اگر کمی در اینترنت و حوزه بازاریابی جست و جو کرده باشید، احتمالا به اصطلاحات بسیاری برخورده اید که برای شما ناآشنا بوده اند. یکی از اصطلاحاتی که اخیرا فراگیر شده و برای بسیاری از مبتدیان حوزه بازاریابی مفهوم ناآشنایی است، ریمارکتینگ یا همان بازاریابی مجدد است. بازاریاب ها در صورتی که بتوانند از استراتژی بازاریابی مجدد به درستی استفاده کنند، می توانند به موفقیت های مختلفی دست پیدا کنند. اگر می خواهید بدانید که ریمارکتینگ چیست و چرا تا این اندازه برای بازاریاب ها اهمیت دارد، ادامه این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله درمورد ریمارکتینگ و نکاتی که لازم است درمورد آن بدانید توضیح داده شده است.

ریمارکتینگ چیست؟

ریمارکتینگ چیست




ریمارکتینگ که گاهی اوقات به آن هدف گذاری مجدد نیز گفته می شود، یک مدل از تاکتیک های بازاریابی است که به شما کمک می کند تبلیغات را به افرادی که از یک وب سایت بازدید کرده اند یا محتوای شما را قبلا در شبکه های اجتماعی دیده اند، دوباره نمایش دهید.

به طور کلی درمورد اینکه ریمارکتینگ چیست باید گفت بازاریابی مجدد در واقع یک نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال است. اما بر عده ای از کاربران تمرکز دارد که به برند شما قبلا واکنش مثبتی نشان داده اند. این واکنش مثبت می تواند بازدید از سایت، کلیک روی یکی از تبلیغات شما، جست و جوی نام برند شما در گوگل، سفارش های پردازش نشده یا یک دنبال کننده شما در رسانه های اجتماعی باشد.

هدف از ریمارکتینگ این است که علاقه این افراد را نسبت به برند خود ثابت کنید و آن ها را نسبت به خرید تشویق کنید. استراتژی ریمارکتینگ را در پلتفرم های مختلفی مانند موتور جست و جو گوگل، مایکروسافت، ایمیل، اینستاگرام، واتساپ و حتی پیامک می توان پیاده سازی شود.

ریمارکتینگ در برابر ریتارگتینگ

ریمارکتینگ در برابر ریتارگتینگ




یکی از عبارات بازاریابی اینترنتی که شباهت زیادی به بازاریابی مجدد دارد، هدف گذاری مجدد است. قبل از این که توضیحاتمان را درمورد ریمارکتینگ تکمیل کنیم بهتر است که شما را با تفاوت های این دو آشنا کنیم.

در گذشته ای نه چندان دور تفاوت بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد واضح بود. زیرا قبلا بازاریابی مجدد به ایمیل محدود می شد و هدف گیری مجدد نیز فقط برای تبلیغات پولی بود. اما درباره این که ریمارکتینگ چیست و چرا تفاوت های این دو تا این حد کاهش پیدا کرده است باید بگوییم که با تکامل این دو استراتژی استفاده از هر دو در هر پلتفرم و با هر شیوه ای امکان پذیر است.

به زبان ساده تر تمایز اصلی این دو به استراتژی و اهداف شرکت بستگی دارد. هدف گذاری مجدد به طور خاص برای عموم مردم و تبلیغات پولی طراحی شده است تا شما بتوانید با پیدا کردن افراد مناسب انواع نیاز مشتری را بیابید و مشتریان جدیدی را اضافه کنید.

اما بازاریابی مجدد نه بر عموم مردم بلکه بر آن دسته از افرادی که قبلا با برند شما تعامل داشته اند متمرکز است؛ اما به شیوه ای تخصصی تر. در واقع هدف ریمارکتینگ جذب مشتریان فعلی یا سابق شما است.

روش های مختلف برای بازاریابی مجدد

روش های بازاریابی مجدد




برای بازاریابی مجدد تاکتیک های مختلفی هست که می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه سه مدل از رایج ترین آن ها را نام خواهیم برد. برای این که بهترین راه را انتخاب کنید باید ببینید طبق اطلاعاتی که در دست دارید کدام پلتفرم برای ارتباط با مشتریانتان بهتر است. برخی از بهترین راه ها برای بازاریابی مجدد عبارت اند از:

  • بازاریابی مجدد نمایشی

حال که دریافتید ریمارکتینگ چیست خوب است بدانید که یکی از رایج ترین شیوه های آن بازاریابی نمایشی است. بازاریابی مجدد به شیوه نمایشی نوعی از بازاریابی است که در آن با نمایش تبلیغات سعی می کنید مشتری را مجددا جذب کنید. این کار از طریق اطلاعات جمع آوری شده از طریق کوکی ها و هدایت مشتری به سایت شما انجام می شود. بعد از ورود مشتری به سایت می توانید تبلیغاتی را که می خواهید، به او نشان دهید.

  • بازاریابی مجدد از طریق جست و جو

راه بعدی بازاریابی مجدد از طریق جست و جو است. در واقع روشی است که شما از طریق جست و جو های گوگل برای جذب مخاطب استفاده می کنید. در این روش برای این که مخاطب را جذب کنید، از تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور های جست و جو بهره ببرید.

  • بازاریابی مجدد از طریق ایمیل

بازاریابی مجدد از طریق ایمیل را می توان قدیمی ترین و سنتی ترین شکل بازاریابی مجدد دانست. از اسم روش نیز می توان حدس که این شیوه را با ارسال ایمیل می توان انجام داد. در این روش شما ایمیل های تبلیغاتی ای را برای مشتریانی که قبلا در سایت شما عضو خبرنامه شده اند، می فرستید. شما می توانید در ایمیل های خود تبلیغات مختلفی قرار دهید؛ اما هر چقدر تبلیغات هدفمند تر باشند، بهتر است. برای مثال شما می توانید کسانی را در اولویت ارسال ایمیل های تبلیغاتی قرار دهید که سبد خرید خود را در سایت شما رها کرده و هنوز آن را تکمیل نکرده اند. همچنین می توانید مشتریان فعلی خود را از طریق ایمیل از پیشنهاد های ویژه مانند تخفیف های بزرگ خود فروشگاه خود مطلع کنید.

جمع بندی

در دنیای بازاریابی دیجیتال استراتژی های بسیار زیادی دیده می شود. ریمارکتینگ یکی از استراتژی های مهم در بازاریابی دیجیتال است که هدف اصلی آن مشتریان فعلی یا سابق شما هستند. در این نوع از بازاریابی سعی می شود از طریق کانال های مختلف مانند بازاریابی های نمایشی و ایمیل مشتریان فعلی را به مشتریان ثابت تبدیل کرد و مخاطبانی را که قبلا از سایت شما بازدید و خرید می کردند، دوباره به سایت برگرداند. برای این که بهتر بدانید ریمارکتینگ چیست ، در این مقاله درمورد بازاریابی مجدد و نکات مرتبط با آن توضیح داده شد.

source

توسط funkhabari.ir