زندگی مدرن امروزی انسان‌ها را مجبور کرده تا هرکجا که می‌روند، گوشی‌هوشمندشان را به همراه داشته باشند. شرکت فورد این رخداد اجتماعی را به‌عنوان راهی برای تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران می‌بیند. این خودروسازی با شرکت در پروژه‌ای تحقیقاتی متلق‌به «دانشگاه ایالتی اوهایو»، مجموعه مخابراتی «تی-موبایل» و شرکت «تام سافت‌وِر»، امکان استفاده از شبکه‌های جدید برای شناسایی موانع انسانی (عابرپیاده یا دوچرخه‌سوار) موجود در مسیر و هشدار آن به راننده از طریق نرم‌افزار را بررسی می‌کند.

همان‌گونه که این خودروساز توضیح می‌دهد، کاربران یک نرم‌افزار را بارگذاری می‌کنند که از فناوری پروتوکل بلوتوث کم‌انرژی استفاده می‌کند تا موقعیت خود را به خودروهای فورد که در نزدیکی هستند گزارش دهد. اگر خودروی فورد، برخورد با عابر را محتمل بداند، به راننده در این‌باره هشدار می‌دهد و حتی موقعیت شخص را نیز مشخص خواهد کرد (حتی اگر به چشم انسانی قابل دیدن نباشد).
این فناوری مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد دید مطمئن برای راننده در تقاط کور اشاره کرد. شناسایی رهگذران پیاده یا سوار بر دوچرخه که قصد عبور از مسیر حرکت خودرو را دارند، می‌تواند در شب‌ها نیز به رانندگان کمک کند چراکه دیدن آن‌ها در چنین زمانی دشوارتر خواهد بود.
فورد مدعی است که تلفن‌های هوشمند با استفاده از تعیین سرعت هر یک از موانع، می‌تواند مانند یک فانوس نوع آن را (پیاده یا دوچرخه‌سوار بودن) مشخص کند. فناوری یادشده حتی مسیر حرکت رهگذران را نیز مشخص می‌کند و می‌تواند احتمال برخوردهای آینده را نیز پیش‌بینی کند.

این شرکت قصد دارد تا از این تکنولوژی در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کند. آمریکایی‌ها متعقدند که طرفیت‌های فناوری بلوتوث کم‌انرژی در تلفن‌های هوشمند امکان استفاده از این سیستم تازه را در مقایس بالا و به‌صورت مقرون‌به‌صرفه ممکن می‌سازد. این سیستم بدون نیاز به سخت‌افزار اضافه، با فناوری SYNC (سیستم اتصال گوشی به نمایشگر خودرو) موجود در خودروهای فورد سازگار است.
تیم تحقیقاتی که روی این پروژه کار می‌کرد اعلام کرده که گام بعدی توسعه این سیستم، استفاده از فناوری ۵G به‌جای بلوتوث کم‌انرژی است. این دگرگونی به کاهش زمان جابه‌جایی داده‌ها و شناسایی زودهنگام موانع  و نمایش آن روی نمایشگر SYNC کمک می‌کند. مدیر تحقیقات و توسعه مهندسی پیشرفته فورد، «جیم بوکسکوسکی»، می‌گوید:
ما در نواحی که راننده در آن‌ها دیدی ندارد، در حال کشف راه‌هایی برای توسعه و گسترش ظرفیت‌های ادراکی وسایل‌نقلیه هستیم تا به‌این‌صورت به مردم کمک کنیم تا با اطمینان بیشتری در مسیرهای شلوغ رانندگی کنند.
ما کابردهای دیگر را نیز برای این سیستم در نظر داریم که شامل تشخیص نواحی درحال ساخت مسیر یا کارگران ساخت‌وساز می‌شود.
مسئول فورد درحالی به پیشرفت این سیستم اشاره کرده است که هنوز خبری از عملی شدن آن‌ها نیست. نظر شما درباره فناوری تشخیص عابران پیاده با استفاده از تلفن‌هوشمند چیست؟ اگر عابری از هیچ‌گونه وسیله دیجیتالی استفاده نکند چه خواهد شد؟!
علی جردن
ایران خودرو هم اخیرا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو استارت دکمه ایی به دنا پلاس اضافه کرده
امیرحسین
عاشقتم عشقم فورد
قاسم
یه سوال سایناs هم از این آپشن قشنگها داره یا نداره ؟؟!!😂
aliakbarkhoei
چه جالب! اتفاقا خیلی هم عالیه.
دوستان یادتون نره که این تکنولوژی یک تکنولژی همه کاره نیست و حتما باید با سنسور ها و دوربینها، تکنولوژی‌های مربوت به هوش مصنوعی و همچنین تکنولوژی‌های مشابه همین فن آوری (مثلا شناسایی از طریق ماهواره ها و…) تکمیل بشه ک بشه *تکنولوژی خودران*.
لذا اشکالی بر این تکنولوژی در جهت عدم شناسایی عابران بدون لوازم هوشمند و امثال ذالک وارد نیست.
چون اصلا هدف این مدل جدید، شناسایی آن دسته نمی‌باشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط funkhabari