رویای بسیاری از دانشجویان بین المللی، تحصیل در دانشگاه های مهندسی ترکیه است. با تحصیل در ترکیه می توانید از تجربیات اساتید بزرگ استفاده کنید و همچنین به تحقیقات پیشرفته و به روز دنیا دسترسی داشته باشید. ترکیه برخی از برنامه های مهندسی پیشرو در جهان را در بر گرفته است و گزینه های مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. در واقع می توان گفت که دانشجویانی که در رشته مهندسی ترکیه تحصیل می کنند، درک بسیار کاملی از مهندسی و همچنین کاربرد های فوق العاده آن برای حل مسائل بزرگ دنیا پیدا می کنند. علاوه بر این، ممکن است با تحصیل در رشته های مهندسی ترکیه بتوانید فرصت شرکت در پروژه های بسیار بزرگ را با دانشمندان به نام به دست بیاورید. در این راهنما، بهترین دانشگاه های مهندسی ترکیه را برای شما معرفی کرده ایم تا با مطالعه آن به دانش مفیدی در این زمینه دست پیدا کنید.

دانشگاه ایستینیه (Istinye University)

بهترین دانشگاه های مهندسی ترکیه

یکی از دانشگاه های برتر ترکیه، دانشگاه ایستینیه است که برنامه های مهندسی پزشکی فشرده ای را اجرا می کند و رشته های بسیاری را در بر می گیرد. تحصیل در این دانشگاه باعث می شود تا بتوانید توانایی های خود را توسعه دهید و با سایر زمینه های مهندسی به خوبی آشنا شوید.

هدف دانشگاه ایستینیه ارائه راه حل های مهندسی و کمک به مردم برای داشتن زندگی سالم تر، آسان تر و با کیفیت تر است. دانشجویان مهندسی این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی، قابلیت کار در بسیاری از بیمارستان ها را خواهند داشت و این امر به بهبود آزمایشات و تحقیقات کمک بسیار زیادی می کند.

دانشگاه باهچه شهیر (Bahçesehir University)

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مهندسی ترکیه، دانشگاه باهچه شهیر است که هدف اصلی گروه مهندسی آن ها آموزش مهندسان بسیار پیشرفته و با تجربه است. رشته ها و زمینه های اصلی این دانشگاه آناتومی و فیزیولوژی انسان، ریاضیات پایه و همچنین ریاضیات کاربردی است که می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. شایان ذکر است که در این دانشگاه به مواردی مانند درک کامل طراحی انواع مختلف دستگاه های مهندسی و پزشکی پرداخته می شود تا دانشجویان بتوانند به طور عملی نیز با ابزار مرتبط به کار خود آشنا شوند. همچنین آن ها می توانند به مراکز و دانشکده های مختلف سر بزنند و از آن ها بازدید کنند.

دانشگاه مدیپل (Medipol University)

دانشگاه مدیپل (Medipol University)

به جرئت می توان گفت یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی ترکیه، دانشگاه مدیپل با بیش از چند دهه سابقه است. تمامی اعضای هیئت علمی دانشگاه مدیپل چندین سال تجربه در زمینه های مختلف تحقیقاتی و تدریس دارند و در سراسر جهان فعالیت می کنند. با توجه به هدف اصلی این دانشگاه، آن ها تاکید زیادی بر‌ روی همکاری صنعت و دانشگاه ها دارند. با این وجود، تعداد فرصت هایی که به دانشجویان برای کارآموزی داده می شود کم نیست و آن ها می توانند به راحتی مشغول به کار شوند. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه مدیپل می توانند به راحتی در بیمارستان مدیپول به طور عملی با دستگاه های مختلف مهندسی کار کنند و صفر تا صد آن ها را بیاموزند.

دانشگاه بیرونی (Biruni University)

هدف گروه مهندسی دانشگاه بیرونی، آموزش مهندسین در زمینه مهندسی پزشکی با درک بالا و اساسی است. همچنین این دانشگاه به بررسی موضوعات اصلی مانند آناتومی و فیزیولوژی انسان، ریاضیات پایه و کاربردی، مدلسازی و تحلیل سیستم ها، مواد و کامپیوتر نیز می پردازد. علاوه بر این ها، دانشگاه بیرونی با آخرین علم روز دنیا تجهیز شده است و فناوری های مختلفی برای آموزش به دانشجویان و علاقه مندان دارد.

دانشگاه ینی یوزیل (Yeni Yüzyıl University)

دانشگاه ینی یوزیل (Yeni Yüzyıl University)

آخرین دانشگاهی که به عنوان یکی از برترین ها در لیست بهترین دانشگاه های مهندسی ترکیه قرار می گیرد، دانشگاه ینی یوزیل است. مهندسی پزشکی را به عبارتی می توان یک رشته میان رشته ای به حساب آورد. این دانشگاه انتخاب بسیار خوبی برای تحصیل در این رشته است. دانشگاه ینی یوزیل بر آموزش تخصصی تمرکز دارد و ۶ مرکز تحقیقاتی، ۱ آزمایشگاه بزرگ و ۱ کتابخانه دارد که توانایی پاسخگویی به تمامی نیاز ها و سوالات دانشجویان اعم از سوالات مفهومی و پیچیدگی های عملی را فراهم می کنند. با وجود تجهیزات بسیار زیاد این دانشگاه، دانشجویان دیگر نیازی به سایر منبع ها ندارند و همه چیز برای آن ها موجود است.

جمع بندی

اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی در ترکیه را دارید، ما به شما توصیه می کنیم در یکی از این پنج دانشگاه معرفی شده تحصیل کنید؛ زیرا این دانشگاه ها در واقع بهترین دانشگاه های مهندسی ترکیه هستند و شما دانشگاهی را پیدا نمی کنید که امکانات بهتری از این پنج دانشگاه داشته باشد. پیش از انتخاب دانشگاه مد نظرتان بهتر است که برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از آن ها به بررسی منابع مختلف بپردازید. در نهایت تصمیم اصلی با شما است. دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به تحصیل در ترکیه بپردازید. درس خواندن در یک دانشگاه مطرح و باکیفیت می تواند آینده شما را تا حدود زیادی تضمین کند؛ فرصت های تحقیقاتی و شغلی زیادی را برایتان فراهم کند و رضایت شما از زندگی را افزایش دهد.

source

توسط