پایان کار یک سرویس استریم ناموفق
شرکت گوگل به طور رسمی اعلام کرد که سرویس استریم بازی Stadia خود را در ابتدای سال آینده میلادی برای همیشه تعطیل خواهد کرد.
فیل هریسون، مدیر کل Stadia، در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شد، اعتراف کرد که این سرویس از زمان شروع به کار خود از سه سال پیش تاکنون، جذابیت مورد انتظار را در بین کاربران به دست نیاورده است.
هریسون گفت که گوگل تمام خریدهای سخت‌افزاری Stadia را که از طریق Google Store انجام شده و تمام خریدهای بازی و محتوای اضافی که از طریق فروشگاه استیدیا انجام شده را به کاربران بازپرداخت خواهد کرد.
بازیکنان تا روز ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۸ دی) به فهرست بازی‌های خود دسترسی خواهند داشت و می‌توانند بازی کنند.
فیل هریسون در این رابطه گفت:
چند سال پیش، ما یک سرویس بازی به نام Stadia را عرضه کردیم. در حالی که رویکرد استیدیا برای استریم بازی‌ها برای مصرف‌کنندگان بر پایه یک پایه فناوری قوی ساخته شده بود، اما کشش و جذابیتی که انتظارش را داشتیم در میان کاربران به دست نیاورد. بنابراین تصمیم دشواری برای تعطیل کردن سرویس استریم استیدیا گرفته‌ایم.
به گفته گوگل، پلتفرم فناوری زیربنایی Stadia در سایر بخش‌های این شرکت مانند یوتیوب، گوگل پلی و واقعیت افزوده (AR) استفاده خواهد شد.
هریسون ادامه داد:
ساخت و حمایت از استیدیا به واسطه شور و اشتیاق بازیکنان به بازی‌ها نشأت گرفته بود. بسیاری از اعضای تیم استیدیا این کار را در بخش‌های دیگر شرکت پیش خواهند برد.
ما از زحمات پیشگامانه تیم بسیار سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظریم تا با استفاده از فناوری استریم پایه Stadia، تاثیر خود را در صنعت بازی و سایر صنایع ادامه دهیم.
اوایل سال جاری، گزارشی از Business Insider ادعا کرد که گوگل تمرکز بخش Stadia خود را تا حد زیادی به تامین قراردادهایی با شرکای خود از جمله Peloton، Capcom و Bungie معطوف کرده است.
بر اساس این نشریه، گوگل در حال مذاکره با توسعه‌دهندگانی مانند بانجی و کپکام در مورد ادغام بالقوه فناوری استریم ابری استادیا به طور مستقیم در بازی‌های آن‌ها بوده است.
پایان کار Stadia به دنبال تصمیم برای تعطیلی تمام تیم‌های سازنده بازی‌های داخلی گوگل در سال گذشته صورت گرفت که در آن زمان ادعا می‌شد به منظور تمرکز بر همکاری با استودیوهای ثالث انجام شده است.
این تصمیم با چندین جدایی همراه بود که در یکی از مهم‌ترین آن‌ها، جید ریموند، رئیس سابق بازی‌های استیدیا، یک استودیوی جدید به نام Haven تشکیل داد که توسط پلی‌ استیشن پشتیبانی می‌شود و از آن زمان تاکنون شش کارمند سابق Stadia را استخدام کرده است.
بهترین مینی سریال هایی که میتونین ببینید!
تماشا از یوتیوب ویجیاتو سینما
به نظر من کنسول ها و پی سی گیمینگ هیچ وقت جاشونو به سرویس های استریم نخواهند داد
ایده خوبی بود، ولی بهتر بود گوگل اول از همه با ساخت کنسول اختصاصی شروع میکرد فضای گیمینگشو، بعد استادیا رو معرفی میکرد
یکی از دلایل شکستش هم قیمت نجومی بازیاش بود، جدا از اینکه شما برای اینکه فقط “داخل برنامه ثبت نام کنی”، باید ۱۰ دلار میدادی
خود بازیاش هم قیمتشون سر به فلک کشیده بود، رد دد ۲، قیمتش ۵۰ دلار که خب روی کنسول قیمت منطقی‌ای هست، ولی واقعا روی سرویس استریمی که تازه کارشو شروع کرده و باید با قیمتای مناسب تر گیمرا رو به خودش جذب کنه چیز عجیبی بود، بعضی بازیای سطحی مثل GYLT توش گاهی اوقات پولی میشد که بازی خود گوگل بود و انحصاریش بود و بهتر بود رایگانش میکرد
اول از همه گوگل باید یه پروژه بزرگی رو سر فضای گیمینگش پیاده میکرد، گوگل کم شرکتی نیست، اسم و رسمی در کرده، باید اول از همه “کنسول استادیا” عرضه می شد و سرویس استریمینگ به اسم “استادیا پلاس” هم براش میومد
یا اگه هم میخواست از سرویس استریمینگ شروع کنه، قیمتای بازیای سطحیش رو انقدر بالا نمیبرد
البته از حق نگذریم گوگل خیلی هزینه کرده بود برای این سرویس و حق داشت که پول بازیاش رو سر به فلک ببره، چون خیلی دنگ و فنگ سر راضی کردن راکستار کشید
اما در کل، واقعا طراحی دسته استادیا خیلی قشنگ بود و رنگاش هم بینظیر بود، من به شرکت گوگل در زمینه گیمینگ اعتماد دارم، امیدوارم چند سال دیگه گوگل رو با “کنسول استادیا” در رقابت با شرکت های سونی و مایکروسافت ببینیم:)
خیلی به بازی GYLT هم ظلم شد این وسط، ژانر ترسناک و معمایی داشت و حالت کارتونی و ایده فوق العاده ای بود که بخاطر وجود استادیا نابود شد
خیلی موفق بود که حیف شد لامصب اینم رفت قبرستون گوگل
از همون اول مشخص بود به جایی نمی‌رسه این سرویس
نه بازی نه برنامه خاصی
وقتی برای ورود به این صنعت از استریم شروع کنی و حتی بازی هم نداشته باشی عاقبتت همین میشه !
کلش آو کلنز تنها شروع داستان بود
عزیز دردانه خدایان ازگارد و عوالم ۹گانه

source

توسط funkhabari