استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل Take-Two Interactive، گفته است حتی اگر هوش مصنوعی جای توسعه‌دهندگان بگیرد، آنها باید دستمزد خود را بگیرند. وی معتقد است اگر هوش مصنوعی پیشرفت زیادی هم داشته باشد، باز هم مغز متفکری که باعث خاص بودن یک بازی می‌شود انسان است. وی همین عقیده را نسبت به عناوینی مانند Borderlands 4 ،Mafia: The Old Company و GTA 6 دارد.

زلنیک این هفته مصاحبه‌ای با CNBC داشت تا عملکرد اخیر شرکت و برنامه‌های سال پیش‌رو را مورد بحث قرار دهد، و عمدتاً روی رویدادی متمرکز شد که همه منتظر آن بودند یعنی GTA 6. اما وقتی از او پرسیدند که در تریلر GTA 6 چقدر از هوش مصنوعی استفاده شده، پاسخ داد:

ما از همان ابتدا از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کردیم. (از گفتن جزئیات طفره می‌رود) من می‌گویم که کسب و کارهای سرگرمی تعاملی باید همیشه از ابزارهای به روز استفاده کنند، و امروز آن ابزار هوش مصنوعی است. ابزار شاید دیجیتالی باشد، اما کسی که از آن استفاده می‌کند انسان است.

وی ادامه داد:

من فکر می‌کنم نابغه یک بازی انسان است. ابزارها ممکن است دیجیتالی باشند، اما نبوغ و خلاقیت انسان است که باعث می‌شود یک بازی خلق شود. من قاطعانه می‌گویم که باید به کارمندان خود حقوق پرداخت کنیم و از آنها محافظت کنیم، حتی اگر هوش مصنوعی کار آنها را انجام دهد. من و شرکتم به این موضوع اعتقاد داریم.

استفاده از هوش مصنوعی مولد در صنعت بازی‌های ویدیویی بسیار بحث برانگیز بوده و در حال حاضر قوانین زیادی وجود ندارد که مانع از حذف ناعادلانه کارکنان از شغلشان شود. همچنین همه ما خوب می‌دانیم که نمی‌توانیم به قول ابرشرکت‌ها اعتماد کرد. دورانی که بازیگران بازی‌های ویدیویی در اعتصاب بودند، کریستف هارتمن (Christoph Hartmann)، مدیرعامل Amazon Games، اهمیت کار فعالان و صداپیشگان بازی را با این جمله که «برای شخصیت‌ها بازیگر نداریم»، زیر سوال برد.

source

توسط funkhabari.ir