از ناتی داگ تا 343i
هفته گذشته بود که یک لیک بزرگ توانست حجم زیادی از اطلاعات GTA 6 را در فضای اینترنت پخش کند. واکنش‌ها به این لیک‌ها گسترده و متفاوت بود. با این حال، مهم‌ترین چیزی که گیمرها آن را هدف قرار دادند، گرافیک بازی بود. طوری که انگار اکثر مخاطب‌ها از روند بازی‌سازی مطلع نیستند و تماشای قسمت‌های پشت صحنه از یک بازی برایشان عادی نیست.
پس از این اتفاق، بسیاری از بازی‌سازها حمایت خود را از شرکت راکستار و تمام بازی‌سازهایی که روی این بازی مشغول به کار هستند را با پیام‌های خود نشان دادند. در ادامه، تعدادی از استودیوها حتی پا را فراتر از این‌ها گذاشتند و فوتیج‌هایی از بازی‌های قدیمی خود، وقتی که هنوز در مرحله پری‌آلفا بودند را منتشر کردند تا کاربران متوجه شوند که لیک‌های GTA 6 عملا چیزی را از کیفیت بصری بازی نشان نمی‌دهد.
در ادامه تعدادی از این ویدیوها را با هم می‌بینیم.
بازی کنترل نه تنها یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ بود و حتی جایزه بهترین بازی سال را از چند وبسایت معتبر مثل IGN دریافت کرد، بلکه اتفاقا یکی از اولین بازی‌]هایی بود که فناوری RTX را به خوبی به نمایش گذاشت و البته گرافیک آن تحسین شد. در ادامه اما فوتیج‌های ابتدایی بازی احتمالا هیچ کدام از این‌ها را نباید تایید کند.
این فوتیج از مرحله Landing Force بازی اسنایپر الیت 5 به خوبی نشان می‌دهد که گرافیک بازی‌ها یکی از آخرین دغدغه‌های بازی‌سازان برای ساخت یک بازی است.
بازی آخر سازنده‌های Left 4 Dead در مراحل اولیه ساخت، حتی از خود بازی‌های Left 4 Dead هم گرافیک قدیمی‌تری دارد اما بازی نهایی به غایت از این نظر زیباتر بود.
در ادامه تصاویری را از بیلد اولیه بازی آنچارتد 4 و لست آو آس می‌بینیم.
ریبوت بازی خدای جنگ که سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود در مراحل میانی ساخت چیزی شبیه به این ویدیو بوده است.
بازی هیلو اینفینیت که یکی از بازی‌های به شدت بحث‌برانگیز در حال ساخت بود و نقدهای زیادی به گرافیک آن وارد می‌شد، در مراحل ابتدایی ساخت به این شکل بوده است:
تصویری از یک قسمت ثابت بازی Broken Pieces از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۲.
بازی‌های هورایزن در این سال‌ها جزو پرچمداران استودیوهای پلی‌استیشن و از بهترین نمونه‌های جلوه‌های بصری در بازی‌ها بوده‌اند. حالا تصویری از بازی هورایزن زیرو داون را در مراحل ابتدایی ساخت ببینیم:
به نظر شما چرا گیمرها با انتشار تصاویر و گیم‌پلی‌های لیک‌شده از یک بازی در حال ساخت مثل GTA 6، مصحول نهایی را نقد می‌کنند و به نظرتان یک بازی در حال ساخت، چگونه می‌تواند خودش را از چنین اتفاقی دور نگه دارد؟
دمشون گرم . تازه پری آلفای این بازی هم خیلی خفنه
ممنون از مقاله عالی تون ولی استودیو سازنده sniper elite 5 فلیکس اینترکتیو نیست استودیو Rebellion هست
جدا از گرافیک، بازی حتی از لحاظ گیم پلی یا داستان هم خیلی با اون چیزی که منتشر میشه ممکنه تفاوت داشته باشه و ممکنه اصلا ایده هاشون رو عوض کنن، مثلا پشیمون بشن و تصمیم بگیرن از لیبرتی سیتی یا یه شهر دیگه استفاده کنن یا ستینگ یا فیزیک بازی رو عوض کنن.
در کل همیشه نسخه آلفای بازی ها بیشتر است ایده هاست و بخاطر همین هم گرافیک و جزئیات رو میزارن برای آخرین کارها.
خیلی شوکه شدم/:
عجب حرکتی
پس استودیو های بازی سازی در کنار اینکه باهم رقابت میکنن، کرج هم کردن
اول قرار بوده توی هورایزن زیرو داون از سلاح گرم استفاده بشه؟
ممنون مقاله خوبی بود حیف که این چند روز نمیشه بتونم از یوتیوب استفاده کنم بازم ممنون برای اینکه اوقات فراغت مان را با مقاله ها پر میکنید
واقعاً این کار خوب شرکت ها برای حمایت از راکستار خیلی قابل تحسینه
چون شرکت های بازی سازی بیشتر با هم در رقابت هستند اما اینکه پشت هم رو خالی نمی کنند واقعاً قابل احترامه برای من
مقاله بسیار جالبی بود
تشکر از شما جناب تیموری🌷
به نظرم گیمرا بخاطر این ناراحت شدن که گرافیکش شبیه V بود تا یه گرافیک پشت صحنه ایه shader flat شده
فکر کنم این مقاله مسعود به خوبی دغدغه خیلی‌ها بابت گرافیک لیک‌های جی‌تی‌ای رو رفع کنه.
قرص آبی یا قرمز؟
بهترین سیستم گیمینگ با بودجه پایین

source

توسط funkhabari