در سال‌های اخیر، ساز و کار هیوندای به این صورت بوده که یک مدل جدید را ابتدا در خانه معرفی می‌کند و بعد از آن خودرو را به بازارهای بین‌المللی می‌برد. درباره توسان اما داستان متفاوت بود، شاخه بریتانیای هیوندای پیش از همه عکس‌هایی از این کراس‌اور باز طراحی شده را منتشر کرده است.

با وجود این‌که شاید از بیرون هیچ تغییری به نظرتان نرسد، جلوپنجره از ابتدا طراحی شده و پنل‌های جدیدی به وجود آمده‌اند که ظاهر خودرو را عریض‌تر هم نمایش می دهد.

ما به تغییرات اساسی در نیمه عمر نسل مدل‌های کیا، هیوندای و جنسیس عادت داریم، این توسان هم مستثنی نیست. فضای داخلی گویا متعلق به یک نسل جدید است و داشبورد به طور کامل باز طراحی شده است.

هیوندای توسان 2025

حالا با یکپارچه شدن دو نمایشگر 12.3 اینچی، داشبورد توسان همرده داشبورد ioniq 5 قرار می‌گیرد. با برقی شدن این کراس‌اور، لوگوی روی فرمان جای خود را به چهار نقطه داده است که در زبان مورس به معنای حرف H ابتدای Hyundai است.

کنترل تهویه هم به کلی دستخوش تغییرات قرار گرفته و خروجی‌های تهویه از قبل کمی باریک‌تر شده‌اند و با الحاق به دیگر خروجی‌ها احساس یک دریچه یکپارچه را به شما می‌دهند.

حالا باز هم کنترلرهای کارآمدی مثل گذشته به کار گرفته شده است. بازگشت دکمه‌های قدیمی به کنار، ولوم‌های گردشی را به همراه صفحه تاچ وسط برای کنترل سیستم تهویه شاهدیم و دو دکمه ولوم برای صدا و انتخاب مدیا.

هیوندای توسان 2025

هر چه بیشتر به داشبورد نگاه کنیم، تغییرات بیشتری را تشخیص خواهیم داد. مثلا انتقال اهرم تعویض دنده به ستون فرمان! این تغییر به هیوندای اجازه این را داده که کنسول وسط را به کلی بازنگری کند و یک وایرلس شارژ بزرگ، دو جا لیوانی کاربردی و یک ردیف دکمه را در کنسول جایگذاری کند.

این تمام چیزی است که هیوندای در حال حاضر تصمیم به رونمایی دارد. با توجه به اینکه هیوندای توسان به سال تحویل بعدی، یعنی 2024، رسیده است بعید به نظر می‌رسد این تغییرات تا ماه مه 2025 شامل مدل‌ها شود. به هر صورت عکس‌های جدیدی متعقبا منتشر خواهد شد و گفته شده رینگ‌های جدیدی هم برای انتخاب در دسترس خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط