سریال آزمون زندگی از جمله مجموعه‌های پرطرفدار کشور هند است که طرفداران ایرانی نیز دارد. به همین دلیل قصد داریم تا در مقاله پیش رو نگاهی بر سریال هندی آزمون زندگی داشته و آن را معرفی کنیم.

سریال‌های هندی نیز مانند فیلم‌های سینمایی این کشور بار احساسی زیادی دارند و معمولا روایتگر فرهنگ و سنت‌های این کشور هستند تا هم فرهنگسازی کنند و از خرافات فاصله بگیرند و هم آنچه در جامعه آنها رخ می‌دهد را به بینندگان خارج از کشور نشان دهند. این آثار عمدتا به منظور آگاهی بخشیدن به جامعه و همچنین سرگرم کردن آنها در قسمت‌های بیشتر ساخته می‌شوند تا هم مخاطب با شخصیت‌ها ارتباط بگیرد و هم بتوانند از تاثیرگذاری خود جهت انتقال مفاهیم استفاده کنند.

سریال هندی آزمون زندگی (Kasautii Zindagii Kay) به کارگردانی موزامیل دزای (Muzammil Desai) براساس داستانی از آنیل ناگپال (Anil Nagpal) ساخته شد. این سریال در واقع بازسازی یک سوپ اپرا با همین نام محصول 2001 محسوب می‌شود که سازنده آن اکتا کاپور (Ekta Kapoor) بود. این مجموعه بین سال‌های 2018 تا 2020 از شبکه Star Plus پخش می‌شد و تحسین منتقدان کشور خود را برانگیخت. در این مقاله پلازا با معرفی سریال Kasautii Zindagii Kay همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال سریال آزمون زندگی

ژانر سریال Kasautii Zindagii Kay درام و عاشقانه است. این اثر نخستین بار در تاریخ 25 سپتامبر 2018 (3 مهر 1397) بر روی آنتن شبکه استار پلاس رفت. اگر سوال شما این باشد که سریال هندی آزمون زندگی چند قسمت است؟ در پاسخ باید بگوییم که این مجموعه تلویزیونی طی دو فصل پخش شد و تعداد قسمت های آن مجموعا 468 قسمت 22 دقیقه‌ای بود. سریال آزمون زندگی قسمت آخر در تاریخ 3 اکتبر 2020 (12 مهر 1399) منتشر شد. همچنین شما می‌توانید این مجموعه را به صورت دوبله فارسی روزهای زوج ساعت 20:00 از شبکه جم بالیوود و تکرار آن را در ساعت‌های 4:00 بامداد و 12:00 ظهر تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

داستان سریال ازمون زندگی

داستان سریال هندی آزمون زندگی / خلاصه سریال هندی آزمون

در این قسمت به خلاصه سریال هندی آزمون می‌پردازیم‌. داستان درباره دو جفت روحی متصل بهم است که راهی زندگی زمینی متفاوتی می‌شوند تا اینکه یکدیگر را در دانشگاه ملاقات می‌کنند. آنوراگ و پرنار کم‌کم با یکدیگر آشنا شده و عاشق هم می‌شوند اما شعله‌های حسادت بدخواهان مانع راه این دو دلباخته می‌شود. آیا آنان می‌توانند با گرمای عشق خود از پس سختی‌ها برآیند؟

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال آزمون زندگی

نوبت به معرفی هنرپیشه‌های این سریال می‌رسد. بیشتر بار روایت داستان بر عهده دو بازیگر اصلی است و بازیگران دیگر نیز به تکمیل کار آنها می‌پردازند. با بیوگرافی بازیگران اصلی و معرفی سایر هنرپیشه‌ها همراه ما باشید. همچنین می‌توانید عکس بازیگران سریال آزمون زندگی را نیز در این بخش مشاهده کنید.

