فیلم Wonka در صدر جدول باکس آفیس آمریکا قرار گرفت

تصمیم برادران وارنر برای اکران کردن فیلم موزیکال Wonka در فاصله چند هفته مانده به کریسمس، ظاهرا در گیشه نتیجه داده است.

این فیلم در سه روز اول اکران آمریکا به فروش ۳۹ میلیون دلاری رسید که از ۳۵ میلیون دلار پیش‌بینی شده، بیشتر است. وانکا به کارگردانی پل کینگ، سازنده پدینگتون و با بازی تیموتی شالامی، یک هفته پیش در برخی کشورهای جهان اکران شد و نزدیک به ۵۰ میلیون دلار به دست آورده بود.

از زمانی که La La Land در سال ۲۰۱۶ نزدیک به نیم میلیارد در سرتاسر جهان فروش کرد، موزیکال‌ها در باکس آفیس خوب عمل نکرده‌اند. آثاری همانند West Side Story، In the Heights و Dear Evan Hansen همگی عملکرد ضعیفی داشتند.


مطلب پیشنهادی:45 عنوان از بهترین فیلم های زامبی محور تاریخ سینماداستان هیولا‌ی گوشت‌خوار مخوف
45 عنوان از بهترین فیلم های زامبی محور تاریخ سینما

افتتاحیه Wonka به طور قابل توجهی بالاتر از افتتاحیه ۲۷ میلیون دلاری Mamma Mia در سال ۲۰۰۸ و همچنین چهار برابر بیشتر از ۸ میلیون دلاری است که فیلم The Greatest Showman در سال ۲۰۱۷ کسب کرد.

بررسی‌های Wonka نشان می‌دهد که در تعطیلات کریسمس نیز می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. این فیلم که با بودجه گزارش شده ۱۲۵ میلیون دلار تولید شده، در حال حاضر در وب‌سایت Rotten Tomatoes دارای امتیاز ۸۴ درصدی است. این فیلم همچنین امتیاز قوی A- را از بین تماشاگران روز افتتاحیه در CinemaScore به دست آورد.

Wonka

پیش درآمد هانگر گیمز، The Ballad of Songbirds and Snakes که برای سومین بار متوالی رتبه دوم را حفظ کرد، این آخر هفته حدود ۵.۸ میلیون دلار فروش کرد. به این ترتیب مجموع فروش داخلی فیلم به ۱۴۵ میلیون دلار می‌رسد.

انتظار می‌رود این فیلم تا پایان اکران خود حدود ۱۶۰ میلیون دلار فروش داشته باشد که آن را به کم‌فروش‌ترین فیلم این مجموعه بلاک‌باستر تبدیل می‌کند، اما با توجه به بودجه نسبتا محدود ۱۰۰ میلیون دلاری، موفقیت کمی را به همراه خواهد داشت.

رتبه‌های سوم و چهارم به دو اثر ژاپنی The Boy and the Heron and Godzilla Minus One رسید. در حالی که فیلم هایائو میازاکی در دومین آخر هفته اکران حدود ۵.۲ میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش داخلی خود را به ۲۳ میلیون دلار رساند، فیلم کایجو در سومین آخر هفته اکران خود حدود ۴.۹ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش آن از مرز ۳۰ میلیون دلار عبور کرد.


مطلب پیشنهادی:۱۰ اژدها قدرتمند در قاب سینما و تلویزیوناز «گودزیلا» تا «بازی تاج و تخت»
۱۰ اژدها قدرتمند در قاب سینما و تلویزیون


جنجالی‌ترین اتفاقات رویدادهای گیمینگ! 

شدوهارت در بازی Baldur's Gate 3 از چه کسی الهام گرفته شده بود؟ - ویجیاتو

source

توسط