کلیدهای هوشمند لمسی که در سیستم‌های هوشمندسازی استفاده‌ی فراوانی دارند و به دلیل این که به صورت ظاهری دارای جذابیت زیادی هستند، از مولفه‌های شناخت سیستم هوشمند در خانه محسوب می شوند. کلیدهای هوشمند علاوه بر کنترل روشنایی، می توانند انواع مختلفی همچون کلیدهای ترموستات را نیز شامل شوند که نقش مهمی در سیستم های گرمایشی و سرمایشی دارند. از سوی دیگر ما پریزهای هوشمند را داریم که با استفاده از اپلیکیشن خانه هوشمند، تاچ پنل، از داخل خانه یا راه دور می توانند دستگاه های برقی متصل به خود را کنترل کنند تا علاوه بر جلوگیری از خطرات احتمالی، با تعریف سناریوهای مختلف بشود از آنها برای صرفه جویی در زمان و انرژی نیز بهره برد.

در شرکت تولیدی و دانش بنیان خانه هوشمند کوباکو، کلیدهای لمسی هوشمند در دو نوع رله ای و بدون رله عرضه می شوند که به ترتیب بر بستر سیم کشی سنتی (سیم کشی عادی) و سیم کشی هوشمند KNX (تحت شبکه و تابلویی هوشمند) قابل نصب و اجرا هستند. همچنین پریزهای هوشمند نیز با اتصال به سیستم هوشمند، می توانند به شما در کنترل بیشتر خانه و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کنند. با مراجعه به وبسایت ما و یا تماس با تلفن دفتر مرکزی به شماره ۰۲۱۸۸۸۵۰۵۳۴ می توانید از کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

کلید و پریز هوشمند چیست؟

کلیدها و پریزهای هوشمند نقشی اساسی در مدرن سازی خانه ها در سیستم های خانه هوشمند دارند. این سیستم ها فقط برای راحتی کار با سیستم های مختلف خانه یا زیبایی نیستند؛ این کلید و پریزها در واقع می توانند برای یک خانه هوشمند به نوعی متحول کننده باشند! در زیر، نگاهی جامع به اهمیت، تأثیر آنها بر زندگی روزمره و ادغام آنها در سیستم های مدیریت ساختمان (BMS) داریم. در ادامه همراه ما باشید.

مزایای کلیدها و پریزهای هوشمند

راحتی و آسودگی خیال: کلیدها و پریزهای هوشمند کنترل از راه دور دستگاه های الکتریکی را امکان پذیر می کنند. آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از گوشی هوشمند یا کنترل پنل، چراغ‌ها، لوازم خانگی یا هر دستگاه متصل به برق را روشن/خاموش کنند.

بهره وری بهتر از انرژی: کلیدهای لمسی با ارائه بینشی در مورد الگوهای مصرف انرژی بر اساس بررسی مصرف شما، به حفظ بیشتر انرژی و در نتیجه، کاهش هزینه ها و کمک به محیط زیست کمک می کنند. برخی از مدل‌ها ویژگی‌های زمان‌بندی را ارائه می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهند تایمرها یا دستگاه‌ها را برای روشن/خاموش کردن خودکار تنظیم کنند که منجر به کاهش بیشتر مصرف انرژی می‌شود.

امنیت پیشرفته: کلید‌های هوشمند را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که چراغ‌ها را در زمان‌های خاص روشن/خاموش کنند و در زمان‌هایی که صاحبان خانه نیستند، نوعی شبیه ساز حضور ایجاد کنند و به این شکل، افراد بیرونی را متقاعد کنند که ساکنین در خانه حضور دارند.

یکپارچه‌سازی: این دستگاه‌ها اغلب با اکوسیستم‌های خانه‌های هوشمند بزرگ‌تر ادغام می‌شوند و ارتباطات بین دستگاهی و اتوماسیون را ممکن می‌سازند. آنها می توانند بخشی از روال ها یا صحنه هایی باشند که در آن چندین دستگاه بر اساس شرایط از پیش تعیین شده با هم کار می کنند.




نقش در سیستم های مدیریت ساختمان (BMS)

مدیریت انرژی

در محیط های تجاری یا مسکونی بزرگتر BMS از کلیدها و پریزهای هوشمند برای تنظیم مصرف انرژی استفاده می کند. آنها با کنترل سیستم های HVAC، روشنایی و سایر دستگاه های الکتریکی بر اساس اشغال یا برنامه های از پیش تعیین شده به بهینه سازی مصرف انرژی کمک می کنند.