اریکا فرناندز در نقش پررنا باسو ؛ از بازیگران سریال آزمون زندگی

هنرپیشه های سریال هندی آزمون زندگی / بازیگران سریال آزمون زندگی

  • سن: 30 سال
  • محل تولد: بمبئی، هند

اریکا جنیفر فرناندز (Erica Jennifer Fernandes) متولد 7 مه 1993 (17 اردیبهشت 1372) یک بازیگر و مدل اهل هند است که در سینما و تلویزیون هند فعالیت می‌کند. او کار خود را با کاراکتر دکتر سونتاکشی بوسه در سریال هندی این عشق را چه بنامم (Kuch Rang Pyar Ke Aise Bhi) شروع کرد و با این نقش شناخته شد. اریکا در چند فیلم از جمله به خاطر تو (Ninnindale) و گالیپاتام (Galipatam) ایفای نقش داشت. اما نقطه عطف بازیگری این هنرپیشه به همین سریال آزمون زندگی برمی‌گردد که در هند پرطرفدار شد. این بازیگر تاکنون در یک برنامه اینترنتی به عنوان مجری و در چندین موزیک ویدیو حضور داشته است.

پارت سامتان در نقش آنوراگ باسو

داستان سریال ازمون زندگی / اسم واقعی آنوراگ در سریال آزمون زندگی

  • سن: 32 سال
  • محل تولد: بمبئی، هند

اسم واقعی آنوراگ در سریال آزمون زندگی پارت لاگهاته (Parth Laghate) معروف به پارت سامتان (Parth Samthaan) است. این بازیگر هندی در 11 مارس 1991 (20 اسفند 1369) به دنیا آمد و با نقش‌های سیدارت سریال گمراه: پایان بی‌گناهی (Gumrah: End of Innocence) و پریتوی سریال بهترین دوستان تا ابد (Best Friends Forever) در این کشور مطرح شد. سریال این دوستی چطوره (Kaisi Yeh Yaariaan) نیز نقطه عطف بازیگری سامتان بود. این بازیگر در چندین سریال دیگر حضور پیدا کرده است و به زودی اولین فیلم سینمایی او اکران خواهد شد. پارت سامتان بازیگر نقش اصلی سریال هندی آزمون زندگی است.

همچنین بخوانید :

حنا خان در نقش کومولیکا چابی

خلاصه سریال هندی آزمون / کومولیکا در آزمون زندگی

  • سن: 36 سال
  • محل تولد: سریناگار، هند

حنا خان (Hina Khan) بازیگر اهل هند متولد 2 اکتبر 1987 (10 مهر 1366) است که در سینما و تلویزیون هند حضور پیدا می‌کند. شروع بازیگری حنا خان با سریال محبوب اسم این رابطه چیست؟ (Yeh Rishta Kya Kehlata Hai) و نقش آکشارا بود که با همان نقش نیز معروف شد. او در چند فیلم سینمایی و سریال دیگر نیز تاکنون نقش داشته و رئالیتی شو Fear Factor: Khatron Ke Khiladi 8  و Bigg Boss 11 نیز از جمله برنامه‌هایی بودند که در آن دیده شد. حنا خان از بازیگران کلیدی سریال محسوب می‌شود و نقش کومولیکا در آزمون زندگی را بازی می‌کند.

کاران سینگ گرور در نقش ریشبا باباج ؛ از بازیگران سریال آزمون زندگی

زمان پخش سریال آزمون زندگی / ساعت پخش سریال هندی آزمون زندگی

  • سن: 41 سال
  • محل تولد: دهلی نو، هند

کاران سینگ گرور (Karan Singh Grover) مدل و بازیگر هندی متولد 23 فوریه 1982 (4 اسفند 1360) است. او با بازی در نقش دکتر آرمان مالک با سریال دیل میل گایه (Dill Mill Gayye) معروف شد و سپس در سریال قبول می‌کنم (Qubool Hai) ایفای نقش داشت. او در فیلم‌هایی همچون تنها (Alone) و داستان نفرت 3 (Hate Story 3) بالیوود نقش آفرینی داشت. کاران سینگ گرور از بازیگران سریال آزمون زندگی است و نقشی کلیدی در آن دارد.

