تیگو ۲ از زمستان سال ۹۵ در دو نسخه دستی و اتومات به بازار کشور عرضه شد. X22 را باید نسخه کراس‌اوور ام‌وی‌ام ۳۱۵ دانست زیرا این دو خودرو از پلتفرم یکسان و اشتراکات فنی زیادی بهره می‌برند. X22 توانسته طی این سال‌ها فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند و بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد. ایکس ۲۲ با تیپ‌های مختلفی همچون اسپرت، لاکچری، اسپرت اکسلنت، اکسلنت، ساده در نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شده که تنها تفاوتشان در تزئینات خارجی و چند آپشن جزئی است و هیچ تفاوتی در قسمت‌های فنی ندارند.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل این خودرو را در نسخه دنده‌ای ببینید:
 
در جدول زیر نیز می‌توانید مزایا و معایب ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ دنده‌ای را مشاهده کنید:
 
در جدول زیر قیمت برخی از قطعات ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ را مشاهده کنید (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده):
 
در جدول زیر نیز قیمت نسخه صفرکیلومتر و کارکرده ایکس ۲۲ آمده است:
سایپا آریو
داستان این خودرو از سال ۱۳۹۴ توسط سایپا شروع شد و در سال ۱۳۹۹ هم توسط تحریم‌ها به پایان رسید. این خودرو در سه نسخه دنده‌ای ۱.۵ لیتری، اتوماتیک ۱.۶ لیتری و ۱.۶ لیتری اتوماتیک به بازار ایران عرضه شد. آریو به دلیل استهلاک نسبتاً مناسب و جادار بودن به سرعت به ناوگان تاکسی‌های فرودگاه‌ها ایران پیوستند. برلیانس اچ ۳۳۰ و بسترن بی ۳۰ را می‌توان از مهم‌ترین رقیبان این خودرو عنوان کرد.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل آریو را مشاهده کنید:
برخی از مزایا و معایب آریو اتوماتیک در جدول زیر قابل مشاهده است:
 
در جدول زیر می‌توانید قیمت برخی از قطعات آریو را مشاهده کنید (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است):
قیمت نسخه‌های صفرکیلومتر آریو در جدول زیر آمده است:
جک J4
یکی دیگر از انتخاب‌های خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان جک J4 است. داستان ارزان‌ترین محصول کمپانی جک در ایران از سال ۱۳۹۷ شروع شد. این خودرو درواقع از در کلاس بدنه‌ای بین j3 و j5 قرار می‌گیرد. این خودرو از پلتفرم مشترکی با جک s3 استفاده می‌کند. جک j4 به دلیل عرضه محدود و نداشتن برخی امکانات رفاهی (مانند سانروف) آن‌چنان مورد توجه قرار نگرفت و علیرغم عملکرد کم استهلاک و بی‌دردسر موتور و گیربکس آن از بسیاری از رقیبان خود عقب ماند.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی جک j4 را مشاهده کنید:
 
برخی از مزایا و معایب جک j4 در جدول زیر قابل مشاهده است:
در جدول زیر قیمت برخی از قطعات جک j4 قابل مشاهده است. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های صفرکیلومتر j4 را در جدول زیر مشاهده کنید:
عکس برلیانس اچ ۳۳۰ H330 دنده ای
اما داستان سری اچ ۳۰۰ (H300) در ایران از سال ۹۳-۹۴ شروع شد. برلیانس اچ ۳۳۰ در چهار نسخه ۱.۵ لیتری دنده‌ای، ۱۰۵ لیتری اتوماتیک، ۱.۶۵ لیتری اتوماتیک و ۱.۶۵ لیتری دنده‌ای در بازار ایران توسط پارس‌خودرو مونتاژ شد. البته نسخه‌های ۱.۶۵ لیتری فقط در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مونتاژ شدند. درواقع تفاوت این نسخه‌ها فقط به امکانات رفاهی و مشخصات فنی محدود می‌شود. همان‌طور که می‌دانید سایپا در ابتدا تصمیم داشت شاهین را با موتور BM۱۶ برلیانس به بازار عرضه کند اما بعدها تصمیمش عوض شد و موتور M۱۵-T توربوشارژ را روی آن قرار دارد.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل نسخه دنده‌ای اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید.
 
مزایا و معایب برلیانس اچ ۳۳۰ دنده‌ای را در جدول زیر مشاهده کنید.
در جدول زیر نیز می‌توانید قیمت برخی از قطعات برلیانس اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های صفرکیلومتر اچ ۳۳۰ دنده‌ای را در جدول زیر مشاهده کنید.
عکس دانگ فنگ H30 کراس
اچ سی کراس علیرغم کمتر از ۴ سال روی خط تولید ایران‌خودرو قرار داشت اما از فروش و محبوبیت نسبتاً بالایی برخوردار شد. شاید مهم‌ترین دلیل این اتفاق استفاده از موتور کم استهلاک و بی‌دردسر tu5 بوده باشد. اچ سی کراس روی یک پلتفرم قدیمی شرکت پژو توسعه یافته است. شاید طراحی اچ سی کراس برای برخی خیلی شلوغ و درهم به نظر برسد اما اکثر خریداران این طراحی را زیبا می‌دانند؛ اما متأسفانه با آغاز دور جدید تحریم‌ها خط تولید اچ سی کراس پس از ۴ سال در سال ۱۳۹۹ جمع شد.
 
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس را مشاهده کنید:
 
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب H30 کراس قابل مشاهده است:
قیمت برخی از قطعات H30 کراس نیز در جدول زیر آمده است. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های کارکرده و صفرکیلومتر دانگ فنگ ٰرا در جدول زیر مشاهده کنید:
 
ام وی ام X33S
ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اس یکی دیگر از خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است. فیس‌لیفت دوم ایکس ۳۳ باعث شد تا نام این خودرو در ایران بر سر زبان‌ها بیافتد. این فیس‌لیفت پیشرفت‌های بزرگی نسبت به نسل قبلی خود داشت. طراحی جلو و داخل این نسخه بسیار شبیه به طراحی ایکس ۲۲ بود. متأسفانه این نسل از گیربکس cvt استفاده می‌کند اما خوشبختانه نسل جدید ایکس ۳۳ (فیس‌لیفت سوم) از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند؛ البته قیمت نسخه‌های صفرکیلومتر نسل جدید تا ۷۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد. خودرو بین سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰ توسط مدیران خودرو مونتاژ می‌شد.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی ‌ام‌وی‌ام X33 S را مشاهده کنید:
 
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب ام‌وی‌ام X33 S قابل مشاهده است:
قیمت برخی از قطعات ام‌وی‌ام X33 S نیز در جدول زیر آمده است. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های کارکرده و صفرکیلومتر X33 S را در جدول زیر مشاهده کنید:
نمای بیرونی بسترن B50 بهمن موتور
گروه بهمن در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اقدام به مونتاژ بسترن B30 در کلاس سدان کامپکت کرد. این خودرو از محصولات فاو چین، با پیشرانهٔ ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک در ایران حضور داشت. بسترن B30 با پلتفرم الهام گرفته از فولکس‌واگن جتا سال ۲۰۱۵ رونمایی شد.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی بسترن B30 را مشاهده کنید:
 
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب بسترن B30 قابل مشاهده است:
قیمت برخی از قطعات بسترن B30 نیز در جدول زیر آمده است. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های کارکرده و صفرکیلومتر بسترن B30 را در جدول زیر مشاهده کنید:

یکی دیگر از ٰخودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بسترن B50 F است. این خودرو علیرغم ظاهری زیبا و کیفیتی نسبتاً مناسب، عرضه محدود باعث شد تا بسترن B50 F مانند برادرش بسترن B30 مورد توجه قرار نگیرد. یک سال پس از عرضه نسخه معمولی B50 یعنی در سال ۱۳۹۳، نسخه F این خودرو هم به بازار آمد. حجیم‌تر شدن پیشرانه و فیس‌لیفتی اساسی از تغییرات این نسخه جدید بود. یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو را می‌توان پلتفرم و مجموعه قوای محرکه‌اش دانست که با همکاری مزدا شکل گرفته‌اند.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی بسترن B50 F را مشاهده کنید.
 
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب بسترن B50 F قابل مشاهده است:
قیمت برخی از قطعات بسترن B50 F نیز در جدول زیر آمده است. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های کارکرده بسترن B50 F را در جدول زیر مشاهده کنید:
برای اطلاع از تاریخچه‌ای مختصر از این خودرو به این قسمت مراجعه فرمایید.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی برلیانس H330 و H320 اتوماتیک را مشاهده کنید.
 
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب برلیانس H330 و H320 اتوماتیک قابل مشاهده است:
Brilliance H320 interior
قیمت برخی از قطعات H30 کراس نیز در جدول زیر آمده است. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های کارکرده و صفرکیلومتر برلیانس H330 و H320 اتوماتیک را در جدول زیر مشاهده کنید:
عکس چانگان CS35
ابتدای سال ۹۳ بود که این خودرو به‌صورت وارداتی و با قیمتی هنگفت و غیرمنطقی به بازار کشورمان راه یافت اما ۲ سال بعد شروع مونتاژ این خودرو در خط تولید سایپا کاشان باعث شد تا قیمت این خودرو افت محسوسی پیدا کند. آخرین نسخه‌های چانگان CS35 در سال ۱۳۹۸ تولید شد.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی چانگان CS35 را مشاهده کنید.
 
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب چانگان CS35 قابل مشاهده است:
قیمت برخی از قطعات چانگان CS35 نیز در جدول زیر آمده است. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های کارکرده و صفرکیلومتر چانگان CS35 را در جدول زیر مشاهده کنید:

داستان آریزو ۵ از سال ۹۵ آغاز شد. این خودرو در سه نسخه اتوماتیک لاکچری، اتوماتیک اکسلنت و دنده‌ای لاکچری به بازار عرضه شد. نسخه‌های اتوماتیک این خودرو تا سال ۹۷ به بازار عرضه شد. البته جدیداً نسخه توربو این خودرو هم به بازار عرضه شده. همان‌طور که می‌دانید نسخه اکسلنت نسبت به نسخه لاکچری امکانات بیشتری دارد اما تفاوت قیمت آن‌چنانی ندارد
در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی چری آریزو ۵ اتوماتیک را مشاهده کنید.
 
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب چری آریزو ۵ اتوماتیک قابل مشاهده است:
قیمت برخی از قطعات چری آریزو ۵ اتوماتیک نیز در جدول زیر آمده است. (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی نوشته شده است)
 
قیمت نسخه‌های کارکرده چری آریزو ۵ اتوماتیک را در جدول زیر مشاهده کنید:
 
