جیلی بویو، محصول سال 2016 بازار چین است و نسل اولش با کد NL3 شناخته می‌شود. وقتی صادرات جیلی بویو به برخی از کشورهای خاص آغاز شد، چینی‌ها آنرا با نام جیلی اطلس (GEELY ATLAS) به مشتریان جهانی، معرفی کردند. در سال 2017 شرکت پروتون مالزی، که هم‌اکنون جیلی دومین سهامدار بزرگ آن محسوب می‌شود، با پلتفرم جیلی بویو، محصولی به نام پروتون X70 را معرفی کرد که صرفا در ظاهر، با جیلی بویو متفاوت بود اما در باطن، هیچ تفاوتی با جیلی بویو نداشت.

سال 2019 جیلی، اولین فیس‌لیفت بویو را بعنوان مدل 2020 معرفی کرد؛ این فیس‌لیفت با نام Boyue PRO در بازار چین عرضه شد. اما وقتی نوبت به صادرات جیلی بویو پرو رسید، جیلی بجای نام اطلس، نام AZKARRA را روی آن گذاشت و به این ترتیب، جیلی آزکارا نیز متولد شد.

جیلی آزکارا وارداتی

جیلی آزکارا با اینکه در طراحی چراغ‌ها و سپرها، کاملا متفاوت از جیلی اطلس شده بود، اما برگ برنده طراحی آن را باید در کابینش جستوجو کنید چراکه جیلی از استایل جدیدی برای طراحی فضای داخلی خودرو بهره گرفته. ضمن اینکه سیستم چندرسانه‌ای GKUI19 نیز برای نخستین‌بار در جیلی آزکارا بکار رفته بود.

قبل از آنکه این بخش را به پایان برسانیم، باید یادآوری کنیم که دومین فیس‌لیفت جیلی بویو، در سال 2021 و بعنوان مدل 2022 معرفی شد و ظاهر کاملا متفاوتی نسبت به فیس‌لیفت اولش دارد. در تصویر زیر، فیس‌لیفت 2022 جیلی بویو را مشاهده می‌کنید.

فیس لیفت 2022 جیلی بویو

همچنین جیلی برای مدل 2023، نسل دوم جیلی بویو (اتاق FX11) را معرفی کرد. در این نسل، پلتفرم NL حذف شده و جیلی از پلتفرم جهانی CMA بهره گرفته است. همچنین طراحی این نسل جدید، با وجود داشتن چراغ‌های باریک در قسمت جلو و جلوپنجره بزرگی که سرتاسر چهره خودرو را گرفته، براساس سبک مدرنی است که میان اکثر خودروسازان چینی در سال 2023 فراگیر شده است. در تصویر زیر، مدل 2023 جیلی بویو را مشاهده می‌کنید.

نسل دوم جیلی بویو

حالا که با نسخه‌های مختلف جیلی بویو آشنا شدید، باید بگوییم که نسخه وارداتی جیلی آزکارا که توسط شرکت خودروسازی فردا موتور به کشورمان آمده است، در واقع همان فیس‌لیفت اول این خودروست که با مدل 2020 برای اولین‌بار به بازار چین معرفی شده بود.

ابعاد و اندازه های جیلی آزکارا (بویو)
مدل خودرو BOYUE
طول خودرو 4544 میلیمتر
عرض خودرو 1831 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1713 میلیمتر
فاصله محوری 2670 میلیمتر
حجم باک 58 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودرساز گردآوری شده است.

جیلی آزکارا، در کلاس کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) قرار دارد. بنابراین باید آنرا یک پله پایین‌تر از جیلی مونجارو وارداتی (MONJARO) و همچنین یک پله بالاتر از جیلی کول‌ری وارداتی (COOLRAY) بدانیم.

source

توسط