کنترل متمرکز BMS

کلید و پریز هوشمند سیستم های مختلفی مانند روشنایی، تهویه مطبوع، امنیت و موارد دیگر را در یک سیستم کنترل مرکزی ادغام می کند. کلیدها و پریز های هوشمند به عنوان گره ها در این شبکه عمل می کنند و ارتباطات و مدیریت یکپارچه را تسهیل می کنند.

تاثیر بر زندگی روتین

راحتی: تصور کنید به خانه می‌رسید و بنا بر سناریویی که از پیش تعیین کرده اید، با خانه‌ای با نور خوب و از پیش خنک شده مواجه می شوید. کلیدها و پریزهای هوشمند این امکان را فراهم می کنند و به همین دلیل است که کارهای روزمره را ساده تر کرده و به ما زمان بیشتری برای کارهای شخصی می دهند.

سفارشی‌سازی: آن‌ها با اجازه دادن به کاربران برای ایجاد برنامه‌ها، از پیش تنظیم‌ها و اتوماسیون متناسب با سبک زندگی خود، تجربه‌ای شخصی‌سازی می‌کنند.

ایمنی: دسترسی از راه دور به چراغ‌ها یا دستگاه‌های کنترلی با جلوگیری از حوادثی مانند روشن کردن ناخواسته وسایل، ایمنی را افزایش می‌دهد.




تاثیر بر فناوری خانه های هوشمند

قابلیت همکاری: کلیدها و پریز های هوشمند اغلب به پروتکل های ارتباطی رایج مانند Wi-Fi، Zigbee یا Z-Wave پایبند هستند و سازگاری با سایر دستگاه های هوشمند را تقویت می کنند و قابلیت های اکوسیستم خانه هوشمند را گسترش می دهند.

پیشرفت‌های فناوری: پیشرفت‌های مداوم در فناوری‌های IoT (اینترنت اشیا) عملکرد کلید‌ها و پریزهای هوشمند را افزایش می‌دهد و ویژگی‌هایی مانند نظارت بر انرژی، سنجش حرکت یا الگوریتم‌های یادگیری تطبیقی را اضافه می‌کند.

پذیرش کاربر: سهولت استفاده و مزایای ملموسی که این دستگاه‌ها ارائه می‌دهند به افزایش پذیرش، ایجاد نوآوری و ادغام بیشتر در فناوری‌های خانه هوشمند کمک کرده است.

در نتیجه، کلیدها و پریزهای هوشمند به عنوان اجزای اساسی هم در خانه های هوشمند فردی و هم در سیستم های مدیریت ساختمان در مقیاس بزرگتر عمل می کنند. راحتی، بهره وری انرژی و نقش آنها در اتوماسیون به طور قابل توجهی روال روزانه را تغییر داده و در عین حال قابلیت های فناوری خانه های هوشمند را ارتقا داده است و راه را برای تجربه زندگی مرتبط تر و کارآمدتر هموار می کند.

روشنایی هوشمند چیست؟

نورپردازی هوشمند روشی پیشرفته برای روشنایی خانه شماست. لامپ‌های هوشمند حاوی نرم‌افزاری هستند که به یک برنامه، دستیار خانه هوشمند یا سایر لوازم جانبی هوشمند متصل می‌شوند تا بتوانید چراغ‌های خود را خودکار کنید یا آنها را از راه دور کنترل کنید و نیاز به کلیدهای دیواری سنتی را از بین ببرید.

مسلماً لامپ یکی از بزرگترین اختراعات قرن نوزدهم در جهان است که شیوه زندگی ما را متحول کرده و خانه هایمان را بسیار راحت تر روشن می کند. با پرش به قرن بیست و یکم، شاهد تحولی در طراحی و فناوری خواهید بود که در یک نقطه برای لامپ های سنتی غیرممکن به نظر می رسید. با این پیشرفت ها، به نظر می رسید که لامپ ها نمی توانند بهتر شوند؛ البته تا زمانی که چراغ های هوشمند به وجود آمدند!

لامپ های معمولی با روشن و خاموش کردن سوئیچ کار می کنند. گاهی اوقات آنها را به یک سوئیچ دیمر متصل می کنند که به شما امکان می دهد نورها را کم یا روشن کنید. با این حال، این به طور کلی میزان عملکرد نورپردازی سنتی خانه است.

source

توسط