چگونه به پاریس سفر کنیم؟ اگر تصمیم دارید که به شهر پاریس سفر کنید بد نیست کمی درباره این شهر اطلاعات داشته باشید. راهنمای سفر به پاریس چکیده‌ای از تجربیات گردشگران و مسافرانی است که چندین بار به این شهر سفر کرده‌اند. برای سفر به پاریس تنها شناخت بهترین جاهای دیدنی و تفریحی کافی نیست بلکه نیاز است تا بخوبی با شرایط آب و هوایی، آداب و رسوم و فرهنگ مردم کشور فرانسه نیز آشنا باشید. در این مقاله نکاتی را در اختیارتان قرار داده‌ایم که می‌تواند در سفر شما بسیار تاثیرگذار بوده و کمک زیادی به شما کنند. در حقیقت مطلب این راهنمای سفر به شما کمک خواهند کرد کیفیت سفرتان نیز افزایش یابد.

همچنین بخوانید :

پاریس از جمله شهرهای اروپایی پربازدید است که در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این شهر زیبا و دیدنی در سال 2020 به عنوان یکی از مقاصد برتر اروپا و جهان معرفی شده است.برای سفر به پاریس لیست از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی پیش روی شما می باشد. از تماشای برج ایفل گرفته تا تفریح در دیزلی لند که هرکدام جذابیت خاص خود را برای گردشگران دارند. در پاریس می توانید علاوه بر بازدید از بهترین جاهای دیدنی و تفریح در بهترین مکانهای تفریحی، خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را در بهترین رستوارن‌ها میل کرده و در بهترین مراکز خرید این شهر نیز کالاهای برند باکیفیتی را خریداری کنید.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به پاریس

راهنمای کامل سفر به پاریس
راهنمای کامل سفر به پاریس

پاریس که پایتخت کشور فرانسه می‌باشد از جمله بزرگترین شهرهای گردشگری جهان است که حدود ۱۰۵ کیلومتر مربع است و حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در شمال قسمت مرکزی کشور فرانسه و همچنین شمال رود سن قرار گرفته است. پاریس که از شناخته شده‌ترین مقاصد سفر در جهان می‌باشد سالانه میزبان هزاران گردشگر است.  تعداد جاهای دیدنی و مشهور پاریس آنقدر زیادی است که باعث شده توجه گردشگران بسیاری را از همه جای دنیا به خود جلب نماید.

این شهر یکی از جذاب‌ترین و رومانتیک‌ترین شهرهای اروپاست و جاذبه‌های فوق‌العاده و بی‌شماری دارد. در واقع باید بگوییم که زیبایی پاریس نفس‌گیر است با ادغام شدن میراث معماری و هنر خارق العاده‌اش با صنعت پیشرفته گردشگری، ترکیب یک سفر رویایی را برای هر گردشگری به وجود آورده است.

در ادامه هماره ما باشید تا شما را با شهر پاریس بیشتر آشنا کنیم.

آب و هوای پاریس

آب و هوای پاریس
اطلاع از شرایط آب و هوای پاریس

یکی از مهمترین مواردی که حتما باید قبل از سفر به پارس درباره آن مطلع باشید، شرایط آب و هوایی پاریس در هر چهار فصل سال می‌باشد. به طور کلی باید بگوییم که پاریس از جمله شهرهای اروپایی است که دارای آب و هوای اقیانوسی می‌باشد و تحت‌تاثیر جبهه‌های هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد.

دمای هوا به طور میانگین در این شهر سالانه 15 درجه سانتی‌گراد است و بارندگی در تمام طول سال در پاریس اتفاق می‌افتد.

فصل بهار در شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه از ماه مارس تا ماه مِی (اواسط اسفندماه تا اواسط خردادماه) می‌باشد و از جمله خوش آب و هواترین فصل‌های سال در پاریس است. میانگین دما در فصل بهار حدوداً 19 درجه است

ماه‌های ژوئن تا آگوست ( اواسط خرداد تا اواسط شهریور) نیز تابستان پاریس را دربرگرفته‌اند که برعکس بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، تابستان پاریس خیلی داغ و اذیت‌کننده نیست. میانگین دمای هوا در این فصل، حدود 24 درجه است.

