حالت تاریک
اکتشاف انسان
پروازهای سرنشین دار
برنامه آرتمیس
آرتمیس I
SLS
نه
جبار
فضای تالس آلنیا
این
ایرباس دفاع و فضا
ایرباس اسپیس
اخبار
21 دقیقه
پس از دو بار تعویق پرتاب، که اولین مورد بسیار محتاطانه تلقی شد، ناسا ظاهراً با موفقیت تعمیراتی را که پس از این دو تعویق انجام شد آزمایش کرد. با وجود این، چارلی بلک ول تامپسون، مدیر پرتاب این ماموریت، و ناسا مایل به تعیین تاریخ پرتاب نشدند. تیک آف در 27 سپتامبر امروز بسیار نامشخص است.
[در ویدیو] تیزر زنده Futura برای راه اندازی برنامه Artemis 1 با Futura پرتاب SLS را کشف کنید، یکی از قدرتمندترین موشک های ساخته شده تا کنون، که به سمت ماه می رود!
چارلی بلک ول تامپسون، مدیر پرتاب ماموریت آرتمیس I، با وجود برخی نشت هیدروژن هیدروژن مایع که برای سلامت پرتابگر جدی نبود، گفت: « همه اهدافی که تعیین کرده بودیم برآورده شد » .
این آزمایش پر کردن جزئی مخازن هیدروژن و اکسیژن SLS، که در 21 سپتامبر انجام شد، برای اطمینان از عملکرد مناسب مهر و موم معیوب که امکان پر شدن هیدروژن در مبدا تعویق دوم و واشر خنک کننده را فراهم می کند، در نظر گرفته شد. چهار موتور RS-25، که منجر به لغو پرتاب در 29 اوت شد، که برخی از کارشناسان تصمیم به تعویق پرتاب را بسیار محتاطانه خواندند.
همینطور ببینید
آرتمیس اول: آیا باید لغو برخاستن را به عنوان یک شکست تلقی کرد؟
علیرغم موفقیت آشکار این آزمایش، ناسا ناسا و حامی پرتاب ماموریت آرتمیس I نمی‌خواستند اعلام کنند که در فرصت بعدی، در 27 سپتامبر، آماده پرتاب هستند.
اگر چارلی بلک ول تامپسون اعلام کرد که " فکر می کند که آزمایش بسیار خوب انجام شده است"، با این حال تصریح می کند که " اعلام آمادگی پرتاب کننده SLS برای یک تلاش جدید زودهنگام است" و لازم است " داده ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم که چه چیزی چیست ." به ما می گوید ». او افزود: «دوست ندارد از داده‌ها پیشی بگیرد و بنابراین به آن‌ها نگاه می‌کنیم تا ببینیم آیا ما باید تغییراتی در روند بارگذاری، جدول زمانی‌مان ایجاد کنیم، یا اینکه وضعیتمان خوب است یا خیر ».
این تست پر کردن تنها عامل موثر بر تصمیم پرتاب نیست. ناسا همچنان با Space Launch Delta 45 ، واحد نظامی که مسئول تضمین شرایط ایمنی برای برخاستن از سواحل شرقی ایالات متحده است، کار می کند تا از سیستم FTS خود تخریبی پرتابگر که تاریخ صدور گواهینامه آن در پایان منقضی شده است معافیت بگیرد. دوره راه اندازی قبلی، یعنی در ابتدای سپتامبر. این سیستم پایان پرواز به پرتابگر اجازه می دهد تا در صورت تغییر مسیر یا از دست دادن کنترل، در حین پرواز منهدم شود تا از سقوط SLS به مناطق مسکونی جلوگیری شود. با این حال، بر روی باتری های تایید شده کار می کند. مشکل، برای جایگزینی آنها، لازم است پرتابگر را به VAB ( ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه ) برگردانید، که ناسا مطلقاً نمی‌خواهد انجام دهد تا از "فشار ساختاری " غیرضروری روی پرتابگر جلوگیری کند! و عملاً برنامه پرتاب را چند هفته عقب می اندازد.
اما هواشناسی هواشناسی می تواند ناسا را مجبور کند که SLS را به VAB بازگرداند. در حال حاضر سیستمی به نام Invest 98L در کارائیب در حال شکل گیری است و انتظار می رود در روزهای آینده به یک طوفان گرمسیری تبدیل شود. طبق مدل‌های هواشناسی، می‌تواند به سمت فلوریدا حرکت کند، که ناسا را در دوره‌ای از عدم قطعیت فرو می‌برد: آن را وارد می‌کنیم یا آن را روی سکوی پرتاب می‌گذاریم!