البته در این بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خودروهایی مانند جیلی امگرند، لندمارک وی ۷، جک جی ۵، لیفان ایکس ۶۰ و بی وای دی F3 در دسترس بودند اما به دلیل نبود استقبال عمومی برای آن‌ها و بازار خرید و فروش بسیار راکد در این لیست ذکر نشدند.
انتخاب شما مخاطبان پدال از میان این خودروها کدام است؟ تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
مردیم از خوشی
۴۰۰ تا ۷۰۰ در ایران = ۲۰۰ تا ۳۵۰ در خود چین
ما نه خودرو امریکایی میخوایم نه اروپایی مسولین خراب همین که بزارند ما خودرو چینی با قیمت واقعی بخریم عالیه
بهراد
با ۵۰۰ میلیون از بین همین چینی ها همه جای دنیا تیگو ۸ پرو بهت میدن. حالا همون ماشین که همه جای دنیا ۵۰۰ میلیونه اینجا ۲ میلیارده !
حسین
یه زمانی با ۵۰۰ میلیون پورشه کاین و پانامرا میشد خرید،اگر من باشم هیچ کدوم از این خودروهای چینیو نمیخرم.
Royal Driver UK 70
مفت بود اونموقع. میشد مثلا یک ماشین لوکس عادی هم با ۵۰ تا ۷۰ میلیون خرید. چه دنیایی شده حالا گرونش مثل اس کلاس یک میلیاردو ۷۰۰ بود . سری ۷ ۱ میلیارد و ۴۵۰ مدل ۲۰۱۵ که همه اونموقع خوب وارد میشدن.
حسین
اگه وقت بود همه میخریدن
PRPR
با این قیمت تو بازار جهانی نیسان ورسا ،کیا ریو ، فولکس جتا، هیوندا اکسنت و میتسوبیشی میراژ میدن . این خودرو ها تا چین زیر ۱۰ هزار دلارن
MR.JD
کاش میشد تمام گزینه های لیست را شیفت دیلیت کرد
چقدر وضعیت وخیمی شده که ۵۰۰ میلیون تومن برای خرید خودرو با آب و تاب و هزاران مشقت جمع کنی
ولی نگاه کنی ببینی ماشین هایی که میتوانی بخری همان نخری بهتره
مثلا الان بریلیانس h330 چه چیزی داره که قیمت ۵۰۰ میلیونی خودش را توجیه کند ؟
یا اصلا کدوم ماشین این لیست به این قیمت ارزش خرید دارد ؟
یک نگاه به مزایای ماشین های لیست کردم : مصرف سوخت کم . گیربکس پیشرفته‌تر از گیربکس‌های اتوماتیک داخلی . فراوانی قطعات آنهم در دانگ فنگ که موتور تی یو ۵ دارد . جعبه دنده ۶ سرعته . وجود ایربگ !
خجالت نکشید باید وجود ۴ شیشه برقی و رینگ به جای قالپاق را هم مینوشتید
هیچ کدام از این ماشین ها چندان آش دهان سوزی نیستند که پس از خرید بتوان خاطره خوشی از آنها داشت
متاسفم ولی ارزش خرید این ماشین ها از همان پرشیای ۳۰۰ میلیونی هم کمتره .
تکرار میکنم ارزش خرید نه اینکه خود ماشین بهتره
Royal Driver UK 70
خب گزینه دیگه ای نیست. ما اینارو میخریم که ایمن تر از فرغونای وطنی باشن. هرچند راستم میگی، همینا هم آنچنان چیزی نیستن.
MR.JD
میدونید داستان چیه دوست عزیز ؟
جلوی ما یک غذای گندیده گذاشتند که یا با میل خودتون میخورید یاهم آنقدر گرسنه میمانید که مجبورا از روی زور و ناچاری میخورید.
این توصیف شخصی من از وضعیت فعلی بازار ایران هست که نمونه اش همین قیمت های مسخره خودرو هست
حالا اینکه پراید ایربگ ندارد و بدنه پرشیا هم حلبی هست برای مردم خیلی وقته تکراری شده . همه هم اینهارا میدانیم
ولی اینکه فکر کنیم چون پراید زهر فلان قدر گران شده . پرشیا حلبی بهمان میلیون شده اصلا توجیه مناسبی برای اینکه مضخرف ترین و بدترین ماشین های چینی را چندین برابر قیمت خود بخریم نیست
قیمت گذاری ماشین باید نسبت به ارزش خرید خود آن باشد نه بقیه
یعنی رک و صادقانه تنها حرف من اینه که آقا جان :
