شرکت فضایی «ویرجین گلکتیک» (Virgin Galactic) متعلق به «ریچارد برانسون» 185 کارمند خود را اخراج کرده است که حدود 18 درصد از نیروی کار آن را تشکیل می‌دهد. این موضوع درحالی اعلام شده که شرکت گردشگری فضایی روی ساخت سفینه‌هایی با قابلیت حمل 6 نفر تمرکز دارد و قرار است در سال 2024 کارخانه‌ای با قابلیت تولید سالانه 6 سفینه فضایی در فینیکس آریزونا افتتاح کند.

براساس گزارش اینسایدر، «مایکل کولگلازیر»، مدیرعامل ویرجین گلکتیک، در ایمیلی به کارمندان این شرکت گفت که از طریق یک تماس تلفنی متوجه خواهند شد که اخراج شده‌اند یا خیر.

شرکت گردشگری فضایی Virgin Galactic که در سال 2004 توسط «ریچارد برانسون» تأسیس شد، اخیراً در جریان جلسه‌ای به سرمایه‌گذاران گفت که سال 2024 را با «تقریباً 840 کارمند تمام‌وقت» آغاز خواهد کرد. انتظار می‌رود کاهش تعداد کارمندان این شرکت حدود 25 میلیون دلار در هزینه‌های آن صرفه‌جویی کند.

کولگلازیر در ادامه ایمیل خود به کارمندان گفت که باید تلاش‌های خود را روی سفینه‌های فضای کلاس دلتا آن متمرکز کنند که سودآور خواهند بود و باعث رشد شرکت می‌شوند.

برنامه‌های آینده ویرجین گلکتیک

ویرجین گلکتیک قصد دارد سال آینده یک کارخانه در فینیکس افتتاح کند که سالانه شش سفینه فضایی در آن تولید خواهد شد. همچنین این شرکت قصد داشت تا عملیات پروازهای فضایی خود را در سال 2024 متوقف کند تا روی تولید سفینه‌های فضایی کلاس دلتا تمرکز بیشتری داشته باشد.

همانطور که قبلاً اعلام شده بود، این سفینه‌ها برای حمل شش مسافر در پروازهای فضایی هفتگی طراحی شده‌اند. همچنین این فضاپیما انجام 400 پرواز از پایگاه فضایی نیومکزیکو آمریکا در سال را هدف قرار داده است. به گفته کولگلازیر، انتظار می‌رود پس از آزمایش سفینه‌های فضایی جدید در سال 2025، عملیات آن‌ها در سال 2026 آغاز شود.

Virgin Galactic اولین پرواز فضایی تجاری خود را در ماه ژوئن انجام داد و درمجموع سال جاری پنج پرواز تجاری انجام داده است.

source

توسط