در افراد مبتلا به افسردگی، میزان اندروفین به‌طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. همچنین احتمال ابتلا به آشفتگی‌های ذهنی در افرادی با سطح اندروفین بالا بیشتر است. اندروفین یا همان هورمون شادی باعث ایجاد حس سرزندگی در فرد خواهد شد. کمبود این هورمون باعث بروز علائم خستگی و افسردگی می‌شود. راهکارهای در دسترس و راحتی برای افزایش ترشح اندورفین وجود دارد. استفاده از روش‌های افزایش ترشح این هورمون شادی باعث بهبود سبک زندگی افراد خواهد شد. در این مقاله به بررسی روش‌های افزایش هورمون اندورفین می‌پردازیم. فقط چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب کاربردی اختصاص دهید تا بدانید «چگونه اندورفین را افزایش دهیم».

۱. ماساژ درمانی؛ اولین راهکار برای افزایش اندورفین

ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌های افزایش ترشح اندروفین به شمار می‌رود. در این روش درمانی، یک کشش سراسری و سطحی در عضلات ایجاد خواهد شد. ایجاد کشش در بافت ماهیچه‌ای با آزادسازی و افزایش ترشح هورمون‌های تسکین درد همراه می‌شود. ماساژ همچنین گردش خون را  بهبود می‌بخشد تا تغذیه سلول‌ها در بافت‌های مختلف با سرعت بیشتری انجام شود.

برای دریافت ماساژ درمانی و بهره‌مندی از فواید این روش افزایش ترشح اندروفین به مراکز اسپا و سالن‌های ماساژ مراجعه کنید. درصورتی‌که زمان کافی برای مراجعه حضوری به مراکز ماساژ را ندارید، از انواع دستگاه‌های ماساژور برقی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از صندلی ماساژور آیرست، ماساژور تفنگی، ماساژور زانو و ماساژور دستی استفاده کنید. هر یک از این ابزارهای ماساژ باتوجه‌به شدت دلخواه و نوع عضله هدف تنظیم می‌شوند تا بیشترین اثربخشی را بر گردش خون، ایجاد احساس تسکین و آرامش داشته باشند.

Picture3



۲. چگونه اندورفین را افزایش دهیم؟ با ورزش کردن

ورزش کردن یکی از روش‌هایی است که برای افزایش ترشح اندورفین استفاده می‌شود. برای تشدید ترشح این هورمون شادی نیازی به انجام حرکات ورزشی سنگین نیست. برای شروع ورزش می‌توانید از حرکت‌های سبک نرمشی و کششی استفاده کنید. ورزش کردن باعث افزایش گردش خون و تسریع تغذیه سلول‌ها خواهد شد.

به‌طورکلی افزایش گردش خون باعث بهبود وضعیت عمومی فرد می‌شود. بهبود گردش خون به روش‌های مختلفی مثل ورزش کردن و ماساژ درمانی اتفاق می‌افتد.

برای بهره‌مندی از فواید ماساژ درمانی می‌توانید به کلینیک‌های ماساژ مراجعه کنید. درصورتی‌که امکان دسترسی به مرکز ماساژ معتبر و ماساژورهای حرفه‌ای را ندارید، خرید دستگاه ماساژور راهکار جایگزین مناسبی است. برای مثال از ماساژور پا irest برای افزایش گردش خون در قسمت‌های پایینی بدن استفاده کنید.

۳. انجام فعالیت‌های لذت بخش؛ روشی موثر برای افزایش ترشح اندورفین

اگر احساس می‌کنید که دچار روتین خسته‌کننده زندگی شده‌اید، لیستی از فعالیت‌های لذت‌بخش خود را تهیه کنید. احتمالا دوره‌ای خسته‌کننده و با ناراحتی‌های ذهنی برای همه افراد در این زندگی ماشینی پیش خواهد آمد. برای جلوگیری از این کار به انجام فعالیت‌های لذت‌بخش مشغول شوید. این کار نه‌تنها باعث ترشح اندورفین و بهبود روحیه فرد خواهد شد، بلکه باعث افزایش خلاقیت فرد می‌شود.

