دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز برای بازار و کسب‌وکارها مانند سوخت برای خودروها است. فرض کنید بهترین خودروی جهان متعلق به شما است، این خودروی لوکس تا زمانی که سوخت نداشته باشد کار نخواهد کرد و به جز تکه آهن تزیین شده، چیز دیگری نیست.

امروزه و در این زمان از سال که هر روز به شب عید نزدیک‌تر می‌شویم ضرورت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات بیش از پیش به چشم می‌آید. بازاری که سال‌های پیش، در همین روزها بسیار داغ و پر رفت و آمد بود، در این روزها رونق چندانی ندارد.

اما با اینحال، برخی از کسب‌وکارها نیز وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کنند. کسب‌وکارهایی که پیش از واقعه به فکر علاج بودند و کسب و کار خود را در فضای مجازی و اینترنت گسترش داده‌اند؛ در این مقاله به چند ترفند می‌پردازیم تا بتوانید در روزهای نزدیک به عید تجربه خوبی از افزایش فروش را تجربه کنید.

  • قدم اول: نکات مهم در تبلیغات
  • قدم دوم: اجرای تبلیغات
  • قدم سوم: مشتری مداری
  • قدم چهارم: حفظ ارتباط با مشتری

نکات مهم در تبلیغات

تبلیغات و اجرای تبلیغات نیاز به تخصص و شناخت مخاطبان و مشتریان بالقوه دارد، اما نگران نباشید؛ در ادامه نکاتی را آموزش می‌دهیم که تا حد ممکن، خودتان مجری تبلیغات باشید.

نکته اول؛ تا جایی که ممکن است عکاسی کنید و ویدیو بسازید، برای ویدیوهای خود کاور طراحی کنید، از دوربین نترسید و به مقابل دوربین بیاید، چهره شما، بیان شما و اطمینان خاطر شما باعث می‌شود مخاطبان به شما اعتماد کنند.

نکته 2: اگر کسب و کارتان کمی بزرگ‌تر شده و نیاز به برندینگ دارید اقدام به طراحی بیلبورد و اجرای آن کنید در غیر این صورت تراکت تبلیغاتی جذاب با ایده‌های نوآورانه مانند ارائه تخفیف و… طراحی و پخش کنید. دیدن برند شما در تبلیغات محیطی به ذهن مخاطب کمک می‌کند تا به شما اعتماد بیشتری داشته باشد.

نکته 3: حتما لوگوی اختصاصی داشته باشد. طراحی لوگو کاری بسیار دشوار اما بسیار مهم است، لوگوی شما باید در تمامی تبلیغات، روی محصولات، کیسه‌ها و بسته بندی‌های خرید شما و… چاپ شود، اگر خودتان نتوانستید لوگوی اختصاصی طراحی کنید؛ استودیو سپهر در بخش “طراحی لوگو” می‌تواند برای شما لوگوهای حرفه‌ای طراحی کند.

Picture2

نمونه طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی سه‌تیشرت

اجرای تبلیغات

اجرای تبلیغات به اندازه طراحی آن مهم و حیاتی است. برای خودتان یک شخصیت را فرض کنید که احتمالا مشتری شما باشد، به این فکر کنید او به چه چیزهایی علاقه دارد، در کدام شبکه‌های احتماعی و کدام کانال‌ها حضور بیشتری دارد، چه نکاتی باعث می‌شود از شما خرید کند و همچنین چه مسائل و نکاتی وجود دارد که از شما خرید نمی‌کند.

حالا با توجه به نکات گفته شده یک ویدیوی تبلیغاتی بسازید و در کانال‌های مناسب منتشر کنید تا به دست مشتریان بالقوه شما برسد.

مشتری مداری

با مشتریان خود مانند یک دوست رفتار کنید، آن‌ها هموطنان ما هستند و همگی می‌دانیم اوضاع اقتصادی به چه صورت است. سود خود را در فروش بالا ببینید نه در فروختن یک جنس پرسود، به بهانه‌های مختلف جشنواره‌های تخفیفی بگذارید و پیشنهادات ویژه‌ای به مخاطبان خود ارائه دهید.

حالا که جشنواره‌هایی را در طول سال طراحی کردید، آن‌ها را تبلیغ کنید تا مشتریانتان از جشنواره‌های شما باخبر باشند.

Picture3

حفظ ارتباط با مشتریان

ارتباط خود را با مشتریان خود حفظ کنید، به آن‌ها فرم نظرسنجی و رضایت‌سنجی بفرستید تا از عملکرد خودتان در نظر مشتریان آگاه باشید.

هر چندوقت یک بار پیام بفرستید و از موجودی‌های مورد علاقه مشتریتان به آن‌ها خبر دهید. نکته مهم در این مرحله این است که پیگیری‌های شما نباید موجب ایجاد مزاحمت شود پس از پیام‌ها و پیگیری‌های پی‌درپی خود داری کنید.

همکاری در دیجیتال مارکتینگ

نکاتی که در این مقاله به شما ارائه شد تنها بخش بسیار کوچکی از دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ بود. فعالیت در فضای دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارها بسیار سازنده، راهگشا و سودآور خواهد بود، اما اجرای این سطح از دیجیتال مارکتینگ نیازمند تخصص بسیار بالایی است.چنانچه علاقه‌مند شدید تا در حوزه دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار خود را رشد دهید استودیوی جرفه‌ای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ؛ استودیو سپهر را به شما معرفی می‌کنیم که متشکل از تیم حرفه‌ای و مجرب در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. کافی است به استودیو سپهر از طریق کلیک روی “سفارش تبلیغات” پیام دهید تا با یک جلسه رایگان مشاوره دیجیتال مارکتینگ شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند.



پایان رپرتاژ آگهی

source

توسط