تیم سازنده بازی Marvel’s Blade، یعنی شعبه لیون (Lyon) استودیوی آرکین (Arkane)، تایید کرده که برخلاف شعبه آستین (Austin)، از موتور گرافیکی اختصاصی خود، یعنی Void Engine، بهره خواهد برد.
نکات برجسته
- شعبه لیون قرار است بازی Marvel’s Blade را با استفاده از موتور گرافیکی Void بسازد
- Deathloop آخرین عنوانی بود که از این موتور استفاده کرد. پس از اینکه شعبه آستین به موتور Unreal روی آورد، بسیاری معتقد بودند که شعبه لیون نیز همین کار را خواهد کرد
- با این حال، استفاده از موتور Void تایید شده است
با توجه به موفقیت Deathloop، شعبه لیون استودیوی آرکین هفته گذشته در مراسم The Game Awards 2023 یک رونمایی بزرگ ارائه داد. این استودیو نزدیک به دو سال است که روی بازی Marvel’s Blade کار میکند و احتمالاً به دنبال ایجاد یک رقیب برای سری Marvel’s Spider-Man استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) است.
با توجه به اینکه پروژه مورد بحث هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، در حال حاضر اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن با شما نداریم، اما به نظر میرسد شعبه لیون در حال بازگشت به موتور قابل اعتماد خود، یعنی Void Engine، است.
چرا اهمیت دارد: پس از نوآوریهای اخیر در Unreal Engine 5، صنعت ویدیو گیم در حال دور شدن از موتورهای اختصاصی است. این امر باعث شده استودیوهایی مانند سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) اکثر فناوریهای داخلی چشمگیر خود را برای استفاده از موتور Unreal کنار بگذارند.
توماس موته (Thomas Mothe) به عنوان هنرمند ارشد نورپردازی در شعبه لیون کار میکند.
پروفایل LinkedIn توسعهدهنده تجربه او را به عنوان بخشی از تیمهایی مانند EA Motive و Eidos Montreal برجسته مینماید. مهمتر از همه، به نظر میرسد تایید میکند که بازی Marvel’s Blade از موتور Unreal بهره نخواهد برد.
همانطور که قبلا ذکر شد، Unreal Engine در راه تبدیل شدن به استاندارد جدید برای توسعه عناوین AAA است. به لطف ابزارهای مشترک و ویژگیهای قانعکننده، استودیوهای زیادی طرفدار Unreal Engine 5 هستند.
چیزی که موضوع را جالبتر میکند این واقعیت است که شعبه آستین اخیراً به موتور Unreal Engine روی آورد. عنوان بدنام Redfall از Unreal Engine 4 استفاده کرد و باعث شد بسیاری فکر کنند شعبه لیون نیز از همین روش پیروی خواهد کرد.
شعبه آستین نیز به نظر میرسد با موتور Unreal به مشکل خورده. Redfall در ابتدا فاقد حالت ۶۰ فریم در ثانیه بر روی کنسولها بود و عملکرد بازی روی رایانههای شخصی نیز کمتر از حد معمول بود.
بر اساس گزارشات منتشر شده، بسیاری از مشکلات بازی Redfall ناشی از کنار آمدن استودیوی سازنده با فناوری Unreal Engine بودند. بنابراین اگر درست باشد، احتمالاً شعبه لیون با استفاده از Void Engine انتخاب عاقلانهای انجام داده است.
استفاده از موتور Void اخیراً به ساخت بازی Deathloop منجر شد. گرچه از نظر گرافیکی جذابترین بازی سال ۲۰۲۱ نبود، اما تیراندازی اولشخص آن ظاهر هنری منحصربهفردی در میان آثار شعبه لیون داشت.
بنابراین، طرفداران میتوانند انتظار اجرای مشابهای با Marvel’s Blade داشته باشند، زیرا تصاویر مفهومی و تریلر رونمایی نشان دادهاند که تیم سازنده دوباره به دنبال ظاهری سبک و کلاسیک است.
نظر شما در این باره چیست؟
source