مقاله توسط Rémy Decourt Rémy Decourt منتشر شده در 2022/09/13
ناسا می خواهد Artemis I را در اسرع وقت به فضا پرتاب کند. مشکلات فنی در مبدأ دو تعویق پرتاب را می توان در سکوی پرتاب ترمیم کرد، که از بازگشت پرتابگر به ساختمان مونتاژ، VAB جلوگیری می کند. با این حال، برای پرتاب این ماموریت در روزهای آینده، ناسا به موافقت با پرتاب فضایی دلتا 45، مسئول شرایط ایمنی برای برخاستن از سواحل شرقی ایالات متحده نیاز دارد.
پس از اینکه دو تلاش برای پرتاب به دلیل مشکلات فنی لغو شد، اولی در 29 آگوست و دومی در 3 سپتامبر، ناسا اعلام کرد که می تواند Artemis I را «در اولین فرصت» در 23 یا 27 سپتامبر پرتاب کند. با این حال، برای اینکه بتواند در این تاریخ ها پرتاب شود، به چراغ سبز Space Launch Delta 45، واحد نظامی که مسئول تضمین شرایط ایمنی برای برخاستن از سواحل شرقی ایالات متحده است، نیاز دارد. این واحد نیروی فضایی ایالات متحده تنها مرجعی است که می تواند عملکرد صحیح سیستم خود تخریبی پرتابگر را تأیید کند. این FTS، سیستم خاتمه پرواز ، به پرتابگر اجازه می دهد تا در صورت تغییر مسیر یا از دست دادن کنترل، در هنگام پرواز منهدم شود تا از سقوط SLS به مناطق مسکونی جلوگیری شود.
با این حال، این سیستم بر روی باتری های مستقل کار می کند که قابلیت اطمینان آنها تا 25 روز تضمین شده است. بنابراین، در عمل، این باتری ها از 5 سپتامبر دیگر گواهینامه ندارند. مشکل: برای جایگزینی آنها، لازم است پرتابگر را به VAB ( ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه ) برگردانید، که برنامه پرتاب را چندین هفته عقب می اندازد.
بنابراین ناسا درخواست تمدید برای پرتاب در 23 سپتامبر یا 27 سپتامبر کرده است.
در این بین در سکوی پرتاب، تیم های حاضر در زمین در حال تعمیر مفاصل معیوب در مبدأ دو تعویق هستند. برای اطمینان از محکم بودن این اتصالات، این دو تعمیر در تاریخ 17 سپتامبر با حداقل پر شدن مخزن هیدروژن مایع در دمای 253- درجه سانتیگراد آزمایش خواهند شد. این باید اطمینان از عملکرد مناسب مهر و موم معیوب را فراهم کند که امکان پر شدن هیدروژن در مبدا تعویق دوم و مهر و موم دوم که اجازه خنک شدن چهار موتور RS-25 را می دهد، در مبدا لغو از پرتاب 29 اوت
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 04/09/2022
در ابتدا برای 29 آگوست برنامه ریزی شده بود و به 3 سپتامبر موکول شد، تیک آف پرتابگر بزرگ SLS ناسا دوباره لغو شد. ماموریت آرتمیس I فعلاً ثابت می ماند، زمان لازم برای حل مشکلات.
(به روز رسانی در 3 سپتامبر) ناسا مجبور شد پرتاب Artemis I را به دلیل نشت سوختی که در حین پر کردن مخازن پرتابگر شناسایی شد به تعویق بیاندازد. بسته به شدت آن، می توان آن را روی سکوی پرتاب تعمیر کرد و بنابراین از بازگرداندن پرتابگر به ساختمان مونتاژ (VAB) خودداری کرد، که تلاش های بعدی پرتاب را چند هفته به تعویق می اندازد. اما، باتری‌هایی که سیستم کشتار پرتابگر را در حین پرواز کار می‌کنند نیز نگرانی‌هایی هستند که می‌توانند آن را مجبور کنند پرتابگر را به VAB بازگرداند.
————————————–
چراغ سبز برای پرتاب Artemis I، اولین ماموریت برنامه برای بازگشت به ماه و ماندن در آنجا این بار. بازگشت به ماه که علاوه بر این، بدون ESA امکان پذیر نیست. این شنبه، 3 سپتامبر، از ساعت 7:40 بعد از ظهر (به وقت پاریس) در Futura شما را می بینیم تا این لحظه تاریخی را دنبال کنیم.
روز دوشنبه، 22 آگوست، ناسا آخرین بررسی آمادگی پرواز SLS و Orion Orion را انجام داد که به خوبی پیش رفت. این سیستم پرتاب که آمریکایی ها را به ماه باز می گرداند برای پرواز مناسب اعلام شده است. بنابراین عرضه Artemis I برای 29 آگوست تایید شده است. پرواز از SLS در اسرع وقت در یک پنجره پرتاب دو ساعته برنامه ریزی شده است که در ساعت 2:33 بعد از ظهر به وقت پاریس (8:33 صبح به وقت محلی) باز می شود. [به روز رسانی: ناسا پرواز را به 3 سپتامبر، ساعت 8:17 بعد از ظهر به وقت PST تغییر داده است].
