کلاس یوس

گالری: بهترین دانشگاه های جدید جهان 10 تصویر مشاهده گالری
در هشت سال گذشته، Times Higher Education، یک مجله لندنی که بازار چاپ بالاتر را دنبال می‌کند، فهرستی از دانشگاه‌های برتر جهان را منتشر کرده است. هر سال، THE در رتبه بندی خود جاه طلب تر می شود و فهرست را از 200 مدرسه به 400 مدرسه در سال 2011 افزایش می دهد. (در مورد لیست سال 2011 اینجا نوشتم.)
امروز THE فهرست جدیدی از 100 مدرسه برتر دنیا که 50 سال یا کمتر دارند را منتشر کرد. به گفته فیل باتی، سردبیر رتبه بندی THE، این مجله می خواست لیستی از دانشگاه های جدیدتر با رتبه بندی قوی را برجسته کند تا نشان دهد که ایالات متحده و بریتانیا که غالب لیست های بالاتر هستند، با رشد و پیشرفت روبرو هستند. – آمدگان باتی می‌گوید: «دانشگاه‌های میراث سنتی انحصاری برتری ندارند. ستاره‌های جدید و در حال ظهور هستند تا آنها را برای بهترین دانشجویان و بهترین اساتید دانشگاهی به چالش بکشند.
در تصاویر: بهترین دانشگاه های جدید جهان
از 100 موسسه برتر زیر 50 سال، تنها 9 موسسه در ایالات متحده هستند. بریتانیا با 20 مدرسه که بیشتر از هر کشور دیگری است، عملکرد قوی تری دارد. اما باتی می‌گوید که مؤسسات رو به رشد در کشورهای خلیج‌فارس و آسیا، چالش‌هایی را برای ایالات متحده و بریتانیا ایجاد می‌کنند. در مجموع 30 کشور در رتبه‌بندی جدید حضور دارند، از جمله کانادا، فرانسه، ایرلند، برزیل، مالزی، ترکیه، مصر و عربستان سعودی برای مشاهده لیست کامل 100 مدرسه زیر 50 سال اینجا را کلیک کنید.
ده نفر برتر این لیست گروهی متنوع هستند که توسط دانشگاه علم و فناوری پوهانگ کره جنوبی رهبری می شود که تنها 26 سال سن دارد. باتی می‌گوید این مدرسه که به نام Postech شناخته می‌شود، تا حدی به این دلیل رشد کرده است که از POSCO، یک شرکت بزرگ فولاد کره‌ای واقع در پوهانگ، حمایت مالی قابل توجهی دریافت می‌کند. مدیر عامل وقت POSCO، مرحوم Tae-Joon Park، این موسسه را تأسیس کرد و از موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا با تأکید بر علم و مهندسی الگوبرداری کرد. از سال 2010، Postech به عنوان یک موسسه دو زبانه فعالیت می کند و اکثر سخنرانی ها و جلسات هیئت علمی آن به زبان انگلیسی برگزار می شود. باتی می گوید: «این نمونه درخشانی است از آنچه که هر کشوری با حمایت درست می تواند به دست آورد. (در ماه مارس، THE گزارشی عمیق در مورد Postech منتشر کرد و آن را “دانشگاهی در حال صعود” نامید.)
برخلاف رتبه‌بندی US News and World Report یا سیستم رتبه‌بندی کالج خود فوربس، THE شاخص‌هایی مانند شرایط ورود، نرخ فارغ‌التحصیلی، رتبه‌بندی استادان توسط دانشجویان یا حقوق فارغ‌التحصیلان را اندازه‌گیری نمی‌کند. در عوض، بر دانش و شهرت جهانی تأکید دارد. THE داده هایی را در مورد نکاتی مانند تعداد دفعاتی که مدرسه در تحقیقات دانشگاهی مورد استناد قرار می گیرد، تأثیر آن استنادها بر تحقیقات دیگر، و حجم، درآمد و شهرت تحقیقاتی که مدرسه تولید می کند، جمع آوری می کند. همچنین به تعداد مدارک اعطا شده به دانش‌آموختگان و کارکنان دانشگاهی و اقدامات آموزشی مانند نسبت کارکنان به دانشجو و بررسی شهرت معلمان نیز توجه می‌کند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد روش های رتبه بندی THE، اینجا را کلیک کنید.)
