مرسدس بنز G کلاس به عنوان یک خودروی سرشناس و باسابقه، در طول دورانی طولانی، حاضر به پیروی از مد روز نشد، اما برنامه گسترده خودروساز آلمانی برای حذف پیشرانه­‌های درونسوز، برای این خودرو نیز چاره­‌ای جز تسلیم در برابر پیشرانه برقی نگذاشته است.

علاوه بر هویت اشرافی، G کلاس به توانایی در بیراهه­‌نوردی مشهور بوده بنابراین همتای برقی آن یعنی EQG هم نمی­‌تواند از این ویژگی بی­‌بهره باشد. به منظور اثبات توانایی­‌های مدل جدید، یک نمونه آزمایشی از این خودرو به منطقه‌­ای کوهستانی در فرانسه ارسال شده است، تا قابلیت‌های خود را محک بزند.

این مرسدس بنز EQG که بدنه آن استتار شده، یکی از مدیران مرسدس بنز یعنی آقای Emmerich Schiller را در پشت فرمان خود می­‌بیند، درحالی‌که گروهی از مهندسان مرسدس نیز با آن همراه شده است.

مرسدس بنز EQG ساختار مستقل از شاسی را حفظ کرده و به قطعات کولار کربن، برای حفاظت از موتور برقی و باتری­‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از آفرود مجهز شده است.

نخستین تجربه رانندگی با مرسدس بنز EQG

مرسدس بنز EQC زودتر از سال 2024 رونمایی نمی‌­شود، بنابراین فعلا از مشخصات پیشرانه و ظرفیت باتری اطلاعی نداریم، هرچند که ظرفیت باتری احتمالاً از 108 کیلووات ساعت موجود در EQS شاسی‌بلند بیشتر خواهد بود. ظاهراً بهترین گزینه برای استفاده حداکثری از نیروی پیشرانه هم نصب 4 موتور برقی است، که هرکدام روی یکی از چرخ‌ها قرار می‌­گیرد. با مرور مشخصات EQS 580 SUV می­‌توان حدس زد که EQG، قدرتی در حدود 600 تا 670 اسب‌­بخار در اختیار داشته باشد.

اگر این موارد را در کنار وزن تقریباً 3 تنی EQG قرار دهیم، احتمال دارد شعاع حرکتی در حدود 500 کیلومتر برای این خودرو فراهم شود. در صورت پشتیبانی باتری از جریان 350 کیلووات، ذخیره آن در مدت 30 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش می‌­یابد.

نخستین تجربه رانندگی با مرسدس بنز EQG

با وجود آنکه داشبورد EQG هم استتار شده، اما به نظر می­‌رسد که غیر از بروزرسانی رابط کاربری MBUX، تغییر دیگری نسبت به G کلاس اتفاق نیفتاده است. یک دکمه در این بخش تعبیه شده که با فشردن آن، چرخ‌های سمت راست در خلاف جهت چرخ‌های سمت چپ می­‌چرخند تا دور زدن با این خودرو به آسانی انجام شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط