به تازگی وبسایت گیم‌اسپات (Gamespot)، مقاله‌ای درباره‌ی Baldur’s Gate 3 منتشر کرده که در آن به دلایل «بهترین بازی سال بودن» این عنوان پرداخته شده است.

از دیدگاه گیم اسپات، استودیوی لارین (Larian Studios) موفق شده تا آزادی عملی برای پلیرها به ارمغان بیاورد که تا الان، هیچ کجا نمونه‌ی آن را ندیده‌ایم. این بازی با داستانی فوقالعاده گیرا و صداگذاری جذاب، باعث می‌شود تا پلیرها پنجره‌ای به سمت خلاقیت خود پیدا کنند و مسیر داستان را با انتخاب‌های خود شکل دهند. هوش مصنوعی بازی به شکل بی‌نظیری نسبت به اعمال شما واکنش نشان می‌دهد و هر یک از نبردهای شما به لطف این هوش مصنوعی و دیالوگ‌های مختلف با مبارزات قبلی تفاوت خواهد داشت. نبرد‌های بازی بر اساس انتخاب‌های شما شکل خواهند گرفت و این امر باعث خواهد شد تا بازی در ساعات طولانی، تکراری نشود. در هر گوشه از نقشه‌ی بازی راز‌ها و مکان‌های مخفی فراوانی وجود دارند که شما برای پیدا کردن و دست‌یابی به آن‌ها نیاز به آیتم‌ها و جادوهای مختلفی خواهید داشت و بعد از چندین بار به اتمام رساندن بازی، حس اکتشاف و ماجراجویی از بین نخواهد رفت. به لطف طراحی خاص بازی، زمانی که احساس کردید همه‌ی بخش‌های آن را به اتمام رسانده‌اید، متوجه خواهید شد که تنها موفق شده‌اید خراشی سطحی در پوسته‌ آن ایجاد کنید و هنوز هزاران راه نرفته و راز کشف نشده در مسیر شما قرار دارد. همچنین به لطف سیستم تاس انداختن، آنچه را که می‌خواهید همیشه به دست نخواهید آورد و نیاز خواهید داشت در مسیر خود تجدید نظر کرده و از راه‌های مختلفی مسیر پیروزی خود را هموار کنید.

بدون شک استودیوی لارین توانسته با ساخت Baldur’s Gate 3، دنیای جدیدی را برای بازی‌های نقش آفرینی پدید آورد. از زمان عرضه‌ی این بازی مرزهای خلاقیت در بازی‌های نقش آفرینی دچار تغییرات اساسی شده است و بدون شک در طی سالیان پیش رو، استودیوهای زیادی سعی خواهند داشت تا فرمول بازی‌سازی این استودیو را تکرار کنند.

Baldur’s Gate 3 از لحاظ آزادی انتخاب عمل، فضایی را ایجاد کرده که تاکنون در هیچ بازی دیگری وجود نداشته است. احتمال دارد تا در بخش‌هایی از بازی احساس کنید که این حجم از آزادی عمل و انتخاب‌های متعدد شما را اذیت خواهند کرد، چرا که نمی‌توانید تمامی بخش‌های آن را کشف کنید و به آن‌ها دست یابید، اما نکته‌ی مهمی که نباید آن را فراموش کنید این است که بازی می‌خواهد تا شما نویسنده‌ی داستان خود باشید، انتخاب‌های شما همانند دنیای واقعی عمل خواهند کرد، شما به عنوان یک پلیر با میلیون‌ها انتخاب در مسیر خود رو به رو خواهید شد و همانند دنیای واقعی، هریک از آن‌ها عواقب و نتایج خود را در بر خواهند داشت.

بدون شک Baldur’s Gate 3 یکی از بزرگترین عنوان‌هایی است که طی چند سال اخیر شاهد انتشار آن بوده‌ایم و به احتمال زیاد تا سالیان دور، دوباره شاهد انتشار چنین شاهکاری نباشیم.

نظر شما چیست؟ آیا موفق شده‌اید Baldur’s Gate 3 را به اتمام برسانید؟ آیا این بازی لیاقت دریافت بهترین بازی سال ۲۰۲۳ را دارد یا خیر؟

source

توسط funkhabari