وزیر نیرو در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی کردستان که هم‌اکنون در مجتمع فجر سنندج در حال برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: در سفر اول آیت‌الله رئیسی به کردستان، در بخش آب ۱۱ مصوبه داشتبم که ۹ مصوبه بصورت کامل اجرا شده و دو مصوبه دیگر بصورت جریانی ادامه دارد.

علی‌اکبر محرابیان افزود: آبرسانی به سنندج، سد عباس اباد، آبرسانی به سقز، فاز دوم تصفیه‌خانه سنندج، پایاب سد گاران، سید سیازاخ دیواندره، سد چراغ‌ویس از جمله مصوبات سفر اول رئیس جمهور به کردستان بود که در زمان تعیین شده افتتاح شد.

وی اظهار کرد: سه مصوبه در بخش برق داشتیم که عموما مربوط به شهرک‌های صنعتی بود که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تامین منابع تکمیل می‌شود.

وزیر نیرو تاکید کرد: ویژگی‌های افتتاح‌های امروز منحصر به فرد است چرا که نقاط ضعف را دیدیم و براساس آن پیش رفتیم.

محرابیان با بیان اینکه امروز در افتتاح طرح‌ها یک زنجیره کامل از بالادست تا پایین دست صورت گرفته است، افزود: این باعث می‌شود که میزان بازده سرمایه‌گذاری و رضایت‌مندی مردم به بالاترین سطح ممکن برسد.

وی با بیان اینکه در بخش آبرسانی مناطق مهمی از استان کردستان کار تمام شده است، خاطر نشان کرد: یکی از پروژه ها، آبرسانی به سنندج بود که ۱۱ ماه پیش کار آبرسانی آن تمام شده و براساس نظرسنجی جهاد دانشگاهی ۹۲ درصد مردم بعد از بهره‌برداری، از این پروژه رضایت دارند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در شرق استان کردستان در منطقه قروه دهگلان و بیجار راه نپیموده داریم ، گفت: خط انتقال آب در قروه هم از دو مسیر در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر آن را اجرایی کنیم.

محرابیان اذعان کر: در بیجار نیز کار در حال انجام است که امیدواریم با تامین اعتبار بتوانیم آبرسانی به بیجار را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام روستا‌های مسیر تخصیص آب صورت گرفته و محدودیتی در تامین آب صنعت وجود ندارید باید تلاش خود را در شرق استان بیشتر کنیم و اعتبارات ویژه را تخصیص دهیم.

محرابیان با اشاره به اینکه سه سد مهم در کردستان داریم و باید هرچه زودتر عملیات اجرایی آن را شروع کنیم، عنوان کرد: سد شیخ بشارت، نیاوا و کانی کوژان که مطالعات آن‌ها تمام شده و با هماهنگی که انجام شد این طرح‌ها را اجرایی می‌کنیم.

وی اذعان کرد: ۱۹ هزار هکتار آبیاری مدرن با مدیریت آب‌هایی که صورت گرفته در استان فراهم می‌شود.

source

توسط