ب‌ام‌و سرانجام از مدل مورد انتظار ۳.۰ CSL رونمایی کرده است. این خودرو مدلی تولید محدود بر اساس M4 است که از بدنه‌ای کاملاً بازطراحی شده با الهام از CSL دهه ۷۰ بهره می‌برد. به مناسبت پنجاهمین سالگرد ب‌ام‌و M، از این خودرو فقط ۵۰ دستگاه ساخته می‌شود. این کوپهٔ تولیدی محدود دنباله‌روی کانسپت ۳.۰ CSL Hommage سال ۲۰۱۵ است اما طراحی آن برای تولید تعدیل شده است. چراغ‌های جلو با تم زردرنگ و چراغ‌های عقب لیزری از M4 CSL گرفته شده‌اند اما نمای متفاوتی دارند و تا حدودی توسط گلگیرهای برجسته جلو و عقب تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند.

در اینجا همچنین از جلوپنجرهٔ بحث‌برانگیز M4 خبری نیست و جای آن را جلوپنجرهٔ آلومینیومی جدیدی گرفته است. از این ماده برای کاپوت و درب صندوق هم استفاده شده و قطعات فیبر کربنی تقویت‌شده با پلاستیک نیز در تمام قسمت‌های بدنه به کار رفته است. منبع‌های اگزوز نیز از تیتانیوم ساخته شده‌اند. بارزترین ویژگی طراحی ۳.۰ CSL اما بال بزرگ عقب و اسپویلر روی سقف است که به مدل E9 3.0 CSL Batmobile اشاره دارد.

طراحان ب‌ام‌و همچنین خم هافمیستر که در M4 معمولی وجود نداشت را در اینجا ایجاد کرده‌اند. لیوری (طرح رنگ‌آمیزی بدنه) زیبای مسابقه‌ای این خودرو با رنگ سفید آلپاین از طریق فرایند رنگ‌آمیزی خاصی به‌صورت دستی صورت می‌گیرد که ۶۷۰۰ ساعت زمان می‌برد؛ و درنهایت، رینگ‌های آلیاژی طلایی‌رنگ ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب هم با لاستیک‌های سفارشی میشلن پوشیده شده‌اند.

داخل خودرو از M4 گرفته شده ولی طراحان با تودوزی مشکی آلکانترا و تریم‌های فیبر کربنی مات سعی در ایجاد فضای کمی متمایزی داشته‌اند. صندلی عقب هم حذف شده و جای آن را محفظه‌ای با فضای اختصاصی جهت قرار دادن دو کلاه ایمنی گرفته است. صندلی‌های کربنی اسپرت M نشان ۳.۰ CSL دارند و شمارهٔ تولید خودرو روی داشبورد به چشم می‌خورد. همچنین به‌منظور کاهش وزن، ب‌ام‌و عایق‌های صدا را کمتر کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کابین ۳.۰ CSL نیز دسته‌دندهٔ گیربکس دستی با نمای کلاسیک است.

زیر کاپوت این ماشین قوی‌ترین پیشرانهٔ شش سیلندر تاریخ باواریا جای گرفته است. این همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آشنا است که حالا ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد افزایش ۱۰ اسب بخاری قدرت را نسبت به M4 CSL نشان می‌دهند اما گشتاور به میزان قابل‌توجه ۱۰۰ نیوتن متر کاهش یافته است زیرا انتقال نیرو در این نسخهٔ ویژه از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد که توان تحمل گشتاور بالاتر را ندارد. دیفرانسیل فعال M، سیستم تعلیق تطبیقی M و ترمزهای کربن سرامیکی M نیز از دیگر ویژگی‌های این کوپهٔ ویژهٔ آلمانی هستند.

ازآنجایی‌که CSL مخفف کوپهٔ اسپرت سبک‌وزن است، وزن ۳.۰ CSL به ۱۲۷۰ کیلوگرم رسیده که ۳۵۵ کیلوگرم از M4 CSL و ۴۵۵ کیلوگرم از M4 کامپتیشن کمتر است. بااین‌حال، ب‌ام‌و هنوز اعداد پرفورمنس این خودرو را اعلام نکرده است. ساخت تمام ۵۰ دستگاه ۳.۰ CSL حدود سه ماه طول خواهد کشید و هرچند فعلاً قیمت آن مشخص نیست اما انتظار می‌رود با اختلاف زیادی به گران‌ترین محصول ب‌ام‌و تبدیل شود.

حامد
یک bmw واقعی
محمد امین
همه چیزش به اندازه‌ی نام و اعتبار بی ام دبلیو هست
محسن
چقدر دلم واسه همچین بی ام و تنگ شده بود واقعا عالی
MohammadE9
درود
نمیدونم چرا بی ام و نهایت پتانسیل این انجین رو ارائه نمیکنه
واقعا خیلی انتظار بیشتری میره
R@min
چی شد !! رادیاتورش چطوری خنک میشه با این گریل کوچیک یا اینکه دروغشون توسط خودشون رو شد ؟؟؟
زیباترین بی ام و چند سال اخیره واقعا.
Just toyota
خیلی دلم میخواد ب ام و یه سوپرکار بسازه ( و اگر هایپرکار بسازه دیگه نور الی نور میشه ) برام مهم نیست که الکتریکی باشه یا هیبریدی ، چون میدونم وقتی بخواد یه محصول پرفورمنس بسازه واقعا شاهکار میکنه ، الان m5 cs با اینکه سدان هست ولی صفر تا صدش اندازه لامبورگینی هوراکان evo هست یا x5m با ۱۲۴ هزار دلار عملکردی در حد اوروس ۳۰۰ هزار دلاری داره
شهاب
BMW M1 بود
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

source

توسط funkhabari