اما، فصل پاییز در شهر پاریس که از ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است( اواسط شهریور شروع می‌شود و تا اواسط آذر ادامه دارد). در فصل پاییز باران کمک کم شروع بع باریدن می‌کند و به مرور جنعیت گردشگران کم و کمتر می‌شود.

فصل زمستان هم از ماه دسامبر تا فوریه(اواسط آذر تا اواسط اسفند) آن‌قدر اذیت‌کننده نیست و به‌ندرت به زیر صفر می‌رسد.

بهترین فصل برای سفر به پاریس

بهترین فصل برای سفر به پاریس
بهترین فصل برای سفر به پاریس

حال که دانستید در هر چهارفصل سال شرایط آب و هوایی پاریس به چه صورت می‌باشد، بد نیست بدانید که بهترین فصل سفر به این شهر اروپایی زیبا و دیدنی هم چه فصلی از سال است.

با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف در هر چهارفصل سال در کشور فرانسه و با در نظر گرفتن این موضوع که شهر پاریس دارای آب و هوای اقیانوسی است باید بگوییم که بهترین و ایده‌آل‌ترین زمان برای سفر به پاریس بین ماه‌های ژوئن تا آگوست (خرداد تا پایان مرداد) و همچنین سپتامبر (شهریور) است.

اگر برایتان هزینه سفر بسیار مهم است و به دنبال زمانی هستید که بتوانید تا حد امکان در هزینه‎‌های سفر نیز صرفه جویی کنید فصل پاییز بهترین گزینه است. فقط باید به خاطر داشته باشید که در این فصل برای سفر به پاییز لباس گرم و چتر به همراه داشته باشید.

چگونه به پاریس سفر کنیم؟

چگونه به پاریس سفر کنیم؟
چگونه به پاریس سفر کنیم؟

برای سفر به پاریس و دیدن برج ایفل از نزدیک می‌توانید هم به صورت زمینی و هم هوایی خودتان را به این شهر زیبا برسانید. بدون شک که سفر زمینی به پاریس بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود و مزیت‌های و معایب خاص خود را هم به همراه دارد. باید بدانید که اگر تصمیم به سفر با اتومبیل شخصی به پاریس دارید چیزی نزدیک به 5200 کیلومتر مسافت را  بایدطی کنید و تقریباً 60 ساعت را پشت فرمون باشید.

اگر از رانندگی طولانی مدت لذت می‌برید و دوست دارید در طول مسیر از شهرهای و کشورهای دیگر هم دیدنی کنید سفر با خودرو شخصی گزینه جذابی است.

اما، اگر، از اینکه مدت زمان زیادی در مسیر باشید تا بخواهید به مقصد برسید خسته می‌شوید سفر با هواپیما بهترین، سریعترین و امن‌ترین روش سفر به پاریس می‌باشد.

از تهران پروازهای مستقیم به سمت پاریس انجام می‌شود که حدودا 9 ساعت زمان می‌برد تا شما به مقصد برسید.

همچنین بخوانید :

اقامت در پاریس

اقامت در پاریس
اقامت در بهترین هتل‌های پاریس

بعد از اینکه با بهترین زمان سفر به پاریس و نحوه سفر به این شهر آشنا شدید نوبت به آن است که بدانید برای اقامت در پاریس چطور می‌توانید بهترین هتل را انتخاب کنید. در این بخش از راهنمای سفر به پاریس می‌خواهیم لیستی از بهترین هتل‌های پاریس را در اختیارتان قرار دهیم.

این شهر به واسطه توریستی بودنش، برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به گردشگران زیرساخت‌های مناسبی را ترتیب داده است. خوشبختانه تعداد هتل‌های موجود در پاریس آنقدر زیاد است که شما با هر سلیقه و بودجه‌ای که داشته باشید خیلی راحت می‌توانید در این شهر برای اقامت خود از هتل‌های لوکس و 5 ستاره گرفته تا هاستل‌های ارزان‌قیمت هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید.

هتل فور سیزنز جورج وی پاریس (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: پاریس، خیابان شانزه‌لیزه، خیابان جورج وی

هتل حیات ریجنسی پاریس اتوال (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: پاریس، بین خیابان پرشینگ و گوویون سنت

 هتل مرکور پاریس (هتل 4 ستاره)

  • آدرس: 20 Rue Jean Rey – 75015 Paris

هتل نووتل پاریس سنتر برسی پاریس (هتل 4 ستاره)

  • آدرس: ۶۱ Quai de Grenelle, ۷۵۰۱۵ Paris, France
  • تلفن: 33140582000

هتل سنت ژرمن دس پرس پاریس (هتل 3 ستاره)

  • آدرس: 88 rue du Bac, 75007 Paris

هتل ایبیس استایل برسی پاریس (هتل 3 ستاره)

  • آدرس: 77 Rue de Bercy, 75012 Paris

رستوران‌های پاریس

رستوران‌های پاریس
معرفی بهترین رستوران‌های پاریس

شاید با خودتان بگویید که پاریس یکی از گرانترین شهرهای اروپایی برای تفریح و گردش می‌باشدو خب، باید بگوییم که حق کاملا با شما است اما این دلیل نمی‌شود که در پاریس تمامی رستوران‌ها هم گران قیمت باشند. در شهر زیبا و دیدنی پاریس رستوران‌های بسیار زیاد باکیفیت فراوان وجود دارند که قیمت آنها متنوع می‌باشد و دلیل آن هم به خاطر موقعیت مکانی، محله و منطقه‌ای است که در آن قرار دارند.

در راهنمای سفر به پاریس می‌خواهیم به چند مورد از بهترین رستوران‌های این شهر از محدوده قیمتی ارزان تا بسیار گران، را به شما معرفی کنیم تا در سفرتان بتوانید تجربه‌های به‌یادماندنی و خوبی را از نظر غذا و خوراکی، به دست آورید.

جاهای دیدنی در سفر پاریس

جاهای دیدنی در سفر پاریس
بهترین جاهای دیدنی پاریس

شهر پاریس با زیبایی شگفت‌انگیزی که دارد برای گردشگران بسیار جذاب می‌باشد. این شهر بینظیر  پر از آثار تاریخی و دیدنی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این شهر میراث فرهنگی خود را با حفاظت از آثار تاریخی، باغ‌های فرانسوی و مجموعه‌های هنری سطح بالای خود حفظ می‌کند.

جاهای دیدنی پاریس آنقدر زیاد است که هر قسمت آن شبیه به یک موزه می‌باشد. برای اینکه بتوانید سفر راحتی به پاریس داشته باشید و از دیدن جاهای دیدنی پاریس لذت ببرید در این راهنمای سفر لیستی از بهترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهر پاریس را برایتان تهیه کرده‌ایم تا با یک برنامه‌ریزی دقیق زمان کافی برای بازدید از آنها را داشته باشید.

جاهای تفریحی در سفر به پاریس

جاهای تفریحی در سفر به پاریس
تفریحات پاریس

تفریجات شهر پاریس همچون جاهای دیدنی پاریس بسیار سرگرم کننده و متنوع هستند که برای هر کسی سفر به این شهر یکی از بهترین تجربیاتی است که می‌توانند بدست آورند. پاریس برای جلب توجه گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند همیشه راه‌های جذابی دارد.

سفر به پاریس شاید برای خیلی از گردشگران تنها به بازدید از برج ایفیل و خیابان‌های آن همچون شانزه‌لیزه خلاصه شود اما این شهر در هر گوشه و کنار جذابیت خاص خود را دارد و بازدیدکننگان را شیفته خود می‌کند

شهر پاریس جزو بهترین و محبوب‌ترین شهرهای اروپایی برای گردشگری محسوب می‌شود و رتبۀ اول در بین ده کشور اروپا از لحاظ ورود گردشگر را به خود اختصاص داده است. در ادامه شما را با چند مورد از مکانهای تفریحی پاریس آشنا خواهیم کرد.

  • پارک آبی آکوابولوار
  • پارک دو بیوت‌شومون
  • پارک آستریکس
  • پارک دو لا ویلت
  • دیزنی‌لند پاریس

بازارها و مراکز خرید پاریس

مراکز خرید پاریس
آشنایی با بازارها و مراکز خرید پاریس

اگر عاشق خرید کردن هستید در سفر به پارس حتما سری به بازارها و مراکز خرید این شهر بزنید. پاریس شهر مد و فشن است که بهترین و مجلل‌ترین مراکز خرید را در خود جای داده است.

در ادامه می‌خواهیم به معرفی بهترین فروشگاه‌های فرانسه و همچنین مراکز خرید بپردازیم که خریدی متفاوت و اقتصادی را برای شما رقم می‌زند.

  • مرکز خرید یوزین سنتر
  • مرکز خرید فروم دز آل
  • مرکز خرید سفورا
  • مرکز خرید لا وله ویلژ
  • مرکز خرید خیابان شانزه لیزه
  • مرکز خرید ل بن مارشه
  • مرکز خرید بوگرنل
  • مرکز خرید گالری لافایت
  • بازار هتل شهر

سوغات پاریس

خرید سوغات در سفر پاریس
سوغات پاریس چیست؟

یکی از محبوب ترین و مشهورترین مقاصد گردشگری دنیا شهر پاریس است که هر گردشگری دوست دارد با سفر به این شهر زیبا بهترین سوغاتی‌ها را برای عزیزان خود تهیه کنند و از سفر خود به پاریس یک یادگاری داشته باشند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین سوغاتی‌های شهر پاریس آشنا کنیم.

سوغاتی‌های کشور فرانسه همچون جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این کشور بسیار زیاد و متنوع می‌باشد از مجسمه‌های شهر پاریس و نمادهای آن گرفته تا سمبل فرانسه یعنی برج ایفل، عطر و ادکلن‌های فرانسوی و شیرینی‌های خوشمزه ماکرون و… .

در حقیقت با سفر به شهر پاریس برای خرید سوغات و یادگاری دستان کاملا باز است و با هر سلیقه‌ی که داشته باشید خیلی راحت می‌توانید آنچه مدنظرتان می‌باشد و دوست دارید را تهیه کنید.

از بهترین، زیباترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های پاریس می‌توان به مواردی همچون: عطر و ادکلن، شیرینی ماکرون، عروسک های دیزنی لند، مجسمه های اماکن دیدنی فرانسه، شکلات آنجلینا، صابون بولی، چای پاریسی، تیوناد و دستکش های پولک دوزی شده به سبک پاریسی اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

غذاهای محلی پاریس

غذاهای محلی پاریس
خوشمزه‌ترین غذاهای محلی پاریس

برای آشنایی با فرهنگ یک کشور یکی از کارهایی که باید انجام دهید خوردن غذاهای سنتی و محلی آن کشور می‌باشد که بدون شک کشور فرانسه و شهر پاریس هم از این قاعده مستثنا نمی‌باشند.

پاریس که شهر زیبایی و مد و فشن شناخته شده است و محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارد همچون بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی مملو از غذاهای خوشمزه و معروف است که به یکبار امتحان کردن آنها می‌ارزد. در پاریس انواع غذاهای خوشمزه با طعم دلپذیر و خاص را می‌توانید تجربه کنید و تا حدودی با فرهنگ مردم آنجا آشنا شوید.

در راهنمای سفر به پاریس سعی کرده‌ایم تا شما را با لیستی از غذاهای خوشمزه پاریس آشنا سازیم تا هنگام مسافرت به این شهر زیبا، با اطلاعات بیشتری غذای مورد علاقه خود را انتخاب و نوش جان کنید.

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی و محلی شهر پاریس عبارتند از: کاسولت، خوراک couscous، چیکن کوردن، سوپ پیاز، رتتویی، مول فریت، گراتین دوفینوس، کوک او ون، فوندوی پنیر، جگر غاز، کیش لورن،بف بورگینیون،اسکارگو،سوفله،استیک فریت،باسکویز مرغی و بلانکت گوساله.

آداب و رسوم پاریس

آداب و رسوم پاریس
آشنایی با آداب و رسوم پاریس

مردم شهر پاریس هم مانند همه جای دنیا، عادات، فرهنگ و رسوم خاص خودشان را دارند که برای سفر به پاریس نیاز است تا کمی درباره آنها اطلاعات داشته باشید. لازم است بدانید که، از نحوه معاشرت پاریسی‌ها تا سبک هنر و معماری آن‌ها، همگی بازخوردی از فرهنگ و تأثیری است که از فرهنگ می‌گیرند.

