به لطف طراحی متحول شده و خطوط شکسته بدنه که هیوندای آنها را به سطوح جواهر تشبیه کرده، امکان ندارد توسان جدید را با نسل قبل اشتباه بگیرید. عناصر مثلثی و تیزگوشه در الگوی جلوپنجره، چراغ‌های جلو که در قطعات جلوپنجره نصب شده، پنل‌­های جانبی بدنه، هلالی گلگیرها و چراغ‌های عقب دیده می‌­شود. 

مجموعه چراغ‌های عقب اجزایی مثلثی شکل با طرحی شبیه به تیغ بوده که توسط نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. در نمای عقب، فرم منحصربفرد سپر عقب در کنار زیرسپری و همچنین برف پاک‌کن‌های مخفی شده در زیر باله سقفی، طرحی تمیز و جذاب ایجاد کرده است.

در نمای جانبی نیز رنگ‌آمیزی مشکی سقف به همراه نوار کرومی که سرتاسر بدنه را طی کرده و روی بخش پایینی ستون C خاتمه یافته، ارتفاع کلی خودرو را کمتر از آنچه هست نمایش می‌­دهد.

هرچند طراحی نسل جدید توسان در مواردی با هیوندای النترا جدید اشتراک دارد، ولی به جرات می‌­توان ادعا کرد این خودرو نه تنها در میان محصولات هیوندایی بلکه در میان خودروهای همرده نیز هویت منحصربفردی پیدا کرده است.

ابعاد توسان جدید، کمی نسبت به قبل افزایش یافته که شاهد آن را می‌توان فاصله 2.67 متری میان محورها نسبت به 2.66 متر در نسل پیشین دانست. طول، عرض و ارتفاع کلی به ترتیب 2 و 1.5 و 0.5 سانتیمتر نسبت به قبل افزایش یافته و به ترتیب به 4.6 و 1.86 و 1.66 متر رسیده است.

برخلاف تغییرات کم ابعاد بدنه، فضای بار هیوندای توسان جدید نسبت به قبل افزایش محسوسی داشته و با 218 واحد افزایش، به 1095 لیتر رسیده است.

افرادی که محفظه بار بزرگتری نیاز داشته باشند، باید تا عرضه اولین پیکاپ شرکت، یعنی هیوندای سانتاکروز صبر کنند، خودرویی که از پلتفرم مشترک با نسل جدید توسان بهره‌مند شده است.

source

توسط