شرکت دانگ فنگ به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چین، چندین برند شامل فورتینگ، فوکانگ، منگشی، فنگون، وویا، آئولوس و غیره را در زیر چتر خود جمع کرده است.

این شرکت قصد دارد تا سال 2025، آمار فروش سالیانه خودروی NEV (شامل مدل‌های برقی و هیبرید) را به یک میلیون دستگاه برساند. برای نزدیک شدن به این هدف، دانگ فنگ یک برند جدید یعنی نامی (Nammi) را معرفی نموده که بر ساخت خودروهای کوچک برقی تمرکز دارد.

علاوه بر نخستین محصول که در سه ماهه چهارم امسال وارد بازار می­‌شود، نامی قصد دارد یک یا دو محصول را هم در سال 2024 و دو مدل جدید را در سال 2025 عرضه کند. این شرکت برای فروش 400 هزار دستگاه خودرو در سال 2025، هدف‌گذاری کرده است. محصولات این برند در تاسیساتی ساخته خواهد شد، که اکنون برای تولید نسخه چینی از داچیا اسپرینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانگ فنگ نامی 01

البته لازم به ذکر است که شرکت دانگ فنگ در حال از دست دادن سهم خود از بازار خودروی چین است. فروش این برند در فاصله ژانویه تا سپتامبر 2023 با کاهش 51.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 159.213 دستگاه رسیده است. با وجود تلاش‌های دانگ فنگ، بعید به نظر می­‌رسد که این شرکت بتواند فاصله خود با رقبای قدر همچون بی وای دی را کم کند، شرکتی که در 9 ماه نخست سال 2023 موفق به فروش 1.792.622 دستگاه خودرو شده است.

source

توسط