ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در استان خوزستان تمایلی به احداث صنایع بالادستی وجود ندارد.

محمد راضی جلالی در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان که امروز، ۶ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان تمایلی به احداث صنایع بالادستی نداریم بلکه به دنبال آن هستیم تا در بخش‌های میان دستی و پایین دستی اشتغال بیشتری ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بحث توسعه فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی در ماهشهر افزود: در این زمینه حتی بحث احداث فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر نیز منوط به این است که این طرح با اولویت صنایع پایین دست و میان دستی اجرایی شود.

تامین خوراک، چالش بسیاری از واحدهای تولیدی استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: استان به دنبال ایجاد زیرمجموعه‌ها است تا بتواند در حوزه صنایع پایین دستی و میان دستی اشتغال بیشتری ایجاد کند و اهداف اشتغال نیز در این راستا تعریف شده است.

راضی جلالی با اشاره به تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در بحث تامین مواد اولیه، عنوان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان خوزستان به دلیل عدم تامین خوراک در یک شیفت و با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم خوراک و مواد اولیه مورد نیاز این واحدها را تامین و مشکل آن‌ها را حل کنیم می‌توانیم بدون احداث واحدهای جدید، مشکلات اشتغال را در استان حل کنیم و زمینه ساز ایجاد اشتغال بیشتر شویم.

دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران حمایت کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر حمایت دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در کنار رعایت چارچوب‌ها و مقررات، نقش مشاور را برای سرمایه‌گذار داشته باشند و این بخش را حمایت کنند.

راضی جلالی با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد دریاپایه در سطح ملی عنون کرد: پروژه‌های گردشگری مولد هستند و می‌توانند به اقتصاد استان و تبع آن کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم شرایطی در استان رقم بخورد که شاهد تبلور صنعت گردشگری در خوزستان باشیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان اشتغال و درآمد ایجاد کنیم.

انتهای پیام

source

توسط