تجهیزات شبکه تمام چیزی است که برای راه اندازی یک شبکه کامپیوتری لازم است. امروزه شبکه و تجهیزات آن جایگاه ویژه ای در سازمان ها و نهادهای بزرگ و کوچک پیدا کرده است. هر سازمان و بخش باید شبکه هایی با عملکرد مناسب و بستری قوی برای خود راه اندازی کند تا از سیستم شبکه حداکثر استفاده را ببرد. به طور کلی تجهیزات شبکه به مجموعه ای از ابزارها و وسایل مورد نیاز برای راه اندازی شبکه اطلاق می شود که به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم می شوند. به عنوان مثال رک شبکه جز تجهیزات غیر فعال است. مجموعه ای از ابزارهایی که فعالیت های آنها الکترونیکی بوده و وظیفه پردازش و انتقال اطلاعات ورودی را بر عهده دارند، تجهیزات فعال نامیده می شوند. از سوی دیگر، تجهیزات غیرفعال شامل ابزارهایی است که برای نصب و پیکربندی اجزای سخت افزاری شبکه استفاده می شود و هیچ نقشی در پردازش یا طبقه بندی اطلاعات ندارد. بنابراین کارکرد دستگاه های پسیو نیازی به جریان و توان الکتریکی ندارد.در این تصویر رک شبکه را مشاهده می کنید.






تقسیم بندی و معرفی محصولات شبکه پسیو

خرید محصولات شبکه با بهترین قیمت، تجهیزات شبکه غیرفعال تجهیزاتی هستند که بدون نیاز به برق کار می کنند. آنها نمی توانند برنامه ریزی شوند و نمی توانند تغییراتی در اطلاعات یا محتوای تبادل شده در شبکه ایجاد کنند. برخی از تجهیزات مورد استفاده برای نصب و پیکربندی سخت افزار شبکه در این دسته قرار می گیرند. تجهیزات غیرفعال شامل اتصال شبکه، کانکتورهای شبکه، داکت، رک شبکه، کابل شبکه و پچ کورد شبکه است. حال با معرفی و توضیح مختصر هر یک از تجهیزات شبکه شما را با آنها آشنا می کنیم.

در این تصویر کابل شبکه لگراند را مشاهده می کنید.






کابل شبکه: کابل شبکه یا کابل LAN یک کابل بستر ارتباطی است که برای تبادل، اشتراک گذاری اطلاعات و اتصال دستگاه های یک شبکه به یکدیگر یا به شبکه های دیگر استفاده می شود.

کابل فیبر نوری یکی دیگر از انواع کابل های مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری است زیرا اطلاعات با قسمت مرکزی این کابل که شیشه ای است با سرعت بالایی در جریان است. ضریب شکست شیشه داخل کابل (هسته شیشه ای) با اجزای بیرونی آن (لایه بعدی؛ غلاف شیشه) متفاوت است. با توجه به این تفاوت در ضریب شکست در کابل فیبر نوری، اطلاعات (اعم از داده، صدا یا تصویر) از بین نمی رود و سرعت و کیفیت داده های موجود در جریان تضمین می شود.

پچ کورد شبکه: پچ کورد شبکه یا «کابل پچ» یک کابل الکتریکی یا نوری است که برای اتصال موقت یک دستگاه الکترونیکی یا نوری به دستگاه دیگر (پچ)، به منظور استفاده از رسانایی و انتقال سیگنال استفاده می‌شود.

رک شبکه: برای شناخت تجهیزات شبکه، گاهی اوقات تعداد سوئیچ شبکه ها و روترها در شبکه افزایش می یابد و به مکانی برای محافظت از آنها نیاز داریم که به آن رک شبکه می گویند. رک شبکه ای عمدتا فلزی با درب شیشه ای می باشد که در دو نوع دیواری و ایستاده قرار می گیرد. این دو آیتم با توجه به نیاز شبکه در اندازه های مختلف وجود دارند.

در این تصویر سوئیچ شبکه گرنداستریم را مشاهده می کنید.






ترانک: دارای سه نوع دیواری، ستونی و مدفون می باشد و اغلب از این قطعه برای قرار دادن ایمن پریزهای برق در شبکه استفاده می شود. ترانک شامل قطعات آب بندی (که فضای بین تنه ها را که در کنار هم قرار می گیرند را می پوشاند)، مسدود کننده ( ابتدا و انتها را می بندند تا شیک تر و ایمن تر شود) و پارتیشن های داخلی (که از ایجاد صدا جلوگیری می کند). علاوه بر این، داکت و ترانک متفاوت است.

کیستون: قطعه ای است که برای اتصال کابل های مسی به تجهیزات دیگر شبکه استفاده می شود. کیستون همچنین از انواع کابل ها (دسته نوع کابل) و استانداردها پشتیبانی می کند.