باتی توضیح می‌دهد که یکی از راه‌هایی که فهرست زیر 50 سال با رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر THE متفاوت است: این فهرست به گونه‌ای تنظیم شده است که به اعتبار کمتری اهمیت دهد و این امکان را برای مدارس جدیدتر و کمتر شناخته‌شده‌تر در رتبه‌بندی فراهم می‌کند.
از میان 100 مدرسه در لیست زیر 50 سال، 19 مدرسه برتر همگی توانسته اند در رتبه 200 دانشگاه برتر قرار بگیرند و خود را به عنوان رقیب مدارس برتر جهان معرفی کنند. باتی می‌گوید: «این فهرست واقعاً نشان می‌دهد که جهان در حال تغییر است. او می افزاید: «کشورهای زیادی آماده سرمایه گذاری در آموزش عالی هستند.
شماره دو این فهرست، دانشکده پلی‌تکنیک فدرال لوزان، احتمالاً بیش از 50 سال قدمت دارد، زیرا به عنوان بخشی از مؤسسه‌ای که توسط دولت سوئیس در سال 1853 تأسیس شد، شروع به کار کرد. اما در سال 1969، از دانشگاه بزرگ‌تر لوزان جدا شد. و پردیس خود را در حومه جنوب غربی لوزان در سال 1978 تأسیس کرد. مانند Postech، EPFL بر علم و مهندسی تأکید دارد. هنوز هم توسط دولت سوئیس اداره می شود و راکتور هسته ای خود را در محوطه دانشگاه دارد که از آن برای آموزش فیزیک راکتور استفاده می کند.
سومین مدرسه در لیست، دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ، تاکیدی مشابه به دو مدرسه برتر دارد. درهای خود را در سال 1991 افتتاح کرد و قبلاً شهرت زیادی در علم، فناوری و تجارت ایجاد کرده است و برنامه MBA را ارائه می دهد که فایننشال تایمز آن را به عنوان دهمین بهترین در جهان رتبه بندی کرده است. این مدرسه برنامه MBA را با مشارکت دانشکده مدیریت Kellogg در ایوانستون، ایالت ایلینو اجرا می کند، و با مدرسه کسب و کار Stern دانشگاه نیویورک برای دانشجویانی که می خواهند کارشناسی ارشد در امور مالی جهانی بگیرند، مشارکت دارد. مدرسه رتبه شماره را دارد. رتبه 62 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی THE.
دانشگاه کالیفرنیا در ایروین که در سال 1965 برای پذیرش تعداد فزاینده دانش آموزانی که در U.C ثبت نام می کنند، تأسیس شد، بالاترین رتبه در لیست زیر 50 سال ایالات متحده در رتبه 4 قرار دارد. سیستم.
سردبیر THE Baty می‌گوید فهرست زیر 50 سال نشان می‌دهد که دنیای آموزش عالی چقدر در حال تغییر است و بخش خصوصی و دولتی در بسیاری از کشورهای خارج از ایالات متحده و بریتانیا در دانشگاه‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند. باتی می گوید: «آنها در بال منتظرند تا تاج را از آمریکا بدزدند. “این جهانی در حال تغییر و پویا است.”
سوزان آدامز در فوریه 2018، شغل جدیدی را در مدیریت و نوشتن پوشش تحصیلی فوربس به عهده گرفتم. من دو سال قبل را در تیم کارآفرینان گذراندم و شش سال بعد برای کانال رهبری نوشتم. ماموریت من با آموزش کشف تقاطع آموزش و تجارت است. من مشارکت کنندگان را جذب می کنم و همچنین به دنبال داستان های خودم هستم. من از سال 1995 در فوربس بودم و در مورد همه چیز از کتاب گرفته تا میلیاردرها می نوشتم. از جمله داستان های مورد علاقه من: اولین میلیاردر سیاه پوست آفریقای جنوبی، پاتریس موتسپه، و غول الماس جواهرات بریتانیایی، لورنس گراف، که هر دو ثروت عظیم خود را از هیچ ساخته اند. در مجله فوربس، بخش سبک زندگی را نیز ویرایش می‌کردم و نظرات افرادی مانند جان بوگل و گوردون بتون را ویرایش می‌کردم. من کارم را در فوربس از طریق یک اقتصاددان برجسته آزادی‌خواه، سوزان لی، به دست آوردم، که او را در مک‌نیل/لِرر نیوز‌هور در تلویزیون قرار می‌دادم. قبل از آن من به حقوق و وکلای یک روزنامه نگار، مدیر وظیفه خشن و بهترین معلمی که یک خبرنگار جوان می توانست داشته باشد، استیون بریل، پرداختم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط funkhabari