در طول سال های متعدد شاهد گسترش بخش های مختلفی از گوگل کروم بوده ایم که یکی از مهم ترین آنها امکان افزودن افزونه به مرورگر بوده است. در این مقاله پلازا به لیستی از بهترین افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان اشاره کرده ایم که میتوانید با کارآمد ترین آنها آشنا شوید.

به لطف فناوری های بکارگیری شده در این مرورگر شاهد صدر نشینی آن در لیست های بسیاری در طول سال های اخیر به عنوان بهترین مرورگر های جهان بوده ایم. کمپانی Google برای افزایش کارایی این ابزارخود ویژگی مناسبی را در آن ارائه داده است که بسته به نیازی که دارید میتوانید از Extension های مختلفی استفاده کنید. این مقاله مربوط به معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان بوده است که برخی از آنها برای کارهای روزانه و برخی برای متخصصین در حوزه های مختلف مفید بوده است.

فهرست مطالب

بهترین افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان

هرشخصی نسبت به حوزه کاری و یا سلیقه شخصی اش قادر به افزودن افزونه به مرورگر کروم بوده است. این موضوع میتواند شما را با جنبه های مختلفی از مزایای مرورگر آشنا کند زیرا نیازی به نصب نرم افزارهای جداگانه نخواهید داشت و با یک حجم بسیار اندک میتوانید به برنامه یا بخش مربوط دسترسی داشته باشید. این بهره‌وری روی عملکرد کاری شما نقش مهمی داشته که پیشنهاد میشود معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان را از دست ندهید و با پلازا همراه باشید.

1. Web Developer

بهترین افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان



  • مزایا:  کاملا رایگان، سازگاری با زبان های مختلف برنامه نویسی، امکان ویرایش زنده CSS و جاوا
  • معایب: –

Web Developer یک افزونه کارآمد برای گوگل کروم بوده که برای توسعه دهندگان وب درنظر گرفته شده که یک نوار ابزار قدرتمند را به مرورگر شما اضافه میکند. این افزونه میزبان توابع بسیاری بوده است که در طول روز قادر به استفاده رایگان از آنها خواهید بود. از اصلی ترین ویژگی های Web Developer میتوان به بررسی ابعاد تصاویر و ویرایش CSS اشاره داشت. همچنین قادر خواهید بود تا به ابزارهای مرتبط دیگری نظیر ویرایشگر فرم و یا ویرایشگر کوکی دسترسی داشته باشید که تمامی آنها مربوط به توسعه وب بوده است. در کنار موارد گفته شده بدنیست بدانید که این ابزار به صورت تخصصی توانسته عنوان بهترین افزونه گوگل کروم برای برنامه نویسان را به خود اختصاص دهد که دستیابی به ویژگی های Web Developer رایگان بوده است. در ادامه با اصلی ترین ویژگی های این افزونه آشنا خواهید شد که بدنیست بدانید تمامی آنها مربوط به برنامه نویسان بوده است.

بهترین ویژگی های Web Developer

  • امکان مشاهده صفحات وب در قالب کد و بررسی فایل های CSS و HTML و حتی جاوا اسکریپت با امکان ویرایش آنها
  • ویرایش زنده فایل های CSS و جاوا اسکریپت در قالب صفحات وب
  • امکان غیرفعال سازی برخی ویژگی های خاص مرورگر برای آزمایش نحوه عملکرد یک صفحه وب
  • ابعاد پنجره مرورگر بسته به نیاز شما قابل تنظیم بوده است
  • بررسی و مشخص سازی جنبه های مختلف یک صفحه وب با ارائه جزئیات تکمیلی
  • امکان افزودن مستقیم فایل و کدهای HTML، CSS و Accessibility برای ویرایش یا بررسی
  • بررسی جنبه های مختلف یک صفحه وب برای بارگذاری

2. React Developer Tools

بهترین افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان



  • مزایا: امکان ویرایش و بررسی کامپوننت های مختلف، بررسی بخش های مختلف حلقه های ایجاد شده، رایگان
  • معایب: ممکن است گاهی درست عمل نکند

React Developer Tools Chrome گزینه مناسب و کارآمدی برای اشخاصی بوده که روی توسعه React فعالیت دارند و در عمل میتواند ویژگی های بسیار خوبی را برای مهندسان برنامه نویسی اعمال کند که دستیابی به آنها رایگان بوده است. این افزونه به کاربران این قابلیت را میدهد تا با تجزیه و تحلیل به روش درخت مولفه ای به سراغ بررسی بخش های مختلف React ها بروند. این موضوع سبب خواهد شد تا با کمک React Developer Tools Chrome به سادگی بتوانید باگ های موجود در کدنویسی خود را شناسایی کنید.

همچنین بخوانید :

این ابزار برای رندر کردن اجزای جداگانه ای را نیاز دارد ولی با فعالسازی آنها میتوانید به بهبود کدنویسی خود کمک کنید. بدنیست بدانید شرکت توسعه دهنده این افزونه به دنبال برنامه نویسان ارشد از راه دور بوده است که اگر احساس میکنید روی بخش برنامه نویسی و زبان انگلیسی مهارت خوبی دارید نیم نگاهی به شرکت سازنده این افزونه داشته باشید.

بهترین ویژگی های React Developer Tools Chrome

  • امکان بررسی و ویرایش وضعیت کامپوننت های React و مرور درخت کامپوننت و سلسله مراتب آن
  • تعیین کردن گلوگاه های عملکرد با اندازه گیری اجزای React
  • شناسایی مشکلات مربوط به برنامه های React
  • امکان مشاهده جدول زمانی هر جزء
  • امکان بررسی و ویرایش وضعیت فروشگاه های Redux یا MobX
  • برطرف سازی باگ و مشکلات مربوط به رویدادهایی که توسط مؤلفه‌های React ارائه شده اند
  • برای استفاده رایگان بوده است

3. BrowserStack

بهترین افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان



  • مزایا: پشتیبانی از مرورگرهای مختلف، بهترین گزینه برای صرفه جویی در زمان، شبیه سازی درگاه های مختلف
  • معایب: اشتراک پولی لازم است که برای هر نسخه نیز گران بوده است.

بسیاری از توسعه دهندگان وب افزونه BrowserStack را به خوبی میشناسند که بدنیست بدانید این ابزار نه تنها برای برنامه نویسان بلکه برای افرادی که روی توسعه وب و بررسی آن فعالیت دارند نیز مفید بوده است. با استفاده از افزونه BrowserStack شاهد صرفه جویی در زمان خواهید بود زیرا این ابزار سازگاری بسیار خوبی با مرورگرها داشته است و میتواند فرآیند بررسی صفحات اینترنتی را از طریق مرورگرهای مختلف برای شما انجام دهد. این ابزار به طور همزمان از 12 مرورگر مطرح و شناخته شده پشتیبانی میکند که گزینه خوبی برای ارزیابی میباشد. در ادامه با اصلی ترین ویژگی های این ابزار آشنا خواهید شد.

همچنین بخوانید :

بهترین ویژگی های BrowserStack

  • امکان آزمایش مستقیم وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب در مرورگرها و سیستم های سیستم عامل مختلف
  • شبیه‌ سازی درگاه‌ دستگاه با اندازه‌ ها و وضوح های مختلف
  • بررسی فرآیند QA در دستگاه ها و مرورگرهای مختلف

4. Grammarly

بهترین افزونه (اکستنشن) برای گوگل کروم کدام است؟



  • مزایا: وجود دستیار برای بهبود متن، قابل تنظیم متناسب با سبک نوشتاری
  • معایب: گاهی مشکل ساز میشود، می تواند در هنگام تایپ اختلال ایجاد کند

برنامه نویسان خوب میدانند که اشکال زدایی متن در طول کد نویسی چه مقدار مهم است و اگر به خوبی بررسی نشود ممکن است زمان زیادی برای بازبینی صرف شود. زمانی که در حال تایپ و یا نوشتن چیزی هستید بی دریغ ممکن است اشتباهاتی در متن ایجاد شود که این موضوع از چشم شما پنهان بماند.

افزونه Grammarly یک ابزار ویرایشگر عالی برای شما بوده که به محض نوشتن کلمات اشتباه سریعا آن را تصحیح میکند و این موضوع میتواند شما را از املای غلط جملات و کلمات دور کند. Grammarly تنها در این زمینه کارایی ندارد بلکه میتواند در دراز مدت پیشنهاداتی را برای بهبود متن تایپ شده ارائه دهد و یا روی لحن نوشتاری شما نقش مهمی داشته باشد که اگر به دنبال دستیابی به چنین بخش هایی هستید باید نسخه پرمیوم این افزونه را تهیه کنید.

همچنین بخوانید :

در واقع استفاده از Grammarly میتواند روی صرفه جویی در زمان نقش مهمی داشته باشد زیرا دیگر نیازی به مطالعه مجدد متن نخواهید داشت و با سرعت بالا قادر به تایپ متون خود خواهید بود زیرا مطمئن هستید که یک ابزار قدرتمند در حال تصحیح کلمات اشتباه شما بوده است. رابط کاربری ساده و وجود تنظیمات مناسب از دیگر مزایای این افزونه بوده است که فقط گاهی ممکن است در حین متن برای ارائه کلمات پیشنهادی مشکل ساز شود.

5. Momentum

بهترین افزونه (اکستنشن) برای گوگل کروم کدام است؟



  • مزایا: پس زمینه نقل قول را متفاوت ارائه میدهد، با سایر برنامه ها ادغام می شود
  • معایب: سفارشی سازی دشوار، وجود گزینه های محدود کننده

Momentum یکی دیگر از افزونه های کاربردی برای گوگل کروم بوده است که با استفاده از آن میتوانید داشبورد اختصاصی خود را به همراه داشته باشید و روی بخش های مختلفی در موضوعات متنوع تمرکز و مدیریت داشته باشید. این افزونه یک داشبورد اختصاصی برای شماست که با استفاده از آن میتوانید روی بخش های مهمی نظیر مدیریت پروژه و بروزرسانی های مربوط به آب و هوا را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید :

یا میتوانید به پس زمینه های زیبا دسترسی داشته باشید و حتی به فهرست کارهای روزانه خود بپردازید. اگر جزو برنامه نویسانی هستید که نیازمند ابزاری برای مدیریت کار خود هستید این افزونه تا حدود زیادی میتواند کارهای پروژه محور شما را مدیریت کند. این موارد تنها بخش های اندکی از مزایای Momentum بوده است که در یک روز کالی شلوغ میتواند خود را به خوبی اثبات کند. سازندگان افزونه Momentum با ارائه ابزارهای کاربردی توانسته اند این محصول را به یک ابزار عالی و محبوب تبدیل کنند که در سراسر جهان کاربران بسیاری به استفاده از آن روی آورده اند. اگر جزو افرادی هستید که مدت زمان زیادی را در اینترنت سپری میکنید این افزونه یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

معرفی و بررسی یکایک گزینه های موجود در لیست بهترین افزونه های گوگل کروم به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید در این زمینه به گزینه های خوبی اشاره شد. بسته به نیازی که دارید میتوانید در بخش Extensions به افزونه های مختلفی دسترسی داشته باشید. حال نوبت شماست که نظر خود را نسبت به این لیست و گزینه های معرفی شده بیان کنید و یا گزینه هایی که به نظرتان میتواند مفید باشد را برایمان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط