ایکس باکس به طور قابلتوجهای در فروش کنسولها عقب مانده اما از طرف دیگر، در سهماهه دوم ۲۰۲۴ بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد داشته است.
با افزایش تعداد بازیکنانی که از کنسولها فاصله میگیرند و به سمت بازیهای ایکس باکس میروند، رئیس بخش بخش گیمینگ مایکروسافت میگوید این برند دیگر قصد ندارد بازیکنان را از نینتندو و پلی استیشن به پلتفرم خود جذب کند.
فیل اسپنسر در گفتوگو با سایت XboxEra، درباره اظهار نظرش در دادگاه FTC توضیح داد. او گفت سونی از ۳۰ درصد درآمدی که از بازیهای منتشر شده توسط ایکس باکس به دست میآورد، برای تقویت سلطه خود بر بازار استفاده میکند.
دیگر هدفم این نیست که بازیکنان پلی استیشن و نینتندو را به ایکس باکس بیاورم. مردم قبلاً خیلی نگران این بودند که بازیهای ما کجا در دسترس هستند. حالا بیایید فرصت بازی کردن را برای افراد بیشتری فراهم کنیم.
او گفت که آن نظرش قرار نبود در آن زمان بیان شود. برخی از بازیکنان پلتفرمهای دیگر را ترجیح میدهند، شاید به دلیل کنترلر یا اکوسیستم کلی، بنابراین در هر صورت نمیتوان آنها را جذب کرد.
فیل اسپنسر اضافه کرد که آنها میخواهند امکان بازی کردن را برای افراد بیشتری فراهم کنند و ۷۰ درصد درآمدی که ایکس باکس از بازیهای چندپلتفرمی کسب میکند به آنها کمک میکند تا عناوین بزرگتری خلق کنند.
البته ایکسباکس مجموعهای قوی از عناوین را برای امسال و سال آینده آماده کرده است. این عناوین شامل DOOM: The Dark Ages، Gears of War E-Day، Fable و Perfect Dark میشود. انتشار تعدادی از این بازیها برا PS5 تایید شده و نسخه پلی استیشن برخی دیگر از آنها هنوز در حد شایعه است.
source