چری اولین تصاویر رسمی از سدان پلاگین‌هیبریدی فنگیون A8 را منتشر کرده است. این اولین محصول تولیدی سری فنگیون محسوب می‌شود و انتظار می‌رود اواخر امسال با قیمتی بین 130 تا 160 هزار یوآن معادل 17,700 تا 22,000 دلار به بازار عرضه شود. فنگیون سری محصولات اولیه چری در اوایل تأسیس این برند بود که تولید آن در سال 2016 خاتمه یافت. سپس اواسط امسال، چری سری فنگیون را برای تمرکز روی خودروهای انرژی نو احیا کرد. این شرکت تاکنون علاوه بر A8، سدان A9 و شاسی‌بلند T11 را هم تحت سری فنگیون معرفی کرده است.

چری فنگیون A8

فنگیون A8 اما در اصل نسخه پلاگین‌هیبریدی سدان آریزو 8 است که اوایل امسال در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد و قرار است در کشورمان هم عرضه شود. تنها تفاوت ظاهری A8 و آریزو 8 الگوی داخلی جلوپنجره و لوگوی متفاوت است و در دیگر قسمت‌ها باهم یکسان هستند؛ بنابراین، در این نسخه هم شاهد همان ابعاد آریزو 8 هستیم که شامل 4,780 میلی‌متر طول، 1,843 میلی‌متر عرض و 1,469 میلی‌متر ارتفاع می‌شود. فاصله محوری خودرو هم مثل همتای بنزینی 2,790 میلی‌متر است.

چری فنگیون A8

قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی فنگیون A8 از نسل پنجم پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ GDI آتکو و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. پیشرانه بنزینی 154 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور و موتور الکتریکی 201 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور دارد. احتمالاً این همان قوای محرکه‌ای است که در تیگو 8 پرو e پلاس هم ارائه می‌شود. A8 با این نیرو ظرف 7.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شعاع حرکتی تمام الکتریکی این سدان چینی 107 کیلومتر، برد کلی آن 1400 کیلومتر و مصرف سوخت آن 4.2 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده درحالی‌که می‌تواند به حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

چری فنگیون A8

در داخل فنگیون A8 شاهد همان طراحی آریزو 8 با دو نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر هستیم. مقابل راننده یک غربیلک فرمان سه پره D شکل قرار گرفته و روی کنسول مرکزی هم انتخاب‌گر دوار کریستالی و پد شارژر بی‌سیم دیده می‌شود. این خودرو به سانروف پانوراما و گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها هم مجهز است.

source

توسط