اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای برند سازی یک کسب و کار است. برای این که بتوانید در این پلتفرم برند خود را به مردم معرفی کنید، راه های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها تبلیغات است. تبلیغ در اینستاگرام چندان ساده نیست؛ زیرا باید برای تبلیغ به موارد مهمی توجه داشته باشید تا تبلیغ بازدهی خوبی داشته باشد. با اینکه این پلتفرم در اصل، پلتفرمی بصری است، اما یکی از موارد کلیدی برای تبلیغ، متن تبلیغ پیج اینستاگرام است. در این مقاله قصد داریم نکاتی را نام ببریم که باید در تبلیغات به آن ها توجه داشته باشید.

نکات مهم در نوشتن متن تبلیغ پیج اینستاگرام

متن تبلیغ پیج اینستاگرام



  • به اندازه و تنها برای محصول یا برند بنویسید.

اولین و مهم ترین نکته ای که باید برای نوشتن متن تبلیغ در نظر بگیرید، پلتفرمی است که می خواهید در آن تبلیغ کنید. متنی که برای تبلیغ خود در اینستاگرام بنویسید، به 2200 کاراکتر محدود شده است که برای تبلیغ در چنین پلتفرمی مناسب و حتی زیاد است. سوالی که وجود دارد این است که برای نوشتن متن تبلیغ پیج اینستاگرام، آیا لازم است که از تمام 2200 کاراکتر استفاده کنید یا خیر. جواب این سوال هم می تواند بله باشد، هم خیر.

برای مثال، برای معرفی یک محصول با امکانات زیاد ممکن است که به استفاده از تمام 2200 کاراکتر نیاز داشته باشید؛ اما برای برخی از محصولات ساده ممکن است حتی چند کلمه نیز کافی باشد. متنی که می نویسید باید به محتوای ویدیویی یا تصویری که برای تبلیغ انتخاب کرده اید مرتبط باشد و همچنین خیلی طولانی نوشته نشده باشد. شما باید با استفاده از متن، به مخاطبان بفهمانید که به دنبال چه چیزی هستید و محصول شما چه ویژگی های خاصی دارد.

بر اساس تجربه، بهترین نوع متن تبلیغ پیج اینستاگرام ، متن های تبلیغی هستند که کوتاه باشند و مهم ترین اطلاعات را در مورد محصول یا خدمات به مشتری برسانند.

محصول یا برند



  • توضیح در مورد محصول، مزایا و دعوت به اقدام

متنی که برای تبلیغ استفاده می کنید باید اطلاعاتی در مورد محصول، مزایای خرید محصول و دعوت به اقدام یا به اختصار CTA در آن قرار گرفته باشد. یک متن مفید به طور کامل در مورد محصول و ویژگی های خاص آن توضیح می دهد و مزیت خرید محصول یا خدمات را برای مشتریان شرح می دهد. همچنین یک متن تبلیغ پیج اینستاگرام در بهترین قسمت ممکن، کاربران را ترغیب می کند که محصول را خریداری کنند. بهترین کار این است که تمامی اطلاعات لازم را درباره محصول در تصویر یا ویدیویی که پست می کنید، شرح دهید و مزایا و CTA را در متن قرار دهید. فراموش نکنید که CTA نقش بسیار مهمی در موفقیت یا شکست تبلیغ شما خواهد داشت.

  • تنها به اصل مطلب بپردازید.

درست است که شما 2200 کاراکتر برای نوشتن متن تبلیغ در اختیار دارید، اما این بدین معنی نیست که حتما باید از همه آن استفاده کنید. فراموش نکنید که اینستاگرام قبل از هر چیزی، یک پلتفرم بصری است. به همین دلیل است که متن تبلیغ پیج اینستاگرام کمتر دیده می شود. مردم وقت کمتری را برای خواندن متن اختصاص می دهند. به همین دلیل اگر می خواهید تبلیغ موفقی داشته باشید، در متن تبلیغ، تنها به اصل مطلب بپردازید و از پرداختن به جزئیاتی که چندان مهم نیستند، بپرهیزید.

  • احساس فوریت ایجاد کنید.

دیده شدن در بین ویدیو های بی انتها در اینستاگرام کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل اگر می خواهید که تبلیغ موفقی داشته باشید، باید علاوه بر استفاده از رنگ های روشن و ویدیو های جذاب، به متن تبلیغ پیج اینستاگرام نیز توجه کافی داشته باشید. بهترین راه برای جلب توجه مخاطب، ایجاد حس فوریت به کمک متن است. یکی از بهترین راهکار ها استفاده از ترفند FOMO است. ترفند FOMO مخاطبان را تحریک می کند تا برای خرید سریع اقدام کنند.

احساس فوریت



  • با توجه به هویت برند تبلیغ کنید.

صرف نظر از محصولی که برای آن تبلیغ می کنید، باید نه تنها محتوا، بلکه متن تبلیغات خود را نیز با یک اصول خاصی بنویسید. اگر قبلا مخاطبانی را در اینستاگرام به دست آورده اید، باید با توجه به هویت برند، برای آن ها و مشتریان جدید متن تبلیغ را بنویسید تا برای آن ها آشنا باشد؛ البته توجه داشته باشید که امتحان کردن چیز های جدید مشکلی ندارد، اما تا حد امکان سعی کنید از چارچوب های برند خود خارج نشوید.

جمع بندی

اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصول و خدمات یک برند است؛ اما برای این که تبلیغ بازدهی خوبی داشته باشد، باید به قسمت های مختلف تبلیغ توجه داشت. یکی از قسمت های مهم تبلیغ در اینستاگرام، متنی است که برای تبلیغ خود می نویسید. برای نوشتن متن تبلیغ پیج اینستاگرام باید به نکات زیادی توجه داشت. برای مثال کوتاه و ساده بودن جملات تبلیغ، به کار بردن لحن مثبت و جذاب و پرداختن به اصل موضوع، تنها بخشی از نکاتی هستند که می توانند به موفقیت بیشتر تبلیغ شما و در نهایت، برند سازی شما کمک کنند.

source

توسط