آمنه شریف در نقش کومولیکا چابی

سریال آزمون زندگی قسمت آخر / بازیگران سریال آزمون زندگی

  • سن: 41 سال
  • محل تولد: بمبئی، هند

آمنه شریف (Aamna Sharif) بازیگر تلویزیونی هندی متولد 16 جولای 1982 برابر با 25 تیر 1361 است. او بیشتر برای ایفای نقش در سریال‌هایی چون Kahiin to Hoga، Hongey Judaa Na Hum و همچنین Kasautii Zindagii Kay 2 شناخته می‌شود. این بازیگر از سال 2001 پا به عرصه هنر گذاشته است و تا کنون در بیش از 10 فیلم و سریال مختلف به ایفای نقش پرداخته است.

کاران پاتل در نقش ریشبا باباج

سریال هندی آزمون زندگی / عکس بازیگران آزمون زندگی

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: کلکته، هند

کاران پاتل (Karan Patel) بازیگر و مجری تلویزیونی هندی متولد 23 نوامبر 1983 برابر با 2 آذر 1362 است. او پیش از حضور در سریال آزمون زندگی، در سوپ اپرای Yeh Hai Mohabbatein  به ایفای نقش اصلی پرداخته بود. کاران همچنین در رئالیتی‌شوهایی مانند Nach Baliye 3 و Fear Factor: Khatron Ke Khiladi 10 نیز حضور داشته است.

سوباوی چوکسی در نقش موهینی باسو

سریال هندی آزمون زندگی چند قسمت است / سریال هندی آزمون زندگی

  • سن: 42 سال
  • محل تولد: مانگالور، هند

ساباوی چوکسی (Shubhaavi Choksey) بازیگر تلویزیون هند است و در 12 فوریه 1982 (23 بهمن 1360) به دنیا آمد. او فعالیت بازیگری خود را از سال 2004 و سریال Kyunki Saas Bhi Kabhi Bahu Thi شروع کرد. سوباوی چوکسی را عموما برای نقش آفرینی در سریال‌های Kyunki Saas Bhi Kabhi Bahu Thi و Kahaani Ghar Ghar Kii می‌شناسند. نکته جالب درباره این هنرپیشه این است که او یک رقصنده حرفه‌ای رقص کلاسیک هند محسوب می‌شود. خانم چوکسی در یک فیلم سینمایی به نام Dhadak بازی کرده است.

اودای تیککار در نقش مولوی باسو ؛ از بازیگران سریال آزمون زندگی

بازیگران سریال آزمون زندگی / داستان سریال ازمون زندگی

  • سن: 62 سال
  • محل تولد: بمبئی

اودای تیککار بازیگر هندی متولد 4 دسامبر 1960 (13 آذر 1339) است. او هنرپیشگی را از تئاتر مراتی شروع کرد و به تئاتر هندی رسید‌. اولین فیلم سینمایی این بازیگر در سال 1986 به نام Dhakti Sun بود و در سال 2000 اودی تیککار وارد تلویزیون شد. از فیلم‌های شاخص این بازیگر باید به Raees و Madari، همچنین سریال‌های kasauti zindagi ki, krishnadasi و bhagya lakshmi اشاره کنیم. اودای تیککار از بازیگران سریال آزمون زندگی است.