مثلا: یکی از آداب و رسوم مردم شهر پاریس مقوله ادب است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. از جمله راهکارهایی که نشان دهنده ادب و احترام در شهر پاریس است این است که به هرجایی که وارد می‌شوند اول سلام می‌کنند.

از آنجایی که مردم کشور فرانسه بر روی زبان مادری خود بسیار تعصب دارند اگر به زبان دیگری به غیر از زبان فرانسوی با آنها صحبت کنید احتمال دارد که به شما کم محلی کنند. در این‌جور مواقع بهتر است که با یک «Bonjour» مکالمه را شروع کنید.

از دیگر آداب و رسوم جالب در پاریس، آداب کافه شنینی است. کافه‌ها در پاریس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند و بیشتر مردم زمان خود را در این شهر به کافه رفتن می‌گذرانند.

به همین خاطر است که وقتی به کافه‌ای در پاریس می‌رودید نباید عجله داشته باشید. بلکه باید در کمال آرامش از سفارشتان لذت ببرید و از فضای کافه استفاده کنید.

شماره تلفن‌های ضروری

لیست شماره تلفن‌های ضروری و مورد نیاز در سفر به پاریس به شرح زیر می‌باشند.

  • کد تلفن فرانسه: ۳۳+
  • کد تلفن پاریس: ۱
  • پلیس: ۱۷
  • آتش نشانی: ۱۸
  • آمبولانس: ۱۵
  • اورژانس عمومی: ۱۱۲

مراکز درمانی

معرفی مراکز درمانی پاریس

کشور فرانسه نه تنها دارای در دسترس‌ترین سیستم‌های مراقبتی می‌باشد بلکه از امکانات پرشکی در سطح جهانی نیز برخوردار است. در پاریس تقریبا حدودا ۱۴۰۰ بیمارستان دارد که می‌توانند دولتی، خصوصی، غیرانتفاعی یا انتفاعی باشند. علاوه بر این، خدمات مراقبت های بهداشتی فرانسه هم برای افراد محلی و هم برای مهاجران به طور یکسان قابل دسترسی است.

  • Insitut Hospitalier Franco-Britannique (IHFB)
  • Hôpital Foch
  • Adolphe de Rothschild Foundation Hospital
  • American Hospital of Paris

سوالات متداول راهنمای سفر به پاریس

1بهترین فصل برای سفر به پاریس چه فصلی از سال است؟

بهترین و ایده‌آل‌ترین زمان برای سفر به پاریس بین ماه‌های ژوئن تا آگوست (خرداد تا پایان مرداد) و همچنین سپتامبر (شهریور) است.

2بهترین هتل های پاریس کدامند؟

هتل فور سیزنز جورج وی پاریس، هتل حیات ریجنسی پاریس اتوال، هتل مرکور پاریس، هتل نووتل پاریس سنتر برسی پاریس، هتل سنت ژرمن دس پرس پاریس و هتل ایبیس استایل برسی پاریس

3بهترین جاهای دیدنی پاریس کدامند؟

کاخ گارنیه پاریس، ، قصر رویال پاریس، برج ایفل، طاق پیروزی، پل الکساندر سوم پاریس، موزه اورسی پاریس و کلیسای سنت شاپل پاریس

جمع بندی

برای سفر به پاریس با هر هدفی که داشته باشید هم می‌توانید از راه زمینی اقدام کنید و هم از راه هوایی، سفر زمینی به پاریس بسیار طولانی مدت است و باید روزهای زیادی را در راه باشید بنابراین، اگر رانندگی طولانی مدت برایتان سخت است پیشنهاد می‌کنیم که سفر با هواپیما را که تنها 6 ساعت زمان می‌برد تا به مقصد برسید را انتخاب کنید.

در راهنمای سفر به پاریس سعی کردیم تا شما را با شرایط آب و هوایی، بهترین زمان برای سفر، بهترین جاهای دیدنی و تفریحی، هتل‌های شهر پاریس و… که از موارد بسیار مهم در هر سفری می‌باشند را آشنا کنیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا سفری لذت بخش را بتوانید در شهر پاریس تجربه کنید.

شما دوست دارید از چه طریقی به شهر پاریس سفر کنید؟ سفر هوایی را ترجیح می‌دهید یا سفر با اتومبیل شخصی؟

source

توسط