به فاصله کمتر از دو هفته از معرفی نسل جدید پورشه پانامرا، خبر رسید پورشه بهانه دیگری نیز برای جشن گرفتن با پانامرا ۲۰۲۴ داشته. این بار، خبر خروج دو میلیونمین پورشه تولیدی از خط تولید این خودروساز آلمانی در لایپزیگ که یک دستگاه Panamera Turbo E-Hybrid با رنگ طلایی متالیک مادِیراست و به خریدار خود در دُبی تحویل داده خواهد شد، بهانه جشن پورشه بوده.

کارخانه پورشه در لایپزیگ آلمان

پانامرا از سال ۲۰۰۹ که برای اولین بار در لایپزیک رونمایی شد، نقش تاثیرگذاری در داستان موفقیت این سایت تولیدی پورشه واقع در استان زاکسن ایفا کرده. با آغاز تولید نسل دوم پانامرا در لایپزیگ، این خودرو به یک پورشه به واقع لایپزیگی تبدیل شد چراکه پروسه کامل تولید آن، از خط بدنه و رنگ گرفته تا مونتاژ نهایی، در این سایت انجام میشد.

گرد روپ، رئیس هیات مدیره این سایت تولیدی پورشه می‌گوید گسترش فعالیت های سایت تولیدی لایپزیگ به یک کارخانه کامل، تصمیمی پیشگامانه برای این سایت بوده. روپ در با این مقدمه می‌افزاید: به عنوان یک کارخانه کامل، ما صفر تا صد تولید مدل ها را انجام می‌دهیم، از ساخت بدنه تا مونتاژ نهایی؛ این مهم، زمینه‌ساز پروژه های خودرویی جدید و رُشد مداوم سایت لایپزیگ شد.

Porsche Leipzig Factory

سایت تولیدی لایپزیگ پورشه که اولین بار در سال ۲۰۰۲ با تولید کاین، آغاز به کار کرد نه‌تنها برای این خودروساز آلمانی، یک سایت مهم و استراتژیک است، بلکه با بیش از ۴.۴۰۰ نفر نیروی کار، به بازیگری مهم در اقتصاد و اشتغال بخش مرکزی آلمان تبدیل شده است. درضمن، طی سال های گذشته این سایت تولیدی به هاب تولید خودروهای الکتریکی تبدیل شده تا پورشه بتواند در یک خط، خودروهایی با سه نوع پیشرانه متفاوت (احتراق داخلی، هایبرید و یا الکتریکی) به تولید برساند.

انتهای پیام

source

توسط