کالی پراساد موکرجی در نقش راجش شارما

خلاصه سریال هندی آزمون زندگی قسمت آخر / سریال هندی آزمون زندگی

  • سن: 57 سال
  • محل تولد: هند

کالی پراساد موکرجی (Kali Prasad Mukherjee) بازیگر هندی متولد 20 نوامبر 1966 (29 آبان 1345) است. این هنرپیشه را عمدتا بخاطر نقش‌آفرینی‌هایش در سوپ اپراها و فیلم‌های بالیوود می‌شناسند. پراساد بازیگری را از سال 1997 با سریال Tesu Ke Phool شروع کرد و توانست در سال 2005 با فیلم Sehar وارد سینما شود. از جمله آثار شاخص او در سینما فیلم‌های A Wednesday!، Missing، Kanaa و Bhool Bhulaiyaa 2 هستند. او در سریال‌هایی همچون Yeh Dil Sun Raha Hai، Yeh Kahan Aa Gaye Hum و Special OPS نیز نقش‌آفرینی کرده است.

پوجا بانرجی در نقش نیودیتا باسو

عکس بازیگران آزمون زندگی

  • سن: 32 سال
  • محل تولد: آلیگار، هند

پوجا بانرجی (Pooja Banerjee) هنرپیشه اهل هند در 8 نوامبر 1991 (17 آبان 1370) به دنیا آمد.‌‌ او ابتدا در رئالیتی شو MTV Roadies به عنوان شرکت‌کننده حضور داشت و سپس در سال 2012 در سریال Ek Doosre Se Karte Hain Pyaar Hum ایفای نقش داشت. او سپس به ایفای نقش‌های فرعی‌ در سریال‌های Chandrakanta، Chandra Nandini و Dil Hi Toh Hai پرداخت و با سریال هندی آزمون زندگی شهرت کسب کرد. از دیگر آثار او باید به سریال Kumkum Bhagya و مجموعه اینترنتی Kehne Ko Humsafar Hain اشاره کنیم.

ساحل آناند در نقش آنوپام سنگوپتا ؛ از بازیگران سریال آزمون زندگی

فیلم آزمون زندگی

  • سن: 34 سال
  • محل تولد: چاندیگار، هند

ساحل آناند (Sahil Anand) هنرپیشه اهل هند متولد 1 ژانویه 1989 (11 دی 1367) است. او بازیگری را از سال 2008 و حضور در رئالیتی شو MTV Roadies 4 شروع کرد و سپس با بازی در فیلم‌ Student of the Year معروف شد. موفقیت آناند در این فیلم او را به سمت کارهای دیگر سوق داد و توانست در سریال هندی آزمون زندگی خوش بدرخشند. این هنرپیشه در سال 2019 قسمت دوم فیلم Student of the Year را بازی کرد و مورد توجه قرار گرفت.

پریال ماهاجان در نقش تاپور باسو

بازیگران سریال آزمون زندگی

  • سن: 22 سال
  • محل تولد: دهلی نو، هند

پریال ماهاجان (Priyal Mahajan) بازیگر اهل هند در 3 اوت 2001 (12 مرداد 1380) به دنیا آمد. او از سن 17 سالگی به بازیگری علاقه نشان داد و بخاطر ویژگی‌های ظاهری‌اش توانست توجه آژانس‌های مدلینگ را به خود جلب کرد. این هنرپیشه در آزمون زندگی اولین تجربه‌های بازیگری‌اش را می‌گذراند اما مورد توجه قرار گرفت و سپس توانست در سریال معروف ملکی نقش اول را ایفا کند. پریال ماهاجان در سریال‌های Tandav و Sirf Tum نیز ایفای نقش داشته است.

آنتارا بونرجی در نقش سومان شارما

سریال آزمون زندگی قسمت آخر

  • سن: 25 سال
  • محل تولد: کلکته، هند

آنتارا بونرجی (Antara Bonerjee) هنرپیشه هندی متولد 1998 (27 اسفند 1376) است. او بازیگری را با سریال Gumrah: End of Innocence شروع کرد و سپس در فیلم The Shaukeens حضور پیدا کرد. او سپس در چند سریال به صورت کوتاه حضور داشت و با آزمون زندگی به شهرت رسید. از دیگر آثار او باید به سریال‌های Divya Drishti، Hero – Gayab Mode On، فیلم Yeh Hain India و Operation Mayfair اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال هندی آزمون زندگی عبارتند از:

  • کانوپریا پاندیت (Kanupriya Panditدر نقش وینا شارما
  • کاران آرورا (Karan Arora) در نقش شکار شارما
  • چاروی ساراف (Charvi Saraf) در نقش شیوانی شارما
  • مریدول داس (Mridul Das) در نقش ماهش شارما
  • و…
همچنین بخوانید :

نقد سریال ازمون زندگی

نقد سریال Kasautii Zindagii Kay / فیلم آزمون زندگی‌

در این قسمت فیلم آزمون زندگی را بررسی می‌کنیم. قبل از هر چیز باید بگوییم که این اثر یک اپرای صابونی یا سوپ اپرا (Soap opera) است و نباید از آن انتظار یک سریال بسیار قوی را داشت. با نگاهی به امتیازات این سریال نیز به خوبی به این امر پی خواهیم برد چرا که سریال آزمون زندگی امتیاز 3.7 از 10 را از کاربران آی‌ام‌دی‌بی دریافت کرده است. با اینکه همیشه این امتیازات معیار خوبی برای قضاوت یک فیلم یا سریال نیستند، اما به ندرت پیش می‌آید که یک اثر قوی چنین امتیاز پایینی دریافت کند.

اما آیا باید به طور کلی بگوییم نظرات درباره فیلم آزمون زندگی منفی هستند؟ پاسخ خیر است. در خود کشور هند بازی دو بازیگر اصلی یعنی اریکا فرناندز و پارت سامتان تحسین شد و خود سریال نیز به عنوان یک بازسازی که شما را باری دیگر همسفر پررنا و آنورا. و خاطرات گذشته را زنده می‌کند، دیدنی است. همچنین این مجموعه یک زندگی جالب سرشار از اتفاقات گوناگون را به سادگی به مخاطب نشان می‌دهد.

به طور کلی سوپ اپراها معمولا سریال‌هایی متکی بر احساس و طولانی هستند که ممکن است نیم قرن نیز طول بکشند. سریال هندی آزمون زندگی نیز به جز چیزهای معمولی حرف خاصی برای گفتن ندارد و فقط در حد یک سریال سرگرم کننده مورد توجه قرار می‌گیرد. این سریال از بازیگران خوبی بهره می‌برد، اما ایفای نقش آن‌ها برای کسی که بازی قوی می‌خواهد، چندان چنگی به دل نمی‌زند و از آن مهم‌تر، در قسمت‌هایی از داستان نوساناتی را شاهد هستیم. به عنوان حرف آخر در بررسی این اثر اگر به دنبال اثری ساده و بدون پیچیدگی هستید، تماشای این اثر مناسب شماست. پس به شما مخاطبان پیشنهاد می‌کنیم صرفا برای گذران اوقات فراغت به سراغ آزمون زندگی بروید.

کلام آخر

نقد سریال ازمون زندگی / فیلم آزمون زندگی

با معرفی و ساعت پخش سریال هندی آزمون زندگی همراه شما بودیم، تاریخ پخش آن را به شما گفتیم و از خلاصه سریال هندی آزمون زندگی قسمت آخر و بازیگران آن صحبت کردیم. به طور کلی سعی کردیم این سریال را به خوبی برای شما معرفی کنیم تا در انتخاب آن برای تماشا دید وسیع‌تری داشته باشید. باید خاطرنشان کنیم که سوپ اپراها به این منظور ساخته می‌شوند که مخاطب روزانه برای چند دقیقه هم که شده سرگرم شود و هدف خاص دیگری ندارد. عملکرد این سریال از نظر شما چگونه بود؟ کدام شخصیت آن را بیشتر از همه دوست داشتید؟ با دانلود سریال آزمون زندگی و تماشای آن نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

source

توسط