این اولین پرواز Artemis یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین است که برای واجد شرایط بودن پرتابگر SLS و وسیله نقلیه Orion استفاده خواهد شد. بنابراین هدف از این پرواز این است که ماژول خدمات Orion (ESM) را که توسط آژانس فضایی اروپا و تحت نظارت دفاع و فضای ایرباس ارائه شده است، به حداکثر برساند تا ببینیم آیا می‌تواند تمام برنامه‌های برنامه ریزی شده را انجام دهد یا خیر. مانورها
به بیان دقیق، هدف از این پرواز بدیهی است که وسیله نقلیه را به حد ساختاری خود سوق نمی دهد، بلکه " آزمایش آن در داخل پاکت پروازش و دیدن اینکه در چه شرایطی و چگونه می تواند در تنظیمات پروازی بسیار متنوع عمل کند " است، توضیح می دهد که دیدیه اشمیت، سرپرست. استراتژی برای اکتشاف انسانی و رباتیک رباتیک در ESA. هدف از این ماموریت 42 روزه آزمایش اوریون و ماژول خدمات آن فراتر از آنچه که برای ماموریت های زیر باید انجام دهد است. باید بدانید که Orion یک وسیله نقلیه یکبار مصرف نیست، ماژول خدمه آن قابل استفاده مجدد است و برای ماموریت های مختلف طراحی شده است.
دیدیه اشمیت به یاد می‌آورد که برای درک نیاز به آزمایش ماژول سرویس Orion، باید بدانید که این ماژول 10 سال پیش تعریف شد، در زمانی که Orion برای مأموریت‌ها به سیارک‌ها در نظر گرفته شده بود . بحثی از دروازه دروازه و حتی کمتر از ماموریت های ماه وجود نداشت. امروز، ما " ایده واضح تری از ماموریت های Orion داریم، به طوری که لازم است در مدار مدار تأیید کنیم که ماژول ما قادر به انجام آنها است ." همانطور که فیلیپ دلو، مسئول پروژه ESM در ESA، اشاره می‌کند، این اولین باری است که این سیستم در فضا آزمایش می‌شود. ". مسلماً، ماژول ESM قبلاً روی زمین آزمایش شده است، اما بازنمایی آزمایشات روی زمین هرگز 100٪ نیست. در آنجا، ما می توانیم مدل های خود را اصلاح کنیم. با این پرواز چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت "، او می گوید.
" آن را در داخل پاکت پرواز خود آزمایش کنید و ببینید در چه شرایطی و چگونه می تواند در تنظیمات مختلف پرواز عمل کند.
در میان مأموریت هایی که در مبدأ طراحی جبار برنامه ریزی نشده بودند، می توان به عنوان نمونه به ماموریت آرتمیس چهارم اشاره کرد. در طول این ماموریت، Orion به عنوان یک یدک کش برای اتصال ماژول I-HAB (بین المللی-هابیتات، ساخته شده توسط Thales Alenia Space) به دروازه عمل می کند. بنابراین ضروری است که این سناریو را تجزیه و تحلیل کنیم زیرا ماژول سرویس برای این کار توسعه داده نشده است. آنتوان آلوانی، مدیر فنی زیرسیستم نیروی محرکه در ایرباس فرانسه تاکید می‌کند که این تمام هدف آرتمیس یک است که پرواز 42 روزه‌اش امکان بررسی و آزمایش این نوع پرواز و فاز مانور را می‌دهد.
بنابراین، سیستم پیشرانه ESM در قلب آزمایشاتی قرار خواهد گرفت که ناسا امیدوار است انجام دهد، و به ویژه مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. همانطور که آنتوان علوانی یادآوری می کند، این " سیستم پیشرانه کمتر از … 33 موتور " ندارد. از جمله یک موتور اصلی، " که یکی از موتورهای شاتل فضایی است و قبلا پرواز کرده است، و نیروی رانش 26 کیلونیوتون را فراهم می کند "، 8 موتور کمکی، " برگرفته از موتورهای وسیله نقلیه انتقال خودکار (ATV) "، و 24 موتور کنترل وضعیت.
نقطه قوت دیگر این پرواز و نقطه اصلی هوشیاری ماموریت، سپر حرارتی کپسول است. از آنجایی که سرعت ورود مجدد به اتمسفر ماموریتی که از ماه برمی‌گردد بسیار بیشتر از مأموریتی است که از مدار بازمی‌گردد، یازده کیلومتر در ثانیه در مقابل «فقط» هفت کیلومتر در ثانیه، ناسا می‌خواهد از رفتار خوب آن در طول جو اطمینان حاصل کند. مرحله ورود مجدد این سپر تنها محافظ فضانوردان در این مرحله حیاتی خواهد بود.