سوکت شبکه: سوکت های شبکه در واقع قطعاتی هستند که به انتهای سیم ها و کابل ها متصل می شوند تا بتوانند انواع و اقسام اطلاعات را مخابره کنند و اتصال مناسبی را با هر تجهیزات الکترونیکی در اختیار کاربر قرار دهند. نقش بسیار مهمی در عملکرد شبکه در اتصالات شبکه چه در سطح خانگی و چه در سطوح بزرگ ایفا می کنند به طوری که سرعت و میزان انتقال اطلاعات بسیار به وجود آنها بستگی دارد و اطلاعات مناسبی در انتخاب شبکه دارند.

آچار شبکه: قطعه ای است که به شما این امکان را می دهد تا قسمتی از کابل را برش دهید، درپوش کابل را بریده و آن را برای سوکت آماده کنید و پس از نصب، سوکت را فشار دهید تا سیم ها در آن ثابت شوند.

کابل کواکسیال: نوعی کابل است که از اجزای متعددی تشکیل شده است که برق را انتقال می دهند. کابل کواکسیال نوعی خط انتقال متمرکز است که نویز کمی دارد و اغلب جریان را با برق حمل می کند. از کابل کواکسیال می توان برای خطوط تلفن، کابل های پهن باند اینترنت، تلویزیون و غیره استفاده کرد.

آشنایی با محصولات شبکه پرفروش

خرید محصولات شبکه با بهترین قیمت، کابل فیبر نوری KDT KF-12CAO همانطور که از نامش پیداست برای ارتباط بین ساختمان ها استفاده می شود. این محصول از شرکت KDT در رنگ مشکی به فروش می رسد. این کابل KDT مدل KF-12CAO با روکش زره مانند خود می تواند شرایط محیطی مختلف را تحمل کند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. کابل فیبر نوری KDT KF-12CAO به عنوان رسانا برای شبکه های مخابراتی و کامپیوتری استفاده می شود. مزیت بزرگ فیبر توانایی برقراری ارتباط در فواصل طولانی است. این به این دلیل است که نور در مقایسه با سیگنال الکتریکی تلفات کمی دارد. و اجازه می دهد تا مسافت های طولانی تر با تکرار کننده های کمتر. سیگنال های نور با سرعت ۱۱۱ گیگابیت در ثانیه مدوله می شوند، اگرچه سرعت های معمولی ۱۰ یا ۴۰ گیگابیت در ثانیه است.

رک دیواری ۴ واحدی یک تجهیزات شبکه غیرفعال آماده سیستم با عمق ۴۵ است. رک ها کانتینری هستند که برای سفارش و سازماندهی تجهیزات شبکه استفاده می شود. این محصول رک دیواری ۴ واحدی آماد در رنگ پودری الکترواستاتیک مشکی و در بسته بندی مقوایی تولید شده است. رک شبکه در یونیت های مختلف در بازار موجود است. به عنوان مثال رک ۹ یونیت، ۶ یونیت، ۴ یونیت، ۴۲ یونیت و… از طرفی عمق رک های شبکه نیز متفاوت است، بنابراین باید با توجه به ابعاد تجهیزاتی که در اختیار دارید، رک شبکه مناسب خریداری کنید. این محصول دارای عرض ۵۶، طول ۲۴٫۹ و عمق ۴۵ سانتی متر و زن ۷٫۹۰۰ کیلوگرم می باشد. این محصول دارای یک درب جلو شیشه ای مقاوم ۴ میلی متری با قفل ضامن و یک لولای فنری برای برداشتن آسان از درب رک است.

پچ کورد KDT PC-CM6SFTP زرد ۱۰۰ سانتی متری همان کابل شبکه است با این تفاوت که کوتاه شده و در دو طرف پچ کورد شبکه یک سوکت قرار داده شده است. به احتمال زیاد نام کابل شبکه یا کابل LAN توسط بسیاری از کاربران شنیده شده است و شما حتی از آن برای اتصال تلفن VoIP، کامپیوتر یا لپ تاپ خود به مودم اتصال که به آن پچ کورد می گویند استفاده کرده اید. کابل های شبکه بر اساس نوع سوکت، نوع کابل و دسته بندی طبقه بندی می شوند. از نظر سرعت و پهنای باند با هم متفاوت هستند که این دسته‌بندی از cat1 تا cat8 وجود دارد رایج ترین و پرکاربردترین طبقه بندی ها عبارتند از cat5e، cat6 و cat6a. پچ کوردها تنوع رنگی زیادی دارند (زرد، خاکستری، آبی، قرمز، سبز، بنفش)، این تنوع رنگی باعث ایجاد تمایز در کابل کشی سازماندهی شده می شود و با استفاده از رنگ آنها به راحتی می توانید اتصال مورد نظر را پیدا کنید.

