در عصر دیجیتال امروز، جغرافیا دیگر مانعی برای کسب و کار ها نیست. با یک استراتژی تبلیغات منطقه ای و درک جامع از بازار های بین المللی، هر کسب و کاری می تواند به بازار جهانی دست یابد. بازاریابی جهانی شامل تنظیم رویکرد بازاریابی شما برای پاسخگویی به نیاز های خریداران بالقوه در مناطق، بازار ها یا کشور های مختلف است. اگر کسب و کار شما به دنبال فرصت های توسعه یا کاوش در زمینه های جدید است، وقت آن رسیده است که پیشرفت کنید. با تبلیغات منطقه ای می توانید آگاهی از برند را افزایش دهید، پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید و راه های سودآور جدیدی را باز کنید. و اما چگونه این سفر را آغاز کنید؟ با ما همراه باشید.

انجام تحقیقات کامل درباره بازار جهانی

تبلیغات منطقه ای

قبل از جهانی شدن، انجام تحقیقات گسترده در مورد کشور هایی که قصد دارید کسب و کار خود را در آن ها ایجاد کنید بسیار مهم است. این تحقیق نه تنها باید پویایی بازار، رقبا و هزینه ها را بسنجد، بلکه باید بتواند رویکرد های متفاوت مورد نیاز برای محصولات، خدمات و مخاطبان هدف شما را نیز در بر بگیرد.
این رویکرد که با نام «گلوکال» شناخته می شود، شامل شناسایی استراتژی هایی است که به طور جهانی کار می کنند. با ارزیابی استراتژی خود شروع کنید. کدام عناصر می توانند تبلیغات منطقه ‌ای یا ملی شما را برای تطبیق با بازار جهانی بهبود دهند؟ کدام جنبه ها باید برای کشور های خاص سفارشی شوند؟ برای درک ساده تر این موضوع سوالات زیر را از خود بپرسید:
• آیا شخصیت های خریدار یکسانی را در مناطق مختلف هدف قرار خواهید داد؟
• آیا از یک زبان یکنواخت در سطح جهانی استفاده خواهید کرد یا آن را متناسب با مناطق مختلف تطبیق خواهید داد؟
• چه تغییراتی برای وب سایت و وبلاگ شما لازم است؟
با پرداختن به این سوالات می توانید پایه و اساس یک تبلیغات منطقه ای موفق را بنا کنید.
قبل از گسترش جهانی، مهم است که استراتژی خود را بخش بندی و تعریف کنید. دارایی ها را ارزیابی کنید و اجزای گمشده ای را که باید قبل از راه اندازی اجرا شوند بیابید. به خاطر داشته باشید که یک استراتژی بازاریابی موفق ممکن است لزوما در بازار دیگر کارایی نداشته باشد. توصیه می‌ شود از کارشناسان منطقه ‌ای که درک عمیق ‌تری از بازار محلی دارند و می ‌توانند ارزیابی ‌های آنی را ارائه دهند، راهنمایی بگیرید. در حالی که جوهره برند خود را حفظ می کنید، هر جنبه ای از استراتژی بازاریابی شما از ارائه محصول گرفته تا تحقیق در مورد کلمات کلیدی، باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

رعایت قوانین منطقه ای

رعایت قوانین منطقه ای

علاوه بر انجام تحقیقات، رعایت قوانین و مقررات محلی بازار های هدف شما ضروری است. قبل از راه ‌اندازی کسب ‌و کار یا کمپین ‌های خود در هر کشور، تحقیقات کاملی برای حل مشکلات قانونی انجام دهید. این موضوع به شما کمک می کند تا از مشکلات قانونی پر هزینه یا اتلاف وقت و منابع در طراحی مجدد استراتژی خود جلوگیری کنید. نیل پاتل، کارشناس بازاریابی، سه حوزه حقوقی اصلی را برجسته می کند:
• حریم خصوصی و جمع آوری داده ها
• مسائل مربوط به مالکیت معنوی
• قوانین و مقررات FTC و سایر نهاد های حمایت از مصرف کننده
عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از: ثبات سیاسی، سانسور، گزارش مالی و سیاست ها/تحریم های تجاری. به عنوان مثال، در اروپا، مقررات GDPR به شدت بر داده هایی که می توانید برای مشتریان خود ذخیره و استفاده کنید، تأثیر می گذارد. اگر در بازاریابی یا فروش خود به اطلاعات محدود مشتری تکیه می کنید، ممکن است لازم باشد در استراتژی خود تجدید نظر کنید. اگر قصد دارید به شدت بر تبلیغات منطقه ای تکیه کنید، باید تبلیغات خود را توسط مقامات محلی تصحیح کنید. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد مستندات را در نظر بگیرید. به این معنی که برای حمایت از ادعا های خود به شواهد منطقی نیاز دارید.

ایجاد کانال های ارتباطی موثر بین بازار ها و تیم ها

کانال ارتباطی بازار ها

در ارتباط بین تیم های منطقه ای و تیم های حاضر در بازار های جدید یا دفاتر مرکزی، چالش هایی وجود دارد. انطباق روش های ارتباطی شما هنگام اجرای فرآیند های جدید، متعادل کردن حجم کاری یا ایجاد تغییرات در سلسله مراتب داخلی، بسیار ضروری است.
برای بهبود ارتباطات، می ‌توانید از استراتژی ‌های بازاریابی و تراز فروش کمک بگیرید. این راهکار شامل اجرای توافق نامه های سطح خدمات (SLAs)، تعیین مسئولیت های روشن، برنامه ریزی جلسات منظم و ارائه آموزش است. علاوه بر این، شما باید سوالات زیر را در نظر بگیرید:
• کدام افراد باید در کمپین های بازاریابی، ایده ها و تصمیم گیری ها شرکت کنند؟
• آیا تصمیم گیری از بالا به پایین است یا به تیم های بازاریابی منطقه ای نیز امتیاز داده می شود؟
• کدام تیم ها یا بخش ها نیاز به همکاری دارند؟
به یاد داشته باشید که مشورت با تیم های منطقه ای، همکاران فروش و نمایندگان خدمات مشتری برای به دست آوردن بینش در مورد مشتریان، بازخورد ها، فرهنگ های منطقه ای و بازار ها نیز مهم است. ارتباطات ضعیف می تواند منجر به تیم های ناراضی، اتلاف وقت و منابع، کمپین های ناکارآمد و عدم ثبات برند شود.

جمع بندی

اگر می خواهید تجارت خود را گسترش دهید و استراتژی بازاریابی منطقه ای خود را در مقیاس جهانی گسترش دهید، سه مرحله اولیه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هنگامی که درک جامعی از این عوامل به دست آوردید، آماده خواهید شد تا تلاش های خود را آغاز کنید. مهم تر از همه، به خاطر داشته باشید که کمپین های تبلیغات منطقه ای شما باید به طور مداوم درک عمیقی از افراد، اصول، آداب و رسوم و شرایط عمومی بازار در مکانی که قصد دارید تجارت خود را گسترش دهید، داشته باشد.

source

توسط