همینطور ببینید
ناسا از سایت های کاندید فرود برای بازگشت فضانوردان به ماه رونمایی کرد
پنل های خورشیدی نیز یک نگرانی بزرگ هستند. این پانل ها حول محور خود قابل جهت گیری هستند و به دلایل ساختاری و حرارتی می توانند به جلو و عقب متمایل شوند. باید بدانید که نیروی رانش موتور اصلی به گونه ای است که اگر پانل ها در 90 درجه مستقر می ماندند، مقاومت نمی کردند، بنابراین نیاز به کج کردن آنهاست. یکی دیگر از نکات هوشیاری، و نه کم‌اهمیت، پانل‌ها دارای فرکانس تشدید فرکانس تشدید خاصی هستند. با این حال، موتورهای ESM در فرکانس مشخصی پالس می شوند تا بتوانند جهت و نگرش را کنترل کنند. ایرباس می‌خواهد این تداخل‌های فرکانس را بررسی کند تا بررسی کند که پانل‌ها تشدید نمی‌شوند که می‌تواند منجر به شکسته شدن آنها شود.
همانطور که متوجه شده اید، بدون این ماژول خدمات اروپایی، ناسا نمی تواند به ماه بازگردد. گفته می شود، بدون ناسا، ESA نیز نمی تواند خیلی بالا برود!
برای آژانس فضایی اروپا، خطرات بسیار زیاد است. دیدیه اشمیت به یاد می‌آورد که باید بدانید که عرضه ماژول‌های ESM به ناسا در چارچوب یک توافق تاریخی انجام شد که در آن سه پرواز فضانوردان ESA روی دروازه انجام شد. با این حال، گام بعدی مذاکره با یک فضانورد اروپایی در سطح ماه است !
همینطور ببینید
اکتشاف: سه فضانورد اروپایی در دروازه و یک فضانورد در سطح ماه
برای اینکه ناسا را متقاعد کنیم که یکی از آنها را در ماموریت آرتمیس با خود بیاورد، « به چیزی غیر از یک ماژول خدماتی نیاز است. این می تواند فرودگر ماه همه کاره EL3 باشد. این فرودگر ماه همه کاره، خودمختار و با ظرفیت بالا می‌تواند « برای لجستیک مأموریت‌های آرتمیس استفاده شود و بنابراین به عنوان همتای پیشنهادی به ناسا برای فرود یکی از فضانوردان ما بر روی ماه و پس از آن فضانوردان دیگر ». کشورهای عضو ESA هنوز باید در شورای وزیران بعدی که برای نوامبر 2022 برنامه ریزی شده است به توسعه آن چراغ سبز نشان دهند.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 08/17/2022
پرتابگر SLS با کپسول اوریون و خدمه آدمک های آن به سکوی پرتاب خود منتقل شد. چند روز قبل از پرواز، همه چراغ ها برای ماموریت آرتمیس I که برنامه جاه طلبانه بازگشت به ماه ایالات متحده را آغاز می کند، سبز است.
چهار کیلومتر اولی که ما را به ماه می برد طی شده است . اینها عباراتی است که توسط مایکل بولگر، رئیس سیستم‌های اکتشاف زمینی در مرکز فضایی کندی، طی یک نشست خبری برای استقبال از انتقال پرتابگر SLS و کپسول اوریون بیان شد.
همینطور ببینید
ناسا تولید پرتابگرهایی را آغاز کرده است که آمریکایی ها را به ماه باز می گرداند
این انتقال دو روز زودتر از زمان برنامه ریزی شده انجام شد، که نشان می دهد ناسا از برنامه آماده سازی خود برای ماموریت آرتمیس I جلوتر است. اگرچه احتمالات زیادی برای تعویق وجود دارد، اما همه چراغ‌ها برای برخاستن در 29 آگوست سبز هستند و به صورت زنده در Futura دنبال می‌شوند. این ماموریت 42 روز برنامه ریزی شده است.
دیشب، پرتابگر SLS ( سیستم پرتاب فضایی ) ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) را ترک کرد تا به سکوی پرتاب مرکز فضایی کندی، 39B برسد. این سکوی پرتاب تاریخی برای سه ماموریت Skylab، پرواز آپولو-سایوز و شاتل های فضایی تا سال 2007 مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه از آن برای ماموریت های آرتمیس استفاده می شود که آمریکایی ها را به ماه باز می گرداند و آنها را به مریخ می فرستد.
همانطور که رید وایزمن، رئیس فضانوردان در مرکز فضایی جانسون ناسا، اشاره می‌کند، « وقتی به آرتمیس فکر می‌کنیم، تمرکز زیادی روی ماه داریم. اما من فقط می خواهم همه بدانند و به یاد داشته باشند که چشمان ما به ماه خیره نشده است. چشمان ما به وضوح به مریخ است.»
بر روی پرتابگر قدرتمند ساخته شده توسط بوئینگ، وسیله نقلیه Orion و خدمه آن از سه آدمک، که دو تای آنها "مونث" هستند، هلگا و زوهر را تعمید دادند. این دو "خوکچه هندی" برای چندین آزمایش از جمله Mare ( آزمایش تابشی Matroshka AstroRad ) استفاده خواهند شد که باید اثرات تشعشعات فضایی تابش فضایی را بر فضانوردان زن اندازه‌گیری کند تا آنها را برای زندگی و کار روی ماه بهتر آماده کند.
این مانکن‌های زن که توسط ESA ارائه شده‌اند، از موادی ساخته شده‌اند که استخوان‌ها، بافت‌های نرم و اندام‌های یک زن بالغ را تقلید می‌کنند. یکی از آدمک‌ها بدون محافظت سفر می‌کند و دیگری یک جلیقه محافظ در برابر تشعشع خاص به نام AstroRad (جلیقه سیاه) می‌پوشد. در مورد مدل سوم، او آمریکایی است. توسط ناسا تحویل داده شد و به عنوان فرمانده مونیکین کامپوس تعمید یافت. این آدمک با حسگرهایی پوشانده شده است تا همه چیزهایی را که زنان و مردان در راه رسیدن به ماه متحمل می شوند، از برخاستن تا بازگشت به زمین جامد، ثبت کند.
آیا میدانستید؟
آرتمیس اول شامل یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین به دور ماه خواهد بود که مسیری مشابه مسیر ماموریت آپولو 8 را دنبال می کند و از گرانش ماه برای دستیابی به سرعت و به حرکت درآوردن خود تا 70000 کیلومتر فراتر از زمین استفاده می کند. ماه، نزدیک به نیم میلیون مایل از زمین – دورتر از هر انسانی که تاکنون سفر کرده است. در سفر برگشت، شکارچی قبل از بازگشت به زمین، پروازی از ماه را انجام خواهد داد. این ماموریت با شیرجه زدن در اقیانوس آرام به پایان خواهد رسید.
مقاله توسط Léa Fournasson Léa Fournasson منتشر شده در 24 ژوئیه 2022
در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در این چهارشنبه، 20 جولای 2022، ناسا تاریخ اولین پرواز SLS، قدرتمندترین پرتابگر و اولین مرحله بازگشت به ماه را اعلام کرد. این ماموریت شامل پرواز بدون سرنشین کپسول Orion به دور ماه خواهد بود.
در یک کنفرانس مطبوعاتی در 20 جولای، ناسا دقیقاً 53 سال پس از اولین فرود آپولو 11 آپولو 11 روی ماه، تاریخ پرتاب ماموریت آرتمیس I را اعلام کرد: تیک آف در 29 آگوست انجام خواهد شد! او همچنین دو تاریخ جایگزین دیگر، 2 و 5 سپتامبر را اعلام کرد. این اولین پرواز آغاز برنامه بزرگ آرتمیس است که هدف آن بازگرداندن انسان به ماه در اوایل سال 2025 است، بیش از 50 سال پس از آخرین ماموریت آپولو آپولو در سال 1972. این اولین پرواز شامل یک پرواز بدون سرنشین خواهد بود. یک کپسول اوریون که قبل از بازگشت به زمین به دور ماه می چرخد.
به گفته ناسا، در مجموع، این ماموریت باید بین 39 تا 42 روز طول بکشد. این پرتاب در مرکز فضایی کندی فلوریدا انجام خواهد شد و اولین پرتاب سامانه پرتاب فضایی ناسا (SLS) خواهد بود که به طور خاص برای برنامه آرتمیس طراحی شده است. همچنین می‌توان از آن برای فرستادن انسان به مریخ، هدف بلندمدت آژانس فضایی آمریکا، استفاده کرد.
اما تاریخ مشخص نیست، همانطور که توسط ناسا مشخص شده است. همانطور که قبلا اعلام شده بود، تیک آف بین 23 اوت تا 6 سپتامبر با سه تاریخ ممکن انجام می شود. از جمله اهداف آرتمیس اول، آزمایش سپر حرارتی جبار: در واقع این اوست که از خدمه در طی ماموریت های سرنشین دار بعدی محافظت می کند. سه مانکن نیز با حسگرهایی در کپسول ادغام خواهند شد تا شرایط فیزیکی واقعی را که یک خدمه انسانی واقعی در آن قرار دارند، مطالعه کنند. سیستم‌های ناوبری نیز در خط دید ناسا قرار خواهند گرفت، به‌ویژه آزمایشی در مورد توانایی آن‌ها در استفاده از انرژی خورشیدی و انعطاف‌پذیری آن‌ها در برابر تشعشعات کیهانی . ماموریت بعدی، Artemis II، قبل از سال 2024 انجام نخواهد شد و انسان ها را حمل می کند، بلکه فقط برای انجام یک گردش به دور ماه. فرود ماه قبل از سال 2025 به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس III انجام نخواهد شد.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 06/28/2022
ناسا با تمام آزمایشات WDR انجام شده با SLS متقاعد شد. روز جمعه، او گفت که پرتابگر برای اولین پرواز آزمایشی خود آماده است که می تواند در یک پنجره شلیک که در 23 اوت باز می شود و 6 سپتامبر بسته می شود، انجام شود. این ماموریت، Artemis I، شامل پرواز بدون سرنشین کپسول Orion به دور ماه خواهد بود.
آزمایش‌ها و تمرین‌های مختلف زمان‌شناسی پرتاب با پر کردن مجدد پرتابگر SLS (WDR، Wet Dress Rehearsal ) تکمیل شده‌اند. در یک بیانیه مطبوعاتی، ناسا از چرخش رویدادها راضی است و اعلام کرد متقاعد شده است که پرتابگر غول پیکر ساخته شده توسط بوئینگ برای پرواز آزمایشی خود و ماموریت Artemis I آماده است. ناسا اکنون برای پرتاب این پرواز آماده خواهد شد. که ماموریت های برنامه ماه آرتمیس را آغاز می کند که باید آمریکایی ها را به سطح ماه بازگرداند.
با این حال، یک نشت کوچک هیدروژن همچنان ناسا و بوئینگ را از انجام تمرینات تا زمان T منهای 9 ثانیه، درست قبل از احتراق چهار موتور اصلی RS-25 مرحله اصلی، باز داشت. در دورترین حالت، شمارش معکوس در T منهای 29 ثانیه متوقف شد. اگرچه طول تمرین‌ها آن‌طور که مسئولان برنامه می‌خواستند پیش نرفت، ناسا و بوئینگ همچنان گفتند که دریافت WDR به اندازه کافی برای آماده‌سازی نهایی پرتاب به دست آمده است.
آیا میدانستید؟
آرتمیس اول شامل یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین به دور ماه خواهد بود که مسیری مشابه مسیر ماموریت آپولو 8 را دنبال می کند و از گرانش ماه برای دستیابی به سرعت و به حرکت درآوردن خود تا 70000 کیلومتر فراتر از زمین استفاده می کند. ماه، نزدیک به نیم میلیون مایل از زمین – دورتر از هر انسانی که تاکنون سفر کرده است. در سفر برگشت، شکارچی قبل از بازگشت به زمین، پروازی از ماه را انجام خواهد داد. این ماموریت با شیرجه زدن در اقیانوس آرام به پایان خواهد رسید.
SLS ( سیستم پرتاب فضایی)، که تعدادی از آن در حال تولید هستند ، بدیهی است که در چند روز آینده پرواز نخواهد کرد. در روز جمعه، 1 ژوئیه، ناسا پرتابگر را به مدت شش تا هشت هفته به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) برمی گرداند، جایی که برای اولین پرواز خود آماده می شود. ناسا همچنین باید چندین بررسی و تعمیر انجام دهد، از جمله این نشت هیدروژن که در پایین صحنه اصلی قرار دارد.
با توجه به کاری که باید انجام شود، ناسا و بوئینگ اطمینان دارند. لانچر بین 23 آگوست تا 6 سپتامبر آماده پرتاب خواهد بود. اگر این فرصت از دست رفت، فرصت بعدی بین 19 سپتامبر و 4 اکتبر رخ می دهد. تاریخ عرضه تا چند هفته مشخص نخواهد بود. ناسا در مورد مدت زمان کار و وظایفی که قرار است در SLS انجام شود، دید کافی ندارد.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 06/12/2022
ناسا که در حال آماده شدن برای تلاش جدیدی برای تکرار گاه‌شماری پرتاب با پر کردن پرتابگر SLS (WDR، Wet Dress Rehearsal) است، همچنین در حال آماده‌سازی ماموریت Artemis I است که در خلال پرواز افتتاحیه SLS انجام خواهد شد. Artemis I که باید راه را برای بازگشت آمریکایی ها به ماه تا سال 2028 هموار کند، می تواند در تابستان به فضا پرتاب شود. اما در چه تاریخی؟ با کمال تعجب، علیرغم نزدیکی ماه به زمین، فرصت های پرتاب آنچنان که تصور می شود زیاد نیست. توضیحات
اگر دومین تلاش برای تمرین گاهشماری پرتاب با پر کردن مجدد پرتابگر SLS (WDR, Wet Dress Rehearsal ) به خوبی انجام شود، ناسا و بوئینگ باید برای آماده سازی اولین پرواز SLS در طول ماموریت Artemis I در تاریخی که هنوز ابلاغ نشده است. اما، پیدا کردن تاریخ پرتاب کمی دردسر است، زیرا ناسا باید چندین پارامتر را در نظر بگیرد.
به عنوان یادآوری، آرتمیس I شامل یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین به دور ماه خواهد بود که مسیری مشابه مسیر ماموریت آپولو 8 را دنبال می‌کند و از گرانش ماه برای دستیابی به سرعت و به حرکت درآوردن خود در نزدیکی 70000 کیلومتر بالاتر از ماه، نزدیک به نیم میلیون استفاده می‌کند. مایل ها از زمین دورتر از هر انسانی که تا به حال سفر کرده است. در سفر برگشت، شکارچی قبل از بازگشت به زمین، یک پرواز در کنار ماه انجام خواهد داد. این ماموریت تقریباً 20 روز به طول می انجامد و با یک فرو رفتن در اقیانوس آرام بدون ماژول خدماتی که از وسیله نقلیه جدا شده و در جو می سوزد به پایان می رسد.
عدم قطعیت در مورد تاریخ پرتاب این ماموریت تنها با تاریخ پایان آزمایشات WDR و چراغ سبز برای استفاده از SLS توضیح داده نمی شود. مجموعه کاملی از پارامترهای دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در واقع، با کمال تعجب، با وجود نزدیکی بسیار نزدیک ماه به زمین ، در چارچوب این مأموریت، فرصت‌های پرتاب آنچنان که تصور می‌شود زیاد نیست.
این پنجره‌های شلیک اساساً مکانیک مداری پیچیده‌ای هستند که در پرتاب در مسیری دقیق به ماه دخیل هستند، زیرا زمین حول محور خود می‌چرخد و ماه هر ماه در چرخه قمری خود به دور زمین می‌چرخد. اما نه تنها.
جای تعجب نیست که تاریخ پرتاب باید موقعیت ماه را در نظر بگیرد تا مرحله بالایی وسیله نقلیه پرتاب SLS بتواند احتراق تزریقی را با عملکرد کافی برای رهگیری "روی رمپ" به مدار رتروگراد ماه برنامه ریزی کند. در آینده، این مرحله با مرحله فوقانی اکتشافی قدرتمندتر (EUS) جایگزین خواهد شد که بسته به مدار مورد نظر، امکان پرتاب تقریبا روزانه یا حتی روزانه به ماه را می دهد. علاوه بر این، مسیر حاصل برای هر روز باید تضمین کند که اوریون بیش از 90 دقیقه در تاریکی باقی نمی‌ماند، به طوری که پانل‌های خورشیدی آن می‌توانند نور خورشید را دریافت کرده و به الکتریسیته تبدیل کنند و فضاپیما بتواند آن را حفظ کند. محدوده دمایی بهینه در نهایت، تاریخ پرتاب باید یک مسیر بازگشت را مجاز کند که تکنیک ورود را مجاز می‌کند که با پرش فراخوانی می‌شود. این تکنیک شامل مانوری است که طی آن فضاپیما به قسمت بالایی جو زمین شیرجه می‌زند و از این جو و همچنین بالابر کپسول برای کاهش سرعت و خروج از جو و سپس بازگشت به فرود نهایی و فرود استفاده می‌کند. این تکنیک به مهندسان اجازه می‌دهد تا مکان سقوط اوریون را دقیقاً تعیین کنند و در ماموریت‌های آینده، به کاهش بارهای شکست آیرودینامیکی که فضانوردان در داخل فضاپیما تجربه می‌کنند کمک می‌کند و به حفظ ویژگی‌های ساختاری بار کشتی در محدوده‌های طراحی کمک می‌کند. در نهایت، تاریخ پرتاب باید اجازه دهد تا Orion در طول روز به پایین پاشیده شود تا به پرسنل بازیابی کمک کند تا فضاپیما را در اقیانوس آرام مکان یابی، ایمن و بازیابی کنند.
با در نظر گرفتن تمام این پارامترها و محدودیت‌ها، ناسا 73 تاریخ پرتاب احتمالی را بین 26 جولای و 23 دسامبر 2022 شناسایی و تعیین کرده است. این منجر به برنامه‌ای با تقریباً دو هفته احتمال پرتاب و به دنبال آن دو هفته بدون احتمال پرتاب می‌شود.
26 ژوئیه – 10 اوت
23 اوت – 6 سپتامبر
20 سپتامبر – 4 اکتبر
17 اکتبر – 31 اکتبر
12 نوامبر – 27 نوامبر
9 دسامبر – 23 دسامبر
 
مقایسه و نکات
فنی
فنی
تلویزیون هوشمند پولاروید: به لطف این طرح خوب روز فرانسوی، 130 یورو صرفه جویی کنید
فنی
نرم افزار
روزهای آخر: آفیس 2021 و مایکروسافت ویندوز 10 را با قیمتی مضحک دریافت کنید!
فنی
فنی
PC Gamer: قیمت Acer Nitro در سقوط آزاد در Cdiscount
فنی
پهپاد
بهترین هواپیماهای بدون سرنشین 2022 – آنها را مقایسه کنید!
خانه
گرمایش الکتریکی
بهترین بخاری برقی 2022
همتراز رمی دکورت
را 23 سپتامبر 2022
به طور خلاصه
مقایسه و نکات
فنی
فنی
تلویزیون هوشمند Polaroid: به لطف این طرح خوب French Days، 130 یورو صرفه جویی کنید
فنی
نرم افزار
روزهای آخر: آفیس 2021 و مایکروسافت ویندوز 10 را با قیمتی مضحک دریافت کنید!
فنی
فنی
PC Gamer: قیمت Acer Nitro در سقوط آزاد در Cdiscount
فنی
پهپاد
بهترین هواپیماهای بدون سرنشین 2022 – آنها را مقایسه کنید!
خانه
گرمایش الکتریکی
بهترین بخاری برقی 2022
انتخاب از
نوشتن
علوم
فضا
در پاریس، مدیران آژانس فضایی وضعیت امروز فضا را توصیف می کنند
مقاله
علوم
سیاره مشتری
در گرداب های گازی مشتری به صورت سه بعدی شیرجه بزنید
مقاله
علوم
رصد زمین
چرا ماهواره سوات یک انقلاب است؟
مقاله
علوم
باستان شناسی
کشف استثنایی غار تشییع جنازه مربوط به دوران سلطنت رامسس دوم
مقاله
علوم
کائنات
سری جدید Swipe Into Space ما را در اسنپ چت بررسی کنید: آیا سیارک ها به زمین برخورد می کنند؟
مقاله
علوم
فضا
این قمر زحل همه چیز مورد نیاز خود را برای پناه دادن به زندگی دارد
مقاله
علوم
دسترسی به فضا
ArianeGroup از Susie رونمایی کرد، یک صحنه قابل استفاده مجدد جسورانه برای همه چیز، حتی پرواز سرنشین دار!
مقاله
علوم
دسترسی به فضا
آریان 6: مصاحبه عالی با دانیل نوینشواندر، مدیر حمل و نقل فضایی در ESA
مقاله
فرهنگ را منتقل کند
قدیمی ترین حرفه در جهان است
برای دریافت آخرین اخبار ما یک بار در روز در خبرنامه روزانه مشترک شوید.
مقالات Nos
همچنین بخوانید
علوم
آرتمیس I
SLS، پرتابگر غول پیکر ناسا، در اوایل ژوئن برای یک تمرین جدید آماده می شود
اخبار
24/05/2022
علوم
نه
آرتمیس: دومین فرودگر ماه، رقیب استارشیپ اسپیس ایکس
اخبار
2022/03/28
علوم
اکتشاف ماه
انسان روی ماه: چندین سال دو ماموریت سرنشین دار اول آرتمیس را از هم جدا می کند
اخبار
25/01/2022
علوم
نه
آرتمیس: چرا آمریکایی ها قبل از سال 2025 یا حتی 2028 به ماه باز نمی گردند؟
اخبار
30/08/2022
علوم
برنامه آرتمیس
در اینجا وسایل نقلیه ای است که فضانوردان برنامه آرتمیس را حمل می کنند
مختصر
18/04/2022
علوم
فضانوردان
ناسا: 50 سال فتح فضا
مورد
29/07/2008
علوم
استعمار ماه
استعمار ماه: چگونه از خاک ماه اکسیژن تولید کنیم؟
پاسخ سوال
15/09/2018
علوم
فضانوردان
آرتمیس، یک سال پس از راه اندازی بررسی کنید
مورد
11/07/2002
لینک های خارجی
همچنین ببینید
فضای تالس آلنیا
این فضای تالس آلنیا
شرکت دفاع هوایی و فضایی اروپا
راه اندازی sls
sls na
0271 تنظیمات تاریخ و زمان را بررسی کنید
جلد نامه تالس
اصل موضوع تالس
کلید واژه ها
تعاریف مرتبط
بیایید الهام بخش آینده باشیم
بیایید الهام بخش آینده باشیم
©2001-2022 Futura-sciences
کلیه حقوق محفوظ است – Madeinfutura Group

source

source

توسط funkhabari