چون پرشیا ۳۰۰ میلیون تومن شده است قرار نیست بریلیانس هم ۵۰۰ میلیون یا مثلا ساندرو اتومات هم +۷۰۰ میلیون باشد
بازار خودرو میدون تره بار نیست که بگیم حسن خیارو کیلویی ۵۰۰۰ تومن میفروشه پس من باید ۸۰۰۰ تومن بفروشم !
نمیدونم چقدر موفق شدم منظورمو برسونم
Royal Driver UK 70
میدونم دوست عزیز. درسته
SLR _ 722
حرف شما برای الان صحیح است ولی قبل گرانی ها ارزش خرید بالایی داشتند
ما خودمون h30 cross داریم که سال ۹۶ از بازار آزاد ۴۵ تومان خریدیم ( ثبت نامش ۴۴.۵ بود ! ) ( کاری به خوب و بدیش ندارم ) ، اون موقع قیمتش در ایران و چین کاملا یکسان بود و بنظرم در مقایسه با پارس ۳۶ تومنی قیمتش توجیه پذیر بود
ولی الان طمع مونتاژ کنندگان چینی ها همون قیمت رقابتی رو هم ازبین برده
AMANTE
بین دو ماشین B50F و آریزو ۵ کدوم بهتره؟ اگه تجربه ی سواری و… هم دارید خوشحال میشم بگید ممنون.
B50F 👍
Arizo 5 👎
حسین
نمیگم کدوم بهتره ولی بسترن b50f کم کار بدون تصادف که هر ۵ تا در نمایندگی سرویس شده و فقط بنزین سوپر خورده پیدا کنی ، ماشین خوب ، ایمن و زیبایی هست.
حتما هم در پارکینگ مسقف نگهداری شده باشه.
علی
اگر ماشین چینی مثل موبایل ها و لپ تاپ هاشون (شیائومی ، پوکو، ریلمی ، وان پلاس ، Lenovo ، ایسوس ، ایسر و غیره) به قیمت واقعی تو کشورمون بود (یا حتی نزدیک بود) الان همه ماشین چینی سوار بودن و از نظر کیفیت و فناوری هم عموما واقعا خوب هستند (به شخصه تو همین لیست از X22 و X33 واقعا خوشم میاد) ولی با این قیمت های فعلیشون و همچنین شرایط بازار دست دومشون و افت قیمت و وضعیت لوازم یدکی و خرج های ماشین، باعث شده فرضا خود من تو این رده قیمتی ماشین ایرانی رو ترجیح بدم از کوییک گرفته تا تارا… چون بحث قیمت خودشون یک طرف ، بحث هزینه های نگهداری و تعمیراتیشون هم یک طرف…
پدرام
۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان با این بازه قیمتی تو خود چین میشه چینی ۲۰۲۲ خرید!!! با مشخصاتی حتی بهتر از اینا!
۹۱۱
آره دیگه. این گمرک مشکل اصلی هست.
حسین
بسترن b50f خوبه
سامان اذری
با ۴۷۰ الی ۵۰۰ تومن الان یه مزدا ۳ تیپ ۳ با کارکرد ۱۷۰ الی ۲۰۰ تا میشه خرید که از همشون سرتره
هندلینگ بینظیر قیافه جوان‌ پسند و برند بسیار خوش نام
تو چینی ها هم ام جی ۳۶۰ توربو ماشین خیلی خوبی بود ولی حیف که خورد به تحریم ها
سامان اذری
با ۵۰۰ میلیون بهترین گذینه اینه که از ایران محاجرت کنی
علی
با ۱۷_۱۶ هزار دلار چندتا سفر توریستی خاطر انگیز میتونی بری نه مهاجرت
سامان اذری
میشه ولی پناهدگی نه چیز دیگه
holbay با کاربرات ۴ دهنه
چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پونصد میلیون بدی بالای یه چینی که اجنبی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ملت ایران مغز خر خوردن
A1
پیشرفت خودرو سازی چین باعث افزایش قیمتشون نشده اقتصاد داغون ما شده
وی
متاسفم که دیگه برندای جهانی تو ایران نیستن و باید از برندایی که ۱۰ ساله تاسیس شده با چند برابر قیمت جهانی بخریم
تو این شرایط با اینکه ماشینای ایرانی بی کیفیت تر از چینی هان ولی من یه ماشینی مثل ۲۰۶ رو به اینا ترجیح میدم چون به خاطر سادگیش میشه تیونش کنی و یه حداقلی از ماشین اسپرت داشته باشی ولی اینا واقعا بی هیجان و بی اصالتن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط funkhabari