اکسس پوینت گرنداستریم مدل GWN7605 که به تازگی توسط شرکت گرنداستریم رونمایی شده است، برای پاسخگویی به نیاز مشتریان خود برای گسترش شبکه خود بر اساس امواج وای فای است. شرکت بزرگ گرنداستریم که در زمینه تجهیزات وای فای و تجهیزات شبکه فعالیت می کند، چندین اکسس پوینت با آنتن های مختلف نیز تولید کرده است که می توان از آنها در فضاهای مختلف داخلی و خارجی برای اتصال وای فای و سایر دستگاه ها مانند تلفن همراه استفاده کرد. اکسس پوینت گرنداستریم مدل GWN7605 یک نقطه دسترسی Wi-Fi 802.11ac Wave-2 مقرون به صرفه است که برای استقرار شبکه های بی سیم کوچک و متوسط ​​با تراکم متوسط ​​کاربر ایده آل است. این دو باند ۲×۲: ۲ MU-MIMO با فناوری شکل گیری پرتو ارائه می دهد، از ۱۰۰+ دستگاه مشتری متقاضی همزمان و دامنه پوشش تا ۱۶۵ متر پشتیبانی می کند.

سوئیچ شبکه گرنداستریم GWN7803 یک سری سوئیچ شبکه مدیریت لایه ۲+ است که به شرکت های متوسط ​​تا بزرگ اجازه می دهد تا شبکه های تجاری مقیاس پذیر، ایمن، با کارایی بالا و هوشمند را بسازند که کاملاً قابل مدیریت هستند. سوئیچ شبکه گرنداستریم GWN7803 از VLAN پیشرفته برای تقسیم بندی ترافیک انعطاف پذیر و پیچیده، QoS پیشرفته برای اولویت بندی ترافیک شبکه، IGMP Snooping برای بهینه سازی عملکرد شبکه و قابلیت های امنیتی جامع در برابر حملات احتمالی پشتیبانی میکند و همچنین آن را میتوان به روش های مختلفی، از جمله رابط کاربری وب محلی سوئیچ شبکه سری GWN7800 و GWN.Cloud و GWN Manager، پلتفرم مدیریت وای‌فای داخلی و ابری تلفن ویپ گرنداستریم مدیریت نمود.

نتیجه گیری در رابطه با خرید محصولات شبکه با بهترین قیمت

خرید محصولات شبکه با بهترین قیمت، تنوع محصولات شبکه بسیار زیاد است شما با مهمترین این محصولات آشنا شدید. شبکه یکی از ملزومات سازمانی محسوب می شود و در بسیاری از شرکت ها و حتی مراکز خرید مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه تجهیزات شبکه در مدل های مختلفی ساخته می شود و شما می توانید از انواع این تجهیزات استفاده کنید. یکی از مهم ترین مسائلی که در خرید این طیف از تجهیزات باید به آن توجه کرد، انتخاب محصولات با کیفیت است. از آنجایی که شبکه های کامپیوتری به یکی از مهم ترین مسائل ارتباط سازمانی و همچنین ارتباط بین کامپیوترها تبدیل شده اند، تجهیزات شبکه باید با دقت زیادی انجام شود تا کمترین میزان از دست رفتن اطلاعات در شبکه رخ دهد.

در عین حال شاهد سرعت بالای انتقال اطلاعات و کمترین وقفه در شبکه باشید. یکی از مهم ترین مواردی که در خرید تجهیزات شبکه باید به آن توجه داشته باشید تطبیق تجهیزات شبکه غیر فعال و فعال است و باید در این زمینه دقت زیادی داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. علاوه بر تجهیزات اکتیو و پسیو که در مورد آنها به طور مفصل توضیح دادیم یکی از گسترده ترین کاربردهایی که برای شبکه ها می توان بیان کرد، استفاده از آن ها در صنعت می باشد و به این منظور از تجهیزات شبکه صنعتی استفاده می شود. شبکه های صنعتی که بیشتر در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، نوعی روش ارتباط میان کنترلر ها و ماژول ها به شمار می رود و برای تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین تجهیزات شبکه شامل لوازم جانبی نیز می شوند که لوازم جانبی شبکه در طیف بسیار گسترده ای به فروش می رسد و شما می توانید این طیف از محصولات را در مدل های مختلف خریداری و استفاده کنید. امروزه روش های مختلفی برای خرید تجهیزات شبکه در اختیار شما قرار گرفته است که در این میان بهترین روش خرید تجهیزات شبکه استفاده از روش اینترنتی می باشد که با دریافت لیست قیمت تجهیزات شبکه می توانید در کمترین زمان اقدام به خرید نمایید. هنگام خرید آنلاین، اطلاعات مربوط به کلیه تجهیزات، امکانات فنی، سخت افزار و نرم افزار در وب سایت درج شده است. همراهان گرامی شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی ایمن ارتباط تمامی محصولات شبکه اعم از انواع تلفن تحت شبکه، گیت وی، مرکز تماس، هدست، آیفون تصویری، دوربین ویپ، ویدئو کنفرانس، داکت، کیستون و سایر محصولات را مشاهده و خریداری نمایید.

source

توسط