بازی Dead Space Remake امروز بهطور رسمی برای کنسولهای نسل جدید و کامپیوتر منتشر میشود. در حالی که تمامی نقدهای بازی مربوط به نسخه PS5 است و توسعهدهنده زیرکانه منتقدان را بهسوی این نسخه کشیده است؛ اما پورت کامپیوتر نیازمند توسعه بیشتر و آپدیتهای جدی است و در حال حاضر مشکلاتی دارد که باعث ضربه به تجربه بازی میشود.
در مطلب نمرات و نقد بازی Dead Space Remake به این مسئله پرداختیم که چطور استودیو موتیو از پس بازسازی Dead Space برآمده است و توانسته بهخوبی ایدههای تازهای در دل آن کالبد محکم بکارد. با توجه به انتشار ضعیف Callisto Protocol برای کامپیوتر، این نگرانی وجود دارد که اتفاق مشابهی برای بازی فضای مرده هم رخ دهد و نتایج اولیه چندان چنگی به دل نمیزنند. بازی نیازمند چند آپدیت جدی است که بتواند مشکلات لگ و افت فریم را حل کند.
همان ابتدا که بازی را اجرا میکنید با پیام Loading Shaders مواجه میشوید که استقبال خوبی است. زیرا نشان میدهد که استودیو موتیو، اشتباه سازندگان پروتکل کالیستو را تکرار نکرده است. اما خواهیم دید که مشکل لگ و استاتر برجاست و پورت کامپیوتر در قد و قوارهی نسخهی PS5 نیست. از سیستم با پردازنده اینتل Core i7-12700KF و کارت گرافیک RTX 4090 برای اجرای بازی استفاده کردیم و دیدم که لگ بهطور مداوم در حال تکرار است. حتی موقع روشن کردن DLSS 2، باز هم این اتفاق رخ داد.
عملکرد نسخه کامپیوتر Dead Space Remake
در حالی که فریم ماکسمیم بازی به 144 رسید، اما شاهد پانزده فریم در ثانیه هم بودیم و این خبر خوبی برای پیسی گیمرها نیست. در جدول زیر میتوانید نگاهی به میزان فریم بازی در حالتهای مختلف بپردازید و اینکه بدون شک بازی Dead Space Remake در سیستمهای متوسط و قدیمی به مشکل میخورد. طبق بررسی دقیقتر، فهمیدیم که مشکلات بازی مربوط به پردازنده است، نه کارت گرافیک. در واقع میزان استفاده از پردازنده در اکثر اوقات حدود یازده درصد بود و هیچ کمکی به پردازش بازی نمیکرد. کارت گرافیک در سوی دیگر از تمام قدرت خود برای اجرای بازی استفاده میکرد.
Avg FPS | 1% Low FPS | Min FPS | Max FPS | 0.1% Low FPS | 0.1% FPS | 1% FPS | 5% FPS | 10% FPS | GPU Util % | CPU Util % | ||
144.17 | 69.38 | 15.41 | 604.11 | 40.05 | 50.30 | 88.45 | 99.03 | 109.13 | 95.34 | 11.53 |
مشخص نیست آیا این ناشی از یک باگ است یا اینکه توسعهدهنده گزینهی استفاده از پردازنده را فعال نکرده است. اما بسیاری اوقات بازیهایی را میبینیم که از هستههای پردازنده بهدرستی استفاده نمیکنند. بهطور کل تجربهی کلی بازی بهتر از پروتکل کالیستو از آب درآمده است، اما بازی آنچنان که باید روان نیست و تجربهی نسخه کامپیوتر باید به PS5 برسد. البته گرافیک بازی پروتکل کالیستو مدرنتر بود و قدرت پردازشی بیشتری لازم داشت. در مورد تنظیمات بازی Dead Space Remake باید بگوییم که گزینههای مختلفی در دسترس است و میتوانید کیفیت گرافیک را دستکاری کنید.
در حال حاضر پیشنهاد میکنیم که منتظر پچ و آپدیت رسمی برای حل مشکلات بازی بمانید و بهتر است نسخه PS5 یا ایکسباکس سری را بازی کنید.
منبع: Wccftech
نوشته عملکرد پورت کامپیوتر Dead Space Remake رضایتبخش نیست اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.