در کنار انجام فعالیت‌های لذت‌یخش، از انجام کارهایی برای کسب «تجربه اول» غافل نشوید. برای مثال اگر تابه‌حال به تئاتر نرفته‌اید و احساس آشفتگی ذهنی دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر بلیط یک نمایش تئاتر را تهیه کنید. همچنین اگر تابه‌حال سابقه دریافت ماساژ را نداشته‌اید، به نزدیک‌ترین سالن ماساژ برای کسب اولین تجربه ماساژ درمانی مراجعه کنید.

۴. با انجام مراقبت‌های مدیتیشن باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین شوید

ایجاد احساس آرامش باعث افزایش ترشح اندورفین می‌شود. انجام مراقبه‌های مدیتیشن تاثیر بسزایی بر افزایش آرامش ذهنی و رفع تنش خواهد شد. مراقبه‌های مختلفی مثل تنفس عمیق، علاوه‌بر بهبود وضعیت تنفسی افراد، باعث افزایش سطح اندروفین در خون می‌شوند. به‌این‌ترتیب برای رفع خستگی حاصل از تنش‌های ذهنی، پیشنهاد می‌کنیم از مراقبه‌های مدیتیشن و یوگا استفاده کنید.

Picture4



۵. خندیدن؛ ساده‌ترین روش بدون هزینه برای افزایش ترشح اندورفین

یک راهکار ساده و بدون هزینه برای افزایش ترشح اندروفین خندیدن است. خندیدن به‌راحتی باعث افزایش ترشح اندورفین و بهبود وضعیت روحی افراد خواهد شد. برای خندیدن پیشنهاد می‌کنیم فیلم، سریال و استنداپ کمدی را تماشا کنید. همچنین گذراندن اوقاتی در کنار دوستان باعث افزایش ترشح اندورفین و بهبود روحیه فرد می‌شود.

خرید از فروشگاه مبل ماساژ؛ انتخابی مطلوب برای دسترسی آسان به راهکار افزایش اندورفین طبیعی

افزایش ترشح هورمون اندورفین باعث بهبود حال روحی فرد خواهد شد. در این مطلب به معرفی روش‌های افزایش اندورفین طبیعی پرداختیم تا بدانید «چگونه اندورفین را افزایش دهیم». بیشتر کردن میزان ترشح اندورفین باعث بهبود وضعیت روحی فرد می‌شود. ازاین‌رو افزایش ترشح این هورمون شادی باعث بهبود سبک زندگی فرد خواهد شد.

برای افزایش ترشح اندورفین راهکارهای متعدد و کاربردی مثل ورزش کردن و ماساژ درمانی وجود دارد. این راهکارها تاثیر بسزایی بر بهبود وضعیت فیزیکی و درنهایت افزایش ترشح هورمون تسکین درد و آرامش می‌شوند. مراجعه به سالن‌های ورزش و ماساژ علاوه‌بر اقدام برای انجام راهکارهای افزایش آرامش، منجربه حضور در محیطی آرامش‌بخش نیز خواهد شد. بااین‌حال همه افراد امکان دسترسی به سالن‌های ماساژ مجهز و ماساژورهای حرفه‌ای را ندارند. خرید انواع دستگاه‌های ماساژ برقی انتخاب خوبی است تا جایگزین مراجعه به کلینیک‌های درمانی شود.

برای خرید بهترین ماساژورها با سازوکاری استاندارد پیشنهاد می‌کنیم از نمایندگی‌های برند روتای و آیرست برای خرید ماساژور برقی استفاده کنید. فروشگاه مبل ماساژ یکی از نمایندگی‌های معتبر دستگاه ماساژور برقی با عرضه انواع دستگاه‌های ماساژ به شمار می‌رود. برای تماس با این فروشگاه و خرید محصولات مبل ماساژ فقط کافی است آدرس moblemassage.com  را در موتورهای جست‌وجو وارد کنید.



پایان رپرتاژ